Se indlæg
Kriminalitet mod udlændinge i Thailand
|
|
zarathustra |
Lagt på d. 27/06-2008 22:02
|
Begynder Antal indlæg: 13 |
manse skrev: Kære Ingolf Du har ret, hvis jeg bruger våbenet er det ikke straffrit, men jeg kan heller ikke få en våbentilladelse, så det er konen der har, men jeg skyder og lader hende overtage pistolen, hvis det skulle ske. Alt er undersøgt med politiet, så hvis nogle kravler over muren skal du selvfølgelig først skyde i luften derefter har du alle rettigheder. Jeg håber selvfølgelig ikke dette skal komme an på en prøve, men jeg er kold over for disse personer, for de har ingen hæmninger, det samme har jeg hvis det skulle komme dertil. Jeg har fået den besked fra politiet, at hvis nogle kravler over muren, ja så er det varsel først, så må jeg jo håbe de løber haha, hvis ikke og de trænger ind i huset har konen frit spil til affyring med personen som mål. Ja det er det vi har fået at vide, og jeg håber det holder hvis det skulle ske Nu tillader jeg mig, naturligvis ud fra en dansk holdning til det, at være meget uenig med dig i, at det med at gribe til våben er rimelig; det har man vel politiet til. Men når jeg derefter tænker lidt over det, så håber jeg da ikke, at jeg med mit valg af Thailand som fremtidigt otium-område har valgt helt forkert. Jeg har i hvert fald ikke lyst til at rende rundt med våben, ej heller bryder jeg mig om tanken om, at man ikke skulle kunne føle sig tryg. Så det er et meget underligt sagsområde. Enlight me Husk at leve mens du gør det
|
|
|
zarathustra |
Lagt på d. 27/06-2008 22:31
|
Jeg kunne i og for sig godt tænke mig at få lidt info fra de af jer, der har tonsvis af erfaringer dernedefra, vedr. kriminalitetssituationen, særligt hvilke typer kriminalitet, der er typiske. Videre kunne jeg godt tænke mig lidt info om, hvad disse såkaldte private vagtværn sikrer og hvorfor disse er nødvendige.Og hvordan det er at leve i sådanne områder. På forhånd tak Husk at leve mens du gør det
|
|
|
Jake |
Lagt på d. 27/06-2008 22:51
|
Øvet medlem Antal indlæg: 380 |
Desværre vil vi se mere berigelseskriminalitet i takt med at fødevarepriserne stiger - især i tredieverdens lande. Selvom Thailand generelt er et fredligt, buddistisk land, vil vi også se en stigning her; dog tror jeg ikke på, at der er grund til decideret frygt. |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 27/06-2008 23:27
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
zarathustra skrev: Nu tillader jeg mig, naturligvis ud fra en dansk holdning til det, at være meget uenig med dig i, at det med at gribe til våben er rimelig; det har man vel politiet til. Men når jeg derefter tænker lidt over det, så håber jeg da ikke, at jeg med mit valg af Thailand som fremtidigt otium-område har valgt helt forkert. Jeg har i hvert fald ikke lyst til at rende rundt med våben, ej heller bryder jeg mig om tanken om, at man ikke skulle kunne føle sig tryg. Hejsan zarathustra. Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om Thailand og thailandsk kriminalitet, men du skal vide, at en röver eller indbrudstyv i Thailand er MINDST beväbnet med kniv, men ofte med mange andre våben, og de bruger dem, så snart du ikke gör som de vil, og en gang imellem også når du gör som de vil. Ikke noget med med at stikka af med halen mellem benene, nej så hellere slå dig/jer ihjäl, så de ikke taber ansikte. At man ikke skal rende rundt med våben på sig, kan jeg holde med om, for det er meningslöst. Bliver du udsat for et röveri, og pröver at få våbnet frem, er det du som er död först. Ha` så lidt som muligt på dig, og avlever det til röveren, så har du stor chance at overleve. Men i sit eget hjem synes jeg det er helt ok. Der har du mange gange en stor chance at overraske indbrudstyven/röveren, för han overrasker dig. Spetakkel når han pröver at bräkker ind, hunden gör, eller dine naboers hunde gör. Og om han/de ikke forstår et skud i luften, forstår han/de måske et i panden. Du skal vide, at det er dödligt alvor, og om du ikke skyder dem, skyder de dig, eller stikker kniven i dig. Du bliver nödt til at forstå, at det ikke er som i lille DK, at tyven löber skrigende väk, når du råber efter ham. Håber at du blev lidt klogere, og forstår, at et liv betyder så lidt i TH. Pas på dig selv derude! Ingolf PS! bliv nu ikke bange for Thailand, men vär realistisk. Det er en ond verden vi lever i!! Redigeret af ingolf d. 27/06-2008 23:39 |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 27/06-2008 23:39
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
Når alt kommer til alt er Thailand ikke så farligt at gæste eller at bosætte sig som udlænding , uanset hvor i verden man bor vil der være nogle der ikke kender forskel på mit og dit, men at en udlænding skulle være et oplagt mål for en Thai at angribe, den holder vist ikke helt stik, jo det kan da ske, men sammenlignet med en thai angriber en thai, så er der vist ikke meget at komme efter. Og det kommer vel lidt an på hvor man vil bo henne i Thailand angående om man føler sig usikker eller ej, tænker her på om der er langt til den lokale politi station, har man det godt/skidt med de Thai der bor der, føler man sig sikker i det område man har sin daglige gang i osv. Tit lever Thaierne i samme område i generationer, er man uden for lov og ret så har de lokale Thai selv et slags vagt værn, her kan jeg nævne min Thai famillie og det område de bor i, i syd Thailand som et eksempel. Jeg har aldrig følt mig utryg i Thailand, well, kun lidt nede i syd Thailand når mørket er faldt på og man går hjem ad igennem gummi plantagerne sammen med konen og man tænker lidt på at det var har omkring nogen fik skåret hovederne af men her er det jo ikke thaierne jeg frygter / tænker på da området blandt Thaierene er jo lidt som en stor famillie, man passer på hinanden, vel især når der er en konflikt kørende. Men ellers har jeg aldrig følt utryghed i Thailand af nogen form. Thailand er et kanon land og sikkert med lidt forbehold, man kan jo altid opsøge ballade eller friste til ballade hvis det er det men er ude på, den er jo gangbar over alt i verden. Et vagtværn holder kort og godt folk ude der ikke har noget at gøre der og passer på området, bygningen, butikken - eller what ever det nu kan være der skal beskyttes. Redigeret af taleofdk d. 27/06-2008 23:45 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 28/06-2008 13:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
muslingskaller skrev: i lyder sku som amerikaner, nej hvor er det dejligt med et skydevåben men er det ikke bare en dårlig undskyldning du køber en tilladelse osv til 60 k til hvad? er du bange for dit liv eller er det for at beskytte dit indbo? hvar det ikke bedre at få et godt forehold til dit lokal-område og få en god forsikring. det er sku da tåbeligt at tro at du løser noget ved våben husk at det er os rige der sidder på kassen, og vi vil ikke dele. tænk hvis det var dig der var fattig. En forsikring er ligesom lidt for sent naar man er blevet skudt eller stukket af en bandit. Uanset hvor godt et forhold man har til sit lokalomraade, er det jo ingen garanti for ro og orden. Mange af de roedder der laver ballade har baade arme og ben, saa de kunne jo evt. hanke op i sig selv og faa et job. Enhver har vel ret til at forsvare sin familie, sine vaerdier og sig selv, saa det du skriver er i mine oere, det vaerste oeregas jeg laenge har hoert/laest... Verden udvikler sig desvaere i en meget uheldig retning.. Til BkkNielsen. Billedet er et gammelt arkivbillede... Redigeret af Suk Rak Ning d. 28/06-2008 13:40 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
zarathustra |
Lagt på d. 28/06-2008 14:34
|
Håber at du blev lidt klogere, og forstår, at et liv betyder så lidt i TH. Nu prøvede jeg også at udtale mig en smule forsigtig vedr. forholdene i Thailand og om hvad der kan være/blive nødvendig dernede og lagde op til, at I andre bidrog med erfaringer. De erfaringer er jo superlæsning og info for de af os, der grne vil fyldes op af hvorledes situationen egentlig er. Havde jeg udtalt mig, som jeg plejer, altså i forhold til danske forhold, havde jeg også brugt en hel anden retorik i spørgsmålet omkring våben og den slags. Men når det er andre kulturer er det min holdning at jeg må være åben for hvad status quo er og derfefter drage mine konklusioner. Og som det er nu, ser det ud til, at det er nødvendigt med vagtværn og disse skulle have god indflydelse. Det er jo svært at argumentere imod, da jeg går ud fra, at de af jer, der udtaler jer, ved hvad I snakker om. Redigeret af zarathustra d. 28/06-2008 14:35 Husk at leve mens du gør det
|
|
|
manden |
Lagt på d. 28/06-2008 21:08
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 85 |
Suk skrev: Mange af de roedder der laver ballade har baade arme og ben, saa de kunne jo evt. hanke op i sig selv og faa et job. Er det ikke tåge snak fra en FP. Jeg kan se på billedet at du også har både arme og ben, hvad med at du fik et job... |
|
|
manse |
Lagt på d. 29/06-2008 00:29
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 723 |
Kære Toy Jeg synes lige nu, at du rammer under bætestedet. Dette er ikke fair. Hvad dine intentioner er ud over at genere vedkommende, ved jeg af gode grunde ikke, men jeg synes ikke denne form for smædekampagne er denne side værdig. Håber du beholder dine arme og ben |
|
|
Rayong Info |
Lagt på d. 29/06-2008 01:44
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 97 |
Her kan I laese og se billeder af al raporteret kriminalitet (uheld) begaaet de sidste 2 mdr i Pattaya, daglig updated med close up billeder af de dode og anholdte. http://www.pattay.../news.html Pattaya One News """ From the team that brought you Pattaya City News, comes a brand new program on Sophon Cable TV Pattaya, and a new online news service updated every day. With improved news coverage and features which are relevant to you, Pattaya ONE News is produced with the viewer and online reader in mind. We hope you enjoy our site and we welcome any feedback on our service. """ Welcome to the next generation of news coverage in Pattaya, Thailand! Howard Miller Executive Producer, Pattaya ONE News MVH |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 29/06-2008 03:04
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Toy skrev: Suk skrev: Mange af de roedder der laver ballade har baade arme og ben, saa de kunne jo evt. hanke op i sig selv og faa et job. Er det ikke tåge snak fra en FP. Jeg kan se på billedet at du også har både arme og ben, hvad med at du fik et job... Om jeg faar FP eller ej, ja det rager jo saadan set ikke dig, men en ting kan jeg fortaelle dig, jeg er ikke kriminel..........saa hvis du skal kaste med mudder saa goer det et andet sted... Paa forhaand TAK... Redigeret af Suk Rak Ning d. 29/06-2008 03:20 Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Saendaeng |
Lagt på d. 29/06-2008 05:56
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1277 |
Jeg forstår dig Suk , det er kun ballade Toy er ude på at lave her. Vi har kamera overvågning udenfor vores hus , og rigtig uanset hvor i verden vi befinder os vil der værer kriminalitet. Og den dag idag betyder det at vi må værne for os selv , der vil altid være nogle som vil lave penge på den hurtige og ulovlige måde , så hvorfor gøre det nemt for dem. Michael B Kristensen
|
|
|
manse |
Lagt på d. 29/06-2008 08:32
|
Kære Suk Lad nu være med, at lade dig rive med i Toy's sandkasse. Vi må jo gå ud fra at han taler ud fra det han formår og har hjerne til. Lad dog barnet være, så vi kan komme videre. Jeg giver dig ret i at det ikke rager ham eller andre hvorfor folk får deres pension, og jeg siger som saendaeng. Vi har ret til at beskytte os selv. Jeg har altid gjort det, og har kun nogle få gange i mit liv haft brug for at bruge mine våben, og det har ikke kostet liv men kun et brækket ben. Jeg vil altid og også i fremtiden beskytte min familie og mit hjem for de idioter der ikke kan acceptere den private ejendomsret. Ja det er bare min mening. |
|
|
Lagt på d. 29/06-2008 09:06
|
|
Begynder Antal indlæg: |
manse skrev: Bare for at sætte det hele i en hvis relief. Jeg har 3 af omkringboende der har haft indbrud med rottegift til hundene og alt andet, men manse den enorme farang har de sgu endnu ikke turde gøre noet ved haha, men jeg vil glæde mig til at se dem med hundene, og skulle de slippe igennem har vi nu fået våbentilladelse for den nette sum af 60.000.- bath men det inkludere også træning o.s.v. og selvfølgelig den gode pistol, og så skal der sgu ikke meget til før jeg skyder hvis de ændre havelågen, og det er straffrit. Manse, den knallert du har købt dig, hjælper dig jo ikke hvis der sendes gas ind under døren først. Jeg hørte om en fyr fra midt europa, kan ikke stave til Swchitz, i en landsby i det nordvestlige Isarn, som havde syv hunde, og troede sig sikker. Hundene fik frikadeller, og han blev røvet mans han og hans familie sov. Han har investeret en formue i det enorme hus, med pool og det hele. Han drøm om paradis er blevet til et halvede. Jeg kender danskere i samme område, som reelt ikke tør tage hjemmefar mere end et par timer, de er bange for at huset er tømt når de kommer hjem. Hvis det så bare kun var "forfærdelige" Pattaya, sådan noget skete, så kunne man jo bare flytte. Men sådan er det desværre ikke. |
|
|
Lagt på d. 29/06-2008 09:14
|
|
zarathustra skrev: Håber at du blev lidt klogere, og forstår, at et liv betyder så lidt i TH. Nu prøvede jeg også at udtale mig en smule forsigtig vedr. forholdene i Thailand og om hvad der kan være/blive nødvendig dernede og lagde op til, at I andre bidrog med erfaringer. De erfaringer er jo superlæsning og info for de af os, der grne vil fyldes op af hvorledes situationen egentlig er. Havde jeg udtalt mig, som jeg plejer, altså i forhold til danske forhold, havde jeg også brugt en hel anden retorik i spørgsmålet omkring våben og den slags. Men når det er andre kulturer er det min holdning at jeg må være åben for hvad status quo er og derfefter drage mine konklusioner. Og som det er nu, ser det ud til, at det er nødvendigt med vagtværn og disse skulle have god indflydelse. Det er jo svært at argumentere imod, da jeg går ud fra, at de af jer, der udtaler jer, ved hvad I snakker om. Halløjsa! Læs denne tråd, og du har det meste. Piger fra uorganiserede pick up steder som blandr sovemiddel i din øl, og forsvinder med dine ejendele, er vel næste det eneste som ikke har været omtalt i denne tråd. Jo og så at der stjæles en masse motorcykler, hvis du efterlader din bagage uovervåget et kort øjeblik på Bangkoks hovedbanegård, forsvinder den, og ja, er der folk her, som har eksempler på kriminalitet som ikke er nævnt her? |
|
|
Lagt på d. 29/06-2008 09:44
|
|
Rayong Info skrev: Her kan I laese og se billeder af al raporteret kriminalitet (uheld) begaaet de sidste 2 mdr i Pattaya, daglig updated med close up billeder af de dode og anholdte. http://www.pattay.../news.html Pattaya One News """ From the team that brought you Pattaya City News, comes a brand new program on Sophon Cable TV Pattaya, and a new online news service updated every day. With improved news coverage and features which are relevant to you, Pattaya ONE News is produced with the viewer and online reader in mind. We hope you enjoy our site and we welcome any feedback on our service. """ Welcome to the next generation of news coverage in Pattaya, Thailand! Howard Miller Executive Producer, Pattaya ONE News MVH Det triste ved dit indlæg er, at du ikke får med, at Pattaya/ Jomtien ikke er værrer end andre steder, hvis du sammenligner med mængden af turister. Der er langt færre turister i byer som Hua Hin, Chiang Mai, Udon Thani, Surat, osv, men der sker også forbrydelser der. For ikke at glemme landsbyerne, hvor det som manse er inde på, også kan være farligt at bo. Han har endda fået sig en våbentilladelse. |
|
|
manden |
Lagt på d. 29/06-2008 10:02
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 85 |
Lige så snart man ikke er enig i noget herinde, så er man ikke fair, laver smædekampange, skriver kun for at lave ballade, er et barn og leger i sandkasse osv. Skal gerne prøve at uddybe hvad jeg mener, men ud fra ovenstående er jeg ikke sikker på om kommer til at forstå det. Først vil jeg undskylde over jeg ikke udtrykte mig klart, selvfølgelig rager det ikke mig om suk er FP men det er jo ikke nogen hemmelighed, og det var for at sætte den tåbelige bemærkning i relief. At når man har arme og ben kan man arbejde – det var suks ord Suk har arme og ben, er tilkendt FP og kan ikke arbejde Suk der bor i Isaan, burde vide at det ikke er ligetil at få et job, der er rigtig mange der gerne ville have et fast job men må nøjes med en enkelt dags arbejde i ny og næ, og må leve fra dag til dag. Nu sidder der jo nok nogen og vil misforstå mit indlæg igen. NEJ jeg bifalder på ingen måde kriminalitet. For at vende tilbage til emnet, så mener jeg at jo flere våben der kommer i omløb jo grovere bliver kriminaliteten. For hvis den indtrængende mener at han kan risikerer at blive taget eller skadet, så tager han jo logisk nok sine forholdsregler. Hvad hjælper det at man har en pistol under hovedpuden, men man ikke vågner før man får skåret halsen over.. Glem den potensforlænger den bliver bare din død. Den kunne måske være berettiget hvis man boede i ødemarken med flere km. til nærmeste nabo men i byen, nej Jeg mener at man i stedet skal sikre sin bolig med alarm og gitter lys osv. så indtrængen bliver så svær og larmende som mulig og så selv naboerne hører det |
|
|
manse |
Lagt på d. 29/06-2008 11:38
|
Kære Toy Der er ingen der laver smædekampagne mod dig, men når man skriver uklogt må også du tage til efterretning, at andre vil svare i samme dur. Jeg vil medgive dig at våben ikke er en smart løsning, men når man kan konstatere at politiet ikke gider gøre så meget ved selv alvorlige indbrud, ja så er man nødt til at forsvare sig med de midler, man så har mulighed for. Med en tilladelse i hånden, har du mulighed for at forsvare dig, hvis en uvedkommende trænger over den 2 meter høje mur med lys, skære de svære jernstænger i stykker som er for alle dørene og vinduerne og til sidst smadre vinduerne for at komme ind upåagtet af, at bilen og andet holder i indkørslen, ja så er disse personer sgu ligeglade med dit liv og hvis du er så naiv, at du tror at hvis jeg ligger på mine grædende knæ og siger tag hvad i vil og fortsæt med at voldtage min kone. Ja så må du revidere din opfattelse synes jeg. |
|
|
Lagt på d. 29/06-2008 12:56
|
|
Hold nu fred i dene tråd, lad nu være med at provokere en lukning af tråden. Las os dog holde os til emnet. Please, :-) |
|
|
manse |
Lagt på d. 29/06-2008 14:24
|
Kære Aaby Jeg kan ikke se hvorfor en sådan tråd skulle lukkes, for der er jo ikke sket så meget andet end at folk siger deres mening, og det mener jeg ikke berettiger til en lukning. Der skal være plads til alle |
|
Spring til debat: |