Se indlæg
Side 2 af 2: 12
|
hvordan er lovene for kvinder i thailand?
|
|
Lagt på d. 20/06-2008 09:53
|
|
Begynder Antal indlæg: |
taleofdk skrev: Hep: Det du taler om der er da ganske normalt, deres fælles barn skal forlade Thailand så skal manden give samtykke til at barnet kan forlade Thailand, det samme vil gælde hvis det var manden der tager barnet med ud af Thailand, så skal han bede om moderens samtykke. Nej! For hvis barnet er født uden for ægteskab, så han manden slet ingen rettigheder. Så mangel på ligestilling gå begge veje. dsd |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 20/06-2008 10:56
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
deepseadivers skrev: taleofdk skrev: Hep: Det du taler om der er da ganske normalt, deres fælles barn skal forlade Thailand så skal manden give samtykke til at barnet kan forlade Thailand, det samme vil gælde hvis det var manden der tager barnet med ud af Thailand, så skal han bede om moderens samtykke. Nej! For hvis barnet er født uden for ægteskab, så han manden slet ingen rettigheder. Så mangel på ligestilling gå begge veje. dsd Det er kun rigtigt, hvis manden ikke er registreret som værende barnets far. Peter
|
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 20/06-2008 12:04
|
Øvet medlem Antal indlæg: 348 |
ABEKATTEN skrev: Talefod, jeg opgiver, du taler om at ændre et pas jeg taler om udstedelse af pigens første pas, jeg taler overhovedet ikke om børn. Så opgiver vi begge to det er det samme om der skal ændres i et pas eller et pas skal udstedes første gang, det hele afhænger af pigens efternavn, er pigen gift ændre hun jo som regel sit efternavn til mandens efternavn, skal hun have sit pas første gang efter hun er gift, skal hun jo kunne dokumentere hun har et andet (ændret) efternavn end det efternavn hun er født med. Ang. børn skrev du dette I et ægteskab er det manden der bestemmer hvor mindreårrige børn skal opholde sig paulsenp skrev: deepseadivers skrev: taleofdk skrev: Hep: Det du taler om der er da ganske normalt, deres fælles barn skal forlade Thailand så skal manden give samtykke til at barnet kan forlade Thailand, det samme vil gælde hvis det var manden der tager barnet med ud af Thailand, så skal han bede om moderens samtykke. Nej! For hvis barnet er født uden for ægteskab, så han manden slet ingen rettigheder. Så mangel på ligestilling gå begge veje. dsd Det er kun rigtigt, hvis manden ikke er registreret som værende barnets far. enig med paulsenp. Er barnet født uden for ægteskab er det faderen der har klokket i det og ikke sørget for at barnet bære hans efternavn ....... hvis barnet er født uden for ægteskab og barnet bære faderens efternavn på fødselsattesten har han samme rettigheder som hvis barnet var født i ægteskab. Redigeret af taleofdk d. 20/06-2008 12:28 It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 20/06-2008 12:44
|
Antal indlæg: 198 |
Kender ikke til hvordan lovene er, men praktikken har jeg prøvet sidste år, og den var som følger: Datter har fars navn... Kommunen ændrede dette, da vi kunne fremvise vidner, der bekræftede at han intet havde med barnet at gøre, og heller ikke betalte noget som helst.. I bangkok udstedte de pas på den baggrund uden problemer af nogen art. Vi havde papir med fra kommunen der gav min kone den fulde forældre myndighed. MSR P.S alt dette er gennemført sidst i 2007 Det skal lige siges at min kone IKKE var gift med barnet far, måske havde det indflydelse.. |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 20/06-2008 13:12
|
msr tak for dit indlæg. Du beskriver den råde tråd. Og det betyder ikke noget at de ikke var gift, det der er afgørende er det efternavn som i fik ændret, det er der hele humlen ligger, i stort set alt hvad denne tråd handler om, i dit tilfælde går faderen fra at have ligestilling sammen med moderen til at have ikke en pind at skulle have sagt over barnet, dette bunder i efternavnet på barnets fødselsattest som i fik ændret til moderens efternavn går jeg ud fra. It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
suthadesdame |
Lagt på d. 20/06-2008 13:34
|
Begynder Antal indlæg: 13 |
jeg er ii et forhold med en thailænder og vi har et barn sammen , og er blevet forlovet.. og vi har også snakket om at vi sku giftes her ii 2010 ii thailand, er det en klog idé? ..altså jeg har hele forældremyndigheden over vores barn nu , men blir det så ændret hvis vi blir gift, eller ??? |
|
|
Lagt på d. 20/06-2008 13:40
|
|
Begynder Antal indlæg: |
deepseadivers billede liner noget fra et tempel, selv en kvinde kan blive buddha, hun skal bare lige genfødes som mand først |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 20/06-2008 13:57
|
bkk skrev: deepseadivers billede liner noget fra et tempel, selv en kvinde kan blive buddha, hun skal bare lige genfødes som mand først suthadesdame skrev: jeg er ii et forhold med en thailænder og vi har et barn sammen , og er blevet forlovet.. og vi har også snakket om at vi sku giftes her ii 2010 ii thailand, er det en klog idé? ..altså jeg har hele forældremyndigheden over vores barn nu , men blir det så ændret hvis vi blir gift, eller ??? Hvor bor i henne i Danmark eller Thailand ? Hvis i bor i DK, er det så ikke noget med at barnet altid følger moderen ved en kæreste/kone fra udlandet ? Syntes jeg har hørt historier om at hvis kæresten/konen tager hjem eller bliver sendt hjem, så følger barnet hende og som mand sidder man der alene tilbage ? It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
suthadesdame |
Lagt på d. 20/06-2008 16:44
|
Begynder Antal indlæg: 13 |
vi bor her i DK |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 20/06-2008 17:19
|
suthadesdame skrev: vi bor her i DK Tag du roligt over og bliv gift i Thailand It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
Hep |
Lagt på d. 20/06-2008 18:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
taleofdk skrev: Hep: Det du taler om der er da ganske normalt, deres fælles barn skal forlade Thailand så skal manden give samtykke til at barnet kan forlade Thailand, det samme vil gælde hvis det var manden der tager barnet med ud af Thailand, så skal han bede om moderens samtykke. Lige for en god ordens skyld. Min kone var gift med denne mand tidligere og naturligvis efterfølgende skilt. Min kone havde den fulde forældremyndighed over barnet. Barnets efternavn var tidligere skiftet til min kones efternavn fra hendes eksmands efternavn (og her skulle han skrive under på det). Dog skulle han stadigvæk skrive under på papirene for at knægten kunne få et pas på trods af at han havde min kones efternavn. |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 20/06-2008 19:30
|
Hep skrev: taleofdk skrev: Hep: Det du taler om der er da ganske normalt, deres fælles barn skal forlade Thailand så skal manden give samtykke til at barnet kan forlade Thailand, det samme vil gælde hvis det var manden der tager barnet med ud af Thailand, så skal han bede om moderens samtykke. Lige for en god ordens skyld. Min kone var gift med denne mand tidligere og naturligvis efterfølgende skilt. Min kone havde den fulde forældremyndighed over barnet. Barnets efternavn var tidligere skiftet til min kones efternavn fra hendes eksmands efternavn (og her skulle han skrive under på det). Dog skulle han stadigvæk skrive under på papirene for at knægten kunne få et pas på trods af at han havde min kones efternavn. Jeg kan af gode grunde ikke snakke med om hvad der sker i privaten men du skriver selv at faderen er umyndig gjort, så det lyder sært han skulle have et ord at skulle have sagt, men han kan evt. have indgået en aftale med moderen, da han gav "afkald" på barnet da de blev skilt. Prøv at spørge din kone om dette, hvorfor han skulle skriver under på noget når han gav afkald på barnet, det kunne jo være han havde samværs ret med barnet selv efter skilsmissen elller en anden aftale de gør han har en ting at skulle have sagt ?, man kan mand og kone imellem lave aftaler om barnet, gå i retten eller hvad man nu lyster, være venner eller uvenner lidt som i DK, når der laves aftaler om skilsmisse og fælles børn osv .... It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
|
msr - Martin Rasmussen |
Lagt på d. 20/06-2008 19:34
|
Antal indlæg: 198 |
[quote]taleofdk skrev: msr tak for dit indlæg. Du beskriver den råde tråd. Og det betyder ikke noget at de ikke var gift, det der er afgørende er det efternavn som i fik ændret, det er der hele humlen ligger, i stort set alt hvad denne tråd handler om, i dit tilfælde går faderen fra at have ligestilling sammen med moderen til at have ikke en pind at skulle have sagt over barnet, dette bunder i efternavnet på barnets fødselsattest som i fik ændret til moderens efternavn går jeg ud fra. Hej Taleofdk.. Som du ganske rigtigt konkludere, var det efternavnet på fødselsattesten der blev ændret.. Han har ikke skulle skrive på noget som helst, han er slet ikke blevet spurgt.. Simpelthen fordi vidnerne fortalte om det totalt manglende engagement ( svigermor jeg elsker dig og en eller anden på kommunen der kender familien Msr |
|
|
Hep |
Lagt på d. 20/06-2008 19:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
taleofdk skrev: Jeg kan af gode grunde ikke snakke med om hvad der sker i privaten men du skriver selv at faderen er umyndig gjort, så det lyder sært han skulle have et ord at skulle have sagt, men han kan evt. have indgået en aftale med moderen, da han gav "afkald" på barnet da de blev skilt. Prøv at spørge din kone om dette, hvorfor han skulle skriver under på noget når han gav afkald på barnet, det kunne jo være han havde samværs ret med barnet selv efter skilsmissen elller en anden aftale de gør han har en ting at skulle have sagt ?, man kan mand og kone imellem lave aftaler om barnet, gå i retten eller hvad man nu lyster, være venner eller uvenner lidt som i DK, når der laves aftaler om skilsmisse og fælles børn osv .... Der er ingen aftaler omkring barnet og han er fuldstændig uinteresseret i det. Jeg ved også hvad der står i de forskellige papirer omkring skillsmissen og forældremyndigheden, da vi har fået dem oversat i forbindelse med familiesammenføringen af drengen. Det jeg ved er at de var meget ufleksible hos paskontoret i Bangkok. Det lokale Amphur havde sagt at vi sagtens kunne få lavet pas til ham i Bangkok og at det var nok at min kone skrev under, da hun jo havde forældremyndigheden. Vi havde også disse officielle papirer med til Bangkok, men de var ligeglade. De ville have faderens underskrift. Om det så var fordi at de havde en dårlig dag i Bangkok paskontor eller hvad det skal jeg ikke kunne svare på. Det var ikke noget problem at få faderen til at skrive under, men betød lige 700 km's kørsel frem og tilbage for os.. Anyways - min opfattelse af thailandsk lovgivning er at den er meget åben overfor fortolkning og humør af den pågældende person, der sidder og skal effektuere den |
|
|
taleofdk |
Lagt på d. 20/06-2008 20:24
|
Hep skrev: Anyways - min opfattelse af thailandsk lovgivning er at den er meget åben overfor fortolkning og humør af den pågældende person, der sidder og skal effektuere den det kan regne idag og solen skinner imorgen eller så var det omvendt Det er jo det der er dælens ved Thailand når man snakker om hvad gældende lovgivning er og det er næsten uanset hvad der snakkes om, så kan den gradbøjes og laves krumspring, på den gode eller den knap så gode måde alt efter på hvilken side af bordet man står It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com
|
|
Side 2 af 2: 12
Spring til debat: |