Se indlæg
 Udskriv debat
Nogen chancer??
phitsanulok
MORN :-)

Jeg har brug for lidt hjælp...

En bekendt har været så "smart" at gøre et
en kæreste i Thailand gravid... og nu er de ikke kærester mere,
og hun vil ikke se ham igen... hun har også sagt at han ikke må
se barnet.
Hvad har han af chancer i Thailand for at se barnet??
Mit gæt er ingen, men håber andree kan berige os :-)

God dag
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
Tror desværre det eneste han får lov til er at få lov og betale børnepenge. Angry

phitsanulok
jeg havde det godt lidt på fornemmelsen..

www.shirtfreak.dk
frederico
hej, det men boernepenge skal man ikke tage saa hojtidelgt med i Thailand. Det er nok en law til at betale noget men hvis man ikke goer sker der ingenting. Jeg kender ikke ret mange taiere som betaler boernepenge, de er naermest ligeglade.
En dansker som jeg kender, skulle betale nogen boernepenge men de blev ikke enige om beloebet. Han flyttede ca. 300 km til en anden by og nu betaler han ingenting. Han ville betale 5.000 Bath men hun forlangte 10.000, selvfoelgelig hele tossede efter hervaerende forhold, men nu faar hun also ingen.

ingolf

Om han bor i DK, og x-käresten kontakter den danske ambassade, mener jeg at den danske stat kradser ind pengene til barnet. Har läst om et fald i Afrika, hvor de gjorde sådan.

Ingolf

Hep
ingolf skrev:

Om han bor i DK, og x-käresten kontakter den danske ambassade, mener jeg at den danske stat kradser ind pengene til barnet. Har läst om et fald i Afrika, hvor de gjorde sådan.

Ingolf

Helt rigtigt. Hvis det kan bevises at barnet er hans og hun kontakter ambassaden kan han blive tvunget til at betale. Hvis ikke har "kan" betale vil den danske stat (hans bopælskommune) udlægge pengene for ham og han vil oparbejde en gæld til det offentlige.

Samme princip er gældende den anden vej. Altså hvis en thailandsk mor bor i Danmark og faderen bor i Thailand kan man få børnebidrag udbetalt her i DK. Det er det nomale beløb i DK som er gældende (ca. 1100 kr pr md.) og da de fleste Thailandske mænd ikke kan betale dette lægger ens danske bopælskommune pengene ud for manden. Han får et konstrueret CPR nummer og oparbejder en gæld til det offentlige, som selvfølgelig skal betales i det usandsynlige tilfælde at han skulle ville slå sig ned i DK.

nu er det jo sådan at hvis ikke manden vedkender sig faderskabet, så skal det jo bevises først, at han rent faktisk er barnefaderen. i sidste ende måske med vævsprøve eller evt dna. der er mange prøver der skal tages og mange retsmøder der skal igennem før han kan blive dømt som fader. har hun mod på det ?

phitsanulok
tak for svar, men nu gik spørgsmålet på forældremyndighed og om chancen for at se barnet, som moderen ikke vil have han skal se...

www.shirtfreak.dk
jpo
nu er det jo nok mor (kaaresten)der faar foraaldremyndigheden,men jeg vil da mene hvis han vedkender sig at han er far til barnet har han vel krav paa at se barnet, men saa kommer han maaske ogsaa til at betale bornepenge.
men kunne saa sporge hvorfor skulle de have det barn,
en smutter maaske.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
phitsanulok
Ja det tænker jeg os.... eller som man har hørt før at thai pigen gerne vil have et falang barn..?

www.shirtfreak.dk
jpo
hvorfor vi hun gerne have et falang barn,maaske for at faa bornepenge,men det er vel ikke helt billigt med et lille barn
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

Lung Yao
jpo skrev:
hvorfor vi hun gerne have et falang barn,maaske for at faa bornepenge,men det er vel ikke helt billigt med et lille barn

Hej JPO,

Spørg dig selv det samme spørgsmål, når du har boet 5-10 år i Thailand Shock
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
Phitsanulok,
Din ven kan tage det med ro m.h.t. børnepenge, sålænge at de ikke har været formelt gift (tempel-Amphur-Rådhus-kirke). T.I.T
Desvære, gører sig også gældende m.h.t. "samkvæm" med barnet. Har HUN forældremyndighed så har han ingen "rettigheder". (han var jo kun "avlstyr"Shock Grin Grin ) .
Jeg mødte for nogle år siden en ung dansk fyr som tog til Thailand og hentede sin datter til DK, da han ikke ønskede at hun skulle opvokse i en af Pattayas slumkvarterer. Han fik kun lov til det fordi moderen samtykkede og reglerne om samkvem var anderledes dengang (92-93).
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

jpo
jamen lung yao ved du det, forst faar de et barn og saa gaar de fra hinanden, det forstaar jeg ikke ligemeget om det er her i thailand eller danmark, jeg er nok for dum.

Lung Yao
Dum er du bestemt ikke, men måske "lidt naiv"(godtroende).
Du ved ikke (og det gører jeg hellere ikke, har for længe opgivet at finde ud ad det) hvad det foregår i hovedet på sådan lille "viol"Grin Grin Grin

jpo
ok godtroende ja det er jeg, og naiv ogsaa,
tror det bedste om folk, men bliver mange gange skuffet,
isaar her i thailand ikke thai-er men danskerer.
jeg synes der er mange danskerer hernede der har problemer eller va

Spring til debat: