Se indlæg
 Udskriv debat
Dabske bank...!
phitsanulok
De siger at de ikke laver garantier mere... nu skal man have de 56000 og sætte den på en lukket konto... nogen der har hørt om det?
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
Payanak

Dabske bank har jeg aldrig hørt om Grin

Lung Yao
Ajarn skrev:

Stavemåden skyldes nok fordi han brugte "Dansk-Thai parlør " Wink Grin Grin Grin
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Payanak
Lung Yao skrev:

Stavemåden skyldes nok fordi han brugte "Dansk-Thai parlør " Wink Grin Grin Grin

...skyldes nok fordi... ??? Wink Grin Grin Grin

Tilbage til børnehaven...klap klap klap Smile

birkedhoj
ja den sjov den tanske sprogtShockShock

phitsanulok
Lung Yao skrev:
Ajarn skrev:

Den var sku go! hahah

nej jeg syntes bare at i skulle have noget at grine af ;-)
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url]
Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url]

www.shirtfreak.dk
John
phitsanulok skrev:
De siger at de ikke laver garantier mere... nu skal man have de 56000 og sætte den på en lukket konto... nogen der har hørt om det?

Nej jeg har ikke hørt om det.
Da den nye lov med garanti trådte i kraft for snart 7 år siden, skulle man også have pengene på en spærret konto. Skulle ikke undre mig at de vendte tilbage til det gl. igen.

Jeg syntes du skulle shoppe lidt rundt i de forskellige banker og spørge.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
kylling
Nej det er ikke rigtigt, du kan stadig lave det som en anfordringsgaranti, så indet er ændret der

bangkoknielsen
Nej, intet er ændret, oplyser min bank, der dog ikke er "Dabske Bank", men et navn noget lignende!! - Forholdende er som førhen, og kun et spørgsmål om kreditværdighed...
Redigeret af bangkoknielsen d. 10/06-2008 18:43

WisawagonFaiFaa
Hej phitsanulok

Hvis jeg var dig ville jeg droppe Danske Bank og bliv kunde hos Nordea. For hvad skal man med en bank der ikke kan hjælpe en når mand har brug for det?

Gør det klart for Nordea, at du er villig til, at flytte dine bankforretninger over hos dem, såfremt de kan tilbyde dig en anfordringsgaranti. Har du orden i dine pengesager, vil de selvfølgelig gerne have dig som kunde.

Hos Nordea koster en anfordringsgaranti 275 kr. i kvartalet og nogle hundrede kroner i oprettelse.

Med venlig hilsen

WisawagonFaiFaa
Redigeret af WisawagonFaiFaa d. 10/06-2008 21:28

WisawagonFaiFaa
Det som det kort og godt handler om, er at bankerne har svært ved at låne penge af hinanden pga. finanskrisen, derfor prøver de ihærdigt at lokke almindelige mennesker til investere penge hos dem. Det gør de bl.a. ved at tilbyde attraktive indlånsrenter og som her ved at sige at de kun kan tilbyde en deponerings-/pantsætning ordning.

For de som er interesseret kan jeg oplyse, at FIH Erhvervsbank tilbyder nogle ret pæne indlånsrenter:

Indlånssatser Privat:
-------------------------
FIH PRO DtD 4.50%
FIH PRO 1 5.30% (binding 1 måned)
FIH PRO 3 5.80% (binding 3 måneder)
FIH PRO 12 6.20% (binding 12 måneder)

*Gælder ved indskud over 50.000 kr. for beløb modtaget førstkommende bankdag.

Flere informationer kan indhentes på
http://www.fih.dk
.

PS. det er muligt at Dansk Bank fortsat udsteder anfordringsgarantier til familiesammenføring, men i så fald er det kun til deres bedste kunder.

WisawagonFaiFaa de renter ser spændendne ud, jeg nåede lige at oprette mig i northernrock inde de lukkede i danmark.

renter som de så ud i dag, 12måneder er faldet 0.2 procent
indlånssatser privat
FIH PRO DtD 4.50%
FIH PRO 1 5.40%
FIH PRO 3 5.80%
FIH PRO 12 6.00%
Gælder ved indskud over 50.000 kr. for beløb modtaget førstkommende bankdag

angåendne danskebank så var jeg ved at lukke min konto der for 1½ år siden fordi de kun kunne tilbyde mig anfordringsgarantier, jeg havde pengene i kontanter, og ville ikke betale afgifter osv, når jeg havde kontanter, men jeg gav dem nogle link til nogle hjemmesider, og så kunne de også oprette en spærretkonto.

måske skal du bare henvende dig i en anden afdeling.
jeg får 2,75 procent i danskebank, det er ikke meget, men kontoen blev også oprettet, ganske få måneder inden bankerne begyndte at tilbyde højerenter.
Redigeret af d. 22/06-2008 18:07

quickmouse
WisawagonFaiFaa skrev:
Hos Nordea koster en anfordringsgaranti 275 kr. i kvartalet og nogle hundrede kroner i oprettelse.

hos sparrekassen kronjylland er det hele gratis Grin
og renten er p.t. 1,75 hvis man selv kan stille med pengene.
Redigeret af quickmouse d. 22/06-2008 18:08
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Jimmy57
Jeg har lige været ude for at den Danske bank ikke ville lave garanti uden sikkerhed (F.eks ejerpantebrev) Det må også være kommet bag på min rådgiver, da hun mundtligt havde givet tilsagn i forvejen. Vild panik, da jeg havde en dag tilbage til at stille garanti da jeg havde været på besøg hos min kone i Thailand. det er jo ikke lang tid til at finde manden med papkassen i!
De sagde det ikke var p.g.a. min kreditværdighed, men nye regler oppefra ( Bankkrisen formoder jeg )
Så hvis man har DDB så er det nok en god ide at undersøge sine muligheder i god tid. det skal indskyder at der i mit tilfælde er tale om en 7 års garanti for familiesammenføring, jeg ved ikke om de er ligeså strenge med en 3 måneders garanti.
Jeg vil skifte bank når min familesammenføring er overstået efter den behandling.

ubon lynge
Det er da ikke alle afdelinger af den danske bank der vil man skal stille en sikkerhed, for min kamerat fik lavet en garanti i sidste måned også i 7 år.
Så hvad der er gået galt ved din sag ved jeg ikke, men kan da kun sige det ikke er alle der skal stille den sikkerhed. Wink
Men mange banker er blevet mere strenge med at lave noget de ikk har sikkerhed for, Jeg har heller aldrig selv haft problemer med Den Danske Bank og jeg har haft dem i nu 25 år og har dem stadigvæk Wink
Ubon.

Pibe

risbaronen
jeg skulle også stille sikkerhed og det er ca. 3 år siden nu også i danske bank

http://vinduespudsningkoebenhavn.dk
ubon lynge
OK ja jeg ved ikke hvorfor nogle skal og andre ikke skal, måske det er de enkelte afdelinger der selv bestemmer om de vil have en form for sikkerhed jeg ved det ikke, min kamerat fik hans lavet her i viborg afdeling, måske jeg kan prøve og høre næste gang jeg kommer der ind det er ikke så tit jeg render dem på døren Wink
Ubon.

Pibe

hfb
Jeg har lige snakket med min bankrådgiver og det var ikke et problem at få en anfordringsgarenti eller deponeringskonto i Den Danske Bank.
For at få en anfordringsgarenti kræver de enten en god økonomi eller andre former for sikrehed især i denne tid hvor de næste år måske byder på mere arbejdsløshed og økonomisk afmætning.
Men det er vel også rimeligt?
Redigeret af hfb d. 28/08-2008 20:06

Spring til debat: