Se indlæg
At dyrke land
|
|
lucca |
Lagt på d. 18/07-2008 09:42
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 37 |
Jeg og min kone har lige kobt 50 rai land for 36000 baht og vi havde saa taenkt os at plante rubber og eucalyptus tre men har saa faaet laest at disse gerne ville have meget vand og det er der kun 4-5 maandere om raaet og eller er der tort. Er der nogle der ved hvad der kan vaere godt at dyrke der og maaske har et like til en beskrivelse og vejledning? All The Best In Life....
|
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 18/07-2008 13:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Det var meget billigt Lucca , er der mere af dette jord til salg??
Michael B Kristensen
|
|
|
Payanak |
Lagt på d. 18/07-2008 15:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2597 |
Hvor i Thailand befinder vi os Lucca? |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 18/07-2008 15:24
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Ajarn skrev: Hvor i Thailand befinder vi os Lucca? Vover pelsen og svare : Kalasin.....naer Khon kaen Redigeret af Suk Rak Ning d. 18/07-2008 15:34 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Bo |
Lagt på d. 18/07-2008 16:18
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Det kan da ikke være rigtig 50 rai for 36000,00 baht |
|
|
John |
Lagt på d. 18/07-2008 17:15
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Vil mene det er en slå fejl. I den sydlige del af Nong Khai provinsen ligger prisen på landbrugsjord på omkring 20.000 Thb. pr. rai, uanset om det er til rismark, gummi el. Land ud til landevejen er en del dyrere. john@dansk-thai.dk
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 18/07-2008 19:18
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Bo skrev: Det kan da ikke være rigtig 50 rai for 36000,00 baht Det kan være svært at overskue nullerne Men ellers var det nok en realistisk pris .... i 1980. |
|
|
mr tirak |
Lagt på d. 18/07-2008 22:31
|
Øvet medlem Antal indlæg: 345 |
Mon ikke det er 36000- pr rai Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker
Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje. Blue Top Coffee Shop Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand. Koh Pha Ngan. Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak |
|
|
Lagt på d. 18/07-2008 23:35
|
|
Begynder Antal indlæg: |
mr tirak skrev: Mon ikke det er 36000- pr rai Jo det lyder mere rimeligt bamsen |
|
|
Thongthai |
Lagt på d. 19/07-2008 15:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 430 |
Endelig et indlæg efter min smag men desvære blev den ikke længere.Savner indlæg om dyrkning af jord og forskellige forretninger. Skal man have noget at vide om at dyrke jord er det på Teakdoor eller Thaivisa, der er meget skrevet om disse emner. Her på websiden kender ikke nogle til jordopdyrkning eller lignende og dem der ved noget skriver ikke.Så Lucca hop over på de andre forumer hvis du skal hente noget viden derom. |
|
|
lucca |
Lagt på d. 20/07-2008 05:39
|
danbusk tak for det svar... jeg ville kigge paa det... For lige at laegge det fast saa er det 36,000 baht for det hele.. vi har kobt det af familie og noget af grunden til at det er saa billigt er der er ikke noget strom eller vand og det ligge i bjergne. der er ikke blevet dyrket noget paa det land i mange aar saa det skal jo ogsaa lige rettes til... saa det er dyrke klar. danbusk dyrker du noget land? All The Best In Life....
|
|
|
prasat |
Lagt på d. 20/07-2008 08:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
det kunne også være at vi ikke dyrker afgrøder i thailand pga. fortjenesten er så lille. jeg tjener mere på at lave et par rør lørdag formiddag end jeg gør ved at vi dyrker ris på et år på 10 rai jord. vi prøver godt nok med risen igen i år så nu må vi se om fortjenesten kan betale sig efter at risen er steget, men nu er det jo ikke bønderne der bestemmer prisen på afgrøderne, så mon ikke risen falder i pris 14 dage før at de er klar til høst så man kan holde den fattige befolkning i Isan nede, de skulle jo nødig få for stort overskud af deres hårde arbejde vel. prasat |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 20/07-2008 12:42
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
prasat skrev: det kunne også være at vi ikke dyrker afgrøder i thailand pga. fortjenesten er så lille. DANBUSK, her har du forklaringen. 1. Skal du have et stykke jord som kan bruges til noget, kommer du til at betale en hulens masse penge. 2. Skal man lave en investering på 5-10millioner bath eller mere, vil man jo gerne have lidt styr på det, og ikke väre tvungen at bruge mere eller mindre lovlige selskabsformer, eller placere alt i nogens andet navn. Man ved ikke hvad fremtiden byder, og pludselig kan alt väre tabt. 3. Det er meget, meget dårlig fortjäneste på jordbrug i Thailand, og du får et meget lille avkast på din investering. Var en overgang selv inde på, at ville köbe en gummiplantage, men fandt hurtigt ud af, at med de priser de ville have for jorden, var det ingen bra investering. Men, der er jo dem som er heldige at arve jord, eller köbe den meget billig, de kan måske få lidt ökonomi i det. Bare min enkle mening Ingolf Redigeret af ingolf d. 20/07-2008 12:44 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 21/07-2008 17:14
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
danbusk skrev: Her på websiden kender ikke nogle til jordopdyrkning eller lignende og dem der ved noget skriver ikke.. Det må jo så også gælde for dig, no? Har du nogensinde læst Le-Si`s indlæg? Det er manden du skal have fat i |
|
|
ebeth |
Lagt på d. 21/07-2008 23:36
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Sure Tamarind....500 bath for et træs høst. Søde kokosnødder, det er drikkekokos, hvor palmerne ikke bliver så høje... heller ikke mange basseøre. Se hvad der ellers dyrkes i regionen/dit område, der kan jo være kilder så du kan få vand! Og generatorer kan jo transporteres. Lige et sidespørgsmål: Dit land til den pris, har din kone chanoot på det? Jeg kunne da godt skrive en meget lang tråd om hvad der kan gå galt, for Murphy's lov gælder i LOS... eller har jeg bare været uheldig med diverse projekter. vh |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 22/07-2008 03:54
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Hej Ebeth. Jeg tror såmänd ikke du har väret speciel uheldig. Er der noget som kan gå galt, så går det galt i Thailand Det kunne da väre sjovt med en tråd med andres erfarenheder. Altid kan man vel läre noget. Ingolf. Redigeret af ingolf d. 22/07-2008 03:54 |
|
|
xxxx |
Lagt på d. 22/07-2008 06:15
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1135 |
Hejsa Prisen på jorden indikerer jo i sig selv der er noget galt. Bjerge og jord op til bjerge er stats ejendom, jeg kan ikke huske antal meter fra foden af bjerget, men omkring 20. Det kan variere lidt afhængig af den lokale land opmåler. Hvad der kan dyrkes når der ingen vand er.. Stort set ingen ting. Men måske nogle former for træer, kik på hvad der gror rundt omkring.. Og muligheden for at få vand, ikke stor, da man ikke kan få Ekasansit på bjerg jord, og derfor heller ingen el. Så nej Ebeth der er med garanti ikke chanoot på jorden.. Formentlig ingen papirer over hovedet.. Ellers ja så har prasat så evig ret, de traditionelle afgrøder, det er mest arbi og meget få penge.. Jeg troede at en chili spisende land kunne fristes med nogle nye spændende chili sorter... glem det har du ingen prik kii nue, er det eneste de spørger om.. Men nu prøver jeg med røde / brune / violette solsikker igen i år... sammen med Thailands største græsker. Med lidt held og god vilje .. verdens største hmmm nå den vejede vist næsten 500 kg. Så kommer tv om ikke andet og vi kan sælge billetter plus div.. Har bare et lille problem, det regner stadig alt for lidt, det kan ødelægge planerne lidt. |
|
|
lucca |
Lagt på d. 22/07-2008 11:11
|
nej der er ikke papir paa landet.. har lige faaet det af vide af damen men det staar i farens navn eller ham som har det som ret til at dyrke det og det kan saa gaa i arv til familie og de kan dyrke det. saa le-si du har helt ret og ja alt kan gaa galt... over hele verden... hvis man ikke passer paa Men skal det gaa galt saa lad det gaa galt... saa har mit barn da faaet noget i fremtiden All The Best In Life....
|
|
|
ebeth |
Lagt på d. 23/07-2008 00:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 586 |
Hej le-si din lange hyl, så er du ikke krøbet i ly for regnen, du lægger vel lidt 'pressebilleder' når de kommer og fotograferer dit græskar og din mærkelige solsikker... Nej jeg tænkte nok at det var, hvad skal jeg kalde det... jord man har vundet hævd på at få lov til at dyrke, hvilket kan være helt i orden i årevis. Ang. vand: Det er jo derfor jeg taler generator le-si. Vi har i nærheden en flodkløft omgivet af småbjerge, så der er ikke papir på jorden der, men den bliver dyrket med longan eller lychii og der ligger de kendte blå rør ned ad/hen ad bjergsiden, så vand har de på en eller anden måde. Lucca! Ting kan jo ind i mellem nøjes med kun at gå en lille smule galt! Eucalyptus gror ganske vist hurtigt, men er der ikke noget om at det udpiner jorden, oppe ved os har de da vist fortrudt den træsort. OG da vi havde eucalyptus i noget af hønsehus konstruktionen, holdt det ikke særligt længe. |
|
Spring til debat: |