Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
TomTom/Garmin eller..?
|
|
Frankie-boy |
Lagt på d. 10/06-2008 23:10
|
Øvet medlem Antal indlæg: 121 |
Er TomTom også på marked i Thailand...? har læst i "anden tråd" at kort kan købes for ca. 7000 bath til Garmin ( Jan Svitzer) hvad med TomTom eller Sony m.v. .....?
Hilsen Frankie-boy.
"Do it my way" |
|
|
Hep |
Lagt på d. 11/06-2008 08:46
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
Ved ikke om man kan købe kort til Tom Tom, men jeg har selv en Blaupunkt GPS og den kan man ikke få kort over Thailand til. |
|
|
Frankie-boy |
Lagt på d. 12/06-2008 22:40
|
Det ser ud til de fleste her i "forumet" bruger de gode "gamle" kort, Der er ikke meget hjælp at få her..................... Hilsen Frankie-boy.
"Do it my way" |
|
|
jens |
Lagt på d. 12/06-2008 22:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 810 |
Mio har kort over Thailand Tomtom har helt sikkert ikke, mht Garmin ved jeg ikke hvad der findes. http://www.mio-di...efault.asp Mvh Jens |
|
|
Frankie-boy |
Lagt på d. 12/06-2008 22:59
|
Tak-tak Jens Så blev jeg lidt klogere, hvorfor jeg er int. i TomTom er at de laver 1 model med skand/Europa/US/Canada og hvis så den kunne "snuppe" et TH. kort var alt samlet i et ( og det syntes jeg er dejligt ) Hilsen Frankie-boy.
"Do it my way" |
|
|
Lagt på d. 13/06-2008 10:51
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Hey frankie... Tråden har været oppe her flere gange. Der er 2 store spillere når det kommer til thai maps. Dette er garmin og IGO. er det til en mobil telefon eller pocket pc med windows mobile... såfremt ja så kan jeg da guide til dig til følgende side : [url]www.ppcwarez.org[/url] Linket har du ikke fået af mig he he men kan da sige jeg kender nogen som både har IGO 8 og Garmin XT med nyeste maps over hele thailand og det spiller fint... prisen kender jeg ikke Vinderen her er IGO hvis du er på gå ben og Garmin til bilen... en anden fordel som taler for IGO er den er 3D baseret, dette er der vist ikke andre som kan klare pt... Jeg har selv brugt den til at finde rundt i Bangkok på Gå ben virker perfekt. mvh Thordk Redigeret af d. 13/06-2008 10:54 |
|
|
John |
Lagt på d. 13/06-2008 16:01
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Frankie-boy skrev: Tak-tak Jens Så blev jeg lidt klogere, hvorfor jeg er int. i TomTom er at de laver 1 model med skand/Europa/US/Canada og hvis så den kunne "snuppe" et TH. kort var alt samlet i et ( og det syntes jeg er dejligt ) Hej Frankie-boy Garmin har også en model med Europa og USA, Garmin nüvi 670. Endvidere har den også sokkel til et SD kort hvor du kan have Thailand. Jeg har en Garmin 660 med Europa og Thailand på SD kort, og det virker. Har tidligere brugt Mio med IGO kort, det virker også men hvis du taster en adresse ind der er over 30-50 km. væk kunne den ikke lave beregningen. I de større byer er de begge rimelig detaljeret men når man kommer rigtig ud på landet så er IGO mere detaljeret - ihvertfald i de områder jeg har set på. Rigtig god tur john@dansk-thai.dk
|
|
|
Connector8900 |
Lagt på d. 14/06-2008 19:05
|
Begynder Antal indlæg: 21 |
jeg har lige købt en gps fra ebay uk nuvi 310 (brugt) til 69 £ incl forsendelse og vil så købe kort i thailand til 7500 bath med opgradering i et år. Hvis man skal have det bedste kort skal man vælge garmin. hvis man bare vil have en af de billige modeller kan den fås til 12700 bath. det er en garmin nuvi 200. ellers koster de fra 22000 og op efter. men hvis man vælge at købe prugt så husk at spørg om koden til gps først ellers er den intet værd og de hjælper ikke en hos garmin [url][/url][mail][/mail][img][/img]
|
|
|
xxxxxx |
Lagt på d. 14/06-2008 23:49
|
Øvet medlem Antal indlæg: 281 |
Connector8900 skrev: men hvis man vælge at købe prugt så husk at spørg om koden til gps først ellers er den intet værd og de hjælper ikke en hos garmin det har du ret i men hjælpen er ikke langt væk,hvis du har mistet koden |
|
|
Frider |
Lagt på d. 15/06-2008 12:37
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 27 |
Ud fra egne erfaringer kan jeg klart anbefale IGO 2006 eller IGO Nav 'n Go 8 som bege har kort over Thailand samt poi (point of interest) har selv brugt IGO i Thailand ved flere lejlighedder og de har aldrig svigtet. programmerne findes til Microsoft mobil baseret pda 'er og gps'er Har selv en hacket mio 220 gps som jeg kører igo 2006 på, og en ASUS pocket phone hvor jeg kører Nav n' go 8 på. Derudover kommer IGO Nav n' go til Iphone i Juli måned På ppcwares kan pogrammer og kort findes... Desuden findes der en udgave af begge udgavr af IGO gps programmerne som kan køre under Windows på en bærbar pc. |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 16/06-2008 00:18
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Bruger selv Mio digiwalker og kunne kun købe en piratkopi af et kort (Powermap10) hos en Mio-forhandler (de havde ikke noget originalt). Garmin har, men det koster. – – men husk på, som nævnt tidligere, at Mio ikke kan beregne ret meget længere end 50 – 80 km, så det er om at dele rejsen op i bidder. – den er pænt detaljeret og jeg har brugt den i Bangkok og Pattaya og 300 km. østpå fra Bkk - Der er en anden lille hage: den siger af og til; "gently move to the right and take the next exit from the free way..." DEN MENER TIL VENSTRE, DA DEN HAR GLEMT AT DER ER VENSTREKØRSEL... //sonni08 |
|
|
dugidug |
Lagt på d. 16/06-2008 07:05
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 53 |
hej til at finde rundt i bangkok bruger jeg pt. min danske nokia n95 det virker fint så længe du er inde i bangkok. |
|
|
Frankie-boy |
Lagt på d. 19/06-2008 07:38
|
Tak for de gode indlæg, jeg kan se at jeg er bedst tjent med en Garmin (tror jeg ) Tak for hjælpen til alle. Hilsen Frankie-boy.
"Do it my way" |
|
|
vagt |
Lagt på d. 01/07-2008 04:19
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Hej John Jeg har også en Garmin 660 med Europa kort. Hvor har du købt kort over Thailand på SD kort Hilsen Per Venlig hilsen
Per Olsen |
|
|
John |
Lagt på d. 01/07-2008 06:33
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Kan købes her: http://www.esrith...Eindex.cfm Der var vidst også noget med at det kunne købes i DK nu. Det findes også i piratkopi på nettet. john@dansk-thai.dk
|
|
|
xxxxxx |
Lagt på d. 05/07-2008 09:40
|
Øvet medlem Antal indlæg: 281 |
køb jer en mustek 135 koster kun 9500 bath med kort over thailand, virker perfekt selv ude på landet ja selv hvor der kun er markveje |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 24/08-2008 20:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Jeg overvejer at købe denne her i morgen i Elgiganten Nuvi 660T til 1299kr. http://paperless....ganten_dk/ Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Sjimmel |
Lagt på d. 24/08-2008 20:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 339 |
Hold jer fra det garmin der. det er alt for upræcist. Privat har jeg en garmin 250W på motor vej er den glimrende. På job har jeg en Tomtom! det fungere bare, det er helt præcis med hvor du er Sjimmel [img]http://www.thailandgolfmaps.com/image/gassan_logo.jpg[/img] is not a valid Image.
|
|
|
cesse |
Lagt på d. 24/08-2008 22:53
|
Øvet medlem Antal indlæg: 408 |
Det kommer and på hvor du skal bruge den Tomtom i Danmark Garmin i Thailand Bare min mening Hilsen Cesse |
|
|
claus31130 |
Lagt på d. 25/08-2008 01:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 966 |
yindee skrev bla.. ...virker perfekt selv ude på landet ja selv hvor der kun er markveje Har haft besøg af flere mennesker herude på bøhlandet der har haft GPS med,har set både Garmin og Mustek,og de viser de små grusveje der er heromkring landsbyen........ Claus. Redigeret af claus31130 d. 25/08-2008 01:34 |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |