Se indlæg
 Udskriv debat
skandale i lufthaven...
quickmouse
FCKdk skrev: Iøvrigt tror Jeg næppe Thai-travel(Don)
kan være skyld i miseren, det må være
en computerfejl hos THAI-AIRWAYS eller
i lufthavnen....

nogen har jo skylden, om det er den ene eller den anden ved jeg ikke, men hvor om alting er så burde der jo være foregået en eller anden form for bekræftigelse imellem de to selskaber, og være checket op på dette.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Hep
rinpoche skrev:
Jeg tror ikke nogle bureauer oplyser dette. Har ihvertfald aldrig oplevet det selv.
Måske smart at medbringe et print af amadeus` oplysninger ved checkin. Så vil jeg antage at det er ulige sværere at afvise passagerer uden en kompensation og hotel til næste dags afgang.

Har vi ikke nogle medlemmer der arbejder i checkin som kan kaste yderligere lys over dette?
Bla. som robnie spørger om: Fremgår det i checkmytrip om man rent faktisk har betalt osv.

Nu arbejder jeg ikke ligefrem i Check-in, men ved lidt om det.

Hvis der i Amadeus (chcck my trip f.eks) står at man er "Confirmed" betyder det at bookingen er OK. Man kan ikke umiddelbart se om den er betalt, men det kan flyselskabet reelt være ligeglad med. De får deres penge fra rejsebureauerne på en månedtlig basis via IATA BSP afregningen (Billing Settlement Plan).

I øvrigt synes jeg det er dårligt stil af Thai Airways at afvise ham i lufthavnen. De kunne have kontaktet Thai Travel på 5 minutter og fået løst problemet. Han havde jo en billet og bekræftelse.

Det som måske kunne være gået galt er at bookingen ikke er blevet overført til Thai Airways eget reservationssystem. De bruger nemlig ikke Amadeus, men et eller andet internt udviklet system. Et rejsebureau der booker via Amadeus skal normalt ikke gøre noget for at overføre bookingen til Thai Airways da det er automatisk, men måske er den glippet.

Hvis i kigger på en af jeres egne reservationer med Thai Airways på https://www.check... vil i kunne se både et Amadeus reservationsnummer samt et Thai Airways bookingnummer.

SIAMCON
Hvad er "lufthaven" ?

dutling68
Hvad er "lufthaven" ? ....ja hvad mon det kan være SIAMCON Cool
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

jpo
nu var det en sondag og der har thai travel lukket
og manden maatte betale for en ny billet.
og han havde billet.
det er sku for daarligt hvad der er gaaet galt maa vi se om vi for at vide, er det sket for andre.
havde det vaare en hverdag kunne man jo havde ringet til thai travel.
en fejl der kostede 12.000 kr det maa vel staa paa thai travels regning.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
dutling68
sidste nyt de siger inde hos thaitravel at han ikke har betalt sin billet Angry men han har en kvittering hvor han har betalt.... så nu skal han faxe den til dem og så må vi så høre hvad de har at sige til det......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........

pylle
Jeg tror sørme jeg vil starte et bureau for intetvidende. Skip dog dette firma, for det ser jo ud til at de ikke har orden i deres papirer. Det har jo været oppe før på denne side, kan jeg se af gamle indlæg. Hvis man har betalt og har en kvitering for sin indbetaling, ja så får man også sine penge tilbage, samtidig med man også skal have et tillæg for svie og smerte. Hvorfor bruger man dog også sådan nogle amatører til at formidle sine penge. Det er dog for skørt, og jeg føler meget med den mand eller kvinde der stod i lufthavnen og måtte bruge sine kort endnu engang. Lad dog det firma være.

Hvis vedkommende har en kvitering, ja så vil jeg da lave en helvedes balade med bål og brand og sagføre og det hele, for de skal da ikke have lov til at drive forretning.
Sad
Bare min meningSad

pylle
Jeg tror sørme jeg vil starte et bureau for intetvidende. Skip dog dette firma, for det ser jo ud til at de ikke har orden i deres papirer. Det har jo været oppe før på denne side, kan jeg se af gamle indlæg. Hvis man har betalt og har en kvitering for sin indbetaling, ja så får man også sine penge tilbage, samtidig med man også skal have et tillæg for svie og smerte. Hvorfor bruger man dog også sådan nogle amatører til at formidle sine penge. Det er dog for skørt, og jeg føler meget med den mand eller kvinde der stod i lufthavnen og måtte bruge sine kort endnu engang. Lad dog det firma være.

Hvis vedkommende har en kvitering, ja så vil jeg da lave en helvedes balade med bål og brand og sagføre og det hele, for de skal da ikke have lov til at drive forretning.
Sad
Bare min meningSad

Lung Yao
dutling68 skrev:
sidste nyt de siger inde hos thaitravel at han ikke har betalt sin billet :@ men han har en kvittering hvor han har betalt.... så nu skal han faxe den til dem og så må vi så høre hvad de har at sige til det......

Dutling68,

Din ven skal være 200% sikker at den kvitering han har er udsted til TT.
Jeg har selv før "dummet mig" i et andet sammenhæng m.h.t. Netbank betaling, en "enkelt lillebit" tal der var blevet byttet med et andet, og så er fadæsen der. Betaling gennemført, det hele OK, men da jeg skulle hente varen stod der at jeg havde "reserveret" varen men ikke havde betalt for den AngryAngry . Jeg havde kviteringen og det hele, men måtte "krybbe til korset", da efter et krydskontrol opdagede jeg at JEG havde skrevet "3" i stedet for "9".
Derfor inden I trykker på "gennemfør" eller "bekræft", check lige om oplysninger er korrekte. Jeg ved at ved Asian Travel Centre kommer der altid navnet på firmaet og deres bank (DDB eller Nordea).
At din ven, har en bekræftelse med OK bemærkning betyder KUN at hans reservation er i orden og at det er reserveret en plads til ham på pågældende flyafgang.
Du kan NU, fx. bestille(reservere) en billet til d.14 April 2009 , men betale den i fx. Marts 2009 og ved check på Amadeus få at vide at booking er konfirmeret MEN det er INGEN sikkerhed for at du har en gyldig billet i hånden.

Dette svar er på ingen måde et forsvar for TT (har ikke brudt mig om dem, min egen mening), men ret skal være ret. Hermed mener/siger jeg ikke at din ven lyver eller fortier noget, men et eller andet sted må det være sket en fejl.
10.000kr spørgsmål : HVOR og af HVEM ?Wink
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

robnie
ja det ville være dejligt at få thai travel banen til at besvare alle spørgsmål, har da altid været tilfreds med thai travel og håber det er en misforståelseSmile

thaitravel
Til alle her på Dansk-thai forum.

Så kommer jeg her igen, og gøre tingene klart for jer uden at sige for meget.

I dette tilfælde er det 100% vores fejl. Billetten som var betalt som skulle være blevet lavet var ved en fejl ikke med. Det er dybt beklageligt, og derfor har vi fra dagsdato lavet vores protokoller om.

Jeg synes det er syndt at nogen her inde har så meget imod os, når vi virkelig gør vores bedste.
Fejl sker desværre, vi er kun mennesker, men som mennesker skulle man også kunne løse problemmerne sammen, istedet for at svine hinanden til. Som jeg også har skrevet i andre tråde her på siden. Hvis det er vores fejl, så tager vi 100% skylden for den, og gør vores bedste for at løse den.

I dette tilfælde får kunden de 12000,- Kr tilbage med det samme.
Vi har snakket med ham, og han er tilfreds.

Med venlig hilsen

Don

Thai Travel
Halmtorvet 42. St.
1700 København V.

dutling68
okej jeg strøger mit inlæg Wink
Redigeret af dutling68 d. 29/09-2008 15:11

robnie
Godt gået thai travel tror alle er glade nu, jeg køber stadig mine billetter hos jer

dutling68
ja det var godt i fandt ud af noget så er alle glade og samtide lære man af sine fejl og så er det da fint at i laver systemet om...jeg ville også lige sige at i altid har behandlet mig godt Wink

sku da i orden, og kunden er tilfreds

mattidk
det kan da ske en fejl når man skal betale med bankoverførsel.
en god tip: altid tjekke bekræftelse af billetter hos flyselskaber før I tager sted, især hvis I har købte gennem internet.

pylle
Kære Thaitravel

Jeg vil stadig vove den påstand, at noget sådant ikke må ske, for tænk jer hvis manden ikke havde haft pengene på sin konto, men bare nok til eventuel løn kommer ind den første i måneden, ja så var han ikke kommet afsted. Hvorfor har i ikke en hotline i weekenden, hvis noget sådan skulle ske, så havde alle jo været glade og denne negative reklame for jeres så udmærkede bureau kunne have været undgået.

jpo
godt nok thai travel, har altid vaaret tilfreds med jer,
og husk nu anbefalinger er en god ting for jer,
og saa tror jeg at dansk-thai hjemmeside hvor tingene bliver skrevet om ogsaa hjaalper paa meget.
saa forsaat saadanne,saa for i flere positive omtaler.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Lung Yao
Nu synes jeg at vi skal "lægge låget" på den kedelige fadæse.
TT har erkendt deres fejl og påtager sig det fulde ansvar og ville holde manden "skadeløs".
Lad os række Don en hånd og håbe at han/de har lært af deres fejltagelse, selv om det burde/skulle ikke være sket.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao skrev:
Nu synes jeg at vi skal "lægge låget" på den kedelige fadæse.
TT har erkendt deres fejl og påtager sig det fulde ansvar og ville holde manden "skadeløs".
Lad os række Don en hånd og håbe at han/de har lært af deres fejltagelse, selv om det burde/skulle ikke være sket.

Kan kun være enig her, stort at se tt har erkendt deres fejl og betaler for det stor respekt herfra for det. Det er sgu godt nok sjældent man ser nogle komme med sådan en erkendelse som tt har gjort.
Redigeret af d. 30/09-2008 13:06

Spring til debat: