Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
gifte sig
|
|
Anders21 |
Lagt på d. 26/07-2008 22:53
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 68 |
nu er det ikke fordi det skal lyde helt desperat herinde. men er der nogen der kender nået til reglerne for ægteskab i Thailand, under den føromtalte rejse mødte jeg en mega sød pige som jeg var sammen med hver eneste aften dernede, og som jeg stadigvæk snakker med i tlf hver eneste dag eller sms. og er virkelig blevet skudt i denne pige. og vi er begge unge og på samme alderstrin, hun er 1 år ældre end mig. men ville hører herinde om nogle ved hvor gammel man evt skal være for at må gifte sig dernede?, om der er andre regler når jeg er dansker? og hvad det evt medfører hvis jeg gifter mig med hende? kan jeg så opholde mig i landet eller hvordan? er der nogle specielle traditioner i forlængelse af det hvis man gør det? håber nogle kan hjælpe, eller har prøvet at gå med samme tanker før. hilsen jens |
|
|
Anders21 |
Lagt på d. 26/07-2008 23:18
|
og ikke for at kæde disse to sammen men er der slet ingen anden måde at kunne bosætte sig i thailand fast? skal man gifte sig eller hvordan kan man søge om det? |
|
|
Lagt på d. 27/07-2008 06:39
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Ang hvordan du kan bosætte dig i thailand blev det glimerende besvaret i en anden tråd Ang at gifte dig... tror du burde (men det er jo op til dig) slå koldt vand i blodet og tage ned og besøge hende nogle gange først.... |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 27/07-2008 06:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Giftemaal, visa, flybillet, bar osv. osv......Det er mange ting at taenke paa, efter blot 14 dage i Thailand.... Jeg ville ta' et par stykker af dem her og saa ta' en ordentlig " morfar "................. da det lyder til at du ikke er kommet dig over et evt. jet-lag endnu... Og nej, dette er ikke skrevet for at vaere negativ, men jeg syntes at du lige skal klappe hesten lidt inden du muligvis goer noget uovervejet... [img]http://data1.blog.de/blog/p/pillpopper/img/v560all.jpg[/img] is not a valid Image. Redigeret af Suk Rak Ning d. 27/07-2008 07:02 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
styrt3 |
Lagt på d. 27/07-2008 07:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 221 |
det er selvfølgelig meget rart at undersøge hvordan og hvorledes det hele foregår, men som suk og ezal siger så ta den lidt med ro ! hvis hun er den helt rigtige for dig er hun der osse om 1 år ! held og lykke med det hele http://www.yeha.dk/
|
|
|
Lagt på d. 27/07-2008 07:16
|
|
på ambassadens hjemmeside kan du finde svar på mange af de spørgsmål du har: http://www.ambban... |
|
|
Khun Tee |
Lagt på d. 27/07-2008 07:47
|
Øvet medlem Antal indlæg: 110 |
Hej. Jeg mener at kunne huske noget om at familien skal godkende det på rådhuset der nede hvis hun er under 24 år men jeg er ikke sikker, hvis du er gift gør det tingene lidt nemmere med hensyn til visa og det skulle ikke være nødvendigt med visarun. Sygeforsikring er også nemmere alt afhængig hvilket arbejde hun har, eksempelvis er jeg dækket af Thai sygesikring og behøver da ikke betale for hospitalsophold. Det er lige hvad jeg kan oplyse om selv om det ikke giver dig den store information omkring dit spørgsmål, det er heller ikke nemt at se hvor gammel i er for du skriver hun er 1 år yngre ned dig (hvor gammel er du lige ????). John Jensen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing |
|
|
Lagt på d. 27/07-2008 08:17
|
|
jeg vil gætte på 21 |
|
|
lols |
Lagt på d. 27/07-2008 09:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Khun Tee skrev: Sygeforsikring er også nemmere alt afhængig hvilket arbejde hun har, eksempelvis er jeg dækket af Thai sygesikring og behøver da ikke betale for hospitalsophold. Er det den forsikring som der betales som "Social Security" ved automatisk træk i lønnen du henviser til eller har din kones firma tegnet ekstra sygeforsikringer for deres medarbejdere? |
|
|
Anders21 |
Lagt på d. 27/07-2008 11:12
|
jeg er 21 år snart 22. men nej nej kaster mig heller ikke på knæ med det samme, det var lidt fordi jeg var nysgerrig også ved man jo aldrig om det skulle vise sig at være den rigtige og i så fald ville det jo være dejligt at vide lidt om reglerne osv. fra nogle som er lidt mere inde i "faget" end os "nybegyndere" men jeg siger mange tak for de svar her indtil videre. |
|
|
Thongthai |
Lagt på d. 27/07-2008 14:12
|
Øvet medlem Antal indlæg: 430 |
Bare lige husk på at hvis du har fundet hende på en bar kan du være en af mange.Tag ned og brug noget tid med hende.Men ellers er det da dejligt at høre at du er forelsket.Jeg blev gift efter 3mdr af den grund at jeg ikke følte jeg kunne leve uden at se den jeg elsker hverdag. |
|
|
Lagt på d. 27/07-2008 14:41
|
|
så længe i begge er over 18 kan i bare køre forbi det nærmeste ampur og blive gift... men næ nej så er der lige nogle små ting, du skal lige ud og købe 5-20 bath guld, en simsot på 200.000 til 500.000 bath, og så skal du betale for en fest, den er nok ikke så dyr, men alligevel. det hele starter med at både du og konen udfylder og underskriver bryllupspapriene til din kommune, derefter har i 4 måneder til at blive gift, efter at papirene er oversat i thailand. må jeg give dig en ganske gratis råd, næ det må jeg vel ikke, men alligevel. ok glem det. |
|
|
Lagt på d. 27/07-2008 15:07
|
|
Altså nu er det jo ikke alle der skal ud og købe en masse guld og betale sinsot!! Jeg gav f.eks ikke en krone, og vi blev ikek gift foran buddha. At jeg nok efterhånden har betalt samme beløb ved at sende 1-2000 kr derned hver måned alt efter min økonomi er en HELT anden sag |
|
|
Lagt på d. 27/07-2008 15:08
|
|
Udover det, så er det beløb du nævner jo HELT ude i hampen... |
|
|
Lagt på d. 27/07-2008 15:49
|
|
er det nu også det. manden vil gifte sig med en 20 årige barpige, nej den blir sku ikke billige. jeg lage 199.999 i simsot på bordet, og jo jeg havde alle, 199.999 bath med hjem efter festen var forbi, simsot er bare at vise sine penge, ikke at give dem væk, som de fleste desværre gør, |
|
|
Lagt på d. 27/07-2008 17:16
|
|
Jeg nægtede at betale sinsot.. baren ville også have, mener det var 30.000 bath for at købe hende fri fra baren for evigt. snakkede med ejeren og sagde det kunne hun glemme alt om! vil gerne hjælpe hendes familie med hvad jeg nu mener er et rimeligt beløb pr måned. men ligefrem at betale for at gifte mig med hende, det nægtede jeg. Det var heller ikke noget problem fra hendes side, ingen sure miner over jeg ikke gav en krone. Og at jeg kun ville giftes på amphur. Tænkte på det tidspunkt at det nok ikke ville være så sjovt for mig at sidde i en landsby hvor ingen snakker engelsk og skulle se glad ud, når det jeg nok mest ville have lyst til bare at være alene med hende |
|
|
Anders21 |
Lagt på d. 27/07-2008 22:49
|
oki det var nu ikke for at starte et skænderi herinde. men skal atge det med i baghovedet. især tak til dig Danbusk for de positive gloser men ja slår koldt vand i blodet og tager ned og ser om det er det rigtige for mig men tak for de gode råd herinde |
|
|
Kent26 |
Lagt på d. 28/07-2008 02:00
|
Øvet medlem Antal indlæg: 163 |
Hvis pigen er jomfru, så skal der betales ved kasse 1 Og helt seriøst - ville du gifte dig med en prostitueret i Danmark efter 14 dages betalt bekendtskab? |
|
|
Anders21 |
Lagt på d. 28/07-2008 11:45
|
nej men som jeg skrev så var det også mest af nysgerrighed, men efter nogle flere måneder og gange dernede så ved man jo aldrig |
|
|
Kent26 |
Lagt på d. 28/07-2008 17:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 163 |
ja, det er nemt at blive forblændet af skønhederne Bliver da selv forelsket hver gang i både landet og pigerne ...men har nu altid kynikeren med når det handler om penge-sager.. Gider ikke være en af dem, der forbander Thailand og thai-kvinder langt væk (dem er er fandme nok af!), fordi jeg er blevet taget i røven af en barpige - håber jeg heller ikke sker for dig! |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |