Se indlæg
 Udskriv debat
kørelærer til thaier
Pinpare
hejsa, er der nogen som kender til en kørelærer som hjælper thaier her i danmark med kørekort. Jeg tænker på hvis man nu ikke er så god til det danske osv.
I hovedstadsområdet.
Venlig Hilsen Pinpare Smile

waree
er et thaikørekort gyldig i danmark, er det vel det nemmesteFrown

jylland55
Så længe din kæreste/kone er i danmark på turist visa gælder det internationale kørekort som hun skal få i thailand.

Det gælder i 12 mdr.

Men hvis hun/ham har fået ophold feks. pga familie sammenføring så gælder hendes thailanske kørekort kun i 14 dage. og man skal så have et nyt dansk, det er lidt forskelligt hvad de siger på politistationen om konvertering af kørekort... altså hvor om man skal op til teroi m,m.
Hello ....

Jesper_Hein
jeg er også meget interesseret i at høre, om der er thai-talende kørelære et eller andet sted Smile
คำๆเดียวที่มีหั้ยก้อคือ รัก

jylland55
se her : http://www.borger...rekort#Udl ændinge%20i%20Danmark

Fra udenlandsk til dansk kørekort
Hvis du er udlænding med midlertidig bopæl i Danmark, kan du bruge et internationalt kørekort eller et gyldigt udenlandsk kørekort. Hvis du ikke har det, kan du få et turistkørekort. For at få det skal du gå til en kontrollerende køreprøve.

Ombytning til dansk kørekort
Hvis du har et kørekort fra et EU-land eller Island, Norge eller Liechtenstein kan du bruge det, til du fylder 70 år, eller du kan uden køreprøve få det byttet til et dansk EU-kørekort.

Kørekort kan også ombyttes til dansk kørekort uden kontrollerende køreprøve, hvis det er udstedt i:

Japan, Republikken Korea (Sydkorea), Rusland eller Schweiz.

En ombytning til dansk kørekort koster 260 kr.

Øvrige udenlandske kørekort kan ombyttes efter en kontrollerende køreprøve.

Du skal henvende dig i et borgerservicecenter i en af landets kommuner for at få ombyttet dit udenlandske kørekort til et dansk kørekort.

Du skal medbringe:

En lægeattest, som er udstedt af din egen læge
Et fotografi

Dit kørekort
Gyldigt pas
Hvis du ikke er dansk eller nordisk statsborger, skal du medbringe gyldig opholdstilladelse (eller opholdsbevis, hvis du er EU-borger)
Du skal medbringe en oversættelse af dit kørekort, hvis dit kørekort ikke er udstedt med latinske bogstaver, eller hvis det ikke findes i en oversættelse til tysk, engelsk eller fransk. Oversættelsen skal være udstedt af en translatør eller en af Rigspolitiet godkendt oversætter.

Hvis du ikke har et gyldigt pas, skal du medbringe din originale dåbs-, navne- eller fødselsattest samt billedlegitimation.

Krav til foto i kørekort
Der er specielle krav til det fotografi, der skal bruges i dit kørekort:

Fotografiet skal være uden skader
Det skal ligne dig og have størrelsen 35 x 45 mm, hvor hovedet måler mellem 30-36 mm i højden
Billedet skal tages lige forfra og vise dit ansigt uden hovedbeklædning og det øverste af skuldrene
Ansigtet skal være jævnt belyst
Begge øjne skal være helt synlige og blikket rettet mod kameraet
Munden skal være lukket
Briller må ikke være tonede og skal være uden reflekser
Baggrunden skal være lys og uden skygger eller motiver
Hello ....

Suk Rak Ning
jylland123 skrev:
Så længe din kæreste/kone er i danmark på turist visa gælder det internationale kørekort som hun skal få i thailand.

Det gælder i 12 mdr.

Men hvis hun/ham har fået ophold feks. pga familie sammenføring så gælder hendes thailanske kørekort kun i 14 dage. og man skal så have et nyt dansk, det er lidt forskelligt hvad de siger på politistationen om konvertering af kørekort... altså hvor om man skal op til teroi m,m.

Tvivler jeg paa, haaber jeg har ret................Hvis de kan sproget saa lad dem faa det kort, saa de ved hvad det drejer sig om............................................En Thai der har koebt sig et kort i TH, vil jeg jeg sq noedig moede paa den Danske landevej....
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

da min kone skulle ha ombyttet sit almindlige thailanske kørekort
til et dansk skulle hun op til en orienterende køreprøve

hun skulle således ikke på manøvrebanen og køre på det der glatføre.

jeg ved så ikke om de regner med hun havde prøvet det i Thailand

sådan er der jo så meget man ikke forstår....Cool

for nu at svare på spørgsmålet, så lånte jeg et sæt billeder og svar hos køreskolen og lærte hende teorien ad den vej, derhjemme, og på dansk. så det kan godt lade sig gøre

MortenDue
Fra sagkyndig i politiet denne oplysning:

Kørekort erhvervet i fx. Thailand skal være erhvervet i Thailand under minimum 6 måneders sammenhængende ophold - der kan derefter opnås dansk kørekort efter orienterende køreprøve. Kørekort erhvervet under kortere ophold har ingen gyldighed i DK.

Internationalt kørekort ikke omtalt.

www.mjdue.dk
Lung Yao
Jesper_Hein skrev:
jeg er også meget interesseret i at høre, om der er thai-talende kørelære et eller andet sted Smile

Ja, det skulle være een som er søster til en thai-dansk juridisk rådgiver og som var medlem af DTW. Jeg skal prøve og se om jeg kan finde navn og adresse, så skal jeg nok poste det her på DTW.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: