Se indlæg
 Udskriv debat
EU direktiv 2004/38/EG samt EC
The Missing Link
hej,

min kone g søn holder et EU opholdstilladelse til EU landende, EU direktiv 2004/38/EG artikel 5.2 og 7.2 og EU direktiv 2004/38/EC 10.1 om bevægelsedfrihed i EU landende.

Vi er familiesamenført efter denne EU direktiv i Sverige, er der nogen der ved hvorfor skal formiliesamenføres iDanmark igen ?

har nogen hørt om hvorfor vi med den form for EU visa stadig skal give en bankgarenti på 50.000 kr for at få 3 måneders ferie i Danmark

Familiestyrelsen vil ikke høre tale om denne direktiv.Shock

Erik Sad

OBS; tag din afsked Britt Røn

Anders And
Fordi det stadig er grundloven, der gælder i Danmark. Så derfor kan EU ikke bestemme over dansk lovgivning, som på dette punkt er strammere end EU's.
Så jeg forstår ikke du vil af med Rønn Hornbech, hun er sat til at varetage dansk lov.

swed
Eddie skrev:
Fordi det stadig er grundloven, der gælder i Danmark. Så derfor kan EU ikke bestemme over dansk lovgivning, som på dette punkt er strammere end EU's.
Så jeg forstår ikke du vil af med Rønn Hornbech, hun er sat til at varetage dansk lov.

Rønn Hornbech skal varetage gældende lovgivning i Danmark og det er også EU lovgivning
Swed

Anders And
Iht grundloven er dansk lov over EU's . Heldigvis for det vil jeg sige.

Thai
Eddie skrev:

Ja det vil jeg sku også håbe.

jeg vil så sige det modsatte.. at jeg håber EU's rettelse af vores stramme udlændinge politik gælder.. det vil ihvertfald gøre det en DEL nemmere for alle som gerne vil have deres hustru til landet. Muslim eller ej!

jf. §20 Grundloven kan der afgives suverænitet til mellemfolkelige myndigheder - dvs. EU lovgivning, FN resolutioner mm. som Danmark har tiltrådt
ja så kort kan Rom Traktaten, Maastrich, Amsterdam Traktaten, Nice og Lisabon Traktaten samt alle love fra FN mm. formuleres - meget kort.

Lige nu er der vist ingen der har overblik over hvad den dom kommer til at betyde.. glæder mig meget til alt kommer på plads. Og forventer et indgreb fra vores regering når det sker... håber bare på jeg kan søge om familie sammenføring inden det sker!!

taleofdk
Husk lige på at man kan bruge begge love - Danmark har selv underskrevet og godkendt den omtalte EU lov, så grundloven eller ej så har vores regering selv sagt god for denne EU regel og dermed er grundloven "sat ud af kraft" af vores kære folkevalgte politikkere, men man skal søge som EU borger og ikke som Dansk statsborger, danske statsborgere har ringere ret i DK end borgere i EU der bruger retten til at flytte til DK, men det korte er man skal skelne mellem det at være EU borger eller Dansk statsborger - EU regler vs Dk regler, man kan bruger begge, så er det op til en selv at vælge.

Og jeg syntes stadigvæk det er forkasteligt at danskerne siger det er OK at lade danske statsborgere flytte udlands (eller stille en garanti) fordi de har en mand/kone der kommer uden fra EU, kontra det man lader andre nationaliteter inden for EU valfarte til DK med deres venner og famillie uden der skal stilles nogen garanti eller andet i vejen, for at de kan komme til DK, det er det jeg mener med at man er ringere stillet som dansk statsborger i DK end andre EU borgere i DK.

Det er jo lidt det samme eksempelvis danskerne kan gøre hvis de vil til Sverige med deres ægtefælle fordi Danmark er et lukket land for dem, de søger via EU reglen i Sverige eller via de nationale regler i Sverige - man kan som dansker søge via de Svenske nationale regler, men det er 2 forskellige love - en national lov og en EU lov - ganske som det er kommet frem nu i DK, EU bryder ikke med nationale regler, men varetager retten man har som EU borger og det er den ret som EU borger regeringen ikke vil rådgive om og det er for mig et brud på loven, at en regeringen fortier en ret overfor en borger der spørger om hjælp/vejledning.
Redigeret af taleofdk d. 02/08-2008 15:17
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
Erik Larsen skrev:
hej,

min kone g søn holder et EU opholdstilladelse til EU landende, EU direktiv 2004/38/EG artikel 5.2 og 7.2 og EU direktiv 2004/38/EC 10.1 om bevægelsedfrihed i EU landende.

Vi er familiesamenført efter denne EU direktiv i Sverige, er der nogen der ved hvorfor skal formiliesamenføres iDanmark igen ?

har nogen hørt om hvorfor vi med den form for EU visa stadig skal give en bankgarenti på 50.000 kr for at få 3 måneders ferie i Danmark

Erik Sad

må du og familien ikke tage på ferie i danmark uden bankgarenti Shock!!
jeg troede i at i måtte rejse rundt på ferie i alle eulande,

taleofdk
bkk skrev:
Erik Larsen skrev:
hej,

Erik Sad

må du og familien ikke tage på ferie i danmark uden bankgarenti Shock!!
jeg troede i at i måtte rejse rundt på ferie i alle eulande,

Sikkert fordi du bliver betragtet som Dansk statsborger der vil til Danmark Shock du skal ikke garantere 50.000 dkr når du bruger EU reglen og heller ikke når du bruger de nationale dk regler, man skal ikke garantere for en ægtefælle. jeg har aldrig hørt, at man skal garantere for en ægtefælle der kom til DK som turist, hvis dette var tilfældet var der da mange øst europære der skulle stille med en garanti for at få mand/kone/børn til DK.

Man skal ikke FS sammenføres 2 gange, der må være gået et eller andet galt, hvis det er det du mener ?

www.holidaysinsiam.com
Thai
Nu må i sku snart styre jeres tuderi, hvad fanden er problemet.
Man skal have en passende bolig og indkomst.
Man skal være 24 år, hvem vil giftes før af fri vilje, Danmark er ikke Pakistan.
Man skal lægge 58 kilo.
Kan man ikke klare de regler, er man sku ikke moden nok til at indgå i et ægteskab.

Thai skrev:
Man skal være 24 år, hvem vil giftes før af fri vilje, Danmark er ikke Pakistan.
Man skal lægge 58 kilo.
Kan man ikke klare de regler, er man sku ikke moden nok til at indgå i et ægteskab.

der er indtil flere eksempler på personer som ikke opfylder indtil flere af disse krav som alligevel har fået FS i danmark. især hvis ægtefællen kommer fra muslimske lande,

disse regler straffer etniske danskere,

og hvorfor skal vi straffes, for tidligeres regeringers fejltagelser i indvandringspolitiken.
spørgsmålet gik såvidt jeg ser hvorfor han skal ligge garenti for et turistvisa for hans kone.

quickmouse
Eddie skrev:

forstår så ikke hvordan eu domstolen kan banke udlændinge styrelsen på plads, ( den meget omtalt dom fra i sidste uge )

håber du kan give mig et svar, og ikke bare et Iht grundloven er dansk lov over EU's .
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

http://www.grundl...

Kig på §20, så vil du indse at det er nytteløst at vente på et svar..

Ihvertfald et fornuftigt et

Man skal lægge 58 kilo.

Dvs fordi man evt er gået konkurs med et firma, er kommet i RKI og ikke har 58.000, så skal man ikke have ret til at få sin ægtefælle til landet? Og nu kender jeg tilfældigvis flere danskere som er blevet gift med en dansk ægtefælle før de fyldte 24. og der var vist ingen tvang der (de så ihvertfald glade ud)

taleofdk
Thai skrev:
Man skal lægge 58 kilo.

Hvorfor skal jeg som dansker i mit ejet land, stille med skrappere krav end en Tysker/Polak/Franskmand/eller borger fra noget andet EU land, som vil bosætte sig i Danmark med evt. deres ægtefælle/børn fra deres hjemland eller som kommer fra et land uden for EU, dette kan gøres uden problemer for udlændinge der vil til Danmark.

Sjovt danskerne skriger over Thaierne har farang pris det er unfair, men det er åbenbart fair at tage dansker pris i Danmark og give alle andre fri og fair adgang til Danmark, alle undtagen danskerne selv.

www.holidaysinsiam.com
quickmouse
ezal skrev:

gjorde lige linket aktiv Wink
quickmouse

quickmouse
ezal skrev:

§ 20
Stk. 1.
Beføjelser, som efter denne grundlov tilkommer rigets myndigheder, kan ved lov i nærmere bestemt omfang overlades til mellemfolkelige myndigheder, der er oprettet ved gensidig overenskomst med andre stater til fremme af mellemfolkelig retsorden og samarbejde.
Stk. 2.
Til vedtagelse af lovforslag herom kræves er flertal på fem sjettedele af folketingets medlemmer. Opnås et sådant flertal ikke, men dog det til vedtagelse af almindlige lovforslag nødvendige flertal, og opretholder regeringen forslaget, forelægges det folketingsvælgerne til godkendelse eller forkastelse efter de for folkeafstemninger i § 42 fastsatte regler.

jamen er det ikke dette det hele handler om, så vidt jeg ved var vi da enige om at indtræde i eu i 1972.

og mig bekendt så kan eu domstolen altså godt irettesætte danmark og evt dømme danmark.

ret mig venligst hvis jeg tager helt forkert af lovteksten.
quickmouse

Spring til debat: