Se indlæg
 Udskriv debat
Hvordan beregnes ejendomsværdiskat
zarathustra
Hvis man køber en ejendom i Thailand skal man betale ejendomsværdiskat i DK heraf (hvilket i øvrigt er fuldkommen vanvittigt eksempelvis for pensionister, der ikke modtager pensionstillæg, men det er anden snak)
Men hvordan finder Skat beregningsgrundlaget for ejendommen?
Husk at leve mens du gør det

Jake
Du skal beskattes af din ejerbolig i udlandet, hvis du stadig har bopæl i DK. Skat vurderer, at tusindvis af danskere ejer boliger i udlandet, primært i Spanien og Frankrig, uden at opgive det.

Der er en link på [url]www.udvandrerne.dk [/url]for øjeblikket der handler om ejendomsværdiskat i udlandet.

lindy

zarathustra
Jeg fik mig vist forkert formuleret.
Jeg ved godt, at man, når man ejer en ejerbolig i udlandet og har bopæl i Dk, skal beskattes af den udenlandske ejendom. Og at udenlandsdanskere ikke beskattes herhjemme af fast ejendom i udlandet.
Men det jeg spurgte specifikt til er om man simpelthen kan gå ud fra, at beregningsgrundlaget hos SKAT er den faktiske handelspris på ejendommen.
Videre: hvorledes fastsætter SKAT løbende beregningsgrundlaget (det er jo ikke nødvendigvis sådan at værdien på en udenlandsk bolig stiger og falder som danske boliger
Husk at leve mens du gør det

taleofdk
Som lindyras skriver er her en del oplysninger om emnet du kan bruge Smile

http://www.sunshi...p?msid=263

It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
ingolf
[url]www.udvandrerne.dk[/url]

lavede lige dit link aktiv. Der må ikke väre "tomme felt" hverken för eller efter et link.

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 28/06-2008 18:41

Spring til debat: