Se indlæg
Alle de gode ting i Thailand
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 30/07-2008 17:57
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
Har efterhånden været med her på siden i et par år efterhånden........ Debat efter debat handler om hvor dårlige mennesker thaierne er og hvor åndssvagt deres system virker .....Det lyder ikke som det thailand som jeg opholder mig i en del af året........... ------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------------------------- DETTE ER EN POSITIV TRÅD ------------------------------------------------------------------------------------- Når jeg er i Thailand møder jeg for det meste positive og glade mennesker som ikke har noget mod at snakke og måske hjælpe en farang med at finde ud af de ting som jeg har brug for at finde ud af...Det gælder både når jeg skal købe ting og sager eller prøve at finde ud af noget med feks. papirer eller betaling af told på nogen ting man har fløjet ind...... Jo Thailand er selvfølgelig anderledes og tingene tager tid at lære at gøre på "thaimaner"........ De fleste i min omgangskreds i thailand er thaier.....Var jævnligt til "drikkelag" sammen med nogen af gutterne,der var det meget sjældent at jeg i det hele taget fik lov at betale,det er så ikke så tit mere efter at jeg er flyttet på landet at vi kommer ind til byen....ude i landsbyen er det osse fint nok venlige mennesker altid et smil og en sludder hvis jeg stopper og gør det ....... Så er der jo vejret dejligt lunt det meste af året.....okay det regner men man behøves jo ikke lige være ude i det hele tiden...... Er der andre der har lidt positivt at bidrage med i denne tråd ????????? Claus |
|
|
larsen99 |
Lagt på d. 30/07-2008 18:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 372 |
Jeg kan også kun komme med positive oplevelser fra Thailand. Og så har de nogle fede golfbaner dernede . Konen er forresten også noget af det positive dernede fra, samt hendes familie er nogle af de rareste og hjælpsomme menesker jeg har mødt. |
|
|
Lagt på d. 30/07-2008 18:06
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jamen claus hvor meget mere og andet end det du selv har skrevet kan man komme med? Er desværre ikke en ørn til thai, men når jeg er oppe i landsbyen hygger jeg mig gevaldigt uanset hvor trist mange ville synes der er. Elsker bare det at nyde naturen, maden ja sgu selv hønsne noglegange så sker der da noget når de galer Elsker også deres måde at være på når man er i landsbyen, det er noget helt andet end når man møder dem i byerne, selvom der er det sgu også godt. |
|
|
13leif |
Lagt på d. 30/07-2008 18:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 114 |
Kan kun tilslutte mig Claus, Larsen99 og jsh71, Thailand er fantastisk på godt og ondt, jeg har kun positivt at sige, det eneste negative hvis man endelig skal sige noget, er Bangkok, der bryder jeg mig ikke rigtig om at være....... måske bare mig, men jeg er der også kun lige hva der er nødvendigt, men kender mange som bare love it.....
13leif
Man var hurtig, engang........ www.leifka.dk Everyday can be a good day.....maybe!!! Lev livet idag, imorgen kan være forsent !! |
|
|
jpo |
Lagt på d. 30/07-2008 18:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
det samme her, kun positive ting at sige om thailand, måske lige planlægning det er thai-er ikke gode til. og jeg vil sige de første gange vi var hos familien ude på landet, da jeg ikke kunne sige et ord thai, jeg kede mig som ind i helvede, Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
Thongthai |
Lagt på d. 30/07-2008 18:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 430 |
Jeg kan hellere ikke finde noget dårligt om Thailand, det dårlige eller det jeg ikke kan lide holder jeg mig væk fra. Glæder mig og tænker hver dag på den dag jeg flytter derned. PS. Mange ikke alle men dem der skriver negative indlæg er jo folk uden erfaring om Thailand.Indlæg der kommer slynget ind helt ude fra højre. |
|
|
Lagt på d. 30/07-2008 18:32
|
|
Begynder Antal indlæg: |
korruption, men det betyder jo ikke noget for os, |
|
|
Sjimmel |
Lagt på d. 30/07-2008 20:17
|
Øvet medlem Antal indlæg: 339 |
Det bedste ved thailand er naturen og det rare folkefærd.
[img]http://www.thailandgolfmaps.com/image/gassan_logo.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 30/07-2008 20:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
bkk skrev: korruption er noget man selv vælger at deltage i, korruption er positiv for nogle og negativt for andre og det findes alle steder i verdens afskygninger ikke kun i TH.korruption, men det betyder jo ikke noget for os, --------------------------------------------- Jeg syntes noget af det bedste jeg holder mega meget af i Thailand er min Thai famillie, den vil jeg ikke bytte for noget andet her i livet og så omgangs kredsen "vennerne" hvor konen kommer fra, hvor man har kendt hinanden i området igennem et helt liv, et eller andet sted er det pisse chamerende ...... en Thai der kan få mig til at smile 24/7 er mae num som er nabo til min svigermor mae num bliver hun kaldt da min kone fik bryst mælk fra hende som baby (hun er et par år ældre end min svigermor, alså mae num) ..... Mae num, hun smiler og griner altid engang var hun et eller andet sted henne i Thailand for at besøge noget famillie hun sad alene på en bænk, pludselig kom en politi mand og anholdte mae num og hun skulle følge med på den lokale station, mae num grinte og smilte og sage nej nej nej og politimanden sagde hun bare skulle følge med nu (da han troede han var skør siden hun bare sad der og grinte) mae num´s famillie kom og sagde til politimanden at sådan er hun, smilende altid, hun er ikke gak gak men det er bare vores mor, politimanden troede ikke helt på dem men lod mae num gå bare famillien tog sig af hende den historie passer 100% på mae num hende savner jeg sgu når jeg ikke er hjemme ved svigermor hendes latter kan høres før man ser hende hun spreder glæde over alt hvor hun kommer og man kan ikke andet end smile over hele femøren når hun kommer gående med en lille latter og et smil Redigeret af taleofdk d. 30/07-2008 20:20 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
ben |
Lagt på d. 30/07-2008 20:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 438 |
He,he - ja, det er nemt at diskutere de negative ting saa god traadstarter Claus! Egentlig er de fleste her paa Dansk-Thai vel nok positive omkring Thailand, for hvorfor ellers vaere paa Dansk-Thai? Personligt holder jeg meget af; Thaierne, maden, vejret, omkostningsniveau, service level, det "uforudsigelige/skoere" der altid kan ske (i modsaetning til kedelige DK) og selv Bangkoks "energi" eller hvad det nu maa vaere (5 stjernet hotel her, "bedstemors" pad thai stand der), taxi-availibility og pris....hmmm jeg kunne blive ved.... Skaal! |
|
|
Anders21 |
Lagt på d. 31/07-2008 13:29
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 68 |
Jeg vil gerne hoppe med på denne positive bølge. nu har jeg selv kun været i thailand i 15 dage på ferie. men mødte masser af søde lokale mennesker, hjælpsomme og imødekommende uden de krævede noget som helst. og nu har jeg bestilt billet derned til i et halvt år her sidst i august. og jeg glæder mig virkelig til at komme tilbage til dette fantastiske land. Hilsen anders |
|
|
Bo |
Lagt på d. 31/07-2008 14:39
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
claus31130 Tak for denne positive tråd. Min omgangskreds i thailand er kun thaier, kan kun komme med positive oplevelser fra Thailand, det er bare sådan nogle positive mennesker alle dem jeg møder, og de er altid klar til at hjælpe. |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 31/07-2008 14:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
God mad Lave priser Varmt klima Fantastisk natur Overraskelserne Varmblodige tøser Uanede muligheder Den thailandske drøm |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 31/07-2008 14:51
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
Cha-nok Ajarn skrev: God mad Lave priser Varmt klima Fantastisk natur Overraskelserne Varmblodige tøser Uanede muligheder Den thailandske drøm Nåhh.du har været i Pattaya igen? |
|
|
swedmark |
Lagt på d. 31/07-2008 15:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Nu har der i det sidste stykke tid kørt flere tråde med en negativ tendens, så er det da dejligt at se at vi også kan finde noget positivt omtale af landet som vi alle herinde har en eller anden form for tilknytning til. Jeg kan kun tilslutte mig de tidligere indlæg. Har kun positive oplevelser af landet og dens befolkning. Har aldrig haft en dårlig oplevelse i Thailand. Ja- det kan da godt være jeg nogen gange har fået lov og betale farang pris, men det gør dem ikke til dårligere menesker af den grund. Det har vi nok selv været ude om, set i historisk tilbageblik. Jeg er altid blevet godt behandlet af både familie og venner dernede. Aldrig har jeg følt mig så accepteret og velkommen som jeg har gjort i Thailand. Alle står næsten på nakken af hinanden for at hjælpe en. Aldrig har jeg fået et surt, nedladent, vrissent svar, eller kommentar fra nogen. Og det til trods for jeg nok ikke altid har handlet rigtigt efter de kulturelle normer. Og til skeptikerne kan jeg sige; Nej- ud over min kæreste har jeg ikke givet en Baht til nogen af dem. Det er blevet ved nogle små gaver, og nogle måltider mad. Og hertil kommer så et land med en fantastiks natur, rig på flora og fauna. En mad kultur som favner rigelig bredt til der er noget for enhver smag. Et klima som er fantastisk, også i regntiden //swedmark |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 31/07-2008 17:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Glad for at der endelig er en positiv traad om Th. Har boet i efterhaanden mange aar. Og alt det i andre siger herinde rammer plet. Hver gang jeg er ude at rejse , saa glaeder jeg mig som et lille barn omkring juletraeet , til at komme hjem. For er der ogsaa noget min familie forstaar er at for mig til at slappe af efter en haard tur paa arbejde. Michael B Kristensen
|
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 01/08-2008 04:36
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Hvis man kun er kan skriver negative om thailand hvorfor så rejse til Thailand eller bosætte sig her man ved der er to side at samme sag og mange gang skal man tage det med et Jeg har jeg ikke fortrudt at jeg bosatte mig her. |
|
Spring til debat: |