Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
Kritik af danske visum-regler (20/07-2008)
|
|
HansW |
Lagt på d. 23/07-2008 23:01
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
Jeg har pga manglende dansk ambasade altid brugt den tyske helt fra dengang vi var forlovede til idag hvor vi er gift og har altid faaet en god behandling, i dag hvor vi er gift faar vi et 2 aars multiple visa hver gang saa det er kun godt jeg at sige om den tyske loesning. PS foerste gang proevede vi paa den franske det var en disarster derefter den norske samme resultat den tyske tog det foerste gang kun 10 dage at faa visum i dag tager det 2 til 3 dage haaber at i har samme held som vi Hilsen Phian og Hans MVH Hans
|
|
|
Lagt på d. 24/07-2008 08:28
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det er muligvis en god ide at gå på andre ambassader. Personligt er jeg nu helt tilfreds med den danske. Min kone har lige været der idag. Godt nok var der 1½ måneds ventetid på at komme og aflevere ansøgningen. Men hun fik af vide at hun kunne komme og hente sit visum om 5 dage. Det er kun når de sender sagen til Danmark der er den sindsyge lange ventetid. Man kan jo kun håbe på alt denne opmærksomhed om sagen vil ændre på det (men jeg tvivler desværre) |
|
|
AP7100 |
Lagt på d. 24/07-2008 12:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 161 |
Hi Ezal.... Hvordan i alverden goer du dette ?? Jeg mener, 5 dage - har aldrig hoert om det foer og hvordan klarer du at ansoegningen IKKE skal en tur forbi DK ?? Er også gift med en thai, men troede da at en Visa-ansøgning ALTID skulle forbi DK !! ?? Jeg går ud fra at du ikke "skænker nogle penge under bordet"......synes det er mystisk i mine ører...... 5 dage og ansøgningen ikke forbi DK, måske ved jeg bare ikke hvordan den metode er....... |
|
|
Lagt på d. 24/07-2008 12:41
|
|
vi er gift, hun får visa bona fica (måske stavet forkert) Dertil skal siges hun har været her før 4 gange. (3 gange hvor det sagen blev sendt til danmark, den 4. gang var jeg med på ambassaden og brokkede mig ret meget) hun havde en kopi af vores viselsattest med, kopi af hendes tidligere visum til schengen. Så om 5 dage kan hun komme med en billet og forsikring og afhente hendes visum. |
|
|
Lagt på d. 24/07-2008 13:01
|
|
det kan dog kun lade sig gøre vis i er gift, og hun har været i danmark før. dvs bevist at hun tager hjem igen. samt en mænge dokumention. Jeg havde skrevet en del sammen med Savija?! fra ambassaden om det, samt snakket med udlændinge service om at jeg syntes det var dybt godnat at de sendte 'vores' sag hele vejen til danmark og vi skulle vente 2 måneder når reglerne er HELT klare på området. Reglerne er følgende: Er vi gift har hun KRAV på et visum til danmark, uden at der stilles garenti.. Derfor er der ingen grund til at de sender sagen til Danmark! Medmindre: Hun har været her før, og der var en anden der inviterede hende end dig. Eller de har en mistanke om vi vil søge om familiesammenføring (hvilket vi vil, men det sagde vi jo selvfølgeligt ikke ) Håber det her kan hjælpe nogle af jer |
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |