Se indlæg
120 dage i Thailand
|
|
Anders21 |
Lagt på d. 28/07-2008 11:44
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 68 |
Hey her til morgen har jeg lige snakket med konsulatet i hvide sande. og den rare mand fortæller mig at jeg kan købe et dobbelt 60 dages 2 ganges indrejse til Thailand. dvs 120 dage dernede afbrudt af en udlandsrejse efter de første 60 dage. men syntes da alle hele tiden har sagt max 90 dage dernede, og det her giver som sagt 120 dage, kan det virkelig passe? og er der andre der har prøvet det? på forhånd tak |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 28/07-2008 12:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Normalen hedder sig, at man kan få et 3 måneders, der kan forlænges med 1 måned i Thailand (Hos immigrationen). 90+30 = 120. Jeg var ikke klar over, at man kunne købe 2x60 dage i Danmark...
|
|
|
lols |
Lagt på d. 28/07-2008 12:37
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Jeg ville prøve at kontakte den thailandske ambassade i Hellerup også. |
|
|
huratho |
Lagt på d. 28/07-2008 14:09
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Hvad er det for noget sludder. Jeg har i mit pas stemplet et 1/2 års visa udstedt af Royal Thai Consulate General Hvide Sande. Det er en Non-Immigrant, Visa O Den er underskrevet Ib Thomsen Consul General Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
lols |
Lagt på d. 28/07-2008 14:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Huratho, Hvad er det dog for noget sludder du skriver Anders spørger om Turist visum og du skriver om non-imm, type O. Der er jo helt forskellige regler så tror ikke det kan sammenlignes. Anders er ikke gift, endnu, med en thai og vist heller ikke over 50 til Type O. Redigeret af lols d. 28/07-2008 14:47 |
|
|
Anders21 |
Lagt på d. 28/07-2008 14:53
|
hehe nej jeg er altså kun 21 år og vi er to venner der gerne vil derned så længe som overhovedet muligt? hvor lang tid kan man det? er 120 dage det maximale? når man kun er cirka 20 år og ikke gift, eller i forbindelse med job eller studie. men det er vel en slags "ferie" vi skal på, eller nærmere rundrejse. men er 120 det maximale? "taget fra hvide sande konsulatets hjemmeside": Dette visum giver ret til ophold i Thailand i maksimalt 60 dage. Visum er kun gyldig for turistrejse, det er ikke tilladt at arbejde under opholdet. Det er muligt at ansøge om visum med ret til flere (maksimalt 3) indrejser til kongeriget. Opholdstid efter hver indrejse er maksimalt 60 dage. når jeg læser det forstår jeg det som om man kan få de 60 dage 3 gange??? eller er det mig der misforstår, for i så fald ville det jo være et halvt år, og det ville jo være helt favorabelt hvis det kunne lade sig gøre? |
|
|
huratho |
Lagt på d. 28/07-2008 15:01
|
Hej Anders Hvorfor spørger du ikke i Hvise Sande? Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Anders21 |
Lagt på d. 28/07-2008 15:06
|
den havde lukket men prøvede kbh ambassaden og de oplyste jeg kunne bruge et halvt år dernede så nu er det spørgsmål besvaret |
|
|
Payanak |
Lagt på d. 28/07-2008 15:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Single entry visa Det 'single entry visa' du får på konsulatet giver dig ret til at opholde dig i TH i 90 dage uden at skulle ud af landet. Dog får du ved ankomsten stemplet 60 dage i passet. Du skal på immigrations kontoret og betale 1900,+ Baht for en forlængelse på 30 dage. IALT 90 DAGE! Når de 90 dage er gået så tager du en tur til f.eks. Vientiane i Laos og laver et nyt 'single entry visa'. Sådan kan du blive ved så længe du har lyst til. (Indtil de laver reglerne om igen) |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 28/07-2008 16:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Jeg har nu vaeret i TH paa Turis-visa i knap 4 aar...Selvfoelgelig kraver det et visa run i ny og nae... Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Kent26 |
Lagt på d. 28/07-2008 17:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 163 |
Suk skrev: Jeg har nu vaeret i TH paa Turis-visa i knap 4 aar...Selvfoelgelig kraver det et visa run i ny og nae... hehe - kender en der har været derned i over 7 år uden at have været "hjemme" i Danmark. Ved ikke hvordan han gør det, men det må være det samme som dig - med visa-runs. |
|
|
huratho |
Lagt på d. 28/07-2008 18:15
|
Hej Lols Nu skal vi jo ikke bekrige hinnanden, det er der jo nok der gør i forvejen. Da jeg fik min første visa i Hvide Sande var jeg ikke gift og var ikke fyldt 50. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
Spring til debat: |