Se indlæg
Anvendelse af miles
|
|
Frank |
Lagt på d. 01/06-2008 14:58
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 2141 |
Kan jeg anvende mine miles i ROP på flyrejser med SAS? Fx. til Paris. Og hvis ja - hvordan? |
|
|
Lagt på d. 01/06-2008 15:45
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Du skal snakke med dit rejse selskab om det. umiddelbart vil jeg sige ja, uden at være 100 % sikker. SAS er jo med i star alliencen. men sørg for at du får det inkluderet i din billet! |
|
|
Hep |
Lagt på d. 01/06-2008 17:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 510 |
Det kan du godt - Miles/point optjent inden for Star Alliance selskaberne kan bruges hos hinanden. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 03/06-2008 21:19
|
Tak for svar ovenfor. Jge fatter ikke en brik af Thai Airways hjemmeside. Hvis man - på cph-bkk-cph - har købt en billet til monkey class og vil opdradere til næste klasse, hvad hedder klassen så og hvor mange miles skal man have på ROP-kontoen for at blive opgraderet til den? |
|
|
lols |
Lagt på d. 03/06-2008 23:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 454 |
Klassen over monkey er Premium Economy. Prøv denne side. [url]www.thaiair.com/Royal_Orchid_Plus/Redeeming_Awards/ROP_tb_Mileage_UPThai.htm[/url] Du finder den under royal orchid plus, redeeming awards, upgrade awards on thai milage upgrade awards on thai Som du ser afhænger af hvilken type billet du har købt. Lols |
|
|
mattidk |
Lagt på d. 03/06-2008 23:30
|
Øvet medlem Antal indlæg: 256 |
Frank skrev: Jge fatter ikke en brik af Thai Airways hjemmeside. Hvis man - på cph-bkk-cph - har købt en billet til monkey class og vil opdradere til næste klasse, hvad hedder klassen så og hvor mange miles skal man have på ROP-kontoen for at blive opgraderet til den? jeg synes det står meget klart på TG hjemmside, du skal bruge mindste 25.000 miles afhæging af hvilke Money class du har købte for at opgradere til enten Premium Economy eller Royal Silk... http://www.thaiai...UPThai.htm |
|
|
Frank |
Lagt på d. 04/06-2008 09:01
|
Tak for svar. Fra http://www.thaiai...Awards.htm Mileage Upgrades will be more closely linked to the original paid fare. With a paid Economy Class ticket in Y/B/M booking classes the least number of miles are required and upgrading is automatically to Royal Silk Class. Inden man trykker på linket til skemaet kan man læse ovenstående, som i hvert fald har forvirret mig. Så når jeg har købt en klasse Y(hvad betyder det?) billet, bliver jeg så opgraderet til Premium Economic eller Royal Silk, og hvor mange point koster det. Ja jeg ved godt at jeg ind i mellem er lidt fattesvag, så bær lige over med det. |
|
|
Hep |
Lagt på d. 04/06-2008 09:24
|
Frank skrev: Tak for svar. Fra http://www.thaiai...Awards.htm Mileage Upgrades will be more closely linked to the original paid fare. With a paid Economy Class ticket in Y/B/M booking classes the least number of miles are required and upgrading is automatically to Royal Silk Class. Inden man trykker på linket til skemaet kan man læse ovenstående, som i hvert fald har forvirret mig. Så når jeg har købt en klasse Y(hvad betyder det?) billet, bliver jeg så opgraderet til Premium Economic eller Royal Silk, og hvor mange point koster det. Ja jeg ved godt at jeg ind i mellem er lidt fattesvag, så bær lige over med det. Først og fremmest.. Royal Silk class er Thai's "business class" produkt. Dette produkt har de ikke på København - Bangkok ruten. På denne rute opererer de med Økonomi, Premium Economi og First Class. Selve prisen på opgraderingen finder du her: http://www.thaiai...UPThai.htm Hvis din billet er udstedt i en af disse klasser Y, B, M, H, Q, S, T, K koster opgradering 25.000 miles. Hvis din biller er udstedt i G, V eller W klasse koster den 42.000 miles. Prisen er for opgradering én vej. Du kan finde din billets booking/service klasse på selve billetten eller i din reservation. |
|
|
lols |
Lagt på d. 04/06-2008 10:30
|
En opgradering koster så 50.000 eller 84.000 miles for en retur. Til sammenligning koster en premium economy retur billet "købt" kun for miles 90.000 miles. Kun 6.000 miles dyrere end opgradering fra klasse G, V og W. Oveni kommer så nogle lufthavnsskatter og lidt afgifter, så helt gratis er den ikke. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 05/06-2008 13:41
|
Takker for svar på opgradering hos Thai. Jeg talte i går med en bekendt, der ikke mente at jeg kan anvende mine ROP miles til en tur med SAS. Så lad mig omformulere det første spørgsmål: Er der nogen som inden for det seneste år har anvendt ROP miles hos SAS? |
|
|
lols |
Lagt på d. 05/06-2008 18:50
|
Du kan bruge dine Thai miles ved alle Star Alliance medlemmer. Prøv at se her: [url]www.thaiair.com/Royal_Orchid_Plus/Redeeming_Awards/Awards_on_Star.htm[/url] Du skal nok betale lidt flere miles for samme tur end hvis du bruger miles hos Thai. Det ser ud til at du skal ringe til Thai for at få det. Prøv at ringe til Thai eller SAS. De kan helt sikkert give et svar. Lols |
|
|
Hep |
Lagt på d. 05/06-2008 19:33
|
Join any one of the Star Alliance frequent flyer programmes and you can earn and redeem miles or points with all 20 airlines. Each programme provides unique and valuable benefits. Plus, when you reach status levels in your frequent flyer programme, you will receive the equivalent Star Alliance status level. Man kan sagtens bruge miles/point hos de andre Star Alliance selskaber. Jeg har selv mit kort hos SAS, men har brugt point på Lufthansa, Thai og United Airlines. |
|
|
Frank |
Lagt på d. 06/06-2008 08:32
|
Ja så tror jeg den fes ind. Takker for svar. |
|
|
kiml |
Lagt på d. 06/06-2008 09:26
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
snakkede med Thai den anden og der sagde man at billeter som hed v eller w ikke gav point længere så hold ørene stive når i køber billet |
|
Spring til debat: |