Se indlæg
Valutakurser
|
|
Lagt på d. 30/07-2008 07:41
|
|
Begynder Antal indlæg: |
huratho skrev: Hej Næsten alt kan lade sig gøre. Jeg har fået penge idag til kurs lidt over 7. Jeg bruger Kasnikorn Bank Hilsen Hugo Det er sgu flot Hugo Det er mere end de giver til de andre kunder. BANK NOTES TRAVELLERS' CHEQUES EXPORT SIGHT BILL DKK Denish Krone 6.73875 ---------6.92875 ------------6.92875 idag d.30 Så de har sikkert snydt sig selv bamsen |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 30/07-2008 08:17
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Tror jeg ikke , da vi var i TH for 14dage siden , kørte kurserne op og ned i de forskellige banker , det var bare at holde øje og slå til : eks BKK Bank i Athenee Plaza gav 6,78 - lige overfor gav Kasikorn Bank 6.89 på skiltet , mens vi var igang med at veksle skiftede kursen i Kasikorn Bank til 6,99 hvilket vi fik! Og stadig de 6,78 i BKK Bank
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
Hep |
Lagt på d. 30/07-2008 08:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
Vi fik kurs 7.11 hos en eller anden suspekt veksleshop uden for MBK i Bangkok. Shoppen der lå 50 meter ved siden af gav kurs 6.97. Det var omkring den 17/07. På mit Visa kort har jeg fået kurs 7.03 den 18/07 og 7.01 den 20/07. |
|
|
jette |
Lagt på d. 09/09-2008 19:15
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Vi rejser til Thailand i næsten 3 mdr. fra den 6.1.09. Der er jo ingen der er så dumme, at de ikke kan se den stigende kurs, og ingen der kan spå om fremtiden (desværre). Vi skal på et tidspunkt have betalt vores ophold (skal have base samme sted i hele ferien). Vi kan vælge at betale opholdet inden ved overførsel fra DB til deres bank - Kasikorn, men må også gerne vente til vi ankommer. Vi er nok lidt i tvivl m.h.t. betalingstidspunktet, selvfølgelig grundet kursen, og har da god tid endnu. Men har I et forslag til, hvilken måde der bliver den billigste -overførsel eller veksle hos Forex. Vi har fået beløbet oplyst i bath, men kan sikkert også overføre i danske? Vi vekslede heldigvis til lommepenge, da kursen var lav, og man får da lidt sved på panden, når man går ind og kigger efter kursen hos Forex i disse dage, og tænker skal man betale nu, eller vente. Tak for evt. svar. |
|
|
Anders And |
Lagt på d. 09/09-2008 19:21
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 97 |
Jeg ville betale nu hvis jeg var dig, for kursen har været svag stigende de sidste tre måneder. http://finance.ya...0&t=3m |
|
|
jette |
Lagt på d. 09/09-2008 19:28
|
Hej Eddie Tak for svaret. Min mavefornemmelse siger mig også, at det snart skal være, og jeg tror også, at efter det link du har sendt, at det vil blive billigst ved overførsel fra vores egen bank til dem. Jette |
|
|
lols |
Lagt på d. 09/09-2008 19:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Du skriver, du kan betale ved overførsel fra din egen bank. Jeg går ud fra at betalingen skal foregå i Thai Baht, siden du også taler om at veksle. Ved bankoverførsel giver det normalt bedste kurs at overføre DKK fra din bank. De bliver så "vekslet" til Thai Baht i banken her. Dvs du overfører 1.000 kroner og firmaet får x antal baht ind på kontoen. Ikke helt præcist det beløb der måske skal betales, men de småpenge kan måske afregnes senere? Ellers kan du finde en sammenligning af de forskellige former for veksling af valuta på: www.thaiguide.dk/... |
|
|
jens |
Lagt på d. 09/09-2008 20:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Hvis differencen på overførsel via Danske Bank og forex bliver ved med at være den samme så er det klart billigst at overføre. Kursen ved betaling til udlandet er idag 15,33=6,52 det er jo noget bedre end 6,37 http://www.danskebank.dk/Valutakurserhost Og det har længe ikke kunnet betale sig at overføre kroner. Mvh Jens |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 09/09-2008 21:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
jens skrev: Hvis differencen på overførsel via Danske Bank og forex bliver ved med at være den samme så er det klart billigst at overføre. Kursen ved betaling til udlandet er idag 15,33=6,52 det er jo noget bedre end 6,37 http://www.danskebank.dk/Valutakurserhost Og det har længe ikke kunnet betale sig at overføre kroner. Mvh Jens Hvor finder du denne påstand?... du overrasker mig meget med denne udtalelse Jeg får den bedste kurs ved at overføre danske kroner via netbank,... og ikke lade min bank veksle først til bath |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 09/09-2008 21:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Jens, det der har du fået helt forkert fat i!! Det er precis som goldwing skriver: bedste kurs: overföre DK kr via netbank og krysse i ruden "afsender og modtager deler på omkostningerne" Bruger selv DDB, og det koster 20kr. Har en kammerat som også bruger DDB, men han er ingen örn på PC, så han ringer banken, det koster 100kr. Ingolf Redigeret af ingolf d. 09/09-2008 21:57 |
|
|
jens |
Lagt på d. 09/09-2008 22:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Kurs ved overførsel i dkr til bangkokbank er idag 6,4875 det er det felt der hedder TT(telextransfer) under Buying Rates du får ved overførsel. http://www.bangko...+Rates.htm I danskebank er den ved overførsel i Baht 6,52, det er på min regnemaskine mere end 6,4875. Gebyret er i Danskebank 20kr uanset hvilken valuta du overfører i hvis du vælger standard afsender og modtager deler omkostningerne. gebyret er Bangkokbank er min 200baht og max 500baht og det er en procentsats der afgør gebyret men beløbet skal være temmelig højt for at komme over 200baht. Og det har stadig ikke kunnet betale sig at overføre i kr siden at den Thailandske regering gav bahten fri igen, det er korrekt at dengang den var under særlige foranstaltninger sidste år og indtil engang i foråret gav det en væsentlig højere kurs at sende i kr. Men det er altså den kurs der hedder betaling til udlandet man får i danskebank ved overførsel. http://www.danske...kurserhost Mvh Jens |
|
|
kimberg |
Lagt på d. 10/09-2008 00:28
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 75 |
Da jeg i sin tid oprettede bank konto i Bangkok bank, Pattaya. ( Den ligger på gaden i forlængelse af second road lige i south pattaya ) Der kunne jeg oprette konto bare ved og vise mit pas, og så bare bruge adressen fra det hotel jeg boede på den gang. Mener bare de krævede at man havde minimum 1000 bath i indskud. Man får så sit kort en 3 dage senere. Visa kort som kan bruges til og hæve over alt i verden. Har dog ikke prøvet Danmark. Men det virker i lande som USA, Tyskland, Kuwait, Abu Dhabi, Dubai, Bahrain. så alt i alt et meget godt kort. Mener at der er en årlig udgift på 100 bath for Visa. Men er ikke helt sikker. Hæver du penge i Bangkok banks egne ATM maskiner er det gratis, i andre koster detmellem 20 og 25 bath pr. gang. ( Ved 20.000 bath ) Kan desværre ikke finde mine konto udtog, men mener det er omkring 100 bath når du hæver kontanter i udlandet på det. ca. halv pris af hvad den danske bank tager for og hæve på deres visa. Man kan dog ikke få netbank med mindre man har opholds tilladelse i Thailand. Har dog hørt at det skulle kunne lade sig gøre og få netbank uden i Kasikorn Bank. Regner med og finde ud af det næste gang jeg skal til Thailand. Det er nu rart og kunne følge med i om pengene er gået ind på kontoen. Man kan dog ringe til bangkok bank og der bliver man guidet igennem på telefon, af maskinen. Så kan man overføre penge til andre konto, samt høre ens saldo. Tror dog kun man kan overføre til thai kontoer på denne måde. Ikke til udenlandske konti. Men gå ind i nogle banker, og sig du skal bruge kontoen til og overføre penge fra din danske konto. Så skal du nok finde en bank som vil åbne en konto for dig. Hvis den ene ikke vil, så er det bare videre til næste. kan sagtens være at den ene afdeling af samme bank ikke vil åbne en for dig, mens den anden gerne vil. Men har hørt at den nemmeste skulle være Kasikorn Bank, og som mange herinde også siger, så er det nogle af dem som giver den bedste kurs. Hvis der er bare 0,2 ( f.eks 6,75 vs 6,95 ) bath i forskel, har du 4000 bath mere for 20.000 kr. Det er jo næsten nok til en glad aften i byen . Men held og lykke med og få åbnet en konto. Pattaya er bare det fedeste sted i Thailand, måske i hele verden Mvh. Kim |
|
|
JackH |
Lagt på d. 10/09-2008 08:01
|
Øvet medlem Antal indlæg: 436 |
10/9: Kasikorn Bank TelexTransfer: 6,52 Nordea: 15,45 = 6,47 Så i dag er K-Bank bedst, andre dage de danske banker. Ikke ligesom sidste år, hvor BOT holdt kontrol med THB... JH |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 10/09-2008 09:17
|
jens skrev: Kurs ved overførsel i dkr til bangkokbank er idag 6,4875 det er det felt der hedder TT(telextransfer) under Buying Rates du får ved overførsel. http://www.bangko...+Rates.htm I danskebank er den ved overførsel i Baht 6,52, det er på min regnemaskine mere end 6,4875. Gebyret er i Danskebank 20kr uanset hvilken valuta du overfører i hvis du vælger standard afsender og modtager deler omkostningerne. gebyret er Bangkokbank er min 200baht og max 500baht og det er en procentsats der afgør gebyret men beløbet skal være temmelig højt for at komme over 200baht. Og det har stadig ikke kunnet betale sig at overføre i kr siden at den Thailandske regering gav bahten fri igen, det er korrekt at dengang den var under særlige foranstaltninger sidste år og indtil engang i foråret gav det en væsentlig højere kurs at sende i kr. Men det er altså den kurs der hedder betaling til udlandet man får i danskebank ved overførsel. http://www.danske...kurserhost Mvh Jens Jeg bruger Siam Commercial Bank Og i dag siger kursen ved overførsel: Danske bank sender i bath = 6.523 SCB veksler kroner til = 6.528 Så uanset er kursen LIDT LIDT bedre for mig at overføre i kroner.... ALTSÅ I DAG.... Helt enig i at det er småpenge til begge sider vi snakker om, altså hvis det ikke lige er mill. vi overfører. |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 10/09-2008 11:24
|
OK Jens, jeg böjer mig. Det kan altså åbenbart godt betale sig en gang i mellem at sende i bath. Har man bundet bathen til $ igen?? Synes at bathen stiger i takt med $! Ingolf Redigeret af ingolf d. 10/09-2008 11:27 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 10/09-2008 11:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
kimberg skrev: Man kan dog ikke få netbank med mindre man har opholds tilladelse i Thailand. Har dog hørt at det skulle kunne lade sig gøre og få netbank uden i Kasikorn Bank. Regner med og finde ud af det næste gang jeg skal til Thailand. Det er nu rart og kunne følge med i om pengene er gået ind på kontoen. Man kan dog ringe til bangkok bank og der bliver man guidet igennem på telefon, af maskinen. Så kan man overføre penge til andre konto, samt høre ens saldo. Tror dog kun man kan overføre til thai kontoer på denne måde. Ikke til udenlandske konti. Men gå ind i nogle banker, og sig du skal bruge kontoen til og overføre penge fra din danske konto. Så skal du nok finde en bank som vil åbne en konto for dig. Hvis den ene ikke vil, så er det bare videre til næste. kan sagtens være at den ene afdeling af samme bank ikke vil åbne en for dig, mens den anden gerne vil. Pattaya er bare det fedeste sted i Thailand, måske i hele verden Mvh. Kim Har homebanking i Kasikorn Bank. Hvis jeg skal overføre til andre konti i Thailand, skal kontoen godkendes skriftligt, idet jeg er pinkode 2 user. Hvis jeg opholder mig i Thailand kan jeg blive pinkode 1 user, dvs ved overførsel til andre konti for jeg tilsendt en kode på min mobil, det kan dog ikke lade sig gøre til et nummer udenfor Thailand. Med venlig hilsen Flemming |
|
|
jette |
Lagt på d. 10/09-2008 12:29
|
Hej til jer alle Mange tak for jeres oplysninger. Hvorfor jeg skrev om at veksle her i DK var, hvis vi skulle tage pengene med til TH i THB, men det er trods alt mange penge at rende rundt med. Vi rejser til Frankfurt og derfra med Condor - premium economi, som vi allerede bestilte i april, og som vi nu kan se er steget med 4.000 kr. Lidt held har man da lov at have engang imellem. Hilsen Jette som er en stor fan af denne side. |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 10/09-2008 13:24
|
jette skrev: Hej til jer alle Mange tak for jeres oplysninger. Hvorfor jeg skrev om at veksle her i DK var, hvis vi skulle tage pengene med til TH i THB, men det er trods alt mange penge at rende rundt med. Vi rejser til Frankfurt og derfra med Condor - premium economi, som vi allerede bestilte i april, og som vi nu kan se er steget med 4.000 kr. Lidt held har man da lov at have engang imellem. Hilsen Jette som er en stor fan af denne side. Når du taler om kontanter, så er jeg af den opfattelse at du får bedre kurs når du veksler dine danske kroner i Thailand. Der er vekselsteder overalt (næsten) så kig omkring hvor du får den bedste kurs.... Men jeg fraråder at løbe rundt med et større pengebeløb, og derfor er det bedre at bruge et Visakort selvom det koster 30 kr. hvergang du hæver. Bedre end at miste flere tusinde kr. og endnu bedre at have mere end 1 kort med dig i tilfælde af tab. God tur |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 10/09-2008 18:47
|
vandango skrev: Har homebanking i Kasikorn Bank. Hvis jeg skal overføre til andre konti i Thailand, skal kontoen godkendes skriftligt, idet jeg er pinkode 2 user. Hvis jeg opholder mig i Thailand kan jeg blive pinkode 1 user, dvs ved overførsel til andre konti for jeg tilsendt en kode på min mobil, det kan dog ikke lade sig gøre til et nummer udenfor Thailand. Med venlig hilsen Flemming Har lige modtaget et tilbud om netbank over mobilen fra SCB. Men det er kun med thai telefonnummer, og det kan jeg skutte få til at virke her i det svenske Ingolf |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 10/09-2008 19:19
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
jette skrev: Mange tak for jeres oplysninger. Hvorfor jeg skrev om at veksle her i DK var, hvis vi skulle tage pengene med til TH i THB, men det er trods alt mange penge at rende rundt med hej jette. hvis du/i har mulighed for at veksle i bangkok, så vil jeg anbefale: http://www.superr...index.aspx de giver efter min mening altid den bedste kurs, ( det har de gjort i alle de år jeg har været i bkk. ) der veksel kontor 3 -4 steder i bkk. f.eks. er kursen idag 6,50 (noget bedre end forex, bkk bank, k-bank o.s.v. ) Fortsat god ferie quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
Spring til debat: |