Se indlæg
ny virus
|
|
David |
Lagt på d. 28/08-2008 14:27
|
Begynder Antal indlæg: 22 |
har lige fået denne mail fra arbejdet. Kunderne oplever, et popup vindue, når der surfes på internettet, og det er denne popup, man skal være ekstra opmærksom på. Hvis I får nedenstående popup når der surfes på internettet er det vigtigt at I får meldt ud til alle jeres kollegaer, at de under ingen omstændigheder må trykke "OK" eller "Cancel" ! (kan ikke komme med over men der står) your computer is running slower then normal, maby it is infected with viruses, adware or spyware. ms antivirus will perform a quick and completely scan of your system for malicious software. download ms antivirus for FREE now! Du må under ingen omstændigheder trykke "OK" eller "Cancel" til ovenstående vindue ! Klik på på rødt X oppe i højre hjørne af vinduet. Det der sker, hvis der trykkes på OK eller Cancel er, at bruger får "XPert Antivirus Enterprise", "MS Antivirus 2008/09" eller lignende program installeret. Programmet viser efterfølgende, at bruger er inficeret, det er en falsk advarsel. Konsekvensen er at computeren er i risiko, da der ”åbnes en bagdør” for at uvedkommende kan hente og læse data fra pc’en. Med venlig hilsen IT-Gruppen Danmark A/S Serviceafdelingen |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 28/08-2008 15:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Her er lidt info om hvordan den fjernes.... http://www.hardwa...tid=452649 Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 28/08-2008 15:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
Mange tak for den oplysning, og jo jeg kan bekrafte at det er rigtigt da jeg lige i dag har fået min gamle computer tilbage, efter at der var kommet virus i den, nu kan jeg ikke selv lave sådan noget men jeg kan da se at nu køre den igen. Jeg har fået en sikkerheds pakke fra yousee hvor jeg får internet fra, og den siger de nok skal fange det der komme Ubon.
|
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 28/08-2008 17:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
ubon lynge skrev: Jeg har fået en sikkerheds pakke fra yousee hvor jeg får internet fra, og den siger de nok skal fange det der komme håber da at deres sikkerhedspakke er bedre end for 1 år siden, for da havde vi osse abnoment på deres såkaldte sikkerheds pakke løsning, det eneste det kunne bruges til var groft sagt " få en ny ip-adresse" alt andet var sgu noget lort, så ubon lynge jeg håber at du er bedre stillet end os.. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
Spring til debat: |