Se indlæg
 Udskriv debat
afslag på visum
lilleper
hej jeg har lige fået afslag på min kones visa grundet 1 dags overstay i dk for et år siden
nu tænker jeg så på om jeg så måske kan søge turistvisa til sverige istedet jeg har været inde at kigge og de vil se hotel bokinger og rejsebeskrivelser og osse noget om arbejdsforhold men hvor detaljeret skal en rejsebeskrivelse så være og hvor lang tid hotel ophold skal man vise
hun skal jo kun være i dk så det hele er jo nødt til at være fiktivt man kan jo aflyse hotellerne inden afrejse
og hvad med arbejdsforhold hun arbejder jo ikke hvad skal man så vise
nogen der har prøvet det
håber på et hrtigt svar da jeg håber at få en tid på den svenske amb i næste uge

Hep
Kender ikke til de svenske regler, men ellers kan du jo forsøge dig med et visum til Tyskland. Eftersom at det er et Shengen land må hun gerne opholde sig i Danmark. Jeg ved dog ikke om de samkører deres registere over f.eks overstay.

I øvrigt er det da dybt latterligt at afvise et nyt visum p.g.a én dags overstay for et år siden.. Typisk dansk.

ingolf
lilleper skrev:
....håber på et hrtigt svar da jeg håber at få en tid på den svenske amb i næste uge

Det förste ved jeg ikke noget om, men er det den svenske ambassade i Bangkok i vil have tid på, skal du ikke regne med tid i näste uge.
Der skal bestilles tid vid et callcenter, og mener kun der kan ringes fra Thailand, og for et par uger siden, var der 3-4 månsders ventetid bare for at komme ind og aflere en ansögning. Du kan finde alt på ambassadens hemmeside.
[url]www.swedenabroad.com/bangkok[/url]

Ingolf

der er register sammenkøring, det er hele ideen i shengen, men prøv alligevel som hep og ingolf skriver

lilleper
og udover afslag har hun fået at vide at hun først kan få visum igen i år 2010 også selvom hun skal hane samvær med vores 4 år gamle søn så det er et rigtig humant land vi lever i

b_j3ns3n
Hej lilleper..
synes jo nok danmark er et dejligt land at bo i.. men jeg vil samtidig mene at regeringen er alt for fjensk over for fremmede..Angry
så jeg tog beslytningen om at flytte til sverige i marts.. de er så dejlige herovere på den anden side af sundet. alt er meget mere lige til..Cool
held og lykke med den danske udlænings politik..Sad
håber du får lov til at få hende herop gennem tysk eller svensk Grin Grin
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

quickmouse
lilleper skrev:
og udover afslag har hun fået at vide at hun først kan få visum igen i år 2010 også selvom hun skal hane samvær med vores 4 år gamle søn så det er et rigtig humant land vi lever i

følg tråden her:

http://tinyurl.co...

der skulle der være en lille smule hjælp at hente...

hvis i har en søn sammen så forstår jeg ikke deres afslag, jeg ville anke afgørelsen og evt. søge hjælp hos en advokat.

nu ved jeg jo ikke hvor du bor men her er et par advokater der har haft en hel del udlændige sager,

Advokatfirmaet Hans Boserup
Ringgade 175
6400, Sønderborg
E-mail:
Tlf.: 74 42 36 05
Fax: 73 42 38 09

Advokat Gunnar Homann
Adresse: Amagertorv 11
1160 København K
Telefon: +45 3315 0102
Mobil:
Fax: +45 3314 1933

[url]www.homannlaw.dk[/url]

E-mail:

håber du får held til at få din kære herop snarest.
Redigeret af quickmouse d. 14/08-2008 20:11
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

lilleper
er der slet ikke nogen som ved hvad svenskerne kræver af dokumentation for et turistvisum her tænker jeg på hvor detaljeret en rejseplan skal være og hvor mange dages hotel man skal booke i malmø for at de hopper på at hun bare er en turist der vil på rundrejse i skandivavien

kenneth
Hej lilleper.
Om du vill ha henne till Sverige måste du ha en fast bobäl i Sverige,jobb,och försöjningsplikt=att du kan betala för hennes uppehåll och hon måste ha en retur-billjet för 3 mdr.visum,det kan du sen förlånga till 6 mdr på migrationsverket,och är du säker på att det är henne du vill ha,gift er borligt eller kyrkligt innan hon åker hem,då har du rått enligt Beslutklass:L6,Enligt EES-avtal som anhörig 3 kap.paragraf 5 b första stycket utlännigsförordningen 1989:547 att få 5 års visum visum direkt,som Svensk får du bara 2 årsen forhör igen.. men är du Dansk och bor i Sverige får du 5 år.

MVH Kenneth

ingolf
Hej lilleper.
Hvorfor går du ikke ind på ambassadens hjemmeside og läser???
Om hun skal rejse til Sverige på et almindelig turistvisum, behöver hun ikke nogen planlagt tur. Hun skal have en returbillet + EU forsikring + 40€ pr dag hun skal väre i Sverige. 07 års priser. Om hun söger 90 dages turistvisum, er jeg ikke sikker på det går så godt. De tror hun skal arbrjde sort, med hvad som helst, i europa.
Så er det bedre at bruge Kenneth's recept. Det virker, men tager tid.

Ingolf.
Redigeret af ingolf d. 15/08-2008 19:51

lilleper
hun skal ikke have opholdstilladelse men bare på en måneds ferie og kan som sagt ikke få visum tl danmark så hun må rejse som rigtig turist og bank udskrift er ikke noget problem men på den svenske ambassades side i th står der at man skal vise rejseplan og hotel booking hvis man skal til sverige hvad er denne rejseplan og hvor mange overnatninger vil de se er booket på forhånd inden afrejse
hun skal jo rejse rundt i sverige og danmark i en måned

quickmouse
hej lilleper,

du har jo sikkert dine grunde til at det skal foregå via sverige,
men som jeg skrev i en tidligere tråd så søg gennem tyskland det går meget hurtigere.

http://tinyurl.co...

Redigeret af quickmouse d. 15/08-2008 20:21
quickmouse

lilleper
men hvis hun søger til tyskland så skal hun lande i tyskland og hvad skal hun så gøre efter at hun er kommet til tyskland

lilleper
hej er der slet ikke nogen der ved vad man gør hvis man som almindelig turist vil til sverige el. tyskland

sn
Du kan jo starte knallerten, og køre ned til Tyskland og hente hende
sn

tror ikke hun kan få visum i hele europa vis hun har haft overstay før, så bliver hun bandlyst i en tidsperiode... hvilket egentligt også er fair nok, forstår slet ikke hvordan hun har fået visum når hun ikke kan vise en billet på max 90 dage! reglerne er helt klare på det område.

lilleper
jeg forstår heller at ambassaden har udstedt visum uden at tjeke dagene på billetten så jeg troede selvfølgelig at alt var ok når det var den billet hunviste på ambassaden men den var så åbentbart på 91 dage så det kostede 3 års karantæne fordi jeg ikke dobbelt tjekkede hendes billet og visum og det er folks ejet ansvar man kan ike drage ambassaden til ansvar for fejl siger de i US

MortenB
jeg fik min kone til sverige på turist visum, sendte bare de samme papairer som til den danske ambassade inkl. invitation osv. det tog kun 7 dage. men jeg har også bopäl heroppe, det gör det nok lidt nemmere. ellers skal du overföre en del penge til hendes konto, så hun kan bevise hun kan forsörge sig selv. i de dage hun opholder sig i sverige/EU. Hun kan sagtens lande i kastrup, visumet gälder jo til hele schengen.

Rasmus
Hej Lilleper.
Før i tiden var det rimeligt nemt at få sin Thailandske kone jf. EU reglerne til Sverige - men sådan forholder det sig ikke længer. Reglerne i Sverige er blevet meget mere restriktive gennem tiden. I dag stilles der helt andre krav for at få sin Thailandske kone til Sverige.

Kenneth skrev:
Hej lilleper.
Om du vill ha henne till Sverige måste du ha en fast bobäl i Sverige,jobb,och försöjningsplikt=att du kan betala för hennes uppehåll och hon måste ha en retur-billjet för 3 mdr.visum,det kan du sen förlånga till 6 mdr på migrationsverket,och är du säker på att det är henne du vill ha,gift er borligt eller kyrkligt innan hon åker hem,då har du rått enligt Beslutklass:L6,Enligt EES-avtal som anhörig 3 kap.paragraf 5 b första stycket utlännigsförordningen 1989:547 att få 5 års visum visum direkt,som Svensk får du bara 2 årsen forhör igen.. men är du Dansk och bor i Sverige får du 5 år.
MVH Kenneth

Efter min personlige opfattelse, er Sverige løsningen ikke længer en særlig brugbar løsning! Hvis man altså ikke har de rette økonomiske muligheder for at anskaffe sig bolig i Sverige jf. reglerne. Umiddelbart er det pt. nærmest umuligt at fremskaffe sig en lejebolig i Malmø. Dog er det muligt at købe sig en ”bostadsret” (andelsbolig) men priserne er meget høje – nærmest på niveau med de Danske.

Så inden man begynder at tænke på en mulig Sverige løsning - skal man også være forberedt på at dette ikke længer er en særlig nem og billig løsning.

Hilsen Rasmus

quickmouse
lilleper skrev:
men hvis hun søger til tyskland så skal hun lande i tyskland og hvad skal hun så gøre efter at hun er kommet til tyskland

1) flyv bkk > Dubai > hamburg med emirates ( meget biligt )

2) tag toget hamburg > københavn mange gode forbindelser

meget mere nemmmere kandet ikke gøres......
quickmouse

Spring til debat: