Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
søges: danskere gift med thailændere
|
|
ninaruth |
Lagt på d. 26/08-2008 13:47
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Jeg er afgangsstuderende på Danmarks Designskole jeg skal lave en udstilling om blandede ægteskaber inspireret af personlige gentande og historier fra bryllupsdagen. Jeg er selv kvart russer, kvart sibirier og halv dansker og skal giftes med en islændning. Blandede ægteskaber er et personligt emne for mig og jeg har lyst til at vise Danmark at vi gifter os udenlands af kærlighed. Jeg er interesseret i fotos af, beskrivelser af, eller selve de genstande som kan dokumentere og beskrive dit bryllup (kjoler, slør, hatte, smykker og meget gerne noget andet mere utraditionelt ). Og jeg vil meget gerne høre om dit bryllup, om hvordan i gjorde med to forskellige kulture og bryllupstraditioner. Jeg lover at passe godt på og retunere tingene og at betale de udgifter der skulle være forbundet med afsendelser. Jeg vil heller ikke på nogen måde offentligøre din historie uden først at spørge dig om tilladelse. mange hilsen Nina ps. du kan skrive til mig igennem denne her tråd, eller til min email: |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 26/08-2008 13:53
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 815 |
Jeg er selv kvart russer, kvart sibirier = 1/2 russer.... |
|
|
christian-s |
Lagt på d. 26/08-2008 18:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 570 |
Jeg er halv dansker, halv nordmand og blev for 3 år siden gift med min kone Duan som er halvt thailænder og halvt Laos'ianer (eller hvad det nu hedder når ens far kommer fra Laos). Sjovt nok er det mændene der er "rendt efter damerne", da min far rejste fra nordnorge til København og min kones far rejste fra Laos til Nordthailand (Isan). Vi holdt thailandsk bryllup på landet i Thailand (har en DVD, tøjet er desværre i Thailand) efter alle deres traditioner. Så holdt vi senere en almindelig fest (på en asiatisk restaurant) for min danske familie (se 1 billede på [url]www.skjaeran.dk[/url]). Redigeret af christian-s d. 26/08-2008 18:14 Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
ANMIC |
Lagt på d. 27/08-2008 01:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Jeg blev gift med min kone Thatdao for 4 år siden. Først i hendes hjem i Nakhon Phanom, hvor vi holdt en lille fest for hendes familie. Derefter blev gift i Danmark, på rådhuset i Brørup og holdt bryllupsfest i et telt i haven. Billeder kan ses på [url]www.dao-anton.dk[/url] |
|
|
ninaruth |
Lagt på d. 28/08-2008 12:32
|
Hej Chritian-S Tak for svar, det er en meget smuk kone du har - jeg vil meget gerne låne jeres DVD fra brylluppet, hvis du kan sende den til mig skal jeg betale porto frem og tilbage eller hvis du kan lave en kopi, kan jeg købe den af dig ? Vil du skrive på min private mail, så vi kan finde ud af hvad vi gør ? - jeg vil også meget gerne høre jeres beskrivelse af begge dage evt. via mail |
|
|
ninaruth |
Lagt på d. 28/08-2008 12:35
|
Hej Anmic Jeg ser at i gjorde lige som Christian-S og holdt to bryllupsfester for hvert land, er det generalt en tendens ? Har du flere fotos af begivenhederne eller evt.en video er jeg meget interesseret mange hilsen Nina |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 28/08-2008 12:56
|
Ved godt man ikke skal dømme mennesker. Men lidt mistænksom må man vel have lov at være. 5 dage efter at trådopretteren har oprettet sig delv herinde på denne side, spørger hun medlemer herinde om hun må låne deres billeder og film fra deres bryllup Ja ja ja.. En ting ved jeg dog og det er at mit ægteskab til min afdøde kone, står for mig som det bedste der nogensinde er hændt mig og mine billeder og film skal ikke til offentlig skue. Jeg personligt syntes det er lidt mærkeligt, men nu er jeg måske hellere ikke som mangen flest er.. |
|
|
ANMIC |
Lagt på d. 28/08-2008 18:23
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 28 |
Ja, vi har også dvd film fra brylluppet, men ligesom Big-Viking, synes vi også at det er privat. Vi har lagt de nogle billeder på vores hjemmeside som er tilgængelig for alle. Mvh. Anton |
|
|
FCKdk |
Lagt på d. 28/08-2008 21:24
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 927 |
I det nordøstlige Thailand (egne tæt ved Cambodia) er det normalt at holde en ceremoni Hvorman bl.a. ofrer grisehoveder. Der kommer munke fra det lokale tempel, og parret bliver bl.a. bundet sammen om håndleddene med små fine "Buddha-snore" hvorefter de danser sammen. Hvis trådene holder længe tages det som et godt tegn på et langvarigt og frugtbart "forhold". Dette er rent ceremonielt og ikke retsgyldigt og parret må derefter en tur på amtet hvis de virkeligt vil "svejses sammen". Denne fuldbyrdelse af et forhold er jo heller ikke nok for "bureaukrati-Danmark", så derefter skal de beslutte sig for et Ambassade/Rådhus/Kirke-Bryllup før de kan blive smedet endeligt i hymens lænker!!!! __________________________________ ....jeg klattede det hele væk i Thailand!!!! ....ikke en dråbe spildt eller fortrudt!!!! ....og det fortsætter jeg med!!!! FCKdk Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere.... .Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before... |
|
|
ninaruth |
Lagt på d. 29/08-2008 13:26
|
Big viking jeg kan ikke forstå hvorfor du syntes det er mistænksomt. Måske har jeg ikke forklaret mig selv nok. Jeg skal lave en udstilling i forbindelse med min afgang, og jeg vil ikke udstille nogens bryllupsbilleder eller videoer direkte, men bruge dem i min process for at få kendskab til traditioner, sætte mig ind i emnet "blandede ægteskaber" og for at få inspiration til de "kunsthåndværker" jeg siden vil lave og udstille. Måske vil jeg bruge enkelte sætninger fra folks beskrivelser af deres bryllup for at beskrive mine værker, jeg er stadig i begyndelsen af processen og ved ikke endnu hvordan jeg gør, men i såfald vil jeg spørge folk om lov først. Jeg har for nyligt meldt mig ind i diverse forums og foreninger for at skaffe information, men jeg er ked af hvis folk ikke har lyst til at dele deres historie med mig af den grund at jeg virker mistænksom. |
|
|
ninaruth |
Lagt på d. 29/08-2008 13:28
|
og FCKdk tusind tak for oplysningerne, det er hermed noteret... |
|
|
manse |
Lagt på d. 29/08-2008 13:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
Kære Ninaruth Fortsæt du bare med dit projekt, og tag dig ikke af vores sure opstød, men vi har nok været ude for dårlige oplevelse med hensyn til oplæg som du presentere, men det skal selvfølgelig ikke komme dig til skade. Du er velkommen til at sende mig en PB om dit projekt, ikke fordi jeg vil give dig billeder, og alligevel, men måske kan jeg give dig en objektiv indfaldsvinkel til dette at gifte sig i Thailand, men det er op til dig. Håber du får succes med din opgave. |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 29/08-2008 14:45
|
Manse. sure opstød Jeg mener bare at man skal passe på i cyberworld. Skrev jo også at man ikke skal dømme folk og hvis folk vil give hende deres privatliv til offentlig skue må de da selv om det. Jeg siger bare at en her aldrig ville gøre det og da slet ikke til en jeg ikke kender (stoler på). At konen har et projekt igang er vel OK og det hun skriver i sin indledning lyder da også uskyldigt..Men men men at komme ind efter 5 dage og spørge folk om at dele deres privatliv, er for mig en smule mistænkligt. Måske hun er god nok, men igen så kender man jo ikke vedkommedet. Så nej Manse syntes ikke at en her lider af sure opstød. |
|
|
manse |
Lagt på d. 29/08-2008 15:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
Kære Viking Jeg mente ikke dig, nok mere mig selv. Jeg har nok ikke udtrykt mig tydeligt nok, men jeg har da det i mig når jeg lige ser noget sådant som der her spørges om, er det nu igen en journalist der skal have en billig historie fra intetanede. Jeg har selv været ude for noget sådant engang, og det var ikke en behagelig oplevelse, men jeg tror ikke vedkommende her er i samme bås, hvis vedkommende er, ja så har jeg taget fejl, men det er heller ikke første gang. Jeg beklager |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 29/08-2008 15:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
I har begge ret, Manse og Big-Viking. I udtrykker jer bare forskelligt. Det gør forskellige mennesker jo heldigvis. Ellers ville det sgu' blive trist. Ninaruth - hvis din udstilling bliver med mulighed for offentlig adgang, er jeg sikker på, at mange her på DTW vil sætte stor pris på et praj, når du er klar. Bjarne |
|
|
ninaruth |
Lagt på d. 29/08-2008 16:06
|
hej alle tak for jeres respons, Jeg har som nævnt ikke tidligere haft brug for at melde mig ind her, så Big Viking det er i forbindelse med mit projekt at jeg har meldt mig ind her. Jeg er ikke journalist, men studerende på Danmarks DesignSkole. Mit afgangsprojekt handler om blandede ægteskaber: Thai-dansk, Russisk-dansk, Amerikansk-dansk o.s.v Jeg vil selvfølgelig gerne dokumentere dette for evt. medvirkende og jeg vil meget gerne give et praj på siden her når udstillingen finder sted, det bliver sandsynligvis enten på Kunstindustrimuseet, Trapholt eller lignende Jeg glæder mig til at høre fra jer og tak til alle jer der har svaret |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 29/08-2008 16:18
|
Ok ninaruth så vil en her bare ønske dig held og lykke med dit projekt. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 29/08-2008 17:00
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Ditto her. Det lyder som et interessant projekt, Nina. Desværre blev vores "smeden i hymnens lænker" ikke foreviget i Thailand, så jeg kan ikke bidrage med fotos. Manse, du har vist helt glemt din positive ånd her, ingen grund til at være så negativ. Husk at positivet breder sig, desværre gør det negative også.... |
|
|
Big-Viking |
Lagt på d. 29/08-2008 17:02
|
rinpoche. Mener nu ikke manse var negativ, tror nu nok at en her må tage den på sin kappe. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 29/08-2008 17:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Okay, BV. Men efter min mening lader manse sin mistænksomhed løbe af med sig: [quote]manse skrev: Jeg har nok ikke udtrykt mig tydeligt nok, men jeg har da det i mig når jeg lige ser noget sådant som der her spørges om, er det nu igen en journalist der skal have en billig historie fra intetanede. Han bør huske at "positivitet breder sig som ringe i vandet osv ....." selvfølgelig lige indtil det passer sig i hans kram at sadle om. Såeh, er det ok. Hvad er det nu man kalder det? ปากอย่างใจอย่าง |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |