Se indlæg
 Udskriv debat
For 3. gang på 10 år
Locturian
Hej Kim

Jeg beklager at have kaldt dig en landsbytosse, jeg synes nok selv, at det var sjovere da jeg skrev det, end det måske var.

Nye fly betyder ikke bedre flysikkerhed. Da DC10 kom frem, havde de 2 styrt det første år. Flysikkerheden hos en 747 er bevist gang på gang.

Anyways, de har også musik i alle sæder hos Thai Wink Dog synes jeg også at film i sæderne er en god ting, skærmene hos SAS er dog en smule små, og når de ikke virker, er de til ingen gavn. Det gør stadigt ikke, at jeg ville vælge dem frem for Thail.

Jeg beklager også, at have rodet afgangstidspunkter og alkohol ind i mit indlæg, det var mere skrevet som et generelt svar, på nogen af de andres indlæg (Ja, ikke hele indlægget var til dig).

Vedr. tomme eller halvtomme fly - Det afhænger jo af mange ting, om flyene er tomme eller ej. I højsæsoner og i kampagne perioder, er der fuldt booket både hos SAS og Thai. I lavsæsoner er der god plads hos begge selskaber.

Du har ret - Hos SAS (a340-300, ikke a330-300) er deres sæder bredere. Ihvertfald på papiret. Synes bestemt ikke at det er sådan i praksis, men måske jeg har tabt mig tilstrækkeligt til at sidde bedre i sædet - Også tænkeligt!

NB; København er større end Odense, hvor jeg oprindeligt er fra - Måske det er mig der er landsbytossen, haha Wink
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...
 
http://www.huahin-online.com
Hep
tuktuk skrev:
nogen der ved hvad man baserer denne rating på, da jeg har svært ved at se logikken !

Efter min mening burde det se anderledes ud, hvis man tog pris, puntlighed, og andre ting med i overvejelserne


Helt rigtig - det er svært at gøre sig klog på en undersøgelse når man ikke ved hvilke parametre der er brugt. Undersøgelsen i dens helhed er også kun tilgængelig (læs kan købes) hvis man arbejder inden for fly eller rejseindustrien.

Anyways.. Jeg har rent faktisk deltaget i denne Skytrax undersøgelse 2 gange for en del år tilbage (5-6 år). Den første gang foregik det via et normalt spørgeskema og anden gang var det online. Der var et væld af forskellige spørgsmål hvor man skulle vurdere alt fra check-in oplevelse, lufthavnsoplevelse, lounge oplevelse, inflight, flysæder, mad, servering o.s.v. En ting jeg dog husker var at de to gange jeg har deltaget var det ikke helt de samme spørgsmål jeg skulle besvare, hvilket var lidt underligt.

En anden fællesnævner for de to gange var at begge gange var det efter at jeg havde fløjet en interkontinental flyvning i business klasse. Om det er et tilfælde eller ej ved jeg ikke, men hvis der er overvægt af forretningskunder i undersøgelsen er det klart at nogle selskaber klarer sig langt bedre end andre.

Jeg har selv fløjet med alle selskaberne på top10 listen med undtagelse af Qatar airways.

Jeg er enig med at Singapore Airlines og Cathay Pacific er nok de to bedste selskaber i verden. Jeg har dog kun fløjet i business, hvilket selvfølgelig er en helt anden verden og oplevelse.

Emirates burde efter min mening findes helt i toppen af listen, da det er et fremragende selskab. Eva Air er slet ikke repræsenteret selv om de er på højde med Singapore Airlines og Cathay Pacific når det kommer til service ombord.

At Qantas scorer en 3 plads fatter jeg ved gud ikke. De to gange jeg har fløjet med dem har det ikke være nogen special oplevelse.

At Thai airways får en 4 plads undrer mig. De seneste år er deres produkt og service blevet meget ringere i mine øjne. Da vi fløj hjem med Thai for 1 måned siden var det så dårligt at man skulle tro det var løgn. Maden var direkte uspiselig og på trods af at flyet var halv-tomt var servicen forhastet og dårlig. De præsterede også at smide 3 af vores 5 kufferter væk. Selv min kone sagde at nu gad hun ikke flyve med Thai mere og hun har om nogen været pro Thai.

Thai's første klasse er fantastisk - ingen tvivl om det. Deres business class er okay (undtagen fra skandinavien hvor det er premium economy), men deres økonomiklasse er godt nok blevet dårlig i mine øjne.

At SAS ikke er med på top10 undrer mig nu ikke så meget, men jeg synes stadig at deres økonomiklasse på de lange ruter er bedre en f.eks Thai's og Air New Zealands.

Hvis jeg stod med valget om at flyve med SAS eller Thai til Bangkok og billetten kostede det samme ville jeg vælge SAS. Hvis billetten hos SAS var 1000,- kroner dyrere end Thai ville jeg stadig vælge SAS. Hvis billetterne hos enten Thai eller SAS koster over 7000,- kroner finder jeg en anden vej via Tyskland eller England fordi i sidste ende spiller prisen en rolle når man rejser til Thailand 2 gange om året 3 personer.
 
BAKMAND
Ja Luc
Du har flere gange været hurtigt "ude med snuden" jeg husker godt
hvor "klog" du var m.h.t. Thailand og Thaier de første indlæg du havde.
Jeg ser også at du er blevet klogere og mere afdæmpet i dine indlæg.
Men lige med hensyn til flyselskab er det min arfaring (25 ture på 10 år) og det med alt hvad der kunne krybe og gå af selskaber, bare de er billige. At SAS er "kedelig" men flyver på rette tid (på døgnet)og det med "fri bar" hos Thai ikkke holder.
Pyt med det, For det vi alle søger (undtaget dem med miles) er en billig billet.
Jeg står også gerne op for at spare 3000 spænd og bruger dem dernede.
Men summa summarum er, at nogle vil have datteren og andre moderen- SÅDAN ER DET.
Næ lad os bruge vores energi på at tippe hinanden når der er nogle gode tilbud.
Beklager at mit navn står med stort - har problemer med at lave det til småt , og Webmasters råd duttede ikke ???
Hav det god allesammen
Og kom så igang SUK, Du har slækket lidt på det.
 
Klovn
Ja så har vi igen en fifty-fifty skal man vælge et ukorent selskab eller
Thai/SAS, prisen er næsten ens på de to sidst nævnte selskaber og det
er ikke meget man sparer ved at tage et af de ukorente fly,jeg har prøvet begge dele og er gået tilbage til direkte fly det minimere helt
klart udbudet(2) og så må man jo vælge det man synes bedst om jeg
har valgt SAS P.g.a afgangs tid 22.50 som jeg synes er det mest per-
fekte for mig Cool



Frankie goes to Pattaya
 
kro90
Hej Loc.
Det er helt ok. Bliver bare rigtig gal, når jeg læser sådan noget.
Godt ord igen, ingen sure miner.

Rejser fredag kl. 22et eller andet , siger ikke med hvem

Har forøvrigt prøvet Qantas og BA ud af London til BKK, Qantas var da langt bedre end BA, god service dejligt fly, men BA dårlig service, surt personale, men man kan jo også være uheldig med den kaptajn/besætning der er ombord.
Glæder mig nu til at se LOS igen.

Kim
 
ben
Banmand; hvad mener du med at "fri bar" paa Thai ikke holder?

Sidst jeg floej med dem var der ikke noget problem med at faa mere paa turen - men de staar saefoeli ikke lige og reklamerer med det Wink

Skaal!
 
tuktuk
SAS = sure arogante stewardesser/stewarder Grin

THAI = Tv'et har alle ikke Grin

Og så er den ikke længere, der er jo forskellige øjne der ser, som mange andre er inde på er prisen den største faktor i mine overvejelser når jeg skal vælge, er prisen ens, vil jeg til enhver tid vælge Singapore over Singapore selvom den er længere, men de ER bare bedre...

Men ellers er jeg klar til 12 timer på vingen bare det er billigt !!
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...
 
www.tuktours.dk
Ja ok havde jeg tiden kunne jeg have cyklet til thailand Grin
 
tuktuk
det er måske også at gå til ekstremerne, husk lige på du skal krydse Iraq, iran, afganistan, georkien, pakistan eller burma, et eller flere lande alt efter ruten, men sejle i en robåd ville måske være en mulighed ?? GrinGrin

hvor lang mon egentligt det tager at kommer til Thailand i luftballon ??
Redigeret af tuktuk d. 14/08-2008 09:18
med venlig hilsen

Martin Kaiser-Nielsen
Tuk Tours - Thailand

http://www.tuktou...
 
www.tuktours.dk
latour82
Ja for mig som bor i Jydeland, er der ingen tvivl i mit sind.

Jeg flød i højsæsonen med Etihad fra Frankfurt til 6000kr. incl. skat og afgifter og togbillet indenrigs i Tyskland.

Den har ellers altid stået på Thai fra København, men en billetpris på ca. 11.000 fik mig til at sondere terrænnet for alternativer.
Valget faldt på Etihad, afgang Frankfurt 23.05, mellemlanding i Emiraterne på 1,5 time, punktelig til tiden i Bangkok.
Splinternye fly, Airbus A 330 på Frankfurt- Abu Dabi og Boing 777 på Abu dabi- Bangkok.

Madudvalg ok, ok de sprintede ikke ligefrem rundt og tilbød vin og spiritus, men man fik da tilbudt både vin og øl til maden, og en stærkere drink til kaffen.
Acceptabel benplads, gode sæder, måske var temperaturen lidt højere inde i flyet end jeg kan lide, men ok. det er jo et Arabisk selskab og de er jo vandt til noget højere temperaturer.
God tv skærm i sædet, med masser af videokanaler, musik, spil ect.
Flyvepersonalet lige fra piloter og stewerdesser var af anden etnisk oprindelse end Arabisk.
Jeg var så heldig at blive opgraderet til Royal first class på 1 del af turen, med både Champagne og egen seng, og nærmest en personlig sterwerdesse som skulle varte mig op i hoved og r.., selvom jeg kun havde betalt for monkeyclass ,servicen faldt lidt i forhold til det på Royal first class, men sådan skal det jo også være.

For dem som ikke kan lide hylende og skrigende børn, så kan jeg kun sige,LAD VÆRE MED AT REJS MED ETIHAD, fordi jeg har aldrig oplevet så mange børn i et fly før, personligt har jeg selv små børn, så jeg er nok ret tolerant hvad det angår.

Men jeg var rigtigt glad for min oplevelse med selskabet og sparede ca. 5000kr i forhold til Thai og syntes at jeg havde en bedre flyvetur, så jeg bruger dem gerne igen.

Sas har jeg aldrig brugt til thailand uanset kampagnepriser og hvad de kan finde på, har brugt dem oversødisk til Usa og i Europa til f.eks Schweitz, normen har næsten altid været forsinkelser, blandt andet en ubegrundet forsinkelse i Newark lufthavnen i New York på 10 timerSad

Så personligt tvivler jeg på at jeg nogensinde bruger Thai fra København igen, da jeg fandt Etihad både billigere og BEDRE.

Mvh.
Niels
 
Det kunne da være sjovt på cykel ligesom dem der tog en tuk tuk hjem til danmark, det synes jeg var friskt gjort. Men det da rigtigt det kræver godt nok en masse forarbejde og en masse papirarbejde med visum og alt det ævl der, så det bliver sgu nok aldrig til noget.GrinGrin
 
goldwing
Hvad med at tage toget fra Danmark og over Hamburg, Berlin, Moskve, Beijing, og så finde vej den sidste stykke?

Mødte en søn og far sidst jeg var i Thailand og de havde ikke været i fly på nogen tidspunkt, (faderen turde ikke flyve)

Fik ikke detaljer om rejsen eller hvor lang tid den havde taget.

Men den har sikkert ikke været billigere end fly, snarere meget dyrere, men en måde at komme til Thailand med flyskræk.

De havde vret i Vietnam, og Cambodia på vejen til Pattaya.

 
Big-Viking
Locturian skrev:
Ja, til alle dem der kan lide at flyve med SAS, er det vel værd at nævne, at de ikke er at finde på listen over de 10 bedste! Smile

Faktisk - Så har de ikke vundet i nogen af klasserne - Overhovedet! Og ifølge airlinequality.com, er SAS et 3 stjernes flyselskab.

Thai er et 4 stjernes, og i 2007 kom de på andenpladsen over verdens bedste flyselskab (Ja, Singapore vandt også i 2007).

SAS må snart oppe sig, de har dårlige fly, mange fejl, dårlig service - Generelt et skod selskab? Fløj med Lufthansa fra Frankfurt til CPH sidst jeg var hjemme, en kort tur, men stor forskel i service og effektivitet fra SAS.

Dårlige fly.ShockShock..Mange fejl!!!!!!Shock
Rolig nu. Airbus 340 er en mega fed flyver. Nej i mine øjne er servicen på SAS blevet bedre end hod Thai. Om nogen skriver 3 eller 4 stjerner rager mig en fjer. Jeg flyver med dem jeg lyster og det er som regel med Thai til Thailand, fordi de lander om morgenen og SAS til Danmark, fordi de i mine øjne er bedre.

Yes! Det skulle lige luftes at jeg synes at SAS stinker! Smile
 
Big-Viking
Undskyld en trykfejl...Sad

Dårlige fly...Mange fejl!!!!!!
Rolig nu. Airbus 340 er en mega fed flyver. Nej i mine øjne er servicen på SAS blevet bedre end hod Thai. Om nogen skriver 3 eller 4 stjerner rager mig en fjer. Jeg flyver med dem jeg lyster og det er som regel med Thai til Thailand, fordi de lander om morgenen og SAS til Danmark, fordi de i mine øjne er bedre.
 
Bjarne
latour - kan du ikke fortælle lidt om, hvordan du strikkede turen fra Jylland via Frankfurt og videre med Ethiad sammen? Kunne nogen levere en totalpakke incl. togrejsen i Tyskland? Eller bestilte du separat togbilletter og flybilletter?

Bjarne
 
Spring til debat: