Se indlæg
5.6 mill
|
|
larsen99 |
Lagt på d. 30/07-2008 11:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 372 |
bangkoknielsen skrev: Absolut ikke Yindee - men jeg mener, at vi bør vente og lade retten i Danmark tale, før vi selv dømmer manden på tvivlsomt grundlag! Som jeg kan forstå, var rejsen til TH bestilt lang tid før checken blev indløst i Sparbank. Keld har overfor mig indrømmet, at han er involveret i en thai-klinik i Vejle, hvilket jeg naturligvis tager stor afstand fra, men efter mine oplysninger (er gammel, pensioneret journalist), har politiet ikke rejst sigtelse mod manden for dette - måske kommer det senere, men lige nu drejer det sig pengene - og hvem ved om låntageren ikke har indbetalt det skyldige beløb til banken... bangkoknielsen skrev: Khun Tee - Skal vi nu ikke lige vente indtil retten har afsagt kendelse, - mig bekendt siger det danske retssystem, at enhver er uskyldig indtil andet er bevist og evnt. domfældelse er sket... Med hensyn til Keld, er der, som jeg skrev, kontakt til myndighederne, herunder nu også til det thailandske politi. Jeg selv har nu trukket mig ud af sagen, da jeg er sikker på at Kelds tilbagevenden vil ske som der er aftalt med dansk politi og ambassaden i Bangkok... For god ordens skyld, kan jeg også oplyse, at bedragere, alfonser, kvindehandlere, pædofile m.v. absolut ikke er personer jeg normalt ønsker kontakt med, - men stadig, enhver må anses for uskyldig til andet er bevist, - så fremlæg lige beviser før du mistænkeliggør medlemmer her på DTW, - jeg har svært ved at tro på disse påstande..! De ting der er fremhævet, virker lidt modstridende på mig. Du vil ikke påstå han er skyldig for politiet har ikke rejst sigtelse mod ham, men han har indrømmet over for dig at han er indvolveret i bordel drift i Vejle, det gør ham skyldig i mine øjne. |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 30/07-2008 15:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 435 |
Hej Larsen99 - det kan godt være det virker lidt modstridende for dig, men da manden forklarer, at hans involvering i "klinikken" kun består i udlejning til nære venner, har jeg godtaget dette, om end med del skepsis, og hermed erkendende, at intet i dansk lovgivning gør dette ulovligt... Jeg kan heller ikke se, at politiet har været indblandet i dette, kun at 3F i 2002 rettede en smædekampagne mod vedkommende med beskyldninger om menneskehandel. Men heller ikke her finder jeg, eller mine kollegaer, nogen form for beviser eller sigtelse... Tro nu ikke jeg går ind for luderkarle-virksomhed, - jeg ser gerne prostitution forbudt i DK - og her i Thailand, hvor den er det, meget mere overvåget og kontrolleret af myndighederne - men det er nok kun ønsketænkning... Lad mig så lige slå fast, at jeg ikke kender vedkommende, udover den kontakt jeg har haft med ham i de seneste dage, således han kan vende tilbage og stå til regnskab for en dansk ret... Redigeret af bangkoknielsen d. 30/07-2008 15:09 |
|
|
Khun Tee |
Lagt på d. 30/07-2008 15:45
|
Øvet medlem Antal indlæg: 110 |
Rigtig flot bangkoknielsen at du sådan kan arrangere at han kan tage tilbage til danmark, jeg troede sku da godt nok at han kunne returnere uden problemer hvis det var hans mening. Men hatten af for dit gode arbejde for Keld og banken i danmark, højt hurra her fra tak for at du er så god til at hjælpe. John Jensen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 30/07-2008 16:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Keld er en stor luderkarl , han har vaeret gift med flere thaipiger , som han har haft til at ligge paa ryggen for at tjene penge til ham. Og i min verden er det helt uset saadan noget. Michael B Kristensen
|
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 30/07-2008 17:39
|
Khun tee - tak for "hatten", men jeg tror ikke du helt forstår hvad der foregår - naturligvis kan vedkommende ikke uden videre selv tage hjem, da hans pas, juridisk, med besked til Thailand er inddraget - og et udmærket politisamarbejde gør det for ham umuligt, på nuværende tidspunkt, at hæve penge fra hans konti... Lad nu manden komme hjem og lad os så høre hvad han har at fortælle til sit forsvar... Så kan vi måske bagefter komme af med skadefro ytringer... Men, som før meddelt, har jeg ikke mere at gøre med sagen, da jeg naturligvis tror på den udleveringsaftale der er kommet i stand... Redigeret af bangkoknielsen d. 30/07-2008 17:53 |
|
|
filihankat |
Lagt på d. 30/07-2008 18:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 302 |
bangkoknielsen skrev: .....men da manden forklarer, at hans involvering i "klinikken" kun består i udlejning til nære venner, har jeg godtaget dette, om end med del skepsis, og hermed erkendende, at intet i dansk lovgivning gør dette ulovligt.... Hvis man lejer lokaler ud til prostitution, så er der altså tale om rufferi, som i høj grad er ulovligt. Det kan faktisk give op til fire års fængsel. mvh. filihankat |
|
|
futfut |
Lagt på d. 31/07-2008 19:23
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Khun Tee skrev: Jeg mener at man skal ikke bare stole på det der bliver skrevet omkring henvendelse til myndighederne for Keld er luderkarl og kvindehandler, han er faktisk kriminel og hvem stoler på en forbryder ???? Med hensyn til andre som ikke har rent mel i posen så ved jeg da der er andre som har en finger med når det drejer sig om thaipiger til danske bordeller, der mangler bare lige konkrete beviser og derfor nævnes ingen navne. Jeg er desvoerre nodt til at rette dit meget forkerte og negative syn. jeg har aldrig handlet med kvinder eller importeret kvinder, hvis du mener en luderkal er udlejeren af lokaler til piger, saa se lige i Ekstra bladet. Keld |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 01/08-2008 11:28
|
Filihankat Skrev: "Hvis man lejer lokaler ud til prostitution, så er der tale om rufferi, som i høj grad er ulovligt. Det kan faktisk give op til fire års fængsel"... Aldrig har jeg da hørt mage til vrøvl, med det du påstår, skulle en meget stor del af bestyrelserne i Danske boligselskaber og også masser af private boligudlejere mv., burde sidde i fængsel..! Prostitution er lovligjort i Danmark, når reglerne for normal virksomhed følges, regnskab, betaling af skat og moms - samt naturligvis, at vedkommende, kvinder eller mænd har opholds- og arbejdstilladelse... Rufferi eller i daglig tale, luderkarlevirksomhed, er noget helt andet... At man udlejer og ikke har andet med "virksomheden" at gøre hvad der høre med hertil, er absolut ikke en strafbar handling... Jeg skriver her som pensioneret journalist, med mangeårigt jurastudie bag mig... Nu kan jeg se, at Keld, som jeg ikke kender, udover kontakt pr. e-mail, igen er på banen, inden hans tur tilbage til DK... Skal vi ikke lige give ham lidt ro og høre hvad man har at sige til ham i DK, måske er det hele ikke så galt, som det i "agurketiden" blev blæst op til... |
|
|
xxxxxx |
Lagt på d. 01/08-2008 12:25
|
Øvet medlem Antal indlæg: 281 |
hej bangkoknielsen det er dog utroligt som du forsøger at dæmpe sagen om keld man skulle næsten tro at i er perle venner ar keld er dyb kriminel og en plattenslager hersker der vel ingen tvil om Redigeret af xxxxxx d. 01/08-2008 12:26 |
|
|
bangkoknielsen |
Lagt på d. 01/08-2008 12:49
|
Yindee - stadigvæk, jeg kender ikke Keld, har aldrig mødt ham face to face - men har før, gennem mit tidligere virke, oplevet direkte heksejagt på personer, og desværre også været med til at nedgøre disse mennesker, der senere af retten blev kendt uskyldige, - men alligevel måtte se deres og familielivet slået i stykker... Vent nu med evnt. fordømmelser og forhåndsdomme, - vi befinder os i en tidsalder, hvor jeg har fuld tiltro til det danske retssystem... |
|
|
filihankat |
Lagt på d. 01/08-2008 20:36
|
bangkoknielsen skrev: At man udlejer og ikke har andet med "virksomheden" at gøre hvad der høre med hertil, er absolut ikke en strafbar handling... Straffelovens paragraf 229 stk 2 siger ellers ret klart at "den, der udlejer værelse i hotel eller gæstgiveri til benyttelse til erhversmæssig utugt, straffes med fængsel indtil 1 år". Der er altså tale om rufferi hvis man tjener penge på andres prostitution. Og så er det sådan set ligegyldigt om du er et boligselskab eller rocker eller bare fut fra Vejle. mvh. filihankat |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 01/08-2008 23:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Filihankat, Jeg er ikke sikker på at den holder, for 229 siger.... "den, der udlejer værelse i hotel eller gæstgiveri til benyttelse til erhversmæssig utugt.... Det er derfor de lejer ud lejligheder eller värelser, som en hvilken som helst ander udlejer, og de klarer sig, ved at sige, at de ikke ved hvad der foregår. Dette er efter min mening helt forkert, og alle burde straffes med ikke 1år, men 4-5år, så kunne det väre at de kunne läre sig. Ingolf PS! Jeg synes det er et frygtelig lavvandemärke, at udnytte piger på den måde. Vil man väre kriminel, og ikke kan finde på bedre, bör man kraftig overveje at bytte arbejde. Til og med voldtägtsforbrydere er bedre set i fängslerne end alfonser. Redigeret af ingolf d. 01/08-2008 23:32 |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 02/08-2008 15:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
bangkoknielsen skrev: Filihankat Skrev: "Hvis man lejer lokaler ud til prostitution, så er der tale om rufferi, som i høj grad er ulovligt. Det kan faktisk give op til fire års fængsel"... Aldrig har jeg da hørt mage til vrøvl, med det du påstår, skulle en meget stor del af bestyrelserne i Danske boligselskaber og også masser af private boligudlejere mv., burde sidde i fængsel..! Prostitution er lovligjort i Danmark, når reglerne for normal virksomhed følges, regnskab, betaling af skat og moms - samt naturligvis, at vedkommende, kvinder eller mænd har opholds- og arbejdstilladelse... Rufferi eller i daglig tale, luderkarlevirksomhed, er noget helt andet... At man udlejer og ikke har andet med "virksomheden" at gøre hvad der høre med hertil, er absolut ikke en strafbar handling... Jeg skriver her som pensioneret journalist, med mangeårigt jurastudie bag mig... Nu kan jeg se, at Keld, som jeg ikke kender, udover kontakt pr. e-mail, igen er på banen, inden hans tur tilbage til DK... Skal vi ikke lige give ham lidt ro og høre hvad man har at sige til ham i DK, måske er det hele ikke så galt, som det i "agurketiden" blev blæst op til... Det er jo netop derfor han popper om og siger han aldrig har handlet med kvinder .......han (og konen) har hentet et utal af Thai kvinder (bar piger) til DK til at arbejde i hans huse uden arbejdstilladelse, jeg kender hele historien om keld og hans "udlejning" fra en af hans bedste "gamle" venner som jeg ikke vil komme nærmere ind på hvem det er. Hvor jeg ved det fra det om Keld er jo lige meget, men jeg kender da et par Thaier der har arbejdet for ham, plus jeg kender hans stik i rend drenge .... Keld og hans "udlejning" af Thaier er alment kendt i lokal området. By the way, fik keld og hans kone ikke en dom for noget tid siden 3 - 4 år tilbage ? syntes jeg kan mindes et eller andet, men jeg er ikke 100% på om de fik en dom eller om det kun var en af dem Keld/konen eller om de begge gik fri for tiltale. It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
filihankat |
Lagt på d. 14/08-2008 15:27
|
Er der noget nyt i sagen? Vender han snart hjem eller hvad? |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 14/08-2008 15:34
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Hvis han har udnyttet kvinder til pro. saa er han et svin, har han ikke gjort det, ja saa har jeg ikke ondt i roeven af de 5.6 mill...... Bare min mening..... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
John |
Lagt på d. 14/08-2008 17:19
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Jeg håber jeg misforstår dig Suk. Men som jeg læser dit indlæg, så siger du det er iorden at stjæle i dette tilfælde 5.6 mill. eller hvad? john@dansk-thai.dk
|
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 14/08-2008 18:49
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
John skrev: Jeg håber jeg misforstår dig Suk. Men som jeg læser dit indlæg, så siger du det er iorden at stjæle i dette tilfælde 5.6 mill. eller hvad? ved ikke hvad suk mener med indlæget. men min mening den er soleklar, hvis banken er så snot dum at veksle en så stor check uden at tage hensyn til sikkerheden om at der er dækning, så for min skyld må han da hellere end gerne beholde pengene, men hvis de tjent på rufferi og des lige så skal de da konfiskeres og manden straffes ingen tvivl om det, bare min ringe mening om det
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
filihankat |
Lagt på d. 14/08-2008 22:00
|
Men har bangkoknielsen ikke fået en udleveringsaftale sat i stand? Er der nogen der ved hvornår manden skal hjem og stå til regnskab? |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 15/08-2008 04:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
quickmouse skrev: John skrev: Jeg håber jeg misforstår dig Suk. Men som jeg læser dit indlæg, så siger du det er iorden at stjæle i dette tilfælde 5.6 mill. eller hvad? ved ikke hvad suk mener med indlæget. men min mening den er soleklar, hvis banken er så snot dum at veksle en så stor check uden at tage hensyn til sikkerheden om at der er dækning, så for min skyld må han da hellere end gerne beholde pengene, men hvis de tjent på rufferi og des lige så skal de da konfiskeres og manden straffes ingen tvivl om det, bare min ringe mening om det Det du skriver QM, er som skrevet med min pen........... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
John |
Lagt på d. 15/08-2008 06:36
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Enig i at banken formentlig har lavet en fejl. Men at det er lykkedes manden at hæve en en gummi check, berettiger ham efter min mening ikke til pengene. Hvis nu det var dig der stod og skulle betale 1000 kr. i en forretning, med dit visa kort. Og du i farten ikke opdager at ekspidienten er kommet til at taste et 0 for meget (10,000) og du trykker godkend. Er det så også iorden at forretningen beholder dine 9.000 kr.? Moral er noget underligt noget john@dansk-thai.dk
|
|
Spring til debat: |