Se indlæg
 Udskriv debat
Livet i Thailand.rosenrødt eller???
manse
Hej alle jer nye her på side, og selvfølgelig også jer gamle

Ja den gamle her kom lige til at tænke over de sidste par år her i Thailand, og for ligesom om at slå det fast. Det har sgu ikke altid været en dans på roser, som det jo selvfølgelig heller ikke er for mange andre, men jeg vil da vove den påstand, at det positive overgår det negative.

Enhver beretning har jo en begyndelse så.:

For 2 år siden benyttede jeg den berygtede ThailandLoveLink for at finde min nye livsledsager. Det var da sjovt i starten, men efterhånden fik man jo mange mails omhandlende, hvis jeg havde en telefon, ja så kunne vi jo tale sammen, eller hvis du kunne sende mig nogle penge, så kunne jeg dekorere min lejlighed, så du vil synes om den, når du kommer. Den værste jeg egentligt har været ude for, efter 2 mails, var, at hun allerede drømte om alt det gode jeg kunne gøre rent seksuelt. Ja jeg kunne fortsætte.

Jeg var egentlig blevet så træt af denne TLL, da pludselig min nuværende kone viste sig. Hun var den type. Hun spurgte aldrig om penge eller andet der kun kunne tilgodese hende, men hun var nede på jorden og talte om alle de hverdags ting der nu foregår herude i Thailand. Dette vakte min interesse, samtidig med at hun skrev fantastisk godt engelsk, så vi fortsatte vores samtaler de næste 2 til 3 måneder.

Jeg besluttede så, at dette her var da noget at bygge videre på, så jeg besluttede mig for at aflægge hende et besøg hurtigst muligt, hvilket jeg gjorde. Sikke en overraskelse jeg fik da jeg mødte hende, sammen med hendes venner i Bangkok lufthavn. Hun kunne kun 3 ord på engelsk… Yes…No… og accident, så det var da noget af en overraskelse, men jeg ville ikke, når jeg nu var rejst så langt for at møde mit livs lys, lade mig slå ud af noget sådant, men var da ikke fri for, at være lidt forundret over det med engelsk, når jeg nu havde modtaget så mange mails med udmærket engelsk.

Jeg besluttede mig så for, at jeg ville blive de 2 uger som var aftalt, jeg kunne blive i første omgang, og sikke 2. uger, med fingersprog og mimik, ja det var sgu en speciel og dejlig oplevelse. Jeg har aldrig haft det så sjovt haha. Jeg var trods alt nysgerrig og måtte finde ud af, hvem der havde skrevet alle disse dejlige love letters til mig. Jeg fandt ud af at det var en venindens mand, som var østriger, og det havde jeg det ikke godt med i starten. Han og jeg er nu de bedste venner. Jeg siger kun dette her fordi, lad være med at tro, at den i ser billeder af, er den der skriver.

I tror måske det er løgn, men de 2 uger vi var sammen, havde vi ikke sex, for hun var virkelig bange for en farang. Hun havde hørt fra mange af hendes veninder at farang var sadist, så vi havde det bare dejligt sammen med vores mimik og fingersprog disse 2. uger. Jeg tror vi fik lagt grunden til et utroligt tillidsforhold, som nu har udviklet sig til noget helt specielt.

Jeg tog så af sted igen, men jeg kunne sgu ikke glemme den kvinde, så jeg beslutte mig for at komme på besøg igen måneden efter og blive denne gang 2 måneder, ja det skal da ikke være nogen hemmelighed at, det har jeg aldrig fortrudt. Jeg vil lige indflette her, at hun nu uden mit vidende, havde været på en speciel sprogskole dagligt, for at lære det engelske. Jeg var bare glad, for jeg har fundet ud af, at når en thailænder beslutter sig for noget, ja så kan de gå 150% ind for det, og nu var ordforrådet blevet så meget, at vi nu kunne tale sammen, om ikke 100% så da 25%, men det var da en udvikling som jeg satte pris på, og som ret hurtigt kom op på et niveau, som kunne leve med.

Nå efter ca. 8. måneder og mange besøg, besluttede jeg mig til at flytte til Thailand. Jeg besluttede mig også for, at denne dejlige kvinde skulle være min livsledsager fremover, så jeg måtte jo ned på knæ, med den lille guldring og frembuse med mit ønske, hvilket blev positivt modtaget, men men… Det er først nu alle faldgrupperne kommer:

Familien fandt jo så ud af, at en farang ønskede giftermål, så det var næsten som om dette klæbende fluepapir, som vi i gamle dage brugte derhjemme i stalden. Ja alle skulle lige nu på besøg, og hendes mor, som hun ikke havde set i 40 år, blev lige pludselig synlig. Hendes far som hun aldrig havde set, ville lige pludselig være venner med denne farang.(det skal her bemærkes, at jeg intet vidste om hendes far og mors relationer til hende) Og alle andre familiemedlemmer for den sags skyld. Ja der var ikke dem, der ikke ville være venner pludselig.

Det hele var så overvældende, at jeg pludselig var ved at få kolde fødder, for jeg kunne ikke forstå hvad der foregik, for de har jo den uforskammethed (positivt ment fordi de ikke taler engelsk) at tale thai hen over hovedet på mig, og hver gang jeg ville have forklaring, ja så fik jeg kun forklaring i brudstykker, og dette var faktisk meget irriterende, men som jeg tænkte, så kunne jeg jo bare havde lært mig thai, så jeg kunne forstå, men sådan var det bare ikke, så jeg endte bare som en tumpe uden rettigheder. Sådan følte jeg det engang imellem.

Som det jo altid ender med herude, når man er hug på en dejlig pige er. Hvornår skal der være bryllup. Ja Ja sagde jeg når jeg var klar, men dette glemte jeg hurtigt, for pludselig var en dato sat op, fordi den dato var den dato, munkene havde sagt det skulle være. Da jeg ikke havde tænkt mig at bakke ud nu, spurgte jeg så, hvad der nu skulle ske. HIHI Sin Sot skulle diskuteres med den mor, der aldrig havde haft noget med sit barn at gøre. Jeg var lidt målløs, da hun forlangte 1. mill. Bath i Sin Sot (det skal her bemærkes, at jeg ikke på daværende tidspunkt vidste, at moderen aldrig havde haft noget med konen at gøre hele livet). Jeg måtte sige, at dette måtte jeg tænke over en dags tid, for det var mange penge. Hendes mor og morens rådgivere sagde så, at hvis jeg købte guld for nogle af pengene, vil de blive fratrukket Sin Sot.

Jeg tænkte over dette et par dage og rådspurgte mig med mine nye venner herude. De fleste havde gjort det samme 1. mill. I Sin sot, men det havde jeg ikke tænkt mig at gøre, så jeg sagde til hendes mor. Jeg vil købe 500.000.- i guld til datteren og resten kunne hun så få. Jeg vidste jo at guld er let omsætteligt her i Thailand, så de penge skulle moren ikke have.

Hun sagde ok, men sagde også på daværende tidspunkt, at de 500.000.- vil komme tilbage til familien (naiv som jeg er, troede jeg min kone og jeg haha). Jeg har aldrig siden set en bath af disse penge.

Senere kommer jo brylluppet med svindel om humbug og alt andet sødt for jeres hjerter, men da der nu er spisetid, vil jeg slutte for denne gang, og fortælle resten, når jeg får lyst og tid.

Håber ikke jeg har misbrugt jeres tid med klik på denne tråd, for det sjove kommer senere haha…

13leif
Flot flot Manse, glaeder mig til fortsaettelsen af din beretning, indtil nu kan man folge dig meget godt. fortiden er jeg her i Thailand, men ikke hver dag ved computer, men vil med glaede folge denne traad, godt Manse...
hilsen LeifSmile
Redigeret af 13leif d. 18/09-2008 14:05
13leif
Man var hurtig, engang........
www.leifka.dk

Everyday can be a good day.....maybe!!!

Lev livet idag, imorgen kan være forsent !!

http://www.leifka.dk
Suk Rak Ning
Livet er og bli'r ligesaa rosenroedt som man selv oensker og goer det til.,...Tak...........

