Se indlæg
Prisforskel på farang og thai
|
|
torben mustang |
Lagt på d. 15/09-2008 17:07
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 81 |
Til jer alle prøv Phuket Zoo Thai 20 baht Falang 250 baht. Jeg fik fortalt at de misrygtede dyr skulle vi have penge for at gå ind at se på (sure miner) gik ikke ind. (flere sure miner) Jeg tror de sagde dumme Farang. Torben [mail][/mail]
|
|
|
swed |
Lagt på d. 15/09-2008 19:08
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
helt ærlig mindste lønnen er 200bath i thai. det tager mig under 10 min at tjene det, og det gør det for mange af os, selv dem af os der er pensionister tjener meget mere end dem, så er det ikke bare brok for broken skyld, jeg er da ikke altid glad for foreskellen, men jeg forstår dem, det er tros alt os der er gæstene
Swed
|
|
|
JackH |
Lagt på d. 15/09-2008 19:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
swed skrev: helt ærlig mindste lønnen er 200bath i thai. det tager mig under 10 min at tjene det, og det gør det for mange af os, selv dem af os der er pensionister tjener meget mere end dem, så er det ikke bare brok for broken skyld, jeg er da ikke altid glad for foreskellen, men jeg forstår dem, det er tros alt os der er gæstene Hvis du taler som turist, Ok, fint med mig, bare ryst op med pengene og akcepter at blive behandlet racistisk! Bor du i Thailand er du naiv, beklager! JH PS: "trods alt os der er gæsterne" - hmmm...det sagde jeg osse de første par gange, men man gider da ikke blive ved at smile og bukke og sige tak, gør man??? Redigeret af JackH d. 15/09-2008 19:21 |
|
|
Wili |
Lagt på d. 16/09-2008 16:30
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 51 |
Nej, vi tror ikke du er langsom og vi beklager meget forvirringen, men den ene gang er det konen/kæresten(samme person) der skriver og andre gange er det mig. Vi bruger samme brugernavn, måske ikke så smart, men sådan er det. Mvh Wili(2) Redigeret af Wili d. 16/09-2008 16:31 |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 16/09-2008 22:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Jeg møder det ofte, og syntes også det er urimeligt og et forkert signal de sender til deres turister. Men er det i grunden ikke os selv der har lært dem det, ved at smide om os med alt for mange penge og give dem det indtryk at vi alle er meget rige på vores 3 ugers ferie. Mr Tirak Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
Lagt på d. 17/09-2008 04:40
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Willi spørger her i tråden om man kan klage noget sted. Ja, da, på det lokale Turistpoliti. Jeg har været der 2 gange med klager over denne uretfærdighed. De laver en slags "rapport" og lover at tage problemet op med det pågældende sted og informerer ToT (Tourist of Thailand) med en kopi. Også de er enige i, at det skader landets image, men som de siger, så skal de jo udstationere en betroet politimand til alle billetkontorer over hele Thailand for at komme ulovligheden til livs, for det er ulovligt det de gør. Jeg gør, som flere har nævnt, holder mig diskret i baggrunden, (står ud af taxien langt fra billetkontoret f.eks.) sender fruen eller en anden thai til at ordne entre, og så dukker jeg op, og er hylende lige glad med de sure miner, er nærmest lidt skadefro. Det eneste sted det ikke er lykkedes er på båden over til Samet, her må jeg af med 400 og fruen 40. Skeptikeren |
|
|
Rayong Info |
Lagt på d. 17/09-2008 06:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 97 |
Til Skeptikeren. Hvis du har betalt paa baaden over til Koh Samet, er du blevet snydt. Der skal betales ved ankomst paa Koh Samet til: Khao Laem Ya - Mu Ko Samet National Park http://www.dnp.go...5&lg=2 Thai 20 bth / Falang 200 bth. Og hvis du ikke bliver stoppet af folk fra National Parken, skal du ikke betale. MVH |
|
|
bagerbager |
Lagt på d. 17/09-2008 06:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
jeg syntes det er helt ok at få dækket div udgifter ved at lade turisterne betale lidt ekstra,der er jo mange udgifter medfølgende for at gøre det godt for turisterne så hvorfor ikke lade de betale som vil have det bedste,hvis man tager ud på lars tyndskids marker koster det ikke ekstra men der er heller ikke noget ekstra gjort for at det skal være pænt,hvis vi som turister vil have luxus må vi sq bare betale ved kasse et. |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 17/09-2008 07:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Ja Skeptikeren, der tror jeg du er gået på en mine. Billetter til båden, köbes jo i land, og det er bare at sende konen at köbe billetter. Men derimod er det lidt svärere ude på öen, for man ved aldrig hvor man har folket fra nationalparken. Kan saktens holde med dem som skriver, at vi har mere penge, og kan betale mere. Der er heller ikke så meget pengene, men jeg bliver iriteret over forskelsbehandlingen--- specielt når det går ud over mig Ingolf |
|
|
reguah27 |
Lagt på d. 17/09-2008 08:51
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
I 2005 arbejdede jeg et ½ år i Bangkok. Jeg blev af min arbejdsplads (en skole) udstyret med et kort, der fortalte, at jeg arbejdede for thaier. Dette kort brugte jeg, hver gang jeg skulle betale noget, og jeg fik det til thaipris. Som thaierne sagde: "Når du arbejder for thaierne, skal du kun betale thaipris". |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 17/09-2008 08:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Jeg bruger mit Thai-koerekort, og det virker hver gang.....
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 17/09-2008 09:17
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Jeg taler thai, og det virker fremragende! |
|
|
Lagt på d. 17/09-2008 10:54
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Har prøvet den med kørekortet og den med at tale thai. Ingen respons. Men måske mit thai ikke er så let at forstå!?!?! Til Samet køber vi en tur med minivan fra Pattaya på Malibu rejser, kører til Ban Phe incl. sejlturen til bugten ved Malibu. På turen over kommer de og kræver op, får et klistermærke og det ser vagterne ved landing, de der ikke ved bedre og nægter at købe på båden bliver krævet af vagterne. Og så - meget beskæmmende må jeg indrømme - alder og begyndende senilitet (begyndte i går efter festen i mandags) vi betaler KUN 200 hhv. 40. Skeptikeren den ældre PS! hvordan skal det dog gå til næste år når man fylder rundt? |
|
|
Wili |
Lagt på d. 19/09-2008 20:36
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 51 |
nå...til alle jer der har svaret, jeg gider ikke eller vil ikke kommer til Thailand for lege skjul pga. pris forskel men at det jeg skrive er for at beskytte Thailand. Jeg har råd til at betale næsten alt i Thailand(indenfor normalen), men det de gør er grimt og på den måde kommer turisterne kun ngang ...umoralsk hvad med kineser og japanere, hvad er deres pris .....næste gang jeg møder en thai i dk så skal han eller hun give en øl eller tre, så vil jeg nemlig have mine penge igen. Wili |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 19/09-2008 21:52
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Dansk politi stopper en neger for at gå over for rødt og giver ham en bøde på 5000 kr., hvor en dansker slipper med 500. Hvordan tror du det ville lyde i FN, hvis det skete her??? Men når det sker mod hvide er det "i orden"; Thai uden styrthjelm 200 ThB, Farang uden styrthjelm: 400 ThB. Prisforskellen er kun ene og alene udtryk for racisme. Der er alt andet lige 6% af den thailandske befolkning, der er milionærer (alm. økonomisk viden) - de har langt, langt flere penge end mig, men da de er "rigtige mennesker"( Khun Thai" )og ikke "Man Farang" skal de derfor kun betale menneskepriser og ikke "Farangpriser". sonni08 |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 19/09-2008 23:50
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Det har intet med racisme at gøre , thaier mener bare at vi faranger har flere penge, og dem vil de gerne have lidt af. Gennemsnittet af faranger tjener da også mere end thaierne. Som Cha-nok siger , han taler bare thai , så får han til thaipris. Det samme gælder for mig. Og så er en "man farang" en kartofelart. Der syntes jeg også der er foreskel på dem og thaier Michael B Kristensen
|
|
|
Pop-rock |
Lagt på d. 20/09-2008 01:45
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 27 |
selvfølgelig har prisforeskellen stået på siden så længe jeg husker, men jeg tror at det som helt klart gør den store forskel er også de forskellige økonomier... altså hvis vi i dk, ville have 3 gange mere end af en turist end en pæredansker, så ville der nok heller ikke komme nogen tursiter.. hvor imod man i thailand sælger det til den tredobbelte pris - og ja. os turist tænker 'det er sgu da ikke fair', men alligevel skider vi på det for vi tænker jo netop alle at det ikke er så mange penge mere når man tæller det om til dansk (i det lange løb er det selvfølgelig meget dyrere men anyways) også har th selvfølgelig også størrer chance for at få sine turister til at vende tilbage til deres fantastiske sandstrande og tropiske klima end vi dansker har her oppe i det kolde nord... også er der jo også lige den detalje at vi i dk sælger en fast pris i butikkerne mens de på markeder i thailand bare kan sætte prisen op og ned som de ønsker... :-) men jo et eller andet sted så er det ret uretfærdigt! |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 20/09-2008 08:13
|
Ordet Farang kommer nok nærmere fra, at for dem, der var vores hudfarve i regionen var "Francaisé" og de derfor kom til at hedde Khun francaisé eller Khun france og udtalt på Thai bliver der så indskudt et "a" til farang. Saendaeng, prøv lige at høre dig selv: Du siger, det er ikke racisme, men at mennesker som ikke er Thailændere... (bla. bla. bla. ) - det er da netop det der ligger i ordet racisme. - rent bortset fra at kulturradikale nu har fået ordet til kun at betyde noget, den hvide race gør mod andre racer. - Prøv at spørge din kone, hvad hendes syn er på Laotere, Burmesere eller Cambodjanere? Bare spørg og lyt... - Selv dem fra Surin bliver der set skævt til i resten af Thailand og bortset fra Afrika er Thaier nok de mest racistiske mennesker, jeg har mødt. - selv Rusland er mindre racistisk. Det er en slavementalitet og en af grundene til at de forbliver fattige. Dog er det lettere at blive forskelsbehandlet som et rigt svin end som en fattigrøv. Løvens ende af fødekæden er nu den sjoveste. //sonni08 |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 20/09-2008 08:14
|
Ordet Farang kommer nok nærmere fra, at for dem, der var vores hudfarve i regionen var "Francaisé" og de derfor kom til at hedde Khun francaisé eller Khun france og udtalt på Thai bliver der så indskudt et "a" til farang. Saendaeng, prøv lige at høre dig selv: Du siger, det er ikke racisme, men at mennesker som ikke er Thailændere... (bla. bla. bla. ) - det er da netop det der ligger i ordet racisme. - rent bortset fra at kulturradikale nu har fået ordet til kun at betyde noget, den hvide race gør mod andre racer. - Prøv at spørge din kone, hvad hendes syn er på Laotere, Burmesere eller Cambodjanere? Bare spørg og lyt... - Selv dem fra Surin bliver der set skævt til i resten af Thailand og bortset fra Afrika er Thaier nok de mest racistiske mennesker, jeg har mødt. - selv Rusland er mindre racistisk. Det er en slavementalitet og en af grundene til at de forbliver fattige. Dog er det lettere at blive forskelsbehandlet som et rigt svin end som en fattigrøv. Løvens ende af fødekæden er nu den sjoveste. //sonni08 |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 20/09-2008 12:14
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
Skeptikeren skrev: Willi spørger her i tråden om man kan klage noget sted. Ja, da, på det lokale Turistpoliti. Jeg har været der 2 gange med klager over denne uretfærdighed. De laver en slags "rapport" og lover at tage problemet op med det pågældende sted og informerer ToT (Tourist of Thailand) med en kopi. Også de er enige i, at det skader landets image, men som de siger, så skal de jo udstationere en betroet politimand til alle billetkontorer over hele Thailand for at komme ulovligheden til livs, for det er ulovligt det de gør. Jeg gør, som flere har nævnt, holder mig diskret i baggrunden, (står ud af taxien langt fra billetkontoret f.eks.) sender fruen eller en anden thai til at ordne entre, og så dukker jeg op, og er hylende lige glad med de sure miner, er nærmest lidt skadefro. Det eneste sted det ikke er lykkedes er på båden over til Samet, her må jeg af med 400 og fruen 40. Skeptikeren Er det ulovigt at tage farang pris ? De tager det da farang pris eksempelvis på alle (de fleste) offentlige steder som man kan besøge, hvem mon fastsætter disse priser ? Jeg høre selv til den gruppe der ikke vil betale hudfarve pris og undgår det så godt jeg kan. Jeg sender konen i forvejen og jeg får som regel den pris hun selv skal betale ....... men rigtig nok, mange Thaier syntes det er helt okey med en farang pris. Mange kineser osv. komme da ind til en Thai pris selvom de stråler af, at de er turister, så på den led er der også en forskel på turister i Thailand. Man kan være for og imod farang pris, men jeg væmmes mere ved det signal Thailand sender ud i verden .....jeg tror at Thailand bliver den store taber i Asien hvis de ikke snart vågner op, de taber rigtig mange indtægter og turister i disse tider. It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
Spring til debat: |