Se indlæg
Golden Triangle
|
|
Kalasi |
Lagt på d. 07/08-2008 09:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 355 |
Denne historie hører egentlig hjemme under tråden, som nyherinde startede: ”Kærligheden eller mangel på samme!!!” Men fordi den handler om min indianer, bringer jeg den her: Jeg har tidligere beskrevet, hvor jeg mødte Akha. Vi havde det fantastisk sammen, og boede sammen på et guesthouse i Chiang Rai, hvorfra vi tog på kortere og længere ture i området. Da tiden nærmede sig, hvor jeg skulle hjem, spurgte jeg, om hun ville med sydpå de sidste 14 dage inden jeg skulle stoppes i et fly. Det ville hun gerne, men det var lidt mere kompliceret, end jeg havde regnet med: Som Akha kunne hun kun rejse frit i Chiang Rai-provinsen. For at tage med sydpå, skulle hun have udstedt et ”rejsepas” på et kontor i hendes oprindelige hjemkommune. Hun fik et 14-dages pas, og vi rejste sydpå. Allerede her var jeg godt klar over, at vores forhold var dømt til undergang, fordi det øjensynligt ville være fuldstændig umuligt for Akha at erhverve et nationalitetspas. – Hun var tålt i Chiang Rai som Akha, men havde ikke noget statsborgerskab. Jeg besøgte Akha på 3 lange (alt for korte) ferier gennem 2 år, og så valgte vi at gå hver til sit, selvom det gjorde ondt. Vi opsøger ikke hinanden, men jeg ved hun har det godt med en mand, som kan være hos hende – og hun ved, jeg har det godt med en kvinde, som kan være hos mig. Om vores tur sydpå beretter jeg senere. Kalasi |
|
|
amazing |
Lagt på d. 07/08-2008 15:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 141 |
Hej Kalasi Jeg er ikke nået længere i mine kommentarer til dine indlæg end til historien om opiums-rygningen i bjerglandsbyen. Men bare klø på, Kalasi, det er bare mig, der er lidt langsom i optrækket. Jeg kunne godt have bidraget med en lille oplevelse på en trekkingtur ved Pai med lidt rygning, men det vil jeg undlade, fordi min historie dels slet ikke står mål med din om at ryge sammen med de lokale gamle mænd, dels fordi, at folk ikke skal få det indtryk, at opiumsrygning er en fast del af en trekkingtur, hvad det jo absolut under ingen omstændigheder er. Hold kæft, what a storyteller he is ! vh Peter Email: psoegaard@hotmail.com
Website: [url]www.amazingchiangmai.dk[/url] |
|
|
Kalasi |
Lagt på d. 08/08-2008 10:39
|
Hej Peter Tak for den pæne kritik – Så er det sgu’ også din egen skyld, at jeg bringer en historie mere: (nu har jeg sæ’fø’li’ døbt min veninde: Akha) ”Hokus Pokus” Bedst medens jeg gik og havde ”the time of my life” med Akha begyndte min nakke at gøre ondt. Det skyldtes en lille fanden af en diskosprolaps, som tidligere havde generet mig, og som det var lykkedes en kiropraktor at pacificere. Akha var bekymret for mig og sagde, at der kun var én ting at gøre: Jeg skulle med ud til A’boor – A’boor kan nok bedst oversættes til dansk med ”gammel klog mand” Vi kørte ud til en Akha-landsby, hvor jeg blev præsenteret for A’boor, en gammel storsmilende mand, som følte lidt på min ryg og nakke, og derefter sagde, at min skade var meget gammel, men han ville gerne prøve at hjælpe mig. (Akha var naturligvis tolk, og det eneste, hun vidste, var, at jeg havde ondt i nakken.) Han tog noget ingefær, som han kørte rundt ved skuldre og nakke, medens han ”messede” nogle lange mantraer. Jeg spurgte bagefter Akha hvad han sagde, og hun fortalte, at det var meget gamle magiske ord, som var gået i arv fra lærer til elev gennem generationer. Fordi min skade var gammel, ville han se mig en gang mere – Jeg skulle komme tidlig morgen 2 dage senere. Seancen gentog sig, men denne gang brugte han sten i stedet for ingefær. Og så til noget som var uforklarligt: Han gned min venstre arm fra skulder mod hånd gentagne gange, for at slutte af med at lade som om, han trak noget ud af mine tre midterste fingerspidser, og smide det væk. Efter 12 kiropraktorbehandlinger 1½ år tidligere, havde jeg en summen i fingerspidserne 6-8 uger. Efter A’boor’s 2 behandlinger var jeg ”fit for fight” med det samme, og i de mellemliggende 6 år har jeg kun været ved kiropraktor 1x3 behandlinger. Selvom Akha kendte mange landsbyer, kendte hun kun én A’boor. Kalasi Redigeret af Kalasi d. 08/08-2008 10:41 |
|
|
amazing |
Lagt på d. 08/08-2008 14:50
|
Jeg har lige konstateret, at jeg rent bogstaveligt talt får kuldegysninger over det meste af kroppen, når jeg ser, at Kalasi har lavet et nyt indlæg om "Akha". Jeg ved ikke, om jeg er den eneste, der har det på denne måde. Det er på en eller anden måde så autentisk og ærligt, det du fortæller om denne kvinde og dine oplevelser i junglen med Akha-stammen. Jeg tror virkelig, det er de færreste, som får så unikke og intense oplevelser, og du har bare en så fed og speciel måde at berette om det på. Jeg er ikke ude på at skamrose dig eller på at holde liv i en intetsigende tråd, som Manse siger nogle forsøger på. Selv Manse må da tilstå, at det her er "real" (den ægte vare), en fantastisk beretning fra junglen i Thailand. Kun lidt trist, at det er ved at udvikle sig til "Dueling Banjos". Jeg kunne godt unde Kalasi, at få bekræftigelse fra andre på, at hans historier er spændende og vedkommende. Antal besøgende bekræfter dog, at en del finder beretningerne spændende. Tak Kalasi vh Peter Email: psoegaard@hotmail.com
|
|
Lagt på d. 08/08-2008 15:19
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg følger i hvert fald med i historien og håber da kalasi forsætter det gode skriveri |
|
|
Kalasi |
Lagt på d. 09/08-2008 11:33
|
Lovede tidligere at berette om turen sydpå: Akha fik sit 14-dages rejse-ID, og vi kørte med bus til Lampang. Om aftenen på hotellet (M.R.) var der underholdning af en dame med guitar, og Akha gik som den naturligste ting på scenen, overtog guitaren, og sang/spillede på sit eget sprog: NUI GA TA YEU (ingen kærlighed for penge) og JAW LA A YAM (sommertid) Ikke et øje (af mine) var tørt. Fra Lampang til Mae Sot, hvor vi lejede en mc. for at køre ud og nyde naturen ved Moei-floden nær Phop Phrae. Videre med bus/taxi til Hua Hin. Her lejede vi også en mc. og kørte sydpå. Vi fik os en dejlig lang spadseretur i Khao Sam Roi Yod N.P. og pjattede nogle dage ved strandene. Dagen for min hjemrejse oprandt, og vi tog en tidlig bus til BKK. Der blev vi mødt af Akha’s bror, som (illegalt) kørte songthaew. Turen gik til et slumkvarter, hvor en kylling blev slagtet til afskedspartyet, som foruden farangen, bestod af 7 Akhaer og en Cambodianer. De fulgte mig alle til lufthavnen, og i afskedens stund, opdagede jeg, at A’boors Hokus-pokus ikke længere virkede: Jeg fik en stikkende smerte i brystet – en smerte, som i skrivende stund igen kommer snigende. Kalasi |
|
|
goldwing |
Lagt på d. 09/08-2008 17:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 811 |
Kalasi skrev: Lovede tidligere at berette om turen sydpå: Akha fik sit 14-dages rejse-ID, og vi kørte med bus til Lampang. Om aftenen på hotellet (M.R.) var der underholdning af en dame med guitar, og Akha gik som den naturligste ting på scenen, overtog guitaren, og sang/spillede på sit eget sprog: NUI GA TA YEU (ingen kærlighed for penge) og JAW LA A YAM (sommertid) Ikke et øje (af mine) var tørt. Fra Lampang til Mae Sot, hvor vi lejede en mc. for at køre ud og nyde naturen ved Moei-floden nær Phop Phrae. Videre med bus/taxi til Hua Hin. Her lejede vi også en mc. og kørte sydpå. Vi fik os en dejlig lang spadseretur i Khao Sam Roi Yod N.P. og pjattede nogle dage ved strandene. Dagen for min hjemrejse oprandt, og vi tog en tidlig bus til BKK. Der blev vi mødt af Akha’s bror, som (illegalt) kørte songthaew. Turen gik til et slumkvarter, hvor en kylling blev slagtet til afskedspartyet, som foruden farangen, bestod af 7 Akhaer og en Cambodianer. De fulgte mig alle til lufthavnen, og i afskedens stund, opdagede jeg, at A’boors Hokus-pokus ikke længere virkede: Jeg fik en stikkende smerte i brystet – en smerte, som i skrivende stund igen kommer snigende. Kalasi Takker for dine dejlige beretninger sammen med din Akha kvinde. Virkelig spændende læsning og jeg håber du har mange flere beretninger. Men et godt råd herfra: Lav din egen tråd med f.eks. overskriften .... Mig og Akha ... Så er du nemlig fri for at holde liv i denne reklametråd .... oprettet af amazingchiangmai. Ser frem til at læse flere af dine beretninger samt se de dejlige billeder fra steder jeg nok aldrig kommer. |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 09/08-2008 23:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
KALASI!! Start en ny tråd, for vi vil absolut höre mere om din tid med Akha, selv om jeg bliver lidt midsundelig Jeg er også trät af al reklame, og Peter, du må da indse, at det her ikke gavner, hverken dig eller dit tiltänkte firma. Luk trådene, Nordens Rose, Golden Triangel og kom til Chang Mai!! Ingolf Redigeret af ingolf d. 09/08-2008 23:31 |
|
|
swed |
Lagt på d. 10/08-2008 08:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
ingolf skrev: KALASI!! Start en ny tråd, for vi vil absolut höre mere om din tid med Akha, selv om jeg bliver lidt midsundelig Jeg er også trät af al reklame, og Peter, du må da indse, at det her ikke gavner, hverken dig eller dit tiltänkte firma. Luk trådene, Nordens Rose, Golden Triangel og kom til Chang Mai!! Ingolf Kan kun tilslutte mig til Ingolfs indlæg, START EN NY TRÅD VI VIL LÆSE MERE Swed
|
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 10/08-2008 08:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
...Ja det er altid spændende at høre lidt rejse beretninger,så start du bare en ny tråd kalasi Claus |
|
|
amazing |
Lagt på d. 10/08-2008 13:16
|
Hej Kalasi Så er det lukketid. Jeg håber du fik fortalt historierne om Akha færdige, ellers må du starte en anden tråd, som flere foreslår dig. Men eftersom du blev læsset af i lufthavnen i sidste indlæg efter afskedsceremonien i slumkvarteret, så håber jeg ikke det generer dig, at jeg lukker denne tråd nu. Det har været mig en meget stor fornøjelse at have dig med i tråden, men ACM-jægerne tvinger mig lige nu til at lukke ned, da jeg ikke har brug for al denne negative kritik. Fynboer plejer at være kendt for deres gode humør, men måske er der mere ægte fynbo i dig end i en halvsjællænder. Når sindene har lagt sig om nogen tid, har jeg fortsat planer om en tråd om Mae Hong Son, som aldrig er blevet til noget. Hvis du har rejseoplevelser fra det hjørne af vores dejlige Thailand, vil du være mere end velkommen til at vende tilbage med indlæg. Tak for dine indlæg, Kalasi. Så må du også godt lukke denne tråd, webmaster. vh Peter Email: psoegaard@hotmail.com
|
|
ingolf |
Lagt på d. 10/08-2008 14:14
|
amazingchiangmai skrev: ...... ACM-jægerne tvinger mig lige nu til at lukke ned...... Peter, jeg forstår ikke riktigt hvad du har gang i. Du pi.... jo direkte på dine tiltänkte kunder!! ...... men måske er der mere ægte fynbo i dig end i en halvsjællænder. Goldwing, Claus og jeg er fra Jylland, og om jeg ikke husker helt forkert, fra et gammelt indläg, så er Swed også derovre fra, så hvem er halvsjälländer!!!! Nu kunne jeg godt have lyst at gå efter manden, men det skal jeg ikke göre!!! Siger bare, tror ikke du får mange kunder i din biks fra DTW. Ingolf |
|
|
sank |
Lagt på d. 10/08-2008 14:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Det er jo lidt synd for Peter at han ikke forstod at behærske sig lidt i sin iver for at promovere sit nye firma. Han var så ivrig så man syntes det blev formeget og endte negativt. Det startede jo ellers findt og Nord Thailand er jo pragtfuld Så Peter lidt forsigtig næste gang du starter reklame op. mvh |
|
|
swed |
Lagt på d. 10/08-2008 14:33
|
Ingolf,det står meget værre til for migmin mor var svensk min far dansk fra sjællandog jeg er dansk og svensk statsborger. Men det er godt her i disse OL tider, jeg kan næsten altid heppe på landsmænd Swed
|
|
|
ingolf |
Lagt på d. 10/08-2008 14:50
|
Swed, så må det sgu väre dig der er halvsjälländer |
|
|
amazing |
Lagt på d. 10/08-2008 17:25
|
Fuld respekt for, at du ikke har har haft tid til at lukke tråden, som jeg bad dig om, Webmaster. Til Ingolf: Det er bare en total misforståelse, Kalasi er fra Sy'fyn, jeg er fra Odense/Årup, har boet det meste af mit liv på Sjælland, og det var det, der var den interne pointe, men tag nu venligst og stop jeres morsomheder/latterliggørelser på denne tråd. Troede I havde lidt mere respekt for mit sidste indlæg. Mit sidste budskab var og er stadig: Gracios, Kalasi, Amigo. Morgendagens oplæg til forsoning og diskussion kommer til at hedde: "No Women, No Cry". vh Peter Email: psoegaard@hotmail.com
|
|
amazing |
Lagt på d. 10/08-2008 17:41
|
Jeg kan se, at du er på nu, webmaster, gider du ikke låse siden, som jeg har bedt om. Kan ikke klare flere tumpede indlæg lige nu. Undskyld, hvis jeg forstyrrede din sidste nattesøvn. vh Peter Email: psoegaard@hotmail.com
|
|
swed |
Lagt på d. 10/08-2008 17:44
|
Undskyld Amazingchangmai . Hvilken special ret har du til at forlange denne og andre tråde lukket, der er intet her ud over dit navn der er dit, du har startet en tråd men det gør den ikke til din Swed
|
|
|
amazing |
Lagt på d. 10/08-2008 18:10
|
Nu kan jeg ikke mere for idag. Jeg ejer sgu' ikke en skid af DTW, Swed, jeg beder bare om at få lukket de 2 - 3 tråde, som jeg har startet de sidste 1 ½ md. Samlet besøgstal lidt over 9.000, antal indlæg lidt over 200, hvad er det egentlig du forsøger at fortælle mig ??? Du prøver på en pæn måde, Swed, men hvad er egentlig din pointe med dit seneste indlæg? vh Peter Bob Marley: "Emancipate yourself" Email: psoegaard@hotmail.com
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 10/08-2008 19:28
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
amazingchiangmai skrev: Jeg kan se, at du er på nu, webmaster, gider du ikke låse siden, som jeg har bedt om. Kan ikke klare flere tumpede indlæg lige nu. Undskyld, hvis jeg forstyrrede din sidste nattesøvn. vh Peter Beklager at jeg tillod mig at stå op kl 4:00 i morges og gå på arbejde i 11 timer og ikke lige havde tid til at opfylde ønsket som en anden ånd i en flaske man bare gnider lidt på siden. Tråden er hermed låst, da den ikke længere er læseværdig. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
Spring til debat: |