Se indlæg
 Udskriv debat
Sagsbehandling ved forlængelse af ophold
Philo
Hejsa

Vi fik i sidste uge brev fra US, hvori de skrev, at min hustru fik forlænget sin midlertidige opholdstilladelse. Sammen med brevet var også min hustrus pas, som vi havde indleveret sammen med ansøgningen. Det sjove er så, at vi skal komme ind i US med passet, idet der skal indsættes en sticker H. Det kunne de åbenbart ikke gøre, mens de alligevel havde passet ??.
Angiveliget skal min hustru derind, idet de ikke en gang kan garantere, at jeg kan få lavet hendes pas, selv om vi laver en skriftlig fuldmagt. UdlændingeService ......
Hvilke erfaringer har I andre, jeg syntes engang jeg så, at US bare fremsendte passet. Og kan da huske, at ved hendes første opholdstilladelse fremsendte de også bare passet og personlig fremmøde var ikke nødvendig.

MVH

Kim

pdrhan
Personligt fremmøde har altid været en praksis de har brugt derinde , til stor irritation for mange , da der altid er sindsygt mange derinde og ventetiden lang....ufatteligt de ikke bare har sat den sticker i når de nu har bevilget forlængelse , men det er typisk US bureaukrati......
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Hep
Ja det er hul i hovedet med den praksis, men der er ikke så meget at gøre ved det.

Bemærk dog at i ikke behøver at trække nummer hvis i bare skal have sat stickeren i passet. Man kan gå til skranke 13 (mener jeg det er) og stille sig i kø der. De har kun med dette at gøre og tager folk efter tur.

Bjarne
Efterhånden er det nogle år siden, vi var igennem processen. Dengang var det åbenbart en fordel at bo i provinsen. Aflevering af alt til det lokale politi, som så også satte klistermærket i, da det var bevilget. Og i øvrigt en fabelagtig god behandling.
Men helt enig i "hul i hovedet"-vurderingen. Netop i øjeblikket med masser af kritik burde US finde ud af, at skrankepaveriet er helt ude i hampen.
Bjarne

Philo
Jammen mange tak for svarene. Hep er det den informationsskranke, der ligger alene i gavlen du mener ?
Og i øvrigt er det stadig en fordel at bo i provinsen. Vi bor i Smørum og er således inden for postnummer 3000, der gør at vi ikke bare kan klare det på den lokale politistation.
Det havde da også været for nemt.....

MVH

Kim

Hep
Philo skrev:
Jammen mange tak for svarene. Hep er det den informationsskranke, der ligger alene i gavlen du mener ?
Og i øvrigt er det stadig en fordel at bo i provinsen. Vi bor i Smørum og er således inden for postnummer 3000, der gør at vi ikke bare kan klare det på den lokale politistation.
Det havde da også været for nemt.....

MVH

Kim

Hej Kim

Nej det er ikke informationen. Det er en af de normale "skranker" hvor man normalt bliver betjent efter nummert. Den er bare udelukkende dedikeret til at sætte stickere i pas efter princippet først til mølle. Jeg mener det er skranke nummer 13, men der kører sådan en slags powerpoint præsentation på væggen derinde - der står hvilken skranke det er man kan gå hen til hvis man bare skal have sat stickeren i passet.

Vi har selv lige skulle forlænge min kones og sønnens opholdstilladelse. Det var/er også et kæmpe cirkus.

Min kones pas udløber i November 2009. Hendes opholdstilladelse udløber i slutningen af september 2008. Vi forsøgte at få et nyt pas til hende inden vi skulle søge om forlængelse af opholdstilladelsen fordi US giver kun opholdstilladelse til indtil 3 måneder før passet udløber (altså august 2009). Den thailandske ambassade ville ikke udstede et nyt pas, fordi at der jo var lang tid til det udløb. Vi forsøgte at forklare årsagen til hvorfor vi gerne ville have nyt pas til min kone, men der var ikke noget at gøre.

Nå men vi afleverer så ansøgning om forlængelse i starten af August (afleveret personligt inde i informationsskranken). Jeg fortæller at vi skal rejse til Thailand igen den 11. oktober og spørger hvor lang tid der går før sagen er behandlet. Svaret var at vi i hvert fald ikke skulle regne med at den var klar til at vi skulle rejse.

Hvad gør vi så siger jeg til den søde dame. Nå men så skal i bare komme herind inden i skal rejse og søge om en "tilbagerejsetilladelse" - den kan man næsten altid få med det samme.. Suk.. med andre ord skal vi altså snart ind og stå i kø i flere timer for at få et par stempler i passet..

Helt ærligt.. Hvor lang tid kan det tage at forny en opholdstilladelse..

fjelle123
mener at ægteskab uden grænser oplyste mig om at alt der foregår udenfor københavns kommune skal gøres hos den lokale politi mester...

Philo
Nå, jeg syntes jeg lige vil vil afslutte mine oplevelser. I dag var jeg alene inde på US medbringende en fuldmagt fra fruen. Hep, du har helt ret. Det er skranke 13, der tager sig af, at sætte sticker i pas i forbindelse med forlængelse af opholdstilladelse.
Jeg fortalte ham, at jeg havde fået at vide, at en fuldmagt var tilstrækkelig - måske ikke helt korrekt, men de havde dog heller ikke blankt afvist en sådan ved min telefoniske forspørgsel. Han tog imod fruens papirer, pas og fuldmagt. Og ca. 1/2 time senere forlod jeg US med isat sticker H i passet. Så ret skal være ret. Det er en mærkelig sagsgang, men på deres egen måde har de faktisk en form for service og ventetiden i dag var dag OK. Særligt i forhold til, hvad jeg havde regnet med. Så nu er jeg da lidt mere positiv Cool

MVH

Kim

Spring til debat: