Se indlæg
Udlændingeservice har vildledt i årevis
|
|
Lagt på d. 09/07-2008 23:15
|
|
Begynder Antal indlæg: |
I flere år har Udlændingeservice nægtet at give danskere klar besked om en rettighed, der er en bombe under den stramme udlændingepolitik. Få ugers arbejde i et EU-land er nok til fuldstændigt at undgå tilknytningskrav og 24-års regel. Danske statsborgere har helt uden grund opholdt sig i bl.a. Sverige og Tyskland i halve og hele år med deres udenlandske ægtefæller, mens andre helt har droppet at bosætte sig i Danmark efter at være blevet vildledt af Udlændingeservice. I virkeligheden har danskerne i årevis – helt lovligt – kunnet undgå 24-års regel og tilknytningskrav ved at tage eksempelvis et sommerjob i et andet EU-land. Efter mellem to og ti uger kan danskeren vende hjem og få sin udenlandske ægtefælle med, fastslår integrationsminister Birthe Rønn Hornbech (V) og Udlændingeservice i et svar til Berlingske. Den mulighed har Udlændingeservice i årevis undladt eller nægtet at informere om, og i andre tilfælde har man oplyst, at der kræves markant længere ophold i udlandet. »Fire-seks måneder er den standard, de har kørt med indtil nu, når vi har spurgt,« siger formand for foreningen Ægteskab Uden Grænser, Bolette Kornum. Foreningen er alene i Sverige i kontakt med mindst 400 par, der nu får helt nye muligheder for at komme hjem, og Berlingske Tidende har snakket med familier, der føler sig snydt. Berlingske Tidende har lavet flere prøveopkald til Udlændingeservice. Én medarbejder forklarede – direkte adspurgt – at der kunne kræves op til fire års arbejde i udlandet, mens andre svarede, at de ikke må rådgive om muligheden, da det er et »hul i lovgivningen«. Tidligere jurist i Dokumentations- og Rådgivningscenteret om Racediskrimination Line Bøgsted siger, at fortielser var praksis fra Udlændingeservice i hovedparten af de sager, hun var involveret i: »Folk får slet ingen rådgivning fra Udlændingeservice om de regler.« Det er i strid med forvaltningsloven, siger eksperter i forvaltnings- og udlændingeret. Centerdirektør i Udlændingeservice, Anni Fode, afviser i en skriftlig meddelelse, at vildledningen har været en bevidst strategi, og hun har efter Berlingskes henvendelse indskærpet reglerne over for medarbejderne. »Beskæftigelsen skal normalt have en varighed af mindst et par uger og i minimum 10-12 timer ugentligt,« skriver hun nu. Integrationsminister Birthe Rønn Hornbech oplyser i en mail, at »hun bakker op om Anni Fodes udtalelse«, men oppositionen kræver en decideret kulegravning af sagen. De Radikales næstformand Morten Østergaard er »dybt rystet« og vil have Ombudsmanden eller Rigsrevisionen ind i sagen, mens Socialdemokraternes integrationsordfører Henrik Dam Kristensen siger, at administrationen ikke engang »er en bananstat værdig«. http://www.berlin...707090033/ |
|
|
Lagt på d. 09/07-2008 23:16
|
|
Hundredvis af par i primært Sverige og Tyskland kan vende hjem, efter at det nu står klart, at de ikke behøver at arbejde »ude« mere end ti uger for at undslippe de danske familiesammenføringsregler. DF kalder det en undergravning af den »succesfulde« udlændingepolitik og kræver »hullet« lukket. Hvis ellers danske statsborgere er i stand til at overskue reglerne, så er det efterhånden ikke svært at undgå de stramme, danske krav til familiesammenføring, lyder det samstemmende fra eksperter, og støtteorganisationer ser frem til, at hundredevis af par nu kan vende hjem fra deres »eksil«. Maksimalt ti ugers job i et andet EU-land er nok til at undgå 24-årsregel og tilknytningskrav, og en nylig dom fra EF-domstolen betyder tilmed, at man for at benytte EU-retten ikke længere behøver at have et job på hånden for at vende tilbage med sin familiesammenførte mand eller kone. Birgitte Kofod Olsen, der er vicedirektør ved Institut for Menneskerettigheder, kalder det en positiv udvikling. »Vores kritik har jo særligt gået på tilknytningskravet, fordi vi mener, at man skal beskytte folks ret til familieliv, og det her bidrager klart til, at flere vil få den beskyttelse, fordi de relativt hurtigt kan blive forenet som familie i Danmark,« siger hun. Og i foreningen Ægteskab uden Grænser jubler formand Bolette Kornum: »Det kommer til at betyde, at der er rigtig mange, som rent faktisk vil komme tilbage til Danmark.« 300-400 par venter Hun oplyser, at der i gennemsnit er mellem 50-80 par om måneden, der flytter over sundet på grund af familiesammenføringsreglerne, og hun anslår, at foreningen kender til 300-400 par, der venter på at returnere. Og flere vil i det hele taget benytte sig af »Sveriges-modellen« fremover, mener Kornum, der efter vejledning fra Udlændingeservice hidtil har fortalt familierne, at de skal være væk et halvt års tid. »Ti uger er jo nærmest bare en ferie og lidt afspadsering. Det er helt sikkert noget, der er mange, der kan bruge. Indtil der er nogen, der finder ud af at lukke hullet igen,« siger hun. Og det er netop det, som Dansk Folkepartis formand, Pia Kjærsgaard, kræver. Hun vil have regeringen til at tage problemet op i EU-kredsen. »De danske udlændingeregler har været en stor succes, men der har været huller i loven, og det ser jo bestemt ikke ud som at der er sat en prop i de huller. Det er dybt elendigt,« siger Pia Kjærsgaard, der forventer en skarpere reaktion fra Birthe Rønn Hornbech. »Hun skal sige, at det her er et problem, som hun naturligvis vil gøre alt for at dæmme op for. Vi vil indkalde hende til et møde i Europaudvalget og spørge hende, hvad hun har tænkt sig at gøre ved det.« Venstres integrationsordfører, Karen Ellemann, mener ikke, at udvejen er at undergrave EU-reglerne. »Vi skal have klarhed over, hvad reglerne er her, så der ikke er nogen tvivl. Men det her understreger også igen, hvor vigtigt det er, at vi kommer af med vores EU-undtagelser, så vi bliver fuldt medlemmer af EU, så vi kan komme ind og påvirke EUs udlændingepolitik,« siger hun. Og i følge Peter Starup, der er adjunkt og ekspert i udlændingeret ved Syddansk Universitet, er der lige nu heller ikke meget, den danske regering kan gøre. »Man må tage det sure med det søde, når man er med i en forening som EU. Når først et par er inde i varmen i et EU-land, så er de danske regler i princippet uden effekt. Det er blevet forholdsvist let at omgå de danske regler.« http://www.berlin...707090029/ |
|
|
Lagt på d. 09/07-2008 23:17
|
|
Det er direkte i strid med loven, når Udlændingeservice vildleder eller nægter at oplyse om regler, der gør det muligt at omgå de stramme, danske krav til familiesammenføring, siger eksperter. Udlændingeservice har i årevis nægtet at rådgive om særlige EU-regler, der gør det muligt at undvige de danske særlove som 24-årsreglen og tilknytningskravet. Og det er et klart brud på forvaltningsloven, konkluderer danske eksperter i forvaltningsret og udlændingeret samstemmende. Udlændingeservice skal give præcis og grundig vejledning i, hvordan man ved hjælp af EU-retten kan få sin familie til Danmark, selvom familien i følge den danske udlændingelov ikke er velkommen, lyder kritikken. »De kan ikke tillade sig at betragte det som et hul i lovgivningen. Vejledningspligten i forvaltningsloven siger, at en forvaltningsmyndighed i fornødent omfang skal yde vejledning og bistand til personer, der retter henvendelse om spørgsmål inden for myndighedens sagsområde,« siger Sten Bønsing, studieleder og lektor i forvaltningsret ved Aalborg Universitet. »En af grundene til, at man indsatte bestemmelsen i sin tid var netop, at forvaltningsretten er så kompliceret, at man ikke kan forvente, at folk har et overblik over de regler, der findes,« siger han. Ignorerer rettigheder Den samme klare melding kommer fra adjunkt og ekspert i udlændingeret ved Syddansk Universitet, Peter Starup, der heller ikke mener, at det er rimeligt, hvis man ikke fortæller, at det reelt kun drejer sig om maksimalt ti ugers arbejde i udlandet: »Man er jo som dansk statsborger på herrens mark, hvis ikke myndighederne rådgiver. Man er så afhængig af, at man finder frem til muligheden på egen hånd eller ved at læse om den i pressen, og det er kritisabelt, at man ikke vil rådgive om muligheden, for det svarer til at ignorere danske statsborgeres rettigheder,« siger han. I et skiftligt svar fra centerdirektør i Udlændingeservice, Anni Fode – der kan læses i sin fulde længde på næste side – skriver hun, at skylden i hvert fald ikke ligger centralt i styrelsen, og at man på korrekt vis har »instrueret vores medarbejdere med nogle skriftlige retningslinier.« Rigsrevision ind Forvaltningsretsekspert Sten Bønsing kalder under alle omstændigheder praksis i Udlændingeservice for stærkt kritisabel. »Det lyder nærmest som om, at der ligger en strategi eller fælles, interne retningslinjer bag, men det kan også være medarbejdernes egen fortolkning, og i virkeligheden er det ud fra en juridisk betragtning næsten lige så galt.« I oppositionen lyder der et utvetydigt krav om en kulegravning af sagen. »Jeg har aldrig hørt nogle, der har oplevet, at der var en to-ugers regel. Det siger mig, at du har en styrelse, der i den grad har rod i sin administration. Det er en særdeles alvorlig sag,« siger Socialdemokraternes integrationsordfører, Henrik Dam Kristensen: »Ministeren må i samråd ved førstgivne lejlighed, for borgernes retssikkerhed hænger i alle tilfælde i en særdeles tynd tråd her. Jeg synes simpelthen, at det er tæt på at være en skandale, hvis det er rigtigt. Jeg er principielt for 24-års reglen og tilknytningskravet, men tingene skal altså være i orden.« Den Radikale næstformand, Morten Østergaard, vil have ombudsmanden eller rigsrevisionen ind i sagen. »Det står helt klart, at vi på ingen måde kan have tillid til den måde, integrationsministeriet administrerer reglerne på EU-området, og jeg mener derfor, at der skal en uafhængig instans ind og kulegravet hele området.« http://www.berlin...707090032/ |
|
|
Lagt på d. 09/07-2008 23:43
|
|
Det står helt klart, at vi på ingen måde kan have tillid til den måde, integrationsministeriet administrerer reglerne på EU-området, og jeg mener derfor, at der skal en uafhængig instans ind og kulegravet hele området lyder bare for mig som endnu længere behandlings tid |
|
|
styrt3 |
Lagt på d. 10/07-2008 05:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 221 |
ja personligt har jeg helt droppet at bosætte mig i danmark, jeg ælsker min familie og mine venner men med den navlebeskuene tendens der er ved at blive mere og mere udbredt med df i spidsen er jo direkte latterlig ! så de sidste ca. 10-15 år af mit aktive arbejdsliv blir i norge, her har de en yderst behagelig skattepolitik og min dejlige kæreste har ikke noget problem med at få arbejde/opholdstilladelse(ser det ud til) derefter suser vi til thailand så ka vi jo altid ta på ferie og besøge fam. og venner
http://www.yeha.dk/
|
|
|
ubon lynge |
Lagt på d. 10/07-2008 07:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 858 |
styrt3 er skatten stadig ca. 23 % i Norge og December måned skatte fri?? Hammerfest en dejlig by har været der mange gange med lastbilen, selv bosat i Norge fra 1990 til 1996 Ubon.
|
|
|
Lagt på d. 10/07-2008 08:40
|
|
På en måde er det da kun rart de ikke siger noget, tænk på alle de muslimmer vi så havde haft heroppe. Men jeg kan da godt se det fra jeres synspunkt, og inderst inde er det vel også forkert de ikke hjælper en. |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 10/07-2008 09:23
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
jsh71 skrev: På en måde er det da kun rart de ikke siger noget, tænk på alle de muslimmer vi så havde haft heroppe. Men jeg kan da godt se det fra jeres synspunkt, og inderst inde er det vel også forkert de ikke hjælper en. Hvad har den problematik med muslimer at gøre ? Hvis der var en der sagde til mig som du siger det, tænk på alle de Thaier (buddhister) der ellers ville være i DK, den melding ville da gøre mig pisse En dansk statsborger, er en dansk statsborger, uanset hvilken religion han/hun tilhører eller ikke tilhører. Alle de regler der er lavet for at undgå muslimerne rammer os selv i hovedet som en boomerang, 24-års regel, tilknytnings kravet, garanti der skal stilles osv. og vælger man at flytte ud i verden til sin kone/mand skal man lige tjekke op på at man ikke mister nogen rettigheder, tænker her eksempelvis på pensionen, idag er det jo ikke bare at rejse fra Danmark og tro at alt er som det plejer når man en dag kommer tilbage til DK. I DK kan man jo ikke som i Thailand lave love for forskellige grupper, alt efter hvor i verden de kommer fra. It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Fifidong |
Lagt på d. 10/07-2008 10:34
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 58 |
jsh71 skrev: På en måde er det da kun rart de ikke siger noget, tænk på alle de muslimmer vi så havde haft heroppe. Men jeg kan da godt se det fra jeres synspunkt, og inderst inde er det vel også forkert de ikke hjælper en. Helt enig, men skaden ER sket forlængst da man i 1983 slog porten op på vid gab (Soc.Demokraturet og De Radikale). Siden har der kun været lappeløsninger for at bremse en totalt ansvarløs og ukontrolleret - især muslimsk indvandring (ca. 4-500.000 tusinde) - Asiaterne er der ingen problemer med, dygtige, flittige folk. Så - taleof.dk - din tolerance er malplaceret. Hvis der havde været en restriktiv lov om indvandring siden 80'erne skulle der nok kunne blive plads til både muslimer og asiatere, HVIS DE VILLE ARBEJDE OG INTEGRERES! Hovedparten nu er IKKE interesseret i det, derfor den stigende fremmedfjendskhed, naturligt nok. |
|
|
styrt3 |
Lagt på d. 10/07-2008 12:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 221 |
ubon lynge---> som udlænding starter man med at betale 30% i skat, men den norske skat er kun på 18% resten er bare for at de er sikre på man ska ha penge tilbage og ikke resikere at skulle til at indrage evt. skattegæld fra en som er flyttet tilbage ! men der er også fint nok, på et halvt år får jeg ca. 25.000 tilbage ! meget go lille opsparing og så er feriepengene skattefrie heroppe med hensyn til den skattefrie måned er det kun de første 14 dage i december !
http://www.yeha.dk/
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 10/07-2008 13:27
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Berlingske Media, som artiklen i første indlæg også stammer fra, vil gerne i kontakt med nogle personer herinde som som har oplevet konsekvenserne af 24-års reglen. Hvis nogle vil og kan være behjælpelig så kontakt venligst følgende hos Berlingske Media: Mirella Engelbrecht Fruergaard Email: [url][/url] Tlf.: 3375 2424 / 2226 2524 Tak Redigeret af Webmaster d. 10/07-2008 19:23 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
swed |
Lagt på d. 10/07-2008 17:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
hvordan er det med anfordringskontoen nå man kommer til danmark på denne måde ?
Swed
|
|
|
nicefarang |
Lagt på d. 10/07-2008 18:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 420 |
Har de også afvist folk der har søgt og henvist til disse euregler ? Der er vel nogen der har kendt reglerne. |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 10/07-2008 21:07
|
Fifidong skrev: jsh71 skrev: På en måde er det da kun rart de ikke siger noget, tænk på alle de muslimmer vi så havde haft heroppe. Men jeg kan da godt se det fra jeres synspunkt, og inderst inde er det vel også forkert de ikke hjælper en. Helt enig, men skaden ER sket forlængst da man i 1983 slog porten op på vid gab (Soc.Demokraturet og De Radikale). Siden har der kun været lappeløsninger for at bremse en totalt ansvarløs og ukontrolleret - især muslimsk indvandring (ca. 4-500.000 tusinde) - Asiaterne er der ingen problemer med, dygtige, flittige folk. Så - taleof.dk - din tolerance er malplaceret. Hvis der havde været en restriktiv lov om indvandring siden 80'erne skulle der nok kunne blive plads til både muslimer og asiatere, HVIS DE VILLE ARBEJDE OG INTEGRERES! Hovedparten nu er IKKE interesseret i det, derfor den stigende fremmedfjendskhed, naturligt nok. Asiatere er vel også muslimer, Malaysia foreksempel er et af de bedre eksempler på at vi alle kan leve under samme "himmel". Hvor mange danskere intregrere sig i udlandet ? Hvor mange danskere snakker og læser eksempelvis Thai - Fransk - Spansk - Tyrkisk eller hvor danskerne nu vælger at "slå" sig ned ? Vi er jo ikke en dyt bedre, vi har danske kolonier der hvor danskere kommer, men det er jo okey for vi er danskere vi behøver jo ikke at intregrer os, vi er jo bedre end alle andre Vi bevæger os mod et verdens samfund om man kan lide det eller ej. Hvad er det igrunden folk er så bange for ? Folk vil da arbejde sikke noget vås at sige de ikke vil, men hvor meget arbejde hang der på træerne i 80erene og 90errne set i forhold til nu ? At man valgte og sætte udlændinge (og danskerne) på en passiv indkomst i 80erene og 90errne uden modydelser dengang og man på den måde troede at alt var ve og vel, det er nok den største fejl der blev begået, at give udlændinge skylden for det idag det må siges at være et selvmål, de blev jo oplært i at gå på kommunen og få pengene i hånden, uden at skulle gøre noget som helst for det. Jeg kender til flere virksomheder der tager imod muslimer og buddhister (hovedsagligt) med kyshånd og tillige tilbyder dem dansk undervisning, det er da vejen frem, at give folk en chance, et tilbud, istedet for at ligge folk for "had" og siger det er deres egen skyld. (minder mig om TV2 og deres sang med at det er samfundets skyld) Den danske dør er piv åben for alle EU borgere uanset religion og hudfarve, så DK lav bare flere nationale regler, der vil ramme muslimerne og dermed os danskere så vi får mindre og mindre frihed til selv at vælge her i livet. Kan du ikke se tingene går hånd i hånd ? For mange muslimer (og danskere) havde ikke noget arbejde, fedt nok så ligger vi lige et loft på bistanden og strammer op på dagpenge reglerne. Ups, nu er der for mange muslimer (og danskere) på FP og Pension, FP kigger DK på efter sommer ferien, pensionen tæller først fra det fyldte 15 år og 30 år frem før man som dansker er berettiget til denne ydelse, efterløn er snart en by i Rusland osv. alt dette fordi man er imod de fremmede der kom(mer) til landet. Så når DF og regeringen siger de vil stramme op på dit og dat, så siger de indirekte at de vil stramme op over for os danskere, da de regler der vedtages gælder alle over en kam, men muslimerne/udlændingerne bliver brugt som en undskylding for at stramme op. Danskerne er da ikke lud dovne, alle danskerne springer ud af sengen hver morgen og råber yesssssss jeg skal på job idag, det gjorde danskerne da især i 80erne og 90erne By the way, så oplever jeg ikke en stigende fremmed fjendskhed, tvært imod. It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Lagt på d. 12/07-2008 18:14
|
|
prøv du at tage turen ned af nørrebrogade taleofdk, jeg har forladt københavn og kommer aldrig tilbage, om ganske få år er overhalvdelen af skolebørene i kbh, børn af muslimsk forældere. det kan ikke værre rigtigt at folk direkte skal kunne misbruge et hul i eulovgivningen til at få deres muslimske ægtefæller til landet. i mine øjene burde der gælder forskellige regler for folk som har en lang dansk familiehistorie, og tilflyttere, eller folk hvor begge forældere var tilflytter. det her er udspekluret snyd ligesom folk unge som flytter adressen ind til naboen og får dobbelt SU. de fleste eulande fortolkere eu-reglerne som de vil, jeg vil da håbe at danmark vælger at give afslag nu på de ansøgninger der kommer, med henvisning om mistanke om svindel. det her hul har værret kendt i lang tid i flere muslimske-kredse, det så jeg da i tv for flere år siden, de kunne nemt tage arbejde hos fætteren i stokholm eller berlin i 3 måneder, der var sågar en som sagde at han havde ond af danskerne i samme sitation, da de havde netværk over hele europa, så de nem kunne få job og billige bolig. |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 12/07-2008 19:03
|
bkk skrev: prøv du at tage turen ned af nørrebrogade taleofdk, jeg har forladt københavn og kommer aldrig tilbage, om ganske få år er overhalvdelen af skolebørene i kbh, børn af muslimsk forældere. det kan ikke værre rigtigt at folk direkte skal kunne misbruge et hul i eulovgivningen til at få deres muslimske ægtefæller til landet. i mine øjene burde der gælder forskellige regler for folk som har en lang dansk familiehistorie, og tilflyttere, eller folk hvor begge forældere var tilflytter. det her er udspekluret snyd ligesom folk unge som flytter adressen ind til naboen og får dobbelt SU. de fleste eulande fortolkere eu-reglerne som de vil, jeg vil da håbe at danmark vælger at give afslag nu på de ansøgninger der kommer, med henvisning om mistanke om svindel. det her hul har værret kendt i lang tid i flere muslimske-kredse, det så jeg da i tv for flere år siden, de kunne nemt tage arbejde hos fætteren i stokholm eller berlin i 3 måneder, der var sågar en som sagde at han havde ond af danskerne i samme sitation, da de havde netværk over hele europa, så de nem kunne få job og billige bolig. Nu kommer jeg aldrig i KBH, men jeg forstår skam din pointe og det problem du henviser til er da bekymrende, men det er da et mindre tal der ødelægger det for de mange, lidt ligesom terrorisme, det er et fåtal der udøver dette, men det ødelægger det for de mange. Men hvad vil en Thai ikke tænke om en farang der bor i eksempelvis Thailand igennem en årrække og vedkomne ikke kan føre en samtale på Thai ? det er den samme problem stilling bare omvendt, de færreste dansker bekymrer sig ikke om det lokale sprog. Når det er sagt er det da fint der er blevet strammet op på sproget, det er da et must at kunne snakke med og forstå dem man bor iblandt og vil folk ikke lære må de tvinges, det er da fair nok når man vælger at bo i et land man respektere kulturen og vil lære sproget som er en forudsætning for en god integration. Men det pisser mig af at hele EU kan komme til DK, men at danskere kan ikke tage ders ægtefælle med til DK, hvis det var det man ville, man "smider" jo nærmest danskerne ud og lukke alle andre ind i DK. Jeg syntes det er unfair at eksempelvis en polak kan komme til DK, finde et arbejde og så tage ægtefælle og børn til DK uden noget problem og garanti af nogen art, men skal en dansker have sin kone og evt. børn med til DK, jo tak så har vi balladen, der en mur der skal passeres, en garanti der skal stilles og 7 års venten. Et eller andet er da gået helt galt her efter min mening. Den 24 årsregel er jo helt ude i hampen og i tråd med virkligheden, da landende er opdelt i grupper når der søges visa til dk, måske man skulle kigge de regler efter i sømmene istedet for og så og gøre noget ved det, der i de lande hvor problemet med unge ægteskaber er galt og lade resten af os være i fred, istedet for at skyde med et maskin gevær og ramme alle selv om det kaldes for "friendly fire" gør det sgu livet svært for en masse landsmænd(inder) It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Lagt på d. 12/07-2008 19:22
|
|
ok vi er vidst temmelige enige alligevel, og får at få permant ophold i thailand, som maximalt gives til 100 personer fra hvert land pr. år. (godt man ikke kommer fra indien og kina,) skal man bestå en lille eksamen som forgår på thailansk. |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 27/08-2008 00:22
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Nu er der jo stor forskel på Faranger, der er selvforsørgende og selvforsikrede ofte med røven fuld af penge (efter Thailandske forhold) og en Langbortistan’sk bjergbondes datter, der har giftet ud af fattigom med sin fætter i Danmark eller en Somalisk markarbejder der har giftet sig med datteren til en god ven af familien, og som derefter skal forsørges og skoles og integreres og passes i hoved og røv. Selv hvis de ikke modtager penge fra det offentlige, er der store omkostninger ved at opholde sig i Danmark i form af veje, hospitaler, skoler, renholdelse, politi og hele samfundsmøllen. Og indvandring er samtidig samtidigt et dræn i samfundsøkonomien, da tilflytterne sender store summer ud af landet. - (og forståeligt nok – vi gør det samme). Dette gælder også sorte penge. Der er hele landsbyer i Pakistan og Tyrkiet (og Thailand), der er forsørget af den danske statsøkonomi. Som opbakning for mit argument om sorte penge, kan du undersøge, hvor ofte du ser en grønthandler eller halalslagter slår beløbet endeligt ind på kasseapparatet? Som det er nævnt af den folkekære Clausen har momsen ganske vist heller aldrig rigtigt slået igennem i Nordjylland, men i modsætning til de danske sorte penge flyder sorte penge fra indvandrefamilier ud af samfundsøkonomien til tredjelande. Og det er et stort blødende sår. For meget indvandring af uuddannede mennesker skader samtidig integrationen, da der opbygges parallelsamfund med ”danske” statsborgere, som i tredje og fjerde generation stadig kalder sig Tyrkere, Palæstinensere og Pakistanere og har deres sympati med bedsteforældrenes hjemland nærmere end i Danmark (måske forståeligt nok?). En Pakistansk pige på nitten, jeg kender fra en forretning på Nørrebro (tredje generations indvandrer) kunne på en måde godt forstå broderen, der myrdede sin søster her for et par år siden, fordi hun bragte skam over familien. Hun kunne ikke se, at hendes synspunkt skadede integrationen. En anden Palæstinensisk skolepige (seksten år og samme forretning) mente at et bombebælte udløst i en Israelsk skolebus var den sikre vej til Paradis. For det er jo kun Allah (al Akbar ), der kan tage liv og bombemanden kunne ikke gøre det, hvis det ikke var Allah (al Akbar)’s vilje… Den lader jeg stå et øjeblik!!! Muslim-forskrækket? Måske?. – en tredje enogtyveårig veluddannet ung mand, anden generation fra Libanon mente at Israel var tre til seks måneder fra at ”lukke og slukke” og rejse tilbage til Europa og USA, hvor de kom fra og efterladende landet til Hammas (og ikke de svin fra Fattah). Det er nu to år siden han sagde det til mig og jeg tror ikke at han har skiftet mening. Det er lige op over, at det sker… Problemet er ikke at de har de synspunkter de har. Problemet er at de velfungerende indvandrere ikke tager afstand fra dem og i det stille (måske) sympatiserer med dem. Antisemitismen er samtidig meget meget udbredt på Nørrebro og andre store dele af landet med mange Muslimer. en Jøde kan ikke uhindret gå gennem Nørrebrogade med kalot uden at der spyttes og kastes flasker efter ham. Og da vi ikke kan gøre forskel på folk ryger der kærlighedsægteskaber med i købet på Udlændingeservices konto. Hvis jeg fik en blancocheck og sikker bistand og bolig til de fremmødte kunne jeg godt skaffe et par millioner nye ”danskere” eller ti i løbet af et års tid… Ville det være lykken? Men selvfølgelig bør man lære sproget, men man kan jo betale sig fra meget… |
|
Spring til debat: |