Se indlæg
endelig hjemme
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 27/07-2008 14:57
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
en lille rejse beskrivelse med thai. ved check in i bkk torsdag 24-07-08 kl. 22:00 fik jeg at vide at afgangen tg950 01:25 var aflyst pga. flymangel ? fik så at vide at vi skulle på hotel ( thai betaler det hele ) og afsted næste morgen kl. 06:50 blev så spurgt om famillien ville overnatte på hottelet sammen med mig, ja tak sagde jeg bare, men ak og ve da vi skulle med busen blev vi sikkerheds checket og da familllien ikke havde pas med så kunne de ikke tage med til hottellet og sur blev jeg fordi jeg mente ikke at det havde noget relevans at sikkerheds checke / have pas på sig for overnatte på et hotel for nogle ganske få timer uden for lufthavnenens område men jeg skulle bare klappe kaje fik jeg at vide af øverste sikkerheds officer så dette måtte jeg jo. hottelet var novotel et meget flot hotel med stor buffet ved ankomst den var så stor at bamsen med garanti ikke kunne æde sig igenem den uanset hvor lang tid han så end ville få til det . nå men ved afgang om morgenen kom vi til lufthavnen og fik at vide at vi ville blive yderlig en halv time forsinket, nå sagde vi bare nå men ombord kom vi da til sidst, afgang kl. 08:00 da vi ankom til kastrup dagen efter kl. 13:30 og skulle igenem pas kontrollen var der kun 2 skranker åbne pga. ombygning øv, nå men vider til tolden ingen problemer der var slet ingen, tak for det kære tolder vider over til dsb for at få lavet plads billeter om de var jo lavet til 08:40 om morgenen men ak og ve ingen pladser at få før kl. 15:50 ankomst århus 18:55 så det var en rejse tid på ca. 27 timer på trods af at man havde bestilt en direkte afgang og betelt i dyre domme for den. så var sgu træt da jeg kom hjem til yndlings dyne. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
pdrhan |
Lagt på d. 27/07-2008 15:48
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1323 |
Hehe - ja den paskontrol ombygning er sgu en skandale at udsætte ankommende gæster til dk for , amatøragtigt lave i en lufthavn der gerne vil være international , vi kom hjem den 19juli og jeg tror vi stod i den pas kø i 20 min....og så ned igennem tolden , ja der var heller ingen toldere der....tak for det sagde konen og tænkte på sin kanonkugle "gamle fisk" i kufferten.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
|
|
|
Lagt på d. 27/07-2008 16:15
|
|
Begynder Antal indlæg: |
For satan quickmouse det var da lidt af en oplevelse må man sige, næsten ligesom med aoro plot Det var da også lang tid og vente på toget til århus, hvorfor ikke tage bussen der køre til århus tror det er ved terminal 2 888 holder. Men velkommen hjem til danmark igen da håber i trods alt havde en god tur. |
|
|
swedmark |
Lagt på d. 27/07-2008 20:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
quickmouse skrev: en lille rejse beskrivelse med thai Air. da vi ankom til kastrup dagen efter kl. 13:30.... Hver morgen når jeg står og skyller de sidste par slurke kaffe ned før jeg skal køre på arbejdet, går jeg altid lige ind på tekst tv (DR1) side 484 og tjekker ankomsten for morgenflyene henholds vis SK972 og TG950. (Jeg ved det, en gang plader romantisk, autistisk mani. Men når man nu er kommet så mange gange hjem om morgenen med SK972, så er der noget nostalgisk over at følge med i hvornår de lander). Og her har jeg så bemærket at TG950 som normalt lander 07:35 ofte (ca. hver 3. dag) er forsinket. Og endnu mere mærkeligt, altid står til forventet ankomst 13:30!!!! Jeg kan nu se at quickmouse var så uheldig lige at ramme en af dem. Men det der undrer mig er hvorfor de altid er "ens forsinket"! Til sammenligning er SAS (SK972) næsten aldrig forsinket. Mvh swedmark |
|
|
jpo |
Lagt på d. 27/07-2008 20:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 797 |
thai-er og planlægning-uh-uh-det ene øjeblik det ene, det andet øjeblik det andet.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
Pratunam |
Lagt på d. 27/07-2008 23:03
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 48 |
De har vel bare haft deres sædvanlige eftersyn af deres fly, det foregår jo næsten altid på denne tid af året?? pratunam |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 28/07-2008 06:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Min kammerat skulle hjem til DK i nat 1:20. Hans fly blev udsat til 8:30. Thai...
|
|
|
lols |
Lagt på d. 28/07-2008 07:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
De har også dette eftersyn omkring november. Det havde de ihvertfald sidste år. Så flere gange om året? Kan da undres, at hvis de altid har disse service eftersyn, hvorfor det så ikke er indarbejdet i deres flyplaner og billetter. Eller i det mindste planlægger det, så de kan informere kunderne i god tid? For nogle afgange er det vist i tidsplanerne lidt tid før. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 28/07-2008 07:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Ja man forstår ikke at, hvis det er planlagt service så ved de det da mindst 24 timer før at de ringer og siger at de er forsinket, så kunne de spare en masse penge til hoteller |
|
|
kkn3122 |
Lagt på d. 28/07-2008 10:25
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 59 |
pdrhan skrev: Hehe - ja den paskontrol ombygning er sgu en skandale at udsætte ankommende gæster til dk for , amatøragtigt lave i en lufthavn der gerne vil være international , Hvad er det lige du mener med: skandale/amatøragtigt? Såvidt jeg ved, er man i øjeblikket igang med en større/nødvendig ombygning derude. M.V.H. kkn3122 |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 28/07-2008 10:41
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
De sidste 3 år, har jeg aldrig set mere end 2 åbne sluser når man kommer til DK fra Thailand? Der ER heller ikke mere end 2 båse. Eller er det bare mig der havner samme sted hver gang? Kan også være at ombygningen tager mange år, hvad ved jeg...
|
|
|
Hep |
Lagt på d. 28/07-2008 13:03
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
Locturian skrev: De sidste 3 år, har jeg aldrig set mere end 2 åbne sluser når man kommer til DK fra Thailand? Der ER heller ikke mere end 2 båse. Eller er det bare mig der havner samme sted hver gang? Kan også være at ombygningen tager mange år, hvad ved jeg... Det samme for mig og det gælder ikke kun når man kommer fra Thailand. I mit tidligere job havde jeg ca. 100 rejsedage om året og her har jeg i 80% af tilfældene altid været ude for det samme - nemlig 1 eller 2 sluser åbne. Det er sku ligemeget om man kommer fra Asien eller USA. I år er det ombygningen - sidste år var det mangel på betjente - forrige år var det mangel på betjente p.g.a afspadsering der skulle tages. |
|
|
swedmark |
Lagt på d. 28/07-2008 15:08
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
swedmark skrev: quickmouse skrev: en lille rejse beskrivelse med thai Air. da vi ankom til kastrup dagen efter kl. 13:30.... Og her har jeg så bemærket at TG950 som normalt lander 07:35 ofte (ca. hver 3. dag) er forsinket. Og endnu mere mærkeligt, altid står til forventet ankomst 13:30!!!! Jeg kan nu se at quickmouse var så uheldig lige at ramme en af dem. Men det der undrer mig er hvorfor de altid er "ens forsinket"! Til sammenligning er SAS (SK972) næsten aldrig forsinket. Mvh swedmark Landede idag kl. 13:45 |
|
|
kiml |
Lagt på d. 28/07-2008 18:30
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
ja der kun 2 boks åbne i cph, sådan har det været i mindst 3 år |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 28/07-2008 19:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
jsh71 skrev: Men velkommen hjem til danmark igen da håber i trods alt havde en god tur. jo tak jsh71 vi havde en fantastisk god tur jeg kommer lige i tanke om al den her snak om at servicere flyene, så sad jeg lige og filosoferede helt ned på række 62 b ( monkey class de luxe ) så opdagede jeg sgu til min store overraskelse at 2 rækker foran mig, at yderste arm støtte var tappet sammen med gaffa tape, jeg troede ikke mine egne øjen men det er altså sandt, så da mit camera lå i kufferten kun jeg desværre ikke tage et billede hvis jeg kunne så havde jeg sgu gjort det. så jo de trænger sgu til en ordentlig overhalning disse gammle fly fra det kære thai air. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
Spring til debat: |