Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Førsteklasse kun for thaier
|
|
Lagt på d. 09/06-2008 09:53
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Det er let at rejse med tog fra Malaysia til Thailand. Men det er ikke let at købe billet. # Søren Møller # - 16:04 - 08. jun. 2008 http://ekstrablad...017467.ece At få fremskaffet et togbillet fra Butterworth i Malaysia til Bangkok i Thailand er et underfundigt puslespil, der kræver diplomatiske evner langt udover min normale formåen. Da jeg rejser med en frygtelig masse dyrt udstyr, vil jeg gerne sove i min egen togkupé. Så kommer jeg ikke til at friste eventuelle svage sjæle til at berige sig mit grej. Problemet er bare, at malajerne ikke må udstede førsteklasses billetter til det thailandske tognet, kun anden- og tredjeklasses af slagsen. Men alle de søde mennesker, jeg snakkede med, fortalte mig, at jeg bare kunne købe en opgradering, når vi var kørt ind i Thailand. Og at der altid plejede at være plads. Det sidste ”plejede” huede mig ikke helt. Hvad nu, hvis der netop ikke var i dag, skulle jeg så holde mig vågen i de 19 timer, togturen mellem Butterworth og Bangkok tager? (Og så var vi endda tre timer ekstra forsinkede). No ticket sir Jeg ringede og ringede og ringede til alle de rejsebureauer, jeg kunne finde. Svaret var det samme hver gang. Måske var der plads, men det ville vise sig, når jeg nåede grænsen. Jeg ringede også til det thailandske togvæsen i Bangkok, men her var svaret det samme, som jeg havde fået hos rejsebureauerne. Det er ganske ikke muligt at købe en førsteklassesbillet fra Malaysia til Thailand. Med mindre man altså er i Thailand. Hvilket vel et eller andet sted vil gøre bemeldte billettype temmelig overflødig. Omstillet i en uendelighed Så gav jeg mig til at tigge og bede og forklare om min tur Jorden rundt og alle mine mange kameraer, jeg er så øm over. Nu blev jeg stillet videre, men forståelsesniveauet for mit ønske blev ikke opgraderet. Så blev jeg stillet videre igen. Og igen. Og til sidst fik jeg endelig fat på en mr. Vinich, der besluttede sig for at ville hjælpe. Han lagde en plan. - Jeg har en ven, der arbejder på vores station ved grænsen. Jeg ringer til ham og fortæller, at du er med toget. Når du så har fået stemplet dit pas, skal du bare finde mr. Piyapong. Han har en billet til dig til førsteklasse. Jeg takkede mr. Vinich fyrsteligt; drog fra hotellet, hoppede ombord på toget, nåede grænsen, fandt mr. Piyapong, fandt ud af at han ikke kunne engelsk, brugte frygteligt mange fagter, fik min billet, spurtede tilbage i toget og nåede så Bangkok 17 timer senere. Hvem siger, det skal være let at rejse med det offentlige? bamsen Redigeret af d. 09/06-2008 09:53 |
|
|
phitsanulok |
Lagt på d. 09/06-2008 09:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1054 |
555, god historie :-)
Design dit eget tøj??[url]shirtfreak.dk[/url]
Hus i Thailand??[url]husithailand.dk/[/url] Thai catering??[url]dinthaikok.dk[/url] |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 09/06-2008 13:08
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
Racisme af første klasse... Ligesom det, at "rigtige mennesker" ikke skal betale for at komme ind på templer eller diskoteker; kun udlændinge skal bløde. Godt, at du fandt en, som kunne hjælpe dig. Sonni08 |
|
|
ben |
Lagt på d. 09/06-2008 18:54
|
Øvet medlem Antal indlæg: 438 |
Hej Sonni, 2 ting: det var ikke bamse men en journalist der skrev det (du skriver "godt at du fandt en, som kunne hjaelpe dig" - tror ikke journalisten laeser dette ) For det andet; titlen er misvisende ((foersteklasse kun for Thaier). Thaier kan HELLER ikke koebe en foersteklassesbillet til det Thai togvaesen naar i Malaysia. Saa intet "racisme" i det - blot stupid markedsfoering/salg af Thai togbaner i udlandet. Skaal! |
|
|
sonni08 |
Lagt på d. 09/06-2008 23:25
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 95 |
ok - der var jeg for hurtigt ude. - beklager. Dog står jeg ved min påstand om racisme omkring de differencierede priser på entré. //Sonni |
|
|
ben |
Lagt på d. 10/06-2008 10:17
|
Hej Sonni, Ja, helt enig mht entre priser. Selv hos frisoerer her er der 2 priser mange steder! Skaal! |
|
|
swed |
Lagt på d. 11/06-2008 03:32
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
det er nok lidt sundt for os danskere at fole lidt racisme der rammer os selv, vi kan jo ikke lide farvede og fremmede i hvores land, vi er endog et af de fo lande i europa der har et politisk parti der ikke laegger skjul paa sin afsky overfor alt fremmed. Gud bevare os smukke, kloge og altid retfaertige Arier
Swed
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 11/06-2008 08:30
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
swed skrev: det er nok lidt sundt for os danskere at fole lidt racisme der rammer os selv, vi kan jo ikke lide farvede og fremmede i hvores land, vi er endog et af de fo lande i europa der har et politisk parti der ikke laegger skjul paa sin afsky overfor alt fremmed. Gud bevare os smukke, kloge og altid retfaertige Arier Jeg håber du taler for dig selv selvom du skriver "vi" i ovenstående. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/06-2008 09:07
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2610 |
Foersteklasses loen kun for farang..
Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
Klovn |
Lagt på d. 11/06-2008 10:04
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 575 |
[quote]swed skrev: det er nok lidt sundt for os danskere at fole lidt racisme der rammer os selv, vi kan jo ikke lide farvede og fremmede i hvores land, vi er endog et af de fo lande i europa der har et politisk parti der ikke laegger skjul paa sin afsky overfor alt fremmed. Gud bevare os smukke, kloge og altid retfaertige Arier[/quote Nu er det vel Sverige du hentyder til? der skulle være rigtig mange NAZI sympatsører i dette mærkelige land! det er vel der du selv kommer fra? Frankie goes to Pattaya |
|
|
larsen99 |
Lagt på d. 11/06-2008 10:15
|
Øvet medlem Antal indlæg: 372 |
Webmaster skrev: Ja, han taler ihvertfald ikke for mig
swed skrev: det er nok lidt sundt for os danskere at fole lidt racisme der rammer os selv, vi kan jo ikke lide farvede og fremmede i hvores land, vi er endog et af de fo lande i europa der har et politisk parti der ikke laegger skjul paa sin afsky overfor alt fremmed. Gud bevare os smukke, kloge og altid retfaertige Arier Jeg håber du taler for dig selv selvom du skriver "vi" i ovenstående. |
|
|
ben |
Lagt på d. 11/06-2008 11:17
|
Swed har vidst kigget for dybt i flasken! Vi er paa et Dansk-Thai forum saa mon ikke de fleste her har et positivt syn paa "udlaendinge" vaere det os selv I Thailand eller udlaendinge I DK? (saa laenge de/vi opfoerer sig/os ordentligt!). Skaal! |
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 11/06-2008 11:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
det som Swed ikke lige tænker på det er at hernede (i Thailand) er det jo os der er perkerne, og vi er da nogle stykker så Swed snakkede heller ikke lige på mine vegne Hilsen den glade Perker !! |
|
|
swed |
Lagt på d. 11/06-2008 17:35
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 523 |
Jeg taler ikke om mig selv og jeg haaber ikke at der er nogen her fra DTW der har de holninger jeg kraftigt hentyder til, Og frank Johansen har fulkommen ret i at Sverige er meget mere racisistisk end Danmark , naar jeg er i Sverige horer jeg dagligt udtryk som jeavla svartsaller og svarta fanskab og svenskere er meget irriterrede over at de ikke kan give udtryk for sine meninger om fremmede, det er politisk ukorekt i Sverige at sige noget daarligt om fremmed. der har vi i Danmark da faaet en debat om emnet Og Ben du maa taale for dig selv, jeg er aldrig beruset. Og Tuk Tuk jeg er i thailand nu ,hos min kone og har vaeret paa besog hos hendes familie i surin i nogle dage, nu er vi sammen med hvores faelles venner her i en uge, saa jeg er en lykkelig perker lige nu. Men jeg mener stadig at det ver godt at Vi foler det paa hvores egen krop at blive behandlet anderledes, det er jo hvad Danmark gor ved hvores kaerster , koner , familie og venner bla fra Thailand. Men kun 5 har givet udtryk afstandtagen fra mit indlaeg. jeg burde vaeret svinet til , men desvaere nej. ps jeg dette er fuldt med stave fejl, noget af dette skyldes at det er thai tastatur Skal en tur til Pattaya lordag og sondag, kunne vaere sjovt at mode andre fra DTW, du kan sende en PB hvis du vil Swed
|
|
|
tuktuk |
Lagt på d. 11/06-2008 18:47
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 540 |
Men kun 5 har givet udtryk afstandtagen fra mit indlaeg. jeg burde vaeret svinet til , men desvaere nej. Når man tænker på at der ER 5 der har taget afstand, så tænk på alle dem der stilsigende bare ryster på hovedet, men hvis du vil se hvor mange du trådte over tæerne kan du jo bare spørge her i tråden, jeg er SIKKER på at der vil komme de første 10-15 stykker mere til.... og det synes jeg er rigtigt mange.... |
|
|
Lagt på d. 12/06-2008 06:25
|
|
jeg prøver at læse og læse swed s indlæg og kan da ikke se at han siger noget forkert , eller har man skyklapper på så man ikke kan se ud af øjenkrogen , jeg tror ikke at der findes større racister end her i thailand , selv om de er søde og smilende , men hvad er deres tankegang , hive så mange penge ud af turister som muligt og smiler af det , og det er vel heller ikke forkert at vi hader udlændinge derhjemme ihvertil fald mange gør det hvis man læser nyhederne hilsen jeppe |
|
|
Frank |
Lagt på d. 13/06-2008 18:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
ben skrev: Hej Sonni, Ja, helt enig mht entre priser. Selv hos frisoerer her er der 2 priser mange steder! Skaal! Jeg bliver klippet for 40 bath inklusiv ørerensning og lidt massage lige som de øvrige. |
|
|
El Comandante |
Lagt på d. 15/06-2008 18:11
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Enig med Swed og Jeppe. Uanset hvor glade vi maaette vaere for dk og hvor meget vi elsker at bekraefte udlaendinges forestillinger om dk som et liberalt land, kan man da ikke naegte at der findes en del fremmedhad og 'traditionel tankegang' i landet (ganske som der jo ogsaa goer i mange andre lande, heriblandt ogsaa TH). Mht. pengene, tjener langt de fleste farang'er en del flere penge end den gennemsnitlige thai, saa vel ok man betaler lidt mere? I virkeligheden har thaierne vel bare foert demokratiet ud i dets yderste konsekvens: man bidrager til faellesskabet i det omfang man er i stand til det (og fri mig nu for alle de personlige klagesange og opremsninger om hvor lidt hver af jer tjener, og hvor uretfaerdigt det saa er I skal betale mere for tingene, jeg taler om farang'er generelt. ) Iflg min bedste overbevisning siger swed jo blot hoejt noget vi alle godt ved inderst inde. Danskere er ikke noedvendigvis MERE racisistiske end mange andre lande, men der findes en del racisme i den hjemlige andegaard - desvaerre. Man undres over, hvorfor der er nogen herinde, der kan foele sig saa stoedt af swed's betragtninger... En god dag til jer alle, El Comandante |
|
|
Lagt på d. 15/06-2008 18:35
|
|
Davs El comandante Ja se det var sgu en god ide at dem som tjner mere skal betale mere Så alle jer der har et arbejde skal betale 15 kr for 1 liter mælk,og så os pensionister skal betale normal pris. Se det er demokrati.. Denhavde jeg slet ikke tænkt på før. Så op med tommelæen for el comandante for at komme med den gode løsning. bamsen |
|
|
Fido |
Lagt på d. 15/06-2008 18:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 994 |
bamsen skrev: Davs El comandante Ja se det var sgu en god ide at dem som tjner mere skal betale mere Så alle jer der har et arbejde skal betale 15 kr for 1 liter mælk,og så os pensionister skal betale normal pris. Se det er demokrati.. Denhavde jeg slet ikke tænkt på før. Så op med tommelæen for el comandante for at komme med den gode løsning. bamsen Hvis det kun gælder for mælk er det ok med mig Jeg håber sgu da ikke denne socialdemokratiske "Vi skal alle være lige fattige" tankegang breder sig til Thailand. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |