Se indlæg
 Udskriv debat
pas til den kommende lille nye
prasat
vi skal have en lille dreng til april.

barnet bliver født i thailand, så dagen efter går turen til rådhuset og få en fødselsattest, derefter skal den oversættes og så på ambasaden og bestille dansk statsborgerskab da vi er gift skulle det ikke være et problem.

nu spørgsmålene

er der nogle der har prøvet det før?
hvor lang tid tager det?
og hvor lang tid tager det at få et pas til knægten?
er det helt umuligt at få dem herop i juni måned?
når han kommer kan jeg vel tilmelde ham min addresse i danmark og derved er han dækket ind af det gule sygesikring når han er i danmark.
knægten skal følge moren frem og tilbage til thailand da hun ikke kan få opholdstilladelse pga. 24 års reglen.

håber der er nogle der ved noget om dette da jeg er på helt bar bund.

prasat

http://www.ambban...stilbørn/

Mine egne erfaringer med at få børn til DK ligger snart 18år tilbage, men har en bekendt som lige har fået sit barn til DK uden de store problemer.

dsd

steengaard
Hej Prasat...
Har selv lige fået en dejlig datter hernede, og fik fødselsattesten på hospitalet (i Korat - Ampher havde et mindre kontor her til dette formål).
Går ud fra at du spørger om et DK pas til den lille!!!
Fødselsattesten blev oversat til engelsk og afleveret på ambasaden.
(BEMÆRK at DK ambasaden i BKK ikke længere udfører oversættelser).
Behandlingstiden ligger lige nu på mell. 2-3 uger og det er muligt at få passet tilsendt hvis du betaler de 40Bth for portoen.
Og ja med det danske pas kan du tilmelde ham på din danske adresse som alle andre børn i Dk.
Du kan også få et Thailandsk pas da der er mulighed for dobbelt statsborgerskab for den lille indtil barnet fylder 18 år.
Herefter skal barnet vælge statsborgerskab i et af landene.
Det gør det forøvrigt også lidt nemmere for din kone at søge visum til DK når både du og barnet har adr. i DK.
Håber at graviditeten går godt og i får et velskabt barn til April...
Held og lykke med det til jer alle 3...Wink

Steengaard

prasat
nå det gik helt smertefrit.
bumrumgrad hospital lavede fødselsatesten og de oversatte den og fik den stemplet på det rette ministerium, så det var bare at hente den på hospitalet og så afsted til ambasaden.
nu har vi jo hørt så meget frygteligt om denne ambasade så jeg frygtede lidt både om de ville afvise vores fødselsattest eller der skulle være noget andet problem.
men det hele gik som smurt selv om vi kun havde halvdelen af vielsesassesten med, vi havde kun den oversatte del med, så lidt sød snak og blink i øjet godtog de den og lille peter kunne få lov til at få sit pas, nu venter vi bare de 4 uger det tager før det ligger på ambassaden.
kanon service må jeg sige.
så må vi se om det går lige så nemt på mandag når konen skal søge visum for 3 gang.
sidst tog det 2 uger at få visum fordi hun havde været her før, er behandlingstiden lige så hurtig nu?? har købt fly billetter til dem begge til den 25 maj.

prasat

Webmaster
Stort tillykke herfra med den lille nye :-)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
mek
Ja stort tillykke med den lille ny.
Jeg vil bare lige tilføje at i skal huske også at få lavet et thailandsk pas til lille Peter, ellers bliver der problemer når din kone og søn rejser tilbage til Thailand igen. Så får han bare 30 dages ophold i Thailand.Smile Vi er i samme situation, min kone medbringer begge Valdemars pas, viser hans thailandske når hun rejser ud af Thailand, og viser dansk pas når de kommer til Kbh, og så i omvendt rækkefølge når de tar til Thailand igen.

Venlig hilsen Mek

noidam
nu når tråden er igang.
er der nogle der ved hvor lang tid ambasaden tager om at få stemplet (godkendt) en oversat vielselsattest/dåbsattest.
og ja et stort tillykke med den lille ny.

Saendaeng
Stort tillykke med den lille ny til dig Prasat.SmileSmileSmile
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Ja stort tillykke herfra også GrinGrin

tilykkeGrin

ubon lynge
prasat i ønskes også et stort TILLYKKE med den lille ny til april, og jeg håber at i vil få et godt og dejligt liv sammen alle Wink

Men alt det andet du snakker om ved jeg ikke noget om, da vi fik en søn for 6 år siden som er født her i DK og har der ved dansk pas og dansk statsborgerskab. Wink

Held og Lykke prasat Wink
Ubon.

Pibe

rinpoche
Der skal også lyde et stort tillykke til Prasat herfra!

Velkommen i klubben Wink

mvh
rinpoche

John
Jeg ønsker jer selvfølgelig også hjertlig tillykke og alt godt i fremtiden. Smile
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
prasat
tak skali have alle sammen.

vi havde ellers prøvet at planlægge os ud af det hele da barnet skulle tages med kejsersnit.
så jeg skulle lande den 12-4 om morgenen og barnet barnet skulle tage kl. 16.00 men knægten ville det anderledes, han kom lige en uge for tidligt mere end en 2 uger de allerede havde flyttet ham pga. han ikke skulle komme før mig.
men en dejlig knægt på 3200 G langt sort hår og blå øjne.

til noidam
de stemplede vores fødselsatteat men vi var der.
vielses attesten kan jeg ikke huske men det var den gang de ordnede oversættelsen på ambasaden det gør de ikke mere.

prasat

sonni08
3,2 kg. er ret stort for en Thai-baby, men hvis moderen vil have stort ind, kommer der også stort ud....:-)

Spring til debat: