Se indlæg
Hvordan beregnes ejendomsværdiskat
|
|
zarathustra |
Lagt på d. 28/06-2008 15:07
|
Begynder Antal indlæg: 13 |
Hvis man køber en ejendom i Thailand skal man betale ejendomsværdiskat i DK heraf (hvilket i øvrigt er fuldkommen vanvittigt eksempelvis for pensionister, der ikke modtager pensionstillæg, men det er anden snak) Men hvordan finder Skat beregningsgrundlaget for ejendommen? Husk at leve mens du gør det
|
|
|
Jake |
Lagt på d. 28/06-2008 17:34
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
Du skal beskattes af din ejerbolig i udlandet, hvis du stadig har bopæl i DK. Skat vurderer, at tusindvis af danskere ejer boliger i udlandet, primært i Spanien og Frankrig, uden at opgive det. |
|
|
Lagt på d. 28/06-2008 18:25
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Der er en link på [url]www.udvandrerne.dk [/url]for øjeblikket der handler om ejendomsværdiskat i udlandet. lindy |
|
|
zarathustra |
Lagt på d. 28/06-2008 18:29
|
Begynder Antal indlæg: 13 |
Jeg fik mig vist forkert formuleret. Jeg ved godt, at man, når man ejer en ejerbolig i udlandet og har bopæl i Dk, skal beskattes af den udenlandske ejendom. Og at udenlandsdanskere ikke beskattes herhjemme af fast ejendom i udlandet. Men det jeg spurgte specifikt til er om man simpelthen kan gå ud fra, at beregningsgrundlaget hos SKAT er den faktiske handelspris på ejendommen. Videre: hvorledes fastsætter SKAT løbende beregningsgrundlaget (det er jo ikke nødvendigvis sådan at værdien på en udenlandsk bolig stiger og falder som danske boliger Husk at leve mens du gør det
|
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 28/06-2008 18:38
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
Som lindyras skriver er her en del oplysninger om emnet du kan bruge http://www.sunshi...p?msid=263 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
ingolf |
Lagt på d. 28/06-2008 18:40
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
[url]www.udvandrerne.dk[/url] lavede lige dit link aktiv. Der må ikke väre "tomme felt" hverken för eller efter et link. Ingolf Redigeret af ingolf d. 28/06-2008 18:41 |
|
Spring til debat: |