Se indlæg
 Udskriv debat
Kærligheden eller mangel på samme!!!
nyherinde
Jeg følger interesseret med herinde og synes man læser om både gode og dårlige oplevelser med Dansk/Thai Kærlighed.. Dog synes jeg en del er meget kortfattede fx "vi har kendt hinanden i tre år og er lykkelige"

Men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om.:

Hvordan mødte i hinanden?
Hvad er gået godt/skidt?
Hvilke ting har være svære i forholdet?

Kunne godt tænke mig at høre både om gode og dårlige oplevelserSmile

manse
Hej nyherinde

Ja dette emne vil nok aftsedkomme en del positive og negative ting ved mit følgende indlæg, men jeg er ikke så bange af mig, så her svar fra mig på dine spørgsmål.

Hvordan mødte i hinanden.

Jeg mødte min kone på Thailand love links i mere moderne tale TLL. Vi talte med hinanden over nettet ca. et halvt år førend jeg have mod på fysisk tilstedeværelse. Det skal lige bemærkes her, at jeg i samme periode snakkede med mange andre også, men disse samtale endte altid op med...efter 3-4 mails..., med at de manglede en mobiltelefon så de kunne tale med mig eller en bror var blvet syg, så dem sorterede jeg hurtigt fra, for de var for nemme at gennemskue, men pigen jeg er gift med i dag forlangte aldrig noget, så vi fortsatte med kontakten over netten. Det har jeg indtil nu ikke fortrudt. Jeg ved ikke om jeg har været heldig, men jeg har fundet en dejlig kvinde med humor samtidig med at hun er selverhvervende, hvilket ikke fra min side var et must, men det hjælper da i dagligdagen.

hvad er gået godt/skidt

Jeg har et fantastisk liv, bliver forkælet ud over alle grænser. Hendes datter har taget mig til sig som sin far, hvilket jeg er enormt stolt over. Jeg har også haft den glæde, at jeg kan se datterens udvikling i skolen ændre sig meget, fordi jeg hver dag har givet mig tid til at undervise hende i engelsk, matamatik etc. Jeg er også stolt over, at min kones engelsk allerede det første år blev så perfekt, at vi ikke har nogen misforståelser med dette. Ja jeg er en stolt gammel mand på nu 60 der har fundet en smuk gammel thaikvinde på 41 år haha. Kærligheden er vokset med tiden, og skal jeg være ærlig, for jeg taler med en hvis erfaring. Jeg har aldrig været så lykkelig, men dette kan måske også skyldes alderen, ja hvad ved jeg.

Negative..

Familien kan være et stort problem. Har været det for mig. Jeg var en af dem, som mange vil sige.. en af de tosser der betalte sin sot, hvilket jeg ikke har fortrudt, men da jeg fandt ud af, at konens familie speciel hendes mor, aldrig har haft noget med min kone eller hendes barnebarn at gøre, ja så undrede jeg mig over, hvad pokker hun havde gang med sin pludselig opstående fra de døde, med hensyn til at se sin datter og barnebarn. Jeg fandt hurtigt ud af, at det eneste hun var ude efter. Det var bankbogen. Jeg havde her en sjov oplevelse ved min datter, som en dag fortalte mig... PAPA grandmama only want papas money.... Da jeg var tvivlende om dette spurgte jeg hende, hvilket belæg hun havde for denne udtalelse. Hun fortalte så, at hun havde overhørt en samtale som grandmama havde haft med bangkok grenen af familien. Jeg slog det hen, men da så min kones diamantring til rigtig mange penge forsvandt, samtidig med at jeg kunne konstatere, at penge forsvandt fra min pung, havde jeg pludselig en formodning om, at det kunne være konens moder, hvilket også blev bevist. Hun er nu smidt ud sammen med resten af bangkok grenen, så nu lever vi bare dejligt.

svære ting i forholdet.

Det er nok starten ved et sådant forhold Farang og Thai. Vores syn på familieliv er så forskelligt, at jeg vil tro det er der det er svært. Ikke sagt at der også findes gode familier, selvfølgelig gør der det, men efter det jeg har set herude, vil en fremmed eller farang for det meste blive betragtet som en pengemaskine..JA JA jeg ved at der bliver tæsk for denne også, men jeg har nu set så mange blive blanket af, fordi de ikke har stoppet i tide med at være venlige.

Når alt skal gøres op, vil jeg nok sige, at det første år var det sværeste, for man var usikker på mange ting, og man vil jo også gerne gøre det så godt som muligt, men når læretiden er overstået, ja så finder man ud af, at stå på egne ben, og er man gift med bare en normal intelligent kvinde/mand, ja så vil man også finde forståelse for sine særheder, som i mit tilfælde med at smide den nassende familiedel ud.

Håber du vil få et godt liv, men glem ikke at der i alle forhold er op og nedture.WinkWink

kro90
Hej Manse
Flot indlæg.
Held og lykke fremover
Kim

manse
Hej igen ny herinde

Undskylder mange gange men jeg glemte faktisk det vigtigste i ting der har været svære i forholdet.

Mit temperament har sltid været som en tornado. Sige tingene ligeud og så færdigt, hold da kæft hvor fik jeg mange tæsk for dette i starten. Specielt da vi byggede vores dejlige hus, for når jeg så hvordan det foregik blev jeg engang imellem skruptosset, og det fik jeg bestemt ikke noget positivt ud af, bare mere røde øre af mine temperaments fulde udtalelser til ingeniører og arbejdere. Min kone sagde så en dag, vi er altså nødt til at tale om din fremturen over for arbejderne. Det kan ikke nytte noget du bare går og skælder ud hele tiden, for det kommer bare til at forsinke det hele. Min kone sagde til mig, at hvis du skal have noget gennemført skal du skælde ud med et smil hahaha. Jeg tænkte over hendes bemærkninger et par dage og begyndte så at forelægge mine problemer med et spil.. vupti.. alt blev ordnet. Ja det er en af de sjove ting, som specielt nok vi danskere skal lære. Herude kommer man langt med et smil og en venlig og smilende fremtoning. Ja selv som en gammel 60 årig kan man lære noget nytWinkWinkWink

swed
2 SUPER gode inlæg Manse
Swed

xxxxxx
godt gået Manse

Payanak

Ja flot af Manse at fortælle om sit eget livs op og nedture.

Ja også stor ros herfra skal der lyde

13leif
Den er bare helt hjemme Manse, flot
13leif
Man var hurtig, engang........
www.leifka.dk

Everyday can be a good day.....maybe!!!

Lev livet idag, imorgen kan være forsent !!

http://www.leifka.dk
jette
Hej Manse

Som kvinde får man næsten tårer i øjnene af din beretning, og jeg vil sige til dig, at det er s.. skønt at høre, at du altid omtaler din kone så pænt, man ser jo ofte det modsatte. Godt gået. Bliver altid i godt humør, når jeg læser dine indlæg. Vil lige indskyde at jeg også har en dejlig mand.SmileSmileSmile

Hej Manse.
Jeg vil give alle de posetive reaktioner du har fået her ret - du er en heldig mand. Jeg vil så lige tilføje at internettet er fint til at finde partner, hvis man er så grundig som du er, i udvælgelse af mulige emner. Jeg fandt min første partner gennem mere end 5 år på samme måde, men jeg har oplevet flere venner, der ikke har været grundige nok, som du, i fravalg, og det har resulteret i rene katastrofer. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at mange piger med "verdens ældste erhverv" idag bruger internet som base, i stedet for barer.GrinGrinGrin

manse
Det røre mig dybt med så mange positive tilkendegivelser til undertegnede. Jeg har såmen kun fortalt det som det er, men jeg synes i fokusere for meget på min person og helt glemmer nyherindes oplæg til denne tråd. Det ville da være positivt hvis der kom flere svar.

Suk Rak Ning
Ja Manse. jeg kunne skrive boeger om min kaerlighed til Ning, men hvergang jeg proever at skrive noget positivt om Ning og jeg, ja saa kommer enten Prasat eller Rin med deres bedreviden, og det gider jeg sq ikke at hoere paa...........................MEN VI HAR DET GODT.
Redigeret af Suk Rak Ning d. 06/08-2008 02:13
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

VIP
ABEKATTEN skrev:
Hej Manse.
Jeg vil give alle de posetive reaktioner du har fået her ret - du er en heldig mand. Jeg vil så lige tilføje at internettet er fint til at finde partner, hvis man er så grundig som du er, i udvælgelse af mulige emner. Jeg fandt min første partner gennem mere end 5 år på samme måde, men jeg har oplevet flere venner, der ikke har været grundige nok, som du, i fravalg, og det har resulteret i rene katastrofer. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at mange piger med "verdens ældste erhverv" idag bruger internet som base, i stedet for barer.GrinGrinGrin

Tænker du på nogen bestemt katastrofe?

VIP

nyherinde
Hej Manse og tak for det fine indlæg, lige netop sådan et kan man da bruge til nogetSmile

Man kan danne sig lidt mere at billede af det frem for.. Vi har det godt!! Eller alle Thai er lyver!! Det er jo bare sætninger uden de store meninger

Spændende at høre om der er andre der har noget at bidrage med i trådenWink

latour82
Jeg vil da gerne bidrage, også med et positivt indlæg, selvom der er noget trist i historien også.

Jeg havde ikke nogle piger at vælge imellem, men faldt for en pige der arbejdede på en resturant i bangkok tilbage i 1999.
Efter nogle dages tilløb fik jeg taget mod til at date hende og jeg fik da fuldt udbytte af mine anstrengelser, hun flyttede herop i starten af 2001 og hun blev min kone.
Der er 14 års aldersforskel imellem os, hvilket vi ikke fandt som noget problem, da jeg virker ung trods mine 48.
I løbet af de første par år hun var heroppe fik vi lavet et par dejlige børn og vi voksede sammen som familie, alt gik godt, umiddelbart.

Hun er en god og ansvarsbevist pige, har altid bidraget økonomisk til husholdning og passet sine pligter og ting, hun har aldrig lagt mig til last og har aldrig bedt om noget, aldrig sendt penge til hendes familie i Thailand da de ikke mangler noget, ikke en bath i Sin sot ect.

Som årerne er gået er vi alligevel vokset fra hinanden, det har virket tydligere og tydligere at hun stadigvæk er en ung kvinde med mod på livet og masser af drive og energi, mens jeg måske har interesser som er mere passende for en 48 årig der har prøvet en masse igennem årerne.

Så i starten af året 2008 sluttede vi vores samliv og gik pænt hver til sit.
Hun har ikke krævet noget efter seperationen, hverken anmodet om hustrubidrag eller andet, kun at jeg betaler det børnebidrag som jeg jo naturligvis gør med glæde, det er jo egne børn.
Vi deles fint om forældremyndighed og har børnene på skift, og vi har et fint samarbejde generelt og er stort set i kontakt med hinanden hver dag.
Mange mener at på et tidspunkt så er vi sammen igen, måske, måske ikke, kan ikke spå.
Men er glad og tilfreds med den måde hun har agerret også efter at vi er gået hver til sit, der var ingen gribbetilbøjligheder der.

Finder hun en ny passende mand, så kan jeg kun sige at han er en heldig mand, og jeg har følt mig priviligeret ved at være sammen med hende i 9år.

Niels

Tak niels for et flot indlæg, bare trist det ikke gik for jer, men rart og høre i kan holde jeres venskab ved lige. Det er sådan det skal være.

Jeg må, desværre, tilslutte mig Suk's indlæg i denne tråd. Nøjagtig sådan føler jeg det, derfor har jeg afholdt mig at komme med noget som helst i lang tid. det har ellers ikke skortet på opfordringer fra nær og fjern - og tak for dem alle sammen. Men nu tager jeg chancen endnu engang og håer så at tråden kan få lov at fortsætte som en positiv tråd.

Men til dig Manse så er det vidunderligt at høre at jeg - og Suk - ikke er de eneste som har fundet lykken og kærligheden - den ægte - herude. Nu får man vel igen på puklen at man er en naiv Farang der ser det hele gennem lyserøde briller, men pyt med det. Her er min, meget forkortede version. Den oprindelige historie er skrevet og fylder alene små 50 sider, bare om de første år af mit liv her i landet.

I 2000 lige op til jul, lå jeg midt i en opslidende skilsmisse, efter 41 år på godt og ondt med den samme kvinde. Jeg vidste jeg skulle sidde alene hele julen og det ville jeg ikke, så jeg tog ind til den store by for at finde en sidste sekunds rejse ud i verden. Jeg var på 7 bureauer. 3 af dem havde een rejse tilbage. Den ene gik til et kroophold nede ved Kruså, den anden til en uge på Tenerife, så jeg gik baglæns bukkende til den tredie og sidste - Alletiders Rejser - godt navn - for de havde een rejse tilbage på 16 dage til Thailand.

Jeg havde været her utallige gange før, men på små korte forretningsrejser til Bangkok af 1-2-eller 3 dages varighed, så det var ikke meget jeg vidste om Thaier og Thaikultur, havde dog via mine thaikollegaer været nødsaget til at sætte mig ind i thai tænkemåder når man skulle forhandle. Meget lig resten af østens måde at tænke på forøvrigt, men meget mere smilende og høfligt. Så jeg sagde ja tak, og drog så af lige før jul. 2 overnatninger i BK, hvor jeg jo sulten som jeg var efter måneders cølibat, straks faldt for så den ene så den anden af de skønheder jeg stødte på. Ingen af dem var dog noget der greb hjerterødderne dybt, men bare det at mærke thaisilkehud er jo en oplevelse af de store. Vel nok noget af det der får farnager til at komme igen og igen til landet, det er vel nærmest en feber?

Nåh, juleaften om morgenen går turen så til Pattaya. På hotellet er der store skilte om en stor fest ude ved poolen. så jeg meldte mig naivt til, så skulle jeg da ikke spise alene den aften. Herre du milde Buddha. Da jeg stod ud af elevatoren og så det der sad rundt om det lange dækkede bord trak jeg mig skyndsomt ind bag en søjle og løb så ud af svingdøren. Ældre damer og herrer - nåh ja ældre, vi var vel på samme alder alle sammen, men på mig virkede de altså "oldnordiske". Hererene i mørke blazere med sølvknapper, slips og nål, damerne i lange rober i organzi og med allle similier hængt behørigt på deres ret så omfangsrige legemer.Og jinglebells i baggrunden af et 2-mands band. NÆH TAK!

Jeg fandt et andet sted at spise en bøf, fandt en pige for natten og det var så det. Juledag skulle jeg jo se noget af byen, så om aftenen gik jeg ned af Walking Street. Nåede et godt stykke ned, fik jo de sædvanlige råb om Handsome Man - og man retter jo uvilkårligt ryggen og skyder bugen lidt ind. Så var den der.

Ud af øjekrogen ser jeg pigen/kvinden stå inde bag ved en bar, registerer det bare og går lidt videre -måske 10-20 skridt. Og så stopper jeg, ved egentlig ikke hvorfor, men noget inde i mig siger at den pige var mit livs chance for at komme videre. Står vel der i et minut eller 2 og snakker - tror sku oven i købet det er højlydt for folk kiggede underligt på mig. Går så tilbage og sætter mig i baren. Pigen er gået over til kassen som hun sidder og gør klar, så i stedet er det en lille tyk prop der kommer og spørger hvad jeg ønsker og ud af min mund lyder det højt og klart mens jeg peger: "Hende der, bare hende der, spørg om hun vil sidde og have en drink med mig".

Det ville hun, Lin som hun hedder i daglig tale, og siden har vi siddet sammen så at sige dag ind og dag ud. Aner ikke hvad der ville have sket med mit liv og min fremtid hvis jeg ikke havde mødt hende den aften. Jeg kan sige at jeg blev forelsket her og nu. Lin fortæller lang tid efter at hendes kærlighed groede langsomt men sikkert og først en aften i København hvor hun sad med en veninde gik det op for hende hvad kærlighed egentlig er.

Jeg har ikke fortrudt et eneste splitsekund af den beslutning. At jeg så oven i købet fik en vidunderlig thaifamile som aldrig har spurgt ind til penge - nåh jo, 3 gange, hvor henholdvis lillesøster, mama og så søster igen, måtte på hospitalet. Jeg havde ikke kendt Lin ret længe da jeg selv blev syg og måtte indlægges med en blodprop i hjertet. Det viste sig at min rejse forsikring ikke var blevet betalt af min bank, mit kreditkort var blevet misbrugt samme dag uden jeg vidste det, så jeg blev indlagt uden at kunne betale noget som helst. Lin tager resolut en taxa hjem til sin søster hvor hun har sine papirer på sit land og sit hus oppe i Nong Saeng, tilbage på hospitalet accepterer de disse papirer som pant for min behandling. Og Lin stillede ingen spørgsmål hverken dengang eller senere om hvad nu, hvis du ikke kunne betale - ganske flot syntes jeg når man hører så meget om golddiggers.

I dag bor vi på 5 år fast her i Pattaya, lige nu er hun hjemme og se til sin storebror som ikke har så langt igen, så her er tomt, og jeg savner hende, men hun kommer i morgen tidlig. Vi ringer sammen mindst 2-3 gange daglig. Vi har haft børne og børnebørn og venner herude på besøg, de har været med oppe i landsbyen og alle blevet modtaget med åbne arme.

Som sagt har jeg en meget lang historie at fortælle men det må blive en anden gang. Livet i Thailand kan være en dans på roser hvis man selv vil, som der er skrevet og sagt så mange gange. Smil til verden og den smiler til dig.

Pas godt på jer selv der ude i den store stygge verden.

Den lykkelige skeptiker fra Pattaya

Takker skep, og velkommen tilbage jeg må indrømme jeg synes du har været savnet i hvert fald herfra. Du har en god måde at skrive på, bare min mening.
Redigeret af d. 06/08-2008 11:53

manse
Kære skeptiker

Jeg er dybt rørt, for den måde du har skrevet den på røre mig dybt, ja dybt ind i hjertet. Jeg er bare så glad på dine vegne, hvor har du været heldig med en sådan kone og en sådan familie. Jeg kysser lige konen som kommer med en dejlig kop hjemlavet kaffe med en meget lille cognac til. Hvor har vi dog været heldige, så lad os leve den tid vi har tilbage med 110% om dagen, for det fortjener vi sørme. Knus din kone fra Manse for det fortjener hun, hun er en ud af få. Håber du får et godt liv, for du fortjener i. Ja jeg er sgu ved at blive gammel, jeg bliver rørstrømstk over en sådan beretning, hvor har den varmet.

Spring til debat: