Se indlæg
 Udskriv debat
bank konto
styrt3
ka man uden videre oprette en bank konto i thailand i sit eget navn ?
elller ska man ha "long stay" ?
http://www.yeha.dk/

taleofdk
styrt3 skrev:

Det kan man uden videre.

Banken vil se dit pas og have en adresse i Thailand fra dig, så vidt jeg husker.
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
manse
Jeg gjorde det bare ved at vise mit pas. Havde ingen problemer. Problemet er hvis du vil have et visa eller master card. Det er de ikke så villige med.

styrt3
jeg er bare interreseret i en konto i mit navn som jeg ka spare op på, jeg gider ik i hendes navn.... så r halvdelen bare lige pludslig brugt på en "sick cow" eller et eller andet Smile

taleofdk
Første gang viste jeg mit pas og banken fik adressen på den manison jeg boede i inde i BKK, siden er den adresse blevet skiftet ud, men banken har aldrig spurgt efter en ny adresse, men de fik en ny adresse, da jeg fik visa (debit) nogle år tilbage, da fik banken min kones adresse, men det var af egen fri vilje ikke noget banken spurgte efter.

Adressen kan være dit hotel eksempelvis, den "spiser" de, alså banken Smile
Redigeret af taleofdk d. 12/07-2008 12:10

www.holidaysinsiam.com
manse
Hvis den eneste interesse du har er, at få en bank konto, ja så bare gå ned i banken og opret en, ja så simpelt er det.GrinGrinGrin

styrt3
perfekt... jeg havde bare hørt i min "øresnegl" at man var nødt til at være på "long stay" syns d lød underligt, derfor spurgte jeg SmileSmile

swedmark
styrt3 skrev:

Det er åbenbart lidt forskelligt fra bank til bank. Da jeg i sidste uge ville åbne en konto gik jeg til Siam Bank for der havde min kæreste i forvejen en konto, og derfor så syntes jeg det var "smartest" også at åbne min der.
Men da han så jeg kun havde et 3 måneders Visa, og vi ikke var gift, ville han ikke åbne en konto. Vi parlamenterede lidt frem og tilbage, men lige lidt hjalp det.
Så huskede jeg på at i flere DTW indlæg havde set at Kasikorn Bank var blevet positivt omtalt lige præcis om dette emne. Så vi rullede lidt længere ned ad vejen og gik ind I Kasikorn Bank.
Efter 10 minutter kom jeg ud men nyåbnet konto, bankbog, og Visa kort. Det eneste han skulle se var passet. Adressen han fik var på huset jeg har i byen.
Efterfølgende havde jeg sgu mest lyst til at gå tibage til Siam Bank og vise dem at længere nede ad vejen kunne det godt lade sig gøre. Min kæreste mente imidlertid ikke det var nogen god ideWink

styrt3
ok Smile jammen der må da være en eller anden "hoved regel" på området ! swedmark-----> d tror jeg sq jeg havde gjort Wink

taleofdk
swedmark skrev:
styrt3 skrev:

Det er åbenbart lidt forskelligt fra bank til bank. Da jeg i sidste uge ville åbne en konto gik jeg til Siam Bank for der havde min kæreste i forvejen en konto, og derfor så syntes jeg det var "smartest" også at åbne min der.
Men da han så jeg kun havde et 3 måneders Visa, og vi ikke var gift, ville han ikke åbne en konto. Vi parlamenterede lidt frem og tilbage, men lige lidt hjalp det.
Så huskede jeg på at i flere DTW indlæg havde set at Kasikorn Bank var blevet positivt omtalt lige præcis om dette emne. Så vi rullede lidt længere ned ad vejen og gik ind I Kasikorn Bank.
Efter 10 minutter kom jeg ud men nyåbnet konto, bankbog, og Visa kort. Det eneste han skulle se var passet. Adressen han fik var på huset jeg har i byen.
Efterfølgende havde jeg sgu mest lyst til at gå tibage til Siam Bank og vise dem at længere nede ad vejen kunne det godt lade sig gøre. Min kæreste mente imidlertid ikke det var nogen god ideWink

Mit første ATM kort som jeg fik i Thailand beskrevet i min første post her i tråden, den fik jeg i Bangkok bank på mit glatte ansigt og på det tidspunkt var jeg ikke gift.

Fik du et nej til at oprette en konto hos Siam Bank fordi du ville have et visa kort ? eller fik du også et nej til at få et atm kort ?
Redigeret af taleofdk d. 12/07-2008 13:13

www.holidaysinsiam.com
mr tirak
Haløjsa.

De enkelte banker har forskellige regler, jeg har konto i flere banker de stiller alle forskeligge krav.

Men som med alt i Th tænk jer godt om, jeg ville ikke sætte større beløb i banken lige nu, med tanke på den politiske spænding.
har selv flyttet de fleste kontanter til min boks, hvor vi iøvrigt opbevare guld og div papiere.

Jeg var i Bkk for 3 uger siden for at købe motorcykel, fandt hvad jeg ønskede og ville hæve beløbet i kontanter, DET KUNNE JEG IKKE, jeg har skiftet pas siden jeg oprettete min konto i Bangkok Bank (for mange stempler) så det var jo nyt nummer i passet.
Heldivis hade jeg det gamle pas !!!

Swemark, dit vias er et debet kort, ikke sant ? kan kendes ved at det ikke er præget men trykte oplysninger på kortet (så det ikke kan bruges i fluesmækker) og der står eletronick use only.
Jeg har svært ved at tro at du har fået et Visa kredit kort uden arbejde tilladelse, osv.

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
swedmark
taleofdk skrev:
swedmark skrev:
[quote]styrt3 skrev:

Fik du et nej til at oprette en konto hos Siam Bank fordi du ville have et visa kort ? eller fik du også et nej til at få et atm kort ?

Hej talefod,

Egentlig ikke på grund af nogle af delene. Afslaget var begrundet i jeg ikke havde long stay Visa, og/eller var Thai gift!

Hilsen swedmark

swedmark
mr tirak skrev:
Haløjsa.

Swemark, dit vias er et debet kort, ikke sant ? kan kendes ved at det ikke er præget men trykte oplysninger på kortet (så det ikke kan bruges i fluesmækker) og der står eletronick use only.
Jeg har svært ved at tro at du har fået et Visa kredit kort uden arbejde tilladelse, osv.

Mr Tirak

Hej MT,

Måtte lige finde kortet frem så jeg var helt sikker inden jeg svarede dig. Ja det er rigtigt det kan ikke bruges til "fluesmækker", og er til electronic use only.

Mvh swedmark

taleofdk
Okey swedmark ..... som mr tirak siger de forskellige banker har deres egen fortolkning på dette område Smile vi har samme visa debit kort, mit er gult med et konge logo på Grin banken skiftede mit kort da kongen havde føs´da, ganske gratis Grin sikke noget fjoller, men okey, det var da pænt gjort af banken.

www.holidaysinsiam.com
det er visa eletronick, personligt ville jeg gå efter et helt normalt hævekort, så er problemerne mindere hvis det forsviner på en eller anden måde. ligesom det også er billiger i årlige omkostninger,
et atp plus kort, som jeg har koster 150 bath pr. år. hvilke passer meget fint med de renter jeg få.
der findes altid en automat i nærheden.

der er fortiden stremmet op omkring det at åbne en konto, men det kan dog stadigvæk nemt gøres i bla. pattaya, hvor bangkok bank åbner for alle som kan huske navnet på et hotel og finde på et værelsenummer, og som ikke er på overstay på deres 30 dages visa stempel.

kiml
jeg havde også problemer i siam c. men da jeg lagde de penge på bordet som der skulle ind på kontoen fik piben en anden lyd, så nu har jeg konto med visa electron

vandango
Åbnede for nylig en konto hos Kasikornbank i Pattaya, jeg brugte min kærestes adresse, med tilladelse fra ejendommens ejere som jeg kender, samt mit pas. Kortet er med Visa, kan bruges til handel over internettet. Jeg har også homebanking. Naturligvis er mine egne danske konti nok i Thailand, men nu hvor bath'en er raslet ned, er det fint at man kan overføre danske kroner til thaikontoen, og få en god kurs, hvis den nu skulle stige igen inden jeg kommer afsted.
Ved godt at jeg kan få bedre kurser lokalt, men vil ikke rende rundt med en masse kontanter på mig.

Peter Jakobsen
Hvad får man i øjeblikket af kurs når man overfører danske kr. til Thailandsk konto??? må vel være omkring 1 - 7 ??

John
Lige nu i Kasikorn: 1 dkr. = 7,07375 thb.

http://www.kasiko...f8f30aRCRD

john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
Saendaeng
Bank of Ayudhya (Krungsri) ligger generalt med bedre kurs.

Lige nu 1 dkr = 7.09 thb

http://www.krungs...nge01.aspx

Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Spring til debat: