Se indlæg
 Udskriv debat
Fra THAILAND TIL THY
DR 1 dokumentaren på søndag kl. 20.00. Genudsendelse af Fra Thailand til Thy.

sattahip
Ja. Den kommer igen, men det er sørgeligt at den skal udsendes, efter min mening, for udsendelsen er total dårlig og meget misvisendende for hvad ægte kærlighed er imellem mennesker, som mødes i Thailand. Disse piger har jo ikke mødt en kæreste i Thailand.
Øv hvor jeg græmmes , da udsendelsen efter min mening (leger lidt pengemaskine) og så sandelig også presser pigerne, det har da ikke noget med kærlighed at gøre:
Men måske så syntes tv selskabet åbenbart at der igen skal laves lidt rav i den under disse udlænninge service tider. Lad os få lidt mere seriøsitet.
Sattahip

Davs
Ja så prøv at tænk på hvor mange som kommer til danmark på den måde.
Det er ren kærlighed GrinGrin

bamsen

hfb
Det kan godt være jeg er naiv.
Men jeg tror ikke der er så mange mere der kommer til Danmark på den måde mere. De får et problem den dag de vil søge familiesammenføring. I dag vil deres sag ende med et afslag under begrundelsen PROFORMA.
Men selvfølgelig kan det jo være de er "lidt" uærlige når de laver ansøgningen om familiesammenføring. Som sagt kan det godt være jeg er lidt naiv, men jeg mener man kommer længst med sandheden.
Jeg tror også US ser tv Wink
Redigeret af hfb d. 06/09-2008 07:58

claus31130
hfb...tror såmænd ikke du er naiv.....

Hvad med dem der tager herned på 2 - 3 ugers ferie , møder en pige hernede , er det kærlighed ?
kan godt udvikle sig til det efterhånden ja....men jeg tror de fleste thaier har et andet syn på parforhold fra start af

....
Claus

http://www.cs-web.in.th/
swed
Det er de ting man ser i denne udsendelse der gør at man i Danmark forsøger at have stramme regler, det er da underligt at se danske mænd får deres kone pr post ordre, jeg vil lidt provokerende påstå at mange af disse mænd aldrig ville have en chance hos en nomal tænkende dansk kvinde, der hvor jeg bor i Sverige kommer der 6 kvinder på denne måde i år, og det er i et meget lille samfund, og det er hvad jeg kender til , der er mange flere. man ser på billeder af pigerne og bestiller , som man bestiller mad , er du 60 og du vil have 1 på 25 for du det.
Jeg personlig har kun komentar til disse ting , "fy for helved"
Swed

Swed
Jamen der er også kommet mange,
til danmark på den måde, ja det kan da godt være,
det kan udarte sig til kærlighed,
men det er ikke derfor pigerne kommer herop.
Jeg ved da i vordingborg og Næstved der er thaipiger som invitere andre thaipiger herop,så når de finder en mand til de skal de giftes i en fart,og så skal manden bare lige betale mellem60.000 og 100.000 kr alt efter hvor pæn pigen er.
Og det sjove er at den puge som sælger de thaipiger,
Ja deres danske mædn siger ikke fra,
ja så bliver jo konen bare sur,og det er jo sådan man gør i thailand.
Ja så må de jo også gøre det her,det er jo deres traditionGrin
Den sidste pige jeg hørte om,
hun ville hjem igen da den mand de fandt til hende,
ikke havde hus og ikke tjente så meget

bamsen
Redigeret af d. 06/09-2008 11:16

swedmark
Hej girobank,
Tak for info. Jeg får aldrig set oversigten over TV-programmer, så derfor missede jeg også udsendelsen sidste gang de sendte den. Og da den nu alligevel bliver genudsendt, vil jeg gerne se den.

Så derfor sagt uden at have set udsendelsen; Så mener jeg også vi var bedre tjent uden en reprise. Den vil bare give fornyet næring til de sædvanlige fordomme om mænd med thailandske kone/kærester.

Til sattahip,
Nej, jeg tror faktisk ikke de genudsender den for at lave rav i den. De lever såmænd bare op til deres navn DR: "Dansk Reprise". Alt skal genudsendes for at spareSad

claus31130 skrev:
hfb...tror såmænd ikke du er naiv.....

Hvad med dem der tager herned på 2 - 3 ugers ferie , møder en pige hernede , er det kærlighed ?
kan godt udvikle sig til det efterhånden ja....men jeg tror de fleste thaier har et andet syn på parforhold fra start af

....
Claus

Davs Claus

Jamen du tager fejl,
for mændene der er det den store kærlighed,
og ja pigerne kan jo leve med dem, hvis de bliver gift,
og de tager dem med hjem til deres lande,Danmark,
Sverige, England eller andre lande,

bamsen

claus31130
Bamsen skrev
Davs Claus

Jamen du tager fejl,
for mændene der er det den store kærlighed,
og ja pigerne kan jo leve med dem, hvis de bliver gift,
og de tager dem med hjem til deres lande,Danmark,
Sverige, England eller andre lande,

Det var faktisk osse det jeg mente mere eller mindre,kan godt være det var lidt dårligt formuleret.Sad...

ClausGrin

http://www.cs-web.in.th/
Santhumpon
Hej.

Fra Thailand til Thy.wmv kan downloades her.

http://thepirateb...thy/0/99/0

Hvis I ikke har download værktøjet:

Utorrent kan hentes her:
http://www.utorre...

Bittorrent kan hentes her:
http://www.bittor...

mvh
Torben

sabai sabai
Formålet med genudsendelsen , er jo nok at der her i September skulle komme nogle nye afsnit , som er optaget i pigerens landsby i Thailand !

Signe Palmbech har da i en tidligere tråd oplyst dette !
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

quickmouse
sabai sabai skrev:
Formålet med genudsendelsen , er jo nok at der her i September skulle komme nogle nye afsnit , som er optaget i pigerens landsby i Thailand !

Signe Palmbech har da i en tidligere tråd oplyst dette !

dette er da også min forståelse, ar der skulle komme en slags Fra THAILAND TIL THY 2 iflg. signe palmbech.

kunne være interessant at få signe på banen her på dtw, mener at at hun har en profil her på siden, om hun kan be eller afkræfte dette, altså om der kommer en 2´er
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

sabai sabai
Fandt lige denne gamle tråd , jo der er vis noget om snakken ! med at der kommer en Del. 2

Lagt på d. 20-01-2008 17:04
Bruger

Antal indlæg: 12

Hej Christian S,

Christian skrev:
"Glæder mig meget til dokumentar nummer 2, som lyder endnu mere spændende end 1'eren. Stine, ved du hvornår den ca. bliver programsat?"

To'eren er formentlig først klar til september. Vi filmer i disse måneder i Thailand.

Tak for alle jeres kommentarer!

Mvh.
Sine Plambech
--------------------------------------------------------------------------------
Redigeret af tha d. 20-01-2008 17:06

[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

maik

Er det kun thaikvinder, som tager mænd for pengenes skyld? Er danske kvinder altid forelsket i de mænd de er sammen med? Hvorfor har danske rigmænd smukkere koner end bistandhjælpsmodtagerne?
Tag for eksempel Simon Spies, var alle de piger han var sammen med forelsket i ham. Om morgenen den dag han blev gift med Janni vågnede han op sammen med fire morgenbolledamer. Hvor mange thaikvinder vil finde sig i noget sådant fra den mand de skal giftes med blot fordi han har penge. men selvfølgelig her i Danmark betyder kærlighed ALT.

Efter min mening er kærlighed og romantik alt for overvuderet. Nogen gange har jeg på fornemmelsen at romantik er opfundet af Hollywood for at de dermed kan tjene flere penge.

Maik

http://www.maikjensen.dk
Anders And
Tør nu øjnene

Det er en fremragende dokumentar, som skildrer hvordan nogle thaier kommer herop. Jeg synes, det er en neutral skildring hvor det er pigerne og deres mænd, der alene taler, uden journalistiske ledende spørgsmål.
selvfølgelig er der også thaipiger der er her fordi de har fundet den store kærligehed, og den eneste ene.
Når jeg er er i thailand, og er sammen med en pige ung og fast i kødet, og et lille glimt i øjet, ja så tror jeg da også hun er vild med mig. Så de 1000 bath opmærksomheden koster er en ubetydelig biting, som ingenting betyder *LOOOOOL*
Hvorfor skulle jeg ta en dansk pige +100 kg, når jeg kan få
160 cm
brune øjne
sort hår
hvidt tandpastasmil

Take care

vågn op jer naive danskere Shock

hfb
Jeg håber dem der ser udsendelsen godt kan se det ikke er alle Thai piger der kommer til Danmark på denne måde. Jeg synes også udsendelsen til en hvis grad ødelægger det for os andre.
Det irriterer mig også hver gang jeg fortæller jeg er gift med en Thai pige, så skal jeg på en eller anden måde forsvare eller fortælle mere i detaljer hvordan jeg har mødt min kone. Men det kan jo selvfølgelig også bare være den almindelige nysgerrighed.
Forhåbentligt snart får jeg min kone til Danmark og derfor kommer jeg nok snart til at skal give den samme historie mange gange.
Hvad mener I? Føler I også i skal forklare mere når I snakker med andre om Jeres kone?

Jeg glæder mig da til at se en nr. 2 film i rækken. Hvis der kommer sådan en her i efteråret.
Smile

Kent26
Pardon my French:

Men op i røven med hvad andre folk tænker - hvis du og din kone/kæreste har det fint.
De mennesker der holder af dig vil være glad på dine vegne.

Du skal overhovedet ikke forklare noget.
Sgu da ligegyldigt om hun kommer fra Bogense eller Bangkok.

maik skrev:

Er det kun thaikvinder, som tager mænd for pengenes skyld? Er danske kvinder altid forelsket i de mænd de er sammen med? Hvorfor har danske rigmænd smukkere koner end bistandhjælpsmodtagerne?
Tag for eksempel Simon Spies, var alle de piger han var sammen med forelsket i ham. Om morgenen den dag han blev gift med Janni vågnede han op sammen med fire morgenbolledamer. Hvor mange thaikvinder vil finde sig i noget sådant fra den mand de skal giftes med blot fordi han har penge. men selvfølgelig her i Danmark betyder kærlighed ALT.

Efter min mening er kærlighed og romantik alt for overvuderet. Nogen gange har jeg på fornemmelsen at romantik er opfundet af Hollywood for at de dermed kan tjene flere penge.

Maik

Davs Maik

Ja det er nu sjovt at du lige pludselig trækker danske piger,
ind i det her.
Men det er nu sjældet, at der er danske mænd som impoterer,
danske piger til danmark og betaler for dem.Grin
Ligesom mænd gør det fra thailand.

bamsen

tha
"Fra Thailand til Thy" genudsendes på søndag bl.a. fordi den har vundet priser, herunder prisen for Danmarks bedste TV-dokumentar. Den genudsendes igen senere i forbindelse med at film nr.2 vises. Dato for film nr.2 er rykket frem til december eller januar. I 2'eren rejser vi bl.a. til Isaan, vi følger Kjeld og Kae's, dem der blev gift i "Fra Thailand til Thy", spirende kærlighed og venten på opholdstilladelsen, vi følger Frank og Basit's kamp for at få Samlee, Basit's lille søn, til Danmark og vi ser konsekvensen for nogle af de piger der ikke kan komme til Danmark/udlandet.

Jeg skal nok oplyse hvornår 2'eren vises. Måske I vil se med.
Mvh.
Sine Plambech

Spring til debat: