Se indlæg
 Udskriv debat
max.længde af besøg i hjemland
latour82
Hej

Min hustru går og drømmer lidt om at tage på en længere visit til Thailand næste år, hun vil gerne afsted i 2 måneder hvor jeg så kobler mig på de sidste 3 uger, for at hente dem hjem igen.

Hun har permanent opholdstilladelse, men der står dog noget om at hvis man tager længerevarende ophold i hjemlandt, så kan det godt få betydning for opholdstilladelsen selvom den er permanent.

Er der nogen der ved om 2 måneder betragtes som længerevarende ophold som vil have betydning for opholdstilladelsen i Dk??

Ungerne er Danske statsborgere så der ved jeg godt at der skal vi søge om visa .

Håber der er nogen som ved noget.

Niels

falang yao
Hej Niels,

Jeg mener at have laeste et eller andet sted at det skulle vaere over 6 mnd, foer at det begynder at maaske betydde noget. Det er mange som tager afsted i 2 og 3 mnd uden at det beroere deres opholdstilladelse, isaer ikke den VARIG (permanent).
For en sikkerheds skyld kan du ringe til UDLs. og forhoerer dig om reglerne.

M.v.h. , M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

latour82
Hej Falang

Tak for dit svar, 2 måneder burde jo ikke betyde noget.
Nu vil jeg lige afvente og se om der er nogen som har en konkret erfaring udi det emne inden jeg bruger det meste af en dag i en telefonsluse i udlændingestyrelsen.

Forfattede faktisk en mail til styrelsen for 2-3 måneder siden, men de har ikke haft "tid" til at svare endnuAngry

Danser latour
Der er flere som rejser i de 2 maaneder
Min ven er lige rejst herud og han forespurgte ogsaa om det og fik at vide at over 6 maaneder er af laengere varende
Saa 2-3 maaneder betyder ikke andet end at de kan ha en rigtig god ferie
smeltebamsen

jens
Bagpå konens opholdstilladelse af den gamle store type står der at den bortfalder hvis hun forlader DK mere end 6 måneder.
MVH
Jens

jhmh
hej latour82
Jeg har lige talt med udlændingestyrelsen ang det samme da min kone overvejer at tage hjem for at bygge hus. Hun har også permanent opholdstilladelse.
Det svar jeg fik var at man uden videre kunne være ude af DK i op til 12 mdr. Det krævede dog at man ikke afmeldte sig folkeregistret i DK selvom der er andre regler der siger at hvis man er ude i over 3 mdr skal man afmelde sig.
Sagsbehandleren sagde dog at det ville være en god ide at sende et brev ti udl.styrelsen om hvor længe man planlagde at være ude så de hvis der kom henvendelse fra folkeregistret kunne give besked videre.
ud over de 12 mdr. kunne man inden de udløb søge om forlængelse hos udl.styrelsen et år af gangen op til 3 år.
Men det er jo nok en god ide selv lige undersøge det hos udl.styrelsen, hav god tolmodighed når du ringer
mvh
JHMH
jhmh

latour82
Hej Alle

Tak for de gode svar, som jeg tolker det er de maximum 2 mdr overhovedet intet problem, og det er jo glædeligt at man så slipper for at lave en masse papirarbejde.

Så er det kun ungernes vi skal til Thaiambassaden og have lavet visa til.

Tak for hjælpenSmile

Niels

kresten
I Jylland er det nemmest at tage over til konsulen i HvideSande. han klarer det paa et par minutter.

Spring til debat: