Se indlæg
SAS-SK972/73 eller Thai - TG 951
|
|
frisa |
Lagt på d. 20/07-2008 19:13
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Vi har med glæde flere gange fløjet med Thai TG 951 Kbh./ Bangkok, men jer ser ofte, at SAS på samme rute (med SK972/73 ) kan tilbyde economy pladser til langt billigere priser. Kan nogle hjælpe med valide oplysninger omkring (ben) plads og service. Jeg har her på siden senest læst om oplevelser med StarTour, med hvem vi tidl. har rejst da de brugte Thai Air, men nu flyver de med egne fly, hvor jeg læser at folk på alm. economy pladser nu sidder som sild i en tønde. |
|
|
bn1608 |
Lagt på d. 20/07-2008 19:33
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 51 |
SAS er på højde med Thai . Jeg har brugt dem mange gange
brian nissen
|
|
|
Sam |
Lagt på d. 20/07-2008 19:46
|
Begynder Antal indlæg: 21 |
Ja, der er ikke den store forskel. Det er egenligt mest et spørgsmål om, hvorvidt man ønsker at lande i Bangkok om morgenen (Thai) eller om eftermiddagen (SAS). |
|
|
frisa |
Lagt på d. 20/07-2008 19:59
|
Begynder Antal indlæg: 15 |
Tak for din positive respons Brian, men det jeg efterlyser er faktuelle oplysninger omkring service og benpladsen på een alm. economy billet. Jeg ser, at SAS tilbyder tilkøb af ekstra plads hvorfor jeg frygter, at en alm. billet betyder at man med en højde på 191cm må kæmpe med naboen om pladsen i 10 timer ! ? |
|
|
Jake |
Lagt på d. 20/07-2008 20:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
Debatten har kørt før: http://www.thainy...rowstart=0 der skulle være 81 cm mellem sæderne på økonomiklasse hos SAS |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 21/07-2008 00:10
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Jeg har rejst med SAS en enkelt gang til Bangkok, og med Thai rigtig mange gange. SAS bruger Airbus a340 hvor Thai bruger Boeing 747-400. Efter min opfattelse er sæderne smallere hos SAS og benpladsen er mindre. SAS har skærm i alle sæder til film og lyd - Men, udvalget er småt, hvis de overhovedet virker. På rejsen hjem med dem, var det i stykker, og bare ærgeligt. Servicen hos personalet hos SAS er heller ikke på højde med Thai. Men det er vel mange gange smag og behag, men i min bog er det Thai, også selvom flyene er lidt ældre end hos SAS... Så når det er hjem til Thailand på tirsdag efter ferie i Danmark, er det med Thai igen...
|
|
|
kro90 |
Lagt på d. 21/07-2008 08:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 561 |
Du kan kikke på http://www.seatgu...mation.php (vælg flytype ude til Venstre det er en Airbus 340-300 der flyves med ) eller http://www.seatgu...mation.php (vælg flytype ude til Venstre, bemærk at det er en Boeing 747 der flyves med) Kim
|
|
|
swedmark |
Lagt på d. 21/07-2008 11:32
|
Øvet medlem Antal indlæg: 169 |
Hej frisa, Jeg rejser selv altid (så vidt muligt) med SAS netop af samme årsag som du nævner, nemlig de lidt billigere economy billetter. frisa skrev: Jeg syntes ikke der er den store forskel på benpladsen. Er selv 1.83 høj. Men spørg efter en siddeplads ud til gangen, så får du mulighed for at strække benene helt ud (de plejer næsten altid at kunne honorere det).Kan nogle hjælpe med valide oplysninger omkring (ben) plads og service. Hvilket bringer mig til dit andet spørgsmål nemlig; service. Jeg skal starte med at sige at jeg aldrig har fået dårlig service på Thai Air, men servicen har altid været helt i top alle de gange jeg har fløjet med SAS. En anden ting som måske også har betydelse, er hvem der er bedst til at overholde afg./ank. tider. På ruten Bankok-Kbh. viser min egen lille amatøragtige statestik et lille plus til fordel for SAS. Mvh swedmark |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 21/07-2008 11:53
|
Du kan evt. prøve at få række 31 det er ved nødudgangen hvis du altså kan komme til at sidde ude i en af siderne
Kim
|
|
|
Thai |
Lagt på d. 21/07-2008 18:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 166 |
Jeg mener man sidder bedst hos Thai,men godt er det sku ikke |
|
|
Lagt på d. 21/07-2008 18:45
|
|
Begynder Antal indlæg: |
kro90 skrev: Du kan evt. prøve at få række 31 det er ved nødudgangen hvis du altså kan komme til at sidde ude i en af siderne Er det ikke der hvor man gemmer familier med hylende møgunger, som ødelægger ens nattesøvn. Men SAS takeoff tidspunkt passer nu mig bedst. dsd Redigeret af d. 21/07-2008 18:47 |
|
|
Lagt på d. 21/07-2008 19:35
|
|
davs Nej jeg tror desværre at det er med thai air, der er den flok hylende unger,desværre. Det syntes jeg altid der er. Men jeg foretrækker nu sas. Men det ender sgu altid med at thai air, de er som regel billigere, eller konen kun vil flyve med thai air bamsen |
|
|
huratho |
Lagt på d. 21/07-2008 19:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 913 |
Hej Vil det sige at børn ikke har ret til at flyve? Skal vi have børnefri afgange? I har selv været børn engang. Hilsen Hugo At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 21/07-2008 20:09
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Ok, en lidt gammel nyhed men linker lige til den igen: http://www.dansk-...admore=500 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
calun |
Lagt på d. 21/07-2008 20:14
|
Begynder Antal indlæg: 21 |
Locturian skrev: Jeg har rejst med SAS en enkelt gang til Bangkok, og med Thai rigtig mange gange. SAS bruger Airbus a340 hvor Thai bruger Boeing 747-400. Efter min opfattelse er sæderne smallere hos SAS og benpladsen er mindre. SAS har skærm i alle sæder til film og lyd - Men, udvalget er småt, hvis de overhovedet virker. På rejsen hjem med dem, var det i stykker, og bare ærgeligt. Servicen hos personalet hos SAS er heller ikke på højde med Thai. Men det er vel mange gange smag og behag, men i min bog er det Thai, også selvom flyene er lidt ældre end hos SAS... Helt enig ! Men selvom jeg er noget stor, sådan rent fysisk altså :-), så går jeg stadig efter prisen, kan jeg spare kr. 1000,- flyver jeg gerne med SAS... Med venlig hilsen
Carsten - Min kæreste bor i Ban Phu nær Udon Thani - |
|
|
Hep |
Lagt på d. 21/07-2008 21:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
Jeg er forholdsvis ligeglad hvem jeg flyver med og det er prisen der er den primære faktor. Dog foretrækker jeg klart SAS, da deres fly er nye, bedre, støjsvage og har skærme i sæderne. Sæderne er også væsentligt bedre - om der er mere plads hos Thai eller SAS ved jeg ikke, men personligt synes jeg at man sidder bedre i sæderne hos SAS. Afgangstidspunktet fra CPH med SAS er også bedre end med Thai i mine øjne. Jeg betaler gerne 1000 kr mere for en billet hos SAS, hvis det er det som skiller vandene. Vi er lige kommet hjem fra Bangkok i går efter 1 måned på farten. Vi fløj ud og hjem med Thai og vi kom da både frem og tilbage. Dog må jeg lige sige at jeg aldrig før har fået så dårlig flymad som det Thai serverede på denne tur - både ud og hjem. Maden var praktisk talt uspiselig - der hvor vi sad var der mange som klagede og prøvede at bytte deres mad. Vi skulle flyve Bangkok - München - København, men af en eller anden årsag kunne personalet i BKK åbenbart ikke finde ud af at tjekke vores bagage hele vejen igennem. Da vi ankom til København fik vi kun 2 ud af vores 5 stykker bagage. SAS har tracet dem for os og de sidste 3 stykker befinder sig stadigvæk i Bangkok. Min kone er knap så tilfreds fordi den ene af kufferterne indeholder hovedparten af de madvarer hun skulle have med hjem Min kone, som altid har været en stor Thai airways fan sagde at fra nu af vil hun kun flyve med SAS. Man skal ikke rode med en Thailænders medbragte madvarer |
|
|
Lagt på d. 21/07-2008 22:08
|
|
Hep Big mistake de lavede i thai air nope aldrig lav numre med en thaipiges mad HEHE uh det var godt det ikke var min kones mad der smuttede. Så var jeg vist blevet skilt bamsen |
|
|
Locturian |
Lagt på d. 21/07-2008 22:32
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1383 |
Kan du lide rugbrød eller franskbrød? Det ene er lyst, det andet er mørkt. Det ene har kerner, det har det andet som regel ikke. SAS eller Thai - Det er vidst en smags sag |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 22/07-2008 03:55
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
bamsen skrev: Men det ender sgu altid med at thai air, de er som regel billigere, eller konen kun vil flyve med thai air bamsen he,he, man er nok under toefflen hos konen hva bamsen quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
kro90 |
Lagt på d. 22/07-2008 08:21
|
Nu Har vi fløjet med SAS en del gange, og har næsten altid siddet på række 31, i højre side af flyet, men har aldrig mødt skrigende unger.
Kim
|
|
Spring til debat: |