Se indlæg
JOB ELLER EJ?
|
|
VIP |
Lagt på d. 06/07-2008 07:34
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 567 |
Vil gerne ha' lidt hjælp fra Jer og gerne blive lidt klogere. Når man har mødt en pige i Thailand som man er glad for og flytter sammen med, er det så rigtigt at pigen "taber ansigt" hvis man beder hende om at arbejde? Jeg mener, at det er godt for parforholdet hvis pigen har et "lille" job, det kunne være nogle timer om dagen eller et par dage om ugen. Så har hun også her en indtægt som er helt hendes egen udover det som farangen (læs mig) sponsorerer. Det er altså ikke pga. økonomien, hun skal ha' job, men måske har andre det som mig. 24 timer sammen dag ud og ind og op og ned ad hinanden er s.. for meget. Og for meget TV Da jeg af en bekendt som bor i Thailand er blevet undervist i. at det er det utroligste man som Thai kan tabe ansigt på, vil jeg gerne høre fra Jer om pigen taber ansigt, hvis jeg be'r hende om at arbejde lidt jvf. ovennævnte |
|
|
VIP |
Lagt på d. 06/07-2008 08:19
|
HAR LIGE ÆNDRET OVERSKRIFTEN Vil gerne ha' lidt hjælp fra Jer og gerne blive lidt klogere. Når man har mødt en pige i Thailand som man er glad for og flytter sammen med, er det så rigtigt at pigen "taber ansigt" hvis man beder hende om at arbejde? Jeg mener, at det er godt for parforholdet hvis pigen har et "lille" job, det kunne være nogle timer om dagen eller et par dage om ugen. Så har hun også her en indtægt som er helt hendes egen udover det som farangen (læs mig) sponsorerer. Det er altså ikke pga. økonomien, hun skal ha' job, men måske har andre det som mig. 24 timer sammen dag ud og ind og op og ned ad hinanden er s.. for meget. Og for meget TV Da jeg af en bekendt som bor i Thailand er blevet undervist i. at det er det utroligste man som Thai kan tabe ansigt på, vil jeg gerne høre fra Jer om pigen taber ansigt, hvis jeg be'r hende om at arbejde lidt jvf. ovennævnte[/quote] |
|
|
Lagt på d. 06/07-2008 08:21
|
|
Begynder Antal indlæg: |
hehe Sikke noget vrøvl den pige siger Men det er da bedre at ha dig som storsponser. bamsen |
|
|
lols |
Lagt på d. 06/07-2008 08:21
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Fuldstændig enig, at det er godt hvis kæresten har et arbejde, studere eller andet til at fylde dagen ud med. Ikke for pengenes skyld men de penge som hun tjener kan så blive hendes egne og hun lever ikke kun på "nåde" og "tiggergang" hos manden. Ellers risikerer de at gå helt i stå og måske finde tilsvarende veninder og blive mere dovne. Der er masser af thaipiger, der er gift med udlændingen i Thailand som arbejder. Måske hovedsagelig piger som i forvejen havde et godt job og en bedre uddannelse bag sig. I visse dele af samfundet syntes der at være et ultimativt mål i livet. At nå dertil hvor man er så "priviligeret" at man ikke skal arbejde og kan vise at man har råd til ikke at arbejde. Det kommer nok også an på hvilken type arbejde som pigen har, hvordan der ses på det. I nogle dele af samfundet vil nogle sige hvad pokker arbejder hun for hvis hun har et "lav status job" hvor der skal arbejdes hårdt 12 timer om dagen for næsten ingen penge. "Har hun da valgt en farang uden penge?" vil veninderne og andre spørge. Måske typisk de veninder og piger der heller ikke selv har en bedre uddannelse bag sig? Sikke dum hun er at hun da ikke ledte efter en med penge. Her er det så det åbenbart er vigtigere for nogle at manden har mange penge end om de kan lide manden. Kan så overveje om den omgangskreds er den rette for pigen at omgåes i længden. Men er pigen stærk nok til at stå for det pres, skal det nok gå og de rigtige veninder kan så findes. Ups, her er nogle måske ikke enige. Andre, som måske har kærester der ikke har baggrund til at få et "hojklasse" job, har fundet andre løsninger. Udlændingen investerer i en eller anden lille forretning som kiosk, vaskeri, frisør og som pigen så driver og bliver boss i. Det var i Thailand. I Danmark vil det for mig at se være et must at pigen kommer igang med arbejde eller uddannelse. Det for at lære noget om Danmark, lære dansk og lære danskere at kende. Ellers blvier integrationen meget svær hvis hun går hjemme hver dag og aldrig oplever Danmark og danskerne. Ved arbejde kan hun jo så passende også selv tjene de penge som familien forventer hun sender hjem hver måned. |
|
|
VIP |
Lagt på d. 06/07-2008 08:31
|
bamsen skrev: hehe Sikke noget vrøvl den pige siger Men det er da bedre at ha dig som storsponser. bamsen HVEM SIGER AT DET VAR EN PIGE SOM FORTALTE DET??? |
|
|
Lagt på d. 06/07-2008 09:07
|
|
Begynder Antal indlæg: |
vip skrev: bamsen skrev: hehe Sikke noget vrøvl den pige siger Men det er da bedre at ha dig som storsponser. bamsen HVEM SIGER AT DET VAR EN PIGE SOM FORTALTE DET??? Det gik jeg da ud fra med det du snakker om en pige citat: Når man har mødt en pige i Thailand som man er glad for og flytter sammen med, er det så rigtigt at pigen "taber ansigt" hvis man beder hende om at arbejde?.... bamsen |
|
|
VIP |
Lagt på d. 06/07-2008 09:11
|
Du skal læse det hele før du drager dine konklusioner!!!! Jeg skrev: Da jeg af en bekendt som bor i Thailand etc... |
|
|
prasat |
Lagt på d. 06/07-2008 09:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 660 |
send hende på en uddannelse så møder hun også andre mennesker og behøver ikke sidde og se alle serierne i tv'et. og så taber hun ikke ansigt over for nogle. hvis hun ikke gider det, må du finde en hobby til hende så i ikke bliver trætte af hinanden ved at være sammen 24 timer i døgnet. har du ikke sselv et arbejde så du kan komme væk hjemmefra? prasat |
|
|
VIP |
Lagt på d. 06/07-2008 09:46
|
prasat skrev: send hende på en uddannelse så møder hun også andre mennesker og behøver ikke sidde og se alle serierne i tv'et. og så taber hun ikke ansigt over for nogle. hvis hun ikke gider det, må du finde en hobby til hende så i ikke bliver trætte af hinanden ved at være sammen 24 timer i døgnet. har du ikke sselv et arbejde så du kan komme væk hjemmefra? prasat Beklager, men glemte at informere om at jeg bor i Thailand det meste af året...Og det er der problemerne opstår. |
|
|
xxxxxx |
Lagt på d. 06/07-2008 10:36
|
Øvet medlem Antal indlæg: 281 |
hun taber ikke ansigt ved at at arbejde |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 06/07-2008 13:19
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
yindee skrev: hun taber ikke ansigt ved at at arbejde 100% enig nærmest det modsatte, de fleste af de thai piger jeg kender er selvstændige, forstået på den måde at de vil arbejde og dermed ikke være afhængig af manden. Min kone vil gerne gå på job, på den måde føler hun at hun bidrager med lidt til den fælles husholdning som hun selv siger det. Redigeret af taleofdk d. 06/07-2008 13:22 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 06/07-2008 14:24
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Min kone ser det på samme måde. Jeg har lagt startsummen til hendes butik og idag kører den helt fint. Uden at vi egentligt bruger ret meget af de penge jeg tjener.Kun når der skal festes , når jeg er hjemme.
Michael B Kristensen
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 06/07-2008 20:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Til Vip. Du har fået gode svar her i tråden. Men noget helt andet er så: I et dansk/thai forhold kommer begge parter på et eller andet tidspunkt til at sluge et par kameler. Vi er forskellige, og sådan er det. Du har sikkert selv allerede slugt et par, og uden at kende din udkårnes alder, (men jeg går ud fra at hun er i den arbejdsduelige alder) kan det da hverken du eller hun være tjent med at hun ikke foretager sig andet end at kigge på soaps i tv, snakke med veninder og gnaske som tham. Mht. kamelerne virker den begge veje. Og jeg kan samtidig ikke lade være med at undre mig over - den er ikke rettet mod dig - den oh så store forståelse for thai "kultur" (den beskrevne situation har intet med thai kultur at gøre iøvrigt) at blot fordi ens udkårne er thai, vil man acceptere en hel masse man ikke ville hvis man havde en dansk kone/kæreste. Beklager de mange bisætninger Dansk/thai forhold er efter min mening give and take, og hvis det er et helt ensidigt foretagende på den front, well... så synes jeg personligt det er skidt. |
|
|
vandango |
Lagt på d. 06/07-2008 21:30
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
[quote]vip skrev: Vil gerne ha' lidt hjælp fra Jer og gerne blive lidt klogere. Når man har mødt en pige i Thailand som man er glad for og flytter sammen med, er det så rigtigt at pigen "taber ansigt" hvis man beder hende om at arbejde? ------------------------------------------------------------------------ Nej så absolut ikke, Thai kvinder er meget stolte og flittige kvinder, og de fleste tager sig økonomisk af deres familiemedlemmer, så derfor ikke. Der hvor min kæreste føler at hun taber ansigt er når jeg fortæller hende om min løn, og bemærker lidt om hun ikke burde forlange lidt mere der hvor hun arbejder. Min kærestes løn er jo i virkeligheden ligegyldige lommepenge. Hun forlanger respekt og tager endnu mere arbejde, og nægter at tage fridage. Hun planlægger også hvornår jeg skal komme ud til hende, og hvornår jeg skal tage hjem, alt efter turist sæssonen og hendes bedste indtjening. Nee er fløjt hamrende ligegyldig over hvor meget jeg tjener, bare jeg respekterer at hun også har et arbejdsliv. Hilsen Flemming |
|
|
VIP |
Lagt på d. 06/07-2008 22:41
|
TAK TIL ALLE JER HER I TRÅDEN! Tak fordi i gav Jer tid til at øse af Jeres erfaringer.Jeg er på kun een dag blevet en del klogere! Grunden til at jeg startede emnet med at tabe ansigt, var at en bekendt af mig som bor sammen med sin Thai pige i BKK på 6 år, har undervist mig i, at det er det mest utrolige og for "os" uforståelige en Thai kan tabe ansigt på. Og til Rinpoche! Du har fuldstændig ret... jeg har slugt mange kameler...alt for mange. Redigeret af VIP d. 06/07-2008 22:47 |
|
Spring til debat: |