Se indlæg
 Udskriv debat
Hvad må sendes hjem ?!?
Timrob
Hejsa

Er der nogle der ved hvad man må sende hjem fra Thailand ?!? Jeg talte med en dame forleden dag fra told, som fortalte at man blev fortoldet for alt der sendes hjem :-( Nu havde jeg dumt nok lidt travlt, da jeg kom igennem og nåede derfor ikke at spørge ind til det som jeg egentlig ville, mener jo ikke dette kan være rigtigt, specielt ikke hvis jeg sender overskydende baggage hjem, sammen med gaver til familien.

Jeg sendte sidste år 3 pakker hjem som alle vejede mellem 7 og 14 kg pr stk. 1 skulle jeg betale 375 kr told for, men ellers var de bare åbnet og lukket igen.

Her ud over fortalte hun, at fra 1/1 2009 så må man indføre for over 3000 dk.kr pr. pers. når man kommer hjem, hvor det før hen kun var 1300 ;-)

God weekend til alle :-)

lols
Det er forskellige regler der bruges om du indfører varer selv eller sender pakker som f.eks. gaver.

Derfor gælder grænsen for de 1350 kr kun for det du selv har med gennem tolden.

Grænsen for pakker er meget mindre. Husker ikke det nojagtige tal, men mener det er omkring 3-400 kroner per pakke. F.eks. i forbindelse med julegaver. Det er ikke afhængig af vægten.

Om der skulle gælde specielle regler for "overskydende bagage" ved jeg dog ikke. Hvis det f.eks. er personlige ejendele fra et fast ophold i Thailand er reglerne lempeligere.

Frank
Timrob skrev:
Hejsa

Er der nogle der ved hvad man må sende hjem fra Thailand ?!? Jeg talte med en dame forleden dag fra told, som fortalte at man blev fortoldet for alt der sendes hjem :-( Nu havde jeg dumt nok lidt travlt, da jeg kom igennem og nåede derfor ikke at spørge ind til det som jeg egentlig ville, mener jo ikke dette kan være rigtigt, specielt ikke hvis jeg sender overskydende bagage hjem, sammen med gaver til familien.

Jeg sendte sidste år 3 pakker hjem som alle vejede mellem 7 og 14 kg pr stk. 1 skulle jeg betale 375 kr told for, men ellers var de bare åbnet og lukket igen.

Her ud over fortalte hun, at fra 1/1 2009 så må man indføre for over 3000 dk.kr pr. pers. når man kommer hjem, hvor det før hen kun var 1300 ;-)

God weekend til alle :-)

Med nogle logiske begrænsninger må man sende det meste hjem. Men man skal selvfølgelig betale told og punktafgift for varerne.

Der er nogle bagatelgrænser for hvornår man skal betale.

Af begrænsninger gælder selvfølgelig varer som våben, piratkopivarer, medicin, narkotika, levende dyr og lignende.

Og så kan jeg tilføje, at ALLE pakker fra Thailand bliver undersøgt, når de ankommer til Danmark.

Du skal ikke betale for dit gamle tøj - selv om du principielt skal kunne fremvise kvitteringer for at det er købt i Danmark – dette er nok lidt teoretisk – med mindre der fx ligge fire nye jakkesæt eller lignende.

Man skal betale told og punktafgift af gaver – når de overstiger bagatelgrænserne.

Spring til debat: