Se indlæg
Gode råd søges
|
|
Nolfi |
Lagt på d. 23/04-2008 21:45
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Hej alle på DTW. Vi er en fam. på 2 voksne og 3 børn (2,4,7) der har bestilt flybillet fra 1. dec - 29. dec - 08 til bangkok, og er ved at planlægge rejsen. Vores plan efter mange timer på dtw & sawadee er at vi gerne vil blive i bangkok et par dage og så flytte til trat og bo på nogle af de øer der. Turen til trat vil vi gerne bruge til at se lidt på vejen, vi tænker på zoo & vandfald, er der nogle af disse der ligger mellem bangkok og trat der kan anbefales. Er der nogle der kan anbefale andre steder der kunne være godt at opleve med børn, vi har i tankerne at bo 3-4 forskellige steder og er til strand og oplevelser i roligt tempo. Hvad gør man når alle de hoteller man kigger på vil have at vi skal bo i 2 værelse, men vi ønsker at bo sammen alle 5, skal vi skrive direkte til hotellet for høre om muligheder eller kan vi regne med at vi kan bo 5 i en fam. bungalow el. lign. |
|
|
mattidk |
Lagt på d. 23/04-2008 22:43
|
Øvet medlem Antal indlæg: 256 |
har selv været til Trat flere gange i de sidste par år... I kan fx. stop over i Pattaya, der er masse muligheder at kigge der fx Sriracha tiger zoo, Aquarium, osv... vælge i stedet at bo på hotel i Jom Tien eller langt fra den red light område. Eller der er også en kæmp vandfald i Chantaburi, måske lidt svært at tage derud og det ligger heller ikke undervejs. Og faktiske der er også en vandfald på koh chang. Udover det, tag fx. til Koh Maak eller Koh Kood eller andre små øer der omkring Koh Chang, der er meget lækker afslappet. Vedr. hotel, jeg synes det burde ikke være problem at bestille kun 2 værelse, og købe en ekstra send når I er derud.. |
|
|
Lagt på d. 24/04-2008 03:59
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Som skrevet andet steds. Pattaya har et utal af oplevelser. Mattidk har allerede nævnt nogle få af dem. Gå ind på diverse sider om byen og i vil finde masser af adresser. Kom ud og rid på "mine" elefanter. Der er 34 p.t. I kan få en heldagsoplevelse incl. frokost for næsten ingen penge. Giver I mig et praj kan vi måske mødes der og I kan få en guidet tur rundt i skoven (junglen), kæle med aberne o.m.m. At finde hoteller med rum til 5 er nok noget svært hvis man ikke vil bekoste en suite. Men det er da muligt at finde to rum ved siden af hinanden med dør imellem. Hvis I vil være tæt på strand så er Jomtien det bedste valg. Men find noget ikke så langt ude, der er der ikke så langt til alle andre ting. Prøv Google Earth se hvor tæt på byen i vil være og bestem jer så derfra. Men gør jer selv den tjeneste at spørge på hotellet om de har mange russiske turister, hvis de siger ja, find et andet sted. Tag en tur ned til Kho Samet, 1½ time fra Pattaya, koster ca. 700 Baht t/r per person, (Malibu Travel i Soi Postoffice). I bliver hentet og bragt på hotel og kørt til Ban Phee Harbour hvor i sejler over på en ½ time. I bliver landsat i bugten ved Malibu Hotel og så går i bare 5-600 meter til højre til den næste Ao (bugt) her ligger en dejlig familiejet resort der hedder Ao Chao, med små bungalows til 1.200 Baht døgnet. Ligger lige ned til vandet med krystalklart snorkelvand. Hvis i ikke vil spise på stedet går I bare tilbage til den anden bugt (kan ikke huske navnet) så findes der et utal at steder med mad, hvor i næsten sidder med fødderne i vand. Kan sagtens bruge flere dage på stedet, der lader man virkelig batterierne op. Hvis I vil til Kho Chang så er det også i Soi Postoffice - Chang Travel, men her skal i nok på grund af jeres rejsetidspunkt bestemme hotel i forvejen. Er der andet I vil lære om omegnen send mig en PB så finder vi på noget. Skeptikeren fra Pattaya |
|
|
paulsenp |
Lagt på d. 24/04-2008 07:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 942 |
Prøv at se her http://www.thaist...index.html under "Eastern". Der er flere gode forslag. Peter
|
|
|
Lagt på d. 24/04-2008 08:05
|
|
Ja jeg ville også foreslå kho chang, der er rigtig flot, omkring sattahip ligger der et flot bjerg der er guldbelagt, kan ikke huske hvad det hedder, men det er hammer flot. Kho samet var også en mulighed, rigtige flotte strande. Så er der selvfølgelig alle de andre steder som de forskellige zoo og alt det der. |
|
|
Lagt på d. 24/04-2008 08:42
|
|
Her er der en god side med gode råd tror nok jeg har fundet den herinde, men det jo lige meget siden er god nok. http://www.geocit...zinglotus/ |
|
|
Karabau |
Lagt på d. 24/04-2008 09:22
|
Begynder Antal indlæg: 8 |
Hej hej Skal til Pattaya i maj, mit ynglingsted for her sker en masse sjove oplevelser..... Har boet en del år på Ice inn og lucky bar mm. men vil gerne prøve et nyt hotel. Hvilket hotel kan I anbefale på second road eller i nærheden af soi 11 - 14 eller et helt andet sted? |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 24/04-2008 11:29
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Skeptikeren, har hotel AO CHAO en hjemmeside på nettet? Synes ikke jeg kan finde det. Det lyder ellers meget fornuftigt. Er der AC i hytterne? Har skide svärt at sove uden AC Sidst jeg var på öen, var det sammen med nogle der absolut ville over på den anden side af öen, og der kostede hytterne 5000bath + transport + betaling for at komme ind i "naturresavatet". Ingolf. |
|
|
bcnhunter |
Lagt på d. 24/04-2008 17:57
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 52 |
Koh Chang er altid et godt valg når mand er i East Thailand - roligt område m.m / Der findes mange dejlige resort som er børnevenlige. 1-2 dage's ture kan bestilles rimeligt billigt til Cambodia MHT. værelse'r skal i huske at bestille "connection room" hvis i book'er hotel via internet - det er i mange tilfælde muligt. mvh. BCNHUNTER ps. Rigtig god tur. Thai 4ever.....
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 24/04-2008 18:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Vi (2 voksne 2 børn) var på øerne i Trat i december iår 10. dec. - 31 dec. Ingen forudgående booking, det var intet problem. Vi boede på Koh Chang, kok Maak og Koh Kood. Og tog så turen tilbage mod Bangkok i adstadigt tempo med adskellige stop undervejs. Vi tog et