Mine 4 aar her i Thailand stinker af lyseroedlitet.........ja det svaermer stadig med amoriner

I'm HAPPY......Smile
Redigeret af Suk Rak Ning d. 18/09-2008 15:19
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

scanca
Jeg kan kunne sige det sammen.Og nar du har nosser nok sa har jeg ogsa.Jeg har kommet mange år på en ø der hedder kho tao det er dere jeg mødt min kone på en bar. Mange tænker en bar pige hold dig væk men det ku jeg ikke.Jeg faldt for hendne.Men jeg rejest fra øen da jeg kom hjem til korat ku jeg ikke glem hende sa jeg ringed til hende og sag kan du ikke kom til korat.Det sage hun ja til.Så bliv hun gravid så sag jeg så må vi gift os.Jeg sage hvad koster det ,0 sag hun min mor og far kan klar sig selv.De har land og kan klar sig selv.De har aldrig bedt om penge.De siger bare vores datter har det godt så er vi glad.Så alle jeg der er bang for bar piger tag det rolig det er ikke alle der er ude efter din penge.De har også brug for kærlighed de gøre de ting de gøre af nød ikke af lyst.Men nu har vi vært gift i 3 år og alt vel.Og jeg håber vi får mange år sammen.Tak

swedmark
Kanon manse... mereWink

Genkender det med det engelske sprog. Min kæreste brugte en engelsk-thai oversættelses side, men vi chattede, så jeg troede hun var habil til engelsk. Ha, samme overraskelse som dig, hun kunne kun "yes, no.thank you" Shock

swedmarkGrin

Big-Viking
Ja ang. det Engelske, så min kone var medlem af et bureau i Khon Kaen, som hjalp hende med oversættelse, så jeg fandt ud af at alle de mails jeg skrev i starten blev besvaret af bureauet.Angry
Da vi så mødtes og talte om vi skulle giftes sagde min kone at vi måtte betale dem 75.000 bath samt invitere dem til vores bryllup. De fik aldrig en satang ej hellere kom de med til vores bryllup..Min kone blev truet med bål og ildebrand. Hvad derefter skete er en anden historie. Jeg tror at der er mange af de der bureauer, der tager røven på de små søde piger..

jpo
da jeg blev gift tilbage i 1993 havde jeg ikke 5 flade kr
konen var 36 og jeg 45 vi blev gift i thailand i 1996 der havde vi heller ikke mange penge saa det var vist nok ikke mange penge vi gav konens mor,saa jeg synes at 1 mile tbh er lige i overkanten,eller va.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
hugoboerge
THB 1m i sin sot lyder fuldstaendig vanvittigt for at sige det rent ud. Det er utrolig mange penge i Thailand. Men hovedsagen er at Manse er glad og tilfreds med sit giftermaal og det maa man respektere.

goldwing
Til manse
Tak for dit dejlige indlæg...

Jeg må sige at jeg aldrig aldrig ville betale over 50.000 bt. i Sin Sot ALDRIG
( jeg mener disse store beløb henviser til en "handelsvare)...Angry

Så forbliver jeg hellere ungkarl resten af livet og "nøjes" med den fri kærlighed.Smile
Ved godt den heller ikke er gratis, men så har jeg heller ingen svigerforældre som jeg skal "slås" med...

Har sendt min "galle" i COME DOWN TRÅDEN.... HE HE

JCL
http://www.thaigu...sinsot.htm [url][/url]

Det interessante her er spørgsmålet om den søde lille strik er jomfru, og hvem der evt. bærer skylden for hun ikke er det, det kan medføre lange og svære forhandlinger.

Husk også at checke tænderne, hendes arbejdsevne og genetiske skader der kan være forårsaget af hendes sælgere.

Det er også en god idè at kigge på andre og billigere modeller under forhandlingerne, hvem ved, der kan findes mere favorable emner, til langt lavere pris, måske endda af nyere årgang.

Visse modeller kan overtages kvit og frit, som beset.

Be carefull out there.Cool

JackH
Herlig beretning, men jeg er bange for de har snydt dig manse!

1 mill. i SIN SOT???

Aldrig i livet!

For en "Dek baan Nok"?

Hmmm.... Du sku' nok ha' læst Stickmanbangkok først, og ja jeg ved han ikke er populær blandt DTW menigheden, han er vel for ærlig og direkte kyniskWink

JH
Redigeret af JackH d. 18/09-2008 19:05

JCL
JCL skrev:
http://www.thaigu...sinsot.htm [url][/url]

Det interessante her er spørgsmålet om den søde lille strik er jomfru, og hvem der evt. bærer skylden for hun ikke er det, det kan medføre lange og svære forhandlinger.

Husk også at checke tænderne, hendes arbejdsevne og genetiske skader der kan være forårsaget af hendes sælgere.

Det er også en god idè at kigge på andre og billigere modeller under forhandlingerne, hvem ved, der kan findes mere favorable emner, til langt lavere pris, måske endda af nyere årgang.

Visse modeller kan overtages kvit og frit, som beset.

Be carefull out there.Cool

Jeg kan se linket ikke fungerede, så jeg har kopieret:

Hvad er Sin Sot?

Modsat i dansk opfattelse af medgift, er det manden i Thailand, der skal betale medgift til sin kommende bruds familie.

Denne kaldes i Thailand for Sin Sot.

Sin Sot består dels af kontanter og dels af guld.

Sin Sot aftales mellem kvindens forældre og den komme brudgom.

Hvad bestemmer størrelsen af Sin Sot?

Der er flere ting der spiller ind, når størrelsen af Sin Sot skal aftales.

Jo højere social klasse og status i lokal samfundet kvinden kommer fra, jo højere beløb vil hendes forældre kræve og forvente.

Kvindens alder

Kvindens job og uddannelse

Er kvinden fraskilt

Har kvinden børn

Er kvinden jomfru

--------------------------------------------------------------------------------

ja, jeg kan da godt se at den plov jeg købte i 1988 til mit bryllup, ikke kan imponere nogen her.

manse
Denne 1.del af en virkelig historie var ment som noget informativt om hvordan livet kan være herude, og ikke en diskusition om Sin Sot, for dette er et emne, som der er lige så meninger om, som der er mennesker til.

For ligesom at slå det fast. Jeg betalte ikke de 999.999,99.- bath der blev forlangt. Guldet jeg købte til konen fik jeg tilbage igen.

Kære SUK... Mit liv er rosenrødt, og engang imellem kniber jeg mig selv i armen, for at være sikker på jeg er i liveWink

Jeg håber bare, at eventuelle nye, kan få bare lidt ud af at læse denne 1. del, så de måske kan blive bedre rustet til dette dejlige Thailand.

Kan i alle have en god dag, og glem ikke at give et knus til konen, kæresten eller hvad der er nærmestShock

manse

ingolf
lung skrev:
ja, jeg kan da godt se at den plov jeg købte i 1988 til mit bryllup, ikke kan imponere nogen her.

Men konen og familien var sikkert glad, og det er vel det viktigste.

Ingolf

manden
manse skrev:
Mit liv er rosenrødt, og engang imellem kniber jeg mig selv i armen, for at være sikker på jeg er i liveWink

Jeg håber bare, at eventuelle nye, kan få bare lidt ud af at læse denne 1. del, så de måske kan blive bedre rustet til dette dejlige Thailand.

En god beretning.

Men helt så rosenrødt er det jo ikke, du glemmer at fortælle hvorfor du er nødt til at sove med en pistol under hovedpuden
Shock

manse
Hvorfor skulle en sådan dum bemærkning lige komme her, ja jeg spørger bare, for jeg kan ikke se den har noget med det skrevne at gøreSad

JCL
Mia skrev:
manse skrev:
Mit liv er rosenrødt, og engang imellem kniber jeg mig selv i armen, for at være sikker på jeg er i liveWink

En god beretning.

Men helt så rosenrødt er det jo ikke, du glemmer at fortælle hvorfor du er nødt til at sove med en pistol under hovedpuden
Shock

Hvad menes med den bemærkning, kan manse kaste lidt lys over det?

manse
Jeg er ikke klar over hvad der menes, så lyset må vente.

prasat
sover du med en pistol under puden manse?

prasat

Spring til debat: