Se indlæg
Penge til familien
|
|
Lagt på d. 04/07-2008 10:36
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Jeg har et lille skænderi igang med min kone (som er i thailand) Før i tiden havde jeg et godt job, og det var intet problem for mig at sende 2000 kr derned hver måned. Nu har jeg skiftet job og får ikke så meget udbetalt, derfor har jeg sagt til hende at når hun kommer herop vil jeg ikke sende mere end 1000 kr derned pr måned, ihvertfald indtil hun får et job. Det er meningen vi skal søge om familiesammenføring. Mit spørgsmål: Hvor meget er rimeligt at sende til thailand? Ved godt der er mange faktorer som spiller ind.. |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 04/07-2008 11:13
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1054 |
Det må være meget individuelt tror jeg, men du kan nok få nogle ider her. Jeg sender ikke noget og har heller aldrig gjordt det. Ikke fordi jeg ikke vil hjælpe, men min kones familie klarer sig fint selv, måske bedre en jeg gør, hehe, Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
xxxxxx |
Lagt på d. 04/07-2008 11:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 281 |
hvor mange skal leve af de penge du sender skal der betales husleje |
|
|
Thongthai |
Lagt på d. 04/07-2008 12:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 430 |
Når hun kommer herop skriver du. Så er der masser af arbejde hun kan få.Betale halvdelen af udgifterne og sende penge hjem. Alt respekt for traditionerne i Thailand, men der er en grænse på alt. Da vi tog hjem fra Thailand 1april fik min kones far 10000bath. så går der et år igen.Havde min kone sagt at vi skulle give 30000bath ville det også være ok. Hvad ville din kones familie gøre uden dig, du må være et utroligt godt menneske måske for godt. |
|
|
fjelle123 |
Lagt på d. 04/07-2008 13:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 283 |
Da min kæreste stoppede med at arbejde i thailand for at kunne komme til danmark hver 3.månede på turistvisum forpligtede jeg mig samtidig til at hjælpe hendes familie, Det er klart, "jeg" tager en indkomst ud af familien, de kunne sagtens klare sig da kæreste arbejde og tjente 4300 + drikke penge om måneden men de penge ca. 8000-10000 som de mistede i inkomst hjælper jeg med hver månede og jeg gør det med glæde :-) Men det skal ikke tage overhånd. |
|
|
manse |
Lagt på d. 04/07-2008 13:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
alt er jo egentlig op til dig, hvor langt vil du gå, for får familien først nys om du er en flink fyr, ja så er grænserne hvor du sætter dem |
|
|
HansW |
Lagt på d. 05/07-2008 18:21
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
ezal, Pas paa med de store betalinger hvis det ikke er strengt noedvendigt! Min kone og jeg (i min konens navn) har et par huse i thailand det ene beboes af min kones broder her betaler vi 2500 bath per maaned, min kones kusine goer rent og betaler for stroem og vand ud af dette budget og hendes broder passer haven samt hjaelper til paa farmen . Det andet hus har vi "solgt" til vores datter og svigersoen de betaler 3000 Bath om maaneden og om 18 aar har de betalt for huset og det vil blive overfoert til deres navne. Derudover betaler vi for vores barnebarns (guldklumpen se billede), uddannelse pt 10,000 Bath per semester saa det er ikke de store summer der overfoeres til "familien i thailand" (afgroeder fra min kones farm gaar selvfoelgelig til de familie medlemmer som passe og dyrker samme). (PS vores sidst hus som vi nu bygger naer til Hua Hin er der lavet en 30 aars leje kontragt i mit favoer) MVH Hans
|
|
|
Lagt på d. 06/07-2008 00:55
|
|
ezal. Det kommer an på hvor god du er til at "stå imod", for thaifamilien kender ingen grænser,. Jeg kender mange der betaler, og det er ganske få der sender mere end 10.000 Bath pr. måned, og det kan en familie leve fint for. Jeg kender flere der sender 5- 8.000 Bath om måneden. |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 06/07-2008 01:14
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Som abekatten siger , en thaifamilie kender ingen grænse. For 3 år siden stod min kones lillebror uden arbejde og med et lille nyfødt barn , så kunne jeg godt begynde at regne ud , hvor det bar hen. Min kone blev spurgt om at købe mælk og bleer til barnet. Så jeg åbnede en butik for scooter reperation til ham , så kunne han selv arbejde for det , hvis man bare begynder at fodre hele familien , så vil du se at de bare ligeså stille begynder at stoppe med at arbejde. Kones lillesøster har vi ansat i butikken , så hun også selv kan tjene sine penge. Jeg giver penge til svigermor og svigerfar , men han arbejder skam også. Det kan hurtigt blive skruen uden enden , hvis man ikke tager hånd om det fra start. For lige pludselig kan de ikke finde arbejde og min filosofi er at der er altid arbejde , bare et spørgsmål om hvor kræsen man er.. Michael B Kristensen
|
|
|
Lagt på d. 06/07-2008 01:52
|
|
Jeg vil bare sige at vi alle er godt dumme. Er vi først begyndt med at sende penge til konens famile- ja så er den berømte skrue begyndt at køre rundt - nemlig den uden ende. Hvordan klarede familien sig før du/jeg kom ind i billedet???? Jeg kender ingen,der kan garderer sig mod noget som helst i Thailand-det er ikke muligt! Uanset hvad nogen vil påstå! Har selv tabt knap 3/4 milion gode danske kroner i Thailand. Derfor er min pengepung lukket! Min hustru sender kun 1000 kr./måned til sin gamle mor. |
|
|
manse |
Lagt på d. 06/07-2008 01:57
|
Da jeg blev gift, var der jo en masse af familiemedlemmerne der ønskede deres bid af kagen. Svigermor prøvede ligeså stille om det ikke kunne være en positiv ting, at jeg byggede et lille hus til hende og hendes fordrukne ægtemand. Søster stod pludselig uden for vores dør med den ene af sine unger, og forklarede at da godt synes jeg kunne betale for ungens skolegang. Ja sådan blev de sgu ved i en uendelighed. Jeg forklarede min kone, at hvis dette skulle være fremtiden med alle disse tiggere, ja så var jeg den der vil stå af, min kone tog konsekvensen og smed hele familien ud, oh vi har ikke set dem siden og det er 8 måneder siden. Som en lille fodnote vil jeg da lige fortælle, at jeg kort efter fandt ud af, at konens mor aldrig havde haft noget at gøre med sin datter, men da der nu var kommet en udlænding i familien synes hun da lige hun ville genoprette familieidylen igen. Hun gjorde regning uden vært. I dag er jeg en meget lykkelig mand med en fantastisk kone og datter, så jeg kan kun være glad, så mit råd til dig, stik en finger i jorden, og find ud af hvor mange tiggere der er i familien, ja så finder du ud af hvem du vil hjælpe og hvem du ikke vil hjælpe. |
|
|
thaikurt1 |
Lagt på d. 06/07-2008 08:55
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2882 |
Vi har to børn der går i skole på landet og så min kone mor det betale jeg hver måneden 3000 - 5000 bath. Har gjort det snart i 5 år og det bliver der ikke lavet om på så længe de bo hos min kone mor. Jeg har ikke tænk mig at skulle forsorger rest af familien |
|
|
Lagt på d. 06/07-2008 11:56
|
|
Det er ikke kun falanger der sender penge til forældrene, Thaier, der bliver gift, "må aflægge regnskab" over hvor meget han kan betale, men en nødløgn om hvor meget man tjener kan Thaien altid let finde på. |
|
|
Thai |
Lagt på d. 06/07-2008 12:57
|
Øvet medlem Antal indlæg: 166 |
De skal da ikke have en krone, de dovne og ineffektive familie medlemmer må sku finde sig et arbejde. Det er de færreste thai mænd, som gir penge til sin kones familie, så hvorfor skal faranger gøre det. Faranger er generelt for bløde og naive. Redigeret af Thai d. 06/07-2008 13:02 |
|
|
manse |
Lagt på d. 06/07-2008 13:32
|
Kære Thai Ja vi lære jo allesammen, men det er jo også derfor vi skal give vores erfaringer videre. Jeg giver dig ret i dine synspunkter. |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 06/07-2008 15:08
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Thai skrev: De skal da ikke have en krone, de dovne og ineffektive familie medlemmer må sku finde sig et arbejde. Det er de færreste thai mænd, som gir penge til sin kones familie, så hvorfor skal faranger gøre det. Faranger er generelt for bløde og naive. Du har ikke fattet en meter om Th - kultur, saa stakkels den kvinde du evt. har eller finder...Haaber at det bliver et kort forhold......... Tror at du tidligere har moedt en GD, men slap af, og skift dit nick-name, det passer ikke til dig.. Redigeret af Suk Rak Ning d. 06/07-2008 15:23 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 06/07-2008 17:20
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
Suk skrev: Thai skrev: De skal da ikke have en krone, de dovne og ineffektive familie medlemmer må sku finde sig et arbejde. Det er de færreste thai mænd, som gir penge til sin kones familie, så hvorfor skal faranger gøre det. Faranger er generelt for bløde og naive. Du har ikke fattet en meter om Th - kultur, saa stakkels den kvinde du evt. har eller finder...Haaber at det bliver et kort forhold......... Tror at du tidligere har moedt en GD, men slap af, og skift dit nick-name, det passer ikke til dig.. Er enig med dig SUK. Tror også han har brændt lillemand på en GD. Og med hensyn til farang´er er for bløde og naive, så må det vil være op til vedkomne selv hvad han evt. vil give eller ikke give, man slår vel ikke større brød op end man kan bage. It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Lagt på d. 06/07-2008 17:35
|
|
Som farang kommer man nok til at betale til familien enten dirikte eller inddirikte uandset om man kan li det eller ej,det er deres kultur. Det er vare ikke alle der har fundet ud af det endnu. lindy |
|
|
Fido |
Lagt på d. 06/07-2008 17:39
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
Uanset hvor forelskede man måtte være så skal der jo noget brød på bordet, desuden er der jo en tradition for og forventning om at børn forsørger deres forældre i alderdommen. Det bør man jo nok lade indgå i overvejelserne før man gifter sig i Thailand. Jeg har fundet en interessant artikel i The Nation som bl.a handler om medgift. Da artiklen er ret lang har jeg indsat afsnittet om medgift nedenunder linket. http://www.nation...d=30038542 "The Thai concept No matter how Thai women view the value of money, it comes high on the list of priorities when related to marriage. Thai girls from a poor background see getting hitched to an affluent male as a means to lifting them and their family up the social ladder. But regardless of the girl's social status, all male suitors are eventually faced with a sinsod, or dowry. Contrary to Western culture, it's the man's responsibility to present a lump sum of money, often accompanied by a diamond ring and gold, to the future bride's family. The amount varies - it can be as low as Bt10,000 and as high as Bt10 million. The final price is generally arrived at by valuing the importance of the girl to her family, for example, a university honours graduate would be more highly valued than a bar girl with two kids. Some families, who see the payment as merely a symbol of worth and respect, return the money to the newlyweds, while others don't. Whatever, the amount paid is revealed at the wedding ceremony, where it acts as a gauge to whether the bride's family have saved, or lost, their face. This condition - often seen as buying a bride - is difficult for Western men to accept, but failing to do so would suggest his wife was worthless, and placing her and her family in such a highly embarrassing situation is not a good start to a marriage." One man's ceiling is another man's floor |
|
|
John |
Lagt på d. 06/07-2008 17:52
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Suk skrev: Thai skrev: De skal da ikke have en krone, de dovne og ineffektive familie medlemmer må sku finde sig et arbejde. Det er de færreste thai mænd, som gir penge til sin kones familie, så hvorfor skal faranger gøre det. Faranger er generelt for bløde og naive. Du har ikke fattet en meter om Th - kultur, saa stakkels den kvinde du evt. har eller finder...Haaber at det bliver et kort forhold......... Tror at du tidligere har moedt en GD, men slap af, og skift dit nick-name, det passer ikke til dig.. Kan ikke lige se hvad Thai ikke har fattet De skal da ikke have en krone, de dovne og ineffektive familie medlemmer må sku finde sig et arbejde Hverken jeg eller min kone vil betale, hvis der er nogen famileimedlemmer der tror de bare skal sidde på deres røv og modtage underhold herfra. Vi hjælper gerne med de må selv gøre en indsats.Det er de færreste thai mænd, som gir penge til sin kones familie, så hvorfor skal faranger gøre det. I de familier jeg kender i Thailand, er det kun kvinderne der betaler/ hjælper familien, sønner og svigersønner bidrager med intet, tværtimod.Faranger er generelt for bløde og naive Måske men det må vel være op til den enkelte.
john@dansk-thai.dk
|
|
Spring til debat: |