Se indlæg
BIL BANGKOK - PHUKET
|
|
VIP |
Lagt på d. 28/08-2008 04:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Kære Venner! Er der nogen i dette forum som har kørt turen Bangkok - Phuket i bil? Kan det betale sig i forhold til prisen for en flyrejse? Ærgrer mig lidt over at skulle betale for både fly og parkering af bil i lufthavnen. Så kom frem og lad mig høre om der er økonomi i selv at køre til Phuket. Vip |
|
|
hfb |
Lagt på d. 28/08-2008 04:28
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 544 |
Jeg har aldrig selv kørt turen, men i følge http://maps.googl... er der 840 KM som vil tage 12,5 timer. Jeg tvivler på det kan betale sig at køre selv, men det kan jo blive en oplevelse i sig selv. God tur! |
|
|
AllanBKT |
Lagt på d. 28/08-2008 04:58
|
Begynder Antal indlæg: 5 |
Hej, ja om det er billegere end at flyve kan jo diskuteres ...., men det er helt sikkert at det er en noget bedre oplevelse at køre selv, har taget turen tidligere og det er en dejlig tur, men krævende ... Prisen på turen afhænger af hvilken bil Du kører i, samt om Du ræser eller nyder turen.... - Fordelen er at Du selv kan bestemme hvor Du vil hen når Du ankommer, samt at hvis der er flere personer med i bilen så er det jo klart billigere, plus ej at glemme at Du kan fylde den op med bagage, eller hvad det nu end måtte være .... Een ting er sikkert, Du skal have god tid samt være frisk, vejene er so so, trafikken ligeså, de kører ret stærkt/vildt (som i resten af landet) !! Har Du tid, samt er 2-3 personer så er bilen at foretrække for mit vedkommen. Afhængig af bilen samt køreevnerne så vil benzin forbrug ligge på 4-6,000.- Baht Hvis Du kører så lad være med at køre over Ranong til Phuket da denne vej er over bjerge så tager betydlig længere tid, men hvis Du har tiden så er det en oplevelse i sig selv .... God Tur - kør forsigtigt ! |
|
|
Frank |
Lagt på d. 28/08-2008 05:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Den primært afgørende faktor må være, hvor mange personer der skal rejse. Nu flere rejsende, desto billigere bliver bilen pr. person. Jeg har selv flere gange lejet en minibus med chauffør til 1.500 bath pr.dag plus benzin. Så "har" man også bil og chauffør, når man er på destinationen - det kan spare yderligere til eventuel, taxa, turistture mm. Og så er transporten fra dør til dør - ingen yderligere transportomkostninger og besværligheder til og fra lufthavn. |
|
|
Frankie-boy |
Lagt på d. 28/08-2008 08:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
Har også lejet "bus" til ca. 1500 bath. pr. dag lej evt. en der køre på gas, det er "super billigt" omkring 10-12 bath pr. liter. husk at du kommer til at betale for en retur dagskørsel (+ brænstof) I kunne jo også tage "bussen" fra jeres start dist. og til Phuket, og så retur med fly, (så undgår du også p-pladsen i lufthavnen) og får set noget på turen derned God tur. Hilsen Frankie-boy.
"Do it my way" |
|
|
VIP |
Lagt på d. 29/08-2008 06:01
|
BIL BANGKOK - PHUKET Tak til alle for gode input...Og extra tak til Allan for det lange og oplysende indlæg. Dejligt at blive klogere og drage fordel af andres viden. Det er derfor vi ikke kan undvære DTW. Vip |
|
|
Lagt på d. 29/08-2008 06:53
|
|
Begynder Antal indlæg: |
har taget turen mange gange pattaya phuket og retur, har du tid nok vil jeg da helt klart anbefale at køre over Ranong da det er en smuk tur med masser af små bjerge og sving (billede) turen over surat thani er noget hurtigere og mere trafikeret [img]http://i226.photobucket.com/albums/dd176/harley544/billederfrathailand002.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://i226.photobucket.com/albums/dd176/harley544/billederfrathailand015.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://i226.photobucket.com/albums/dd176/harley544/billederfrathailand017.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://i226.photobucket.com/albums/dd176/harley544/billederfrathailand003.jpg[/img] is not a valid Image. |
|
|
lols |
Lagt på d. 29/08-2008 10:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Har også taget turen i bil. Det var ikke kun for pengenes skyld, men for oplevelsen og det at have bilen på Phuket. Så kunne vi komme let omkring på Øen, og besøge venner der boede afsides osv. Ferie på egen hånd uden arrangerede udflugter. For at have friheden kan det I også leje en bil i lufthavnen på Phuket til rimelige penge per dag. Turen kan nok gøres i et stræk på 11-12 timer, men vi valgte at tage en overnatning hver vej i forskellige byer. For også at se lidt der og tage den med ro og nyde turen. Jeg syntes faktisk vejene fra Hua Hin til Phuket er OK (via Surat Thani, Ranong vejen kender jeg ikke). 4 spor med midterrabat en stor del af vejen. Generelt syntes jeg, modsat andre, at thaierne ikke kører nær så strækt på landevejene, som man gør i Danmark. De fleste kører langsommere end hastighedsbegrænsningerne, ja nogle så langsomt at det næsten er farligt, fordi man opdager det sent. Det er mere de uforudsigelige ting som jeg tænker på. Vognbaneskift, pludselige overhalinger, sparsom baglys, parkerede biler mærkelige steder og U-turns. God tur Redigeret af lols d. 29/08-2008 10:24 |
|
|
Volando |
Lagt på d. 29/08-2008 10:28
|
Øvet medlem Antal indlæg: 139 |
Er det ikke noget med at Thai AW , tilbyder gratis eller extremt billige indrigs flyvninger i Thailand? Eller er det bare mig der, kokser rundt i det. Tilbage til Hua Hin fra D. 18 okt til den 10 nov.
|
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 29/08-2008 12:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Tag bussen. Gjorde det, da jeg boede fast på Phuket (1999-2001) og tjente mine penge i Baht. Dengang kostede fly 2500 Baht med Thai Air. VIP-bussen til/fra Phuket Town kostede 480. Kender ikke priserne i dag. Turen tager cirka 12 timer, men det er absolut til at overleve. / bjarne |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 29/08-2008 12:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
Bjarne skrev: Tag bussen. Gjorde det, da jeg boede fast på Phuket (1999-2001) og tjente mine penge i Baht. Dengang kostede fly 2500 Baht med Thai Air. VIP-bussen til/fra Phuket Town kostede 480. Kender ikke priserne i dag. Turen tager cirka 12 timer, men det er absolut til at overleve. / bjarne I mine øjne kræver det nerver af stål at tage bussen nogen som helst steder i Thailand. Speederen og hornet i bund og tjuhej hvor det går over stok og sten. Lige indtil ulykken er sket og den/det sker meget ofte. |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 29/08-2008 15:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Hej Viking Mit nervesystem er galvaniseret. Du har ret et langt stykke hen ad vejen. Men mine erfaringer med bussen mellem Bangkok og Phuket Town er nu ganske udmærkede. De er så også nogle år gamle, så der kan være sket meget siden. I øvrigt foretrækker jeg toget, hvis jeg vil spare indenrigs-flybilletten. Bare et problem med Phuket, at de ikke har fået lagt spor endnu. Bjarne |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 29/08-2008 15:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
Toget i Thailand er OK. Har prøvet at kære bus en gang fra BKK til Kanchanabburi. Først,og sidste gang jeg prøver det.. |
|
|
amazing |
Lagt på d. 29/08-2008 17:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 141 |
Hej VIP Jeg har prøvet at leje bil i BKK og køre til Pattaya eller Koh Samet, men jeg har aldrig kørt i bil til Phuket. Flybilletten med Thai Air Asia koster omkring 300 -350 kr, så det er ikke af økonomiske grunde man skal køre i bil fra Bangkok. Til gengæld har jeg flere gange forud haft en lejet bil holdende klar til at afhente mig i lufthavnen på Phuket. Kan anbefale David Rent a Car nær lufthavnen med fornuftige priser og gode biler. Giver dig gerne et link til deres website. Ulempen ved at køre i bus er dels tiden, den vanvittige kørsel chaufførerne præsterer, og så at man lander i Phuket Town og ikke ved en af strandene. vh Peter Email: psoegaard@hotmail.com
Website: [url]www.amazingchiangmai.dk[/url] |
|
|
VIP |
Lagt på d. 29/08-2008 17:56
|
Hej Peter! Tak for dit indlæg...Ja, jeg vil meget gerne ha' link til David's biludlejning. Tak for hjælpen Vip |
|
|
amazing |
Lagt på d. 31/08-2008 04:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 141 |
Hej vip Undskyld at det har taget lidt tid, men her skulle linket til David Car Rent kunne findes: http://phuketdir..../index.htm Jeg kan anbefale en Toyota Altis til en fornuftig pris, som muligvis kan forhandles ned. Mvh Peter Email: psoegaard@hotmail.com
Website: [url]www.amazingchiangmai.dk[/url] |
|
|
VIP |
Lagt på d. 31/08-2008 04:23
|
amazing skrev: Hej vip Undskyld at det har taget lidt tid, men her skulle linket til David Car Rent kunne findes: http://phuketdir..../index.htm Jeg kan anbefale en Toyota Altis til en fornuftig pris, som muligvis kan forhandles ned. Mvh Peter TAK FOR HJÆLPEN! vip |
|
Spring til debat: |