Se indlæg
Forsørgerkrav - hvor længe?
|
|
Cal |
Lagt på d. 14/09-2008 19:29
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
Her kommer lige et nyt spørgsmål - Er der nogen der ved om kravet om fast bolig (dvs. ikke fremleje eller kollegievær.) kun gælder på tidspunktet hvor man søger / modtager opholdstilladelsen? Eller skulle det virkeligt gælde i f.eks. 7 år? |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 14/09-2008 20:08
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
Cal skrev: Her kommer lige et nyt spørgsmål - Er der nogen der ved om kravet om fast bolig (dvs. ikke fremleje eller kollegievær.) kun gælder på tidspunktet hvor man søger / modtager opholdstilladelsen? Eller skulle det virkeligt gælde i f.eks. 7 år? her er hvad der står på ministeriet´s hjemmeside: Boligkravet Ved familiesammenføring skal ægtefællen/partneren i Danmark (referencen) normalt kunne dokumentere, at han eller hun råder over egen bolig af rimelig størrelse. At råde over egen bolig betyder, at referencen skal have en bolig, som han eller hun er ejer, lejer, andelshaver, anpartshaver eller lignende af. Er der tale om en lejebolig, skal lejemålet være tidsubegrænset eller være på mindst 3 år fra den dato, hvor ansøgningen bliver indgivet. Fremleje af en bolig opfylder ikke boligkravet. Boligen skal have en rimelig størrelse. Det vil sige, at når familiesammenføringen er gennemført: må der højst bo 2 personer pr. beboelsesrum i boligen, eller skal boligens areal være på mindst 20 m2 pr. person Hvis personen i Danmark for nylig er vendt tilbage til Danmark efter at have boet i udlandet i en længere periode, kan det dog være svært med det samme at skaffe sig en bolig, der opfylder kravene. I disse tilfælde kan Udlændingeservice udskyde tidspunktet for, hvornår referencen skal kunne opfylde boligkravet, med op til 6 måneder efter, at den udenlandske ægtefælle/partner har fået opholdstilladelse. Hvis referencen ikke opfylder boligkravet inden for denne frist, kan Udlændingeservice inddrage den udenlandske ægtefælle/partners opholdstilladelse. http://www.nyidan...igkrav.htm håber det giver lidt mening. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
hfb |
Lagt på d. 14/09-2008 20:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
Jeg tror i skal opfylde kravet indtil den der kommer til landet har fået perminent opholdstilladelse. Jeg kan se, når man søger om forlængelse af opholdstilladelse, skal man skrive under på man opfylder boligkravet. Der er dog nogle undetagelser. Men jeg vil råde dig til at stille samme spørgsmål på: http://www.aegtes...raenser.dk Undskyld jeg reklamere med en anden side Alternativ ring til US |
|
|
Cal |
Lagt på d. 21/09-2008 11:40
|
Begynder Antal indlæg: 4 |
Hej Ok - på ægteskab uden grænser fandt jeg en tråd, der beskrev at man skal dokumentere for opfyldelse blot hver 2. år. Tak for hjælpen. Erik |
|
|
Lagt på d. 21/09-2008 11:45
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hej Cal Jeg forstår ikke dit sidste indlæg, forklar lige , hvad du egentlig mener med hvert andet år. Mener du så at du i mellemtiden kan bo i en lerklinet hytte og kort tid ført opholdstilladelsen skal forlænges, igen flyttet i en lejlighed, der opfylder de krav som quickmouse opridser??? Ja jeg stiller bare nogle dumme spørgdsmål? |
|
|
Hep |
Lagt på d. 21/09-2008 11:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
Cal skrev: Hej Ok - på ægteskab uden grænser fandt jeg en tråd, der beskrev at man skal dokumentere for opfyldelse blot hver 2. år. Tak for hjælpen. Erik Helt rigtigt. Boligkravet skal selvfølgelig være opfyldt når man søger første gang og de følger op på det hver eneste gang man forlænger opholdstilladelsen. Vi er flyttet her i mellemtiden og denne gang da vi søgte forlængelse skulle de have dokumentation for vores nye bolig. |
|
Spring til debat: |