Se indlæg
Kriminalitet mod udlændinge i Thailand
|
|
Lagt på d. 29/06-2008 16:06
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hej Manse, jeg har fået en eller to af mine tråde låst, fordi folk begyndte at smide skidt i hovedet på hinanden. Det er det jeg tænker på, manse. |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 29/06-2008 18:41
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
aaby skrev: Det triste ved dit indlæg er, at du ikke får med, at Pattaya/ Jomtien ikke er værrer end andre steder, hvis du sammenligner med mængden af turister. Der er langt færre turister i byer som Hua Hin, Chiang Mai, Udon Thani, Surat, osv, men der sker også forbrydelser der. For ikke at glemme landsbyerne, hvor det som manse er inde på, også kan være farligt at bo. Han har endda fået sig en våbentilladelse. Det var da en påstand der vil noget, i en by som Hua Hin skal man nok finde en anden årsag til der ikke er så meget hvad angår forbrydelser osv. Hvad med områderne i Bangkok hvor der er mega mange turister ? der sker ikke samme omfang af forbrydelser som i din nævnte påstand. Du glemmer lige at en Thai der lave forbrydelser ikke har en niche der hedder gå ud og stjæle fra en farang. Hvis man bygger et slot af guld ude blandt de lokale Thaier på landet så skilter man vel lidt med her er noget at komme efter, dog uden nogen sammenligning til Manse Ang. manse, så er det hans kone der har retten til at skyde så vidt jeg kan forstå ? og den metode som hans kone bruger, den bruger en Thai med respekt for sig selv og sin familie, især uden for de større byer, det er der vel ikke noget nyt i ? Hvad skal en farang gøre når der kommer en bad guy, well spørg hvad en Thai vil gøre og gør og man får det samme svar, en Thai har et eller andet våben liggende hjemme, især hvis du er uden for de større byer, hvad skal en Thai ellers forsvare sig med, hvis uheldet er ude ? Det er da lidt af et must for en Thai især, at have noget at forsvare sig med, her tænker jeg ikke på en Thai fra de større byer som Bangkok, Hua Hin eller Pattaya for den sags skyld, men på en Thai ude i de mindre byer/områder og en farang der bor i Thailand må jo ligesom lære at kopier lidt af hvad de lokale gør (lidt som manse og hans kone har gjort), det er vel ikke for sjov skyld at de gør som de gør (de lokale), hvis en Thai kunne få en ordentlig beskyttelse af politiet var der vel ingen grund til "det vilde vesten", men sådan er virkeligheden jo ikke, selv ikke i DK mere hvor folk bor ude på landet bliver overfladet, hvor tit kan man ikke læse om overfald begået om natten ude på landet i Dk efterhånden. Og hvis en farang (eller en Thai) vifter med at de har penge/guld eller andet kostbart på sig eller der hjemme, så går snakken og en dag er det et forkert øre der hører om det eller en bandit der har spottet vedkomne og BANG så går det galt, men glem ikke at den bandit jo ikke nødvendigvis behøver at være en Thai. It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Nuk |
Lagt på d. 30/06-2008 10:03
|
Øvet medlem Antal indlæg: 179 |
aaby Har lige glemt hvad spørgsmålet var, men det er da en god ting, at du altid er bevidst om, hvilken vej du kører......... Det er kun komplette idioter der aldrig skifter mening
|
|
|
ben |
Lagt på d. 30/06-2008 20:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 438 |
Har ogsaa hoert om flere overfald i BKK - det ene var paa Weekend markedet (taske - men de slog ham foerst omkuld og han fik ogsaa snit saar paa armen) og det andet tidlig aften paa Sukumvit 16, aledre dame vaeltet omkuld og taske stjaalet. Begge havde boet her i flere aar, og ligende ikke "turister/nemme ofre" som saadan. Aergeligt - men ja: inflation/faerre job Etc. paavirker specielt lower-class og de har ofte intet at tabe.... Skaal! |
|
Spring til debat: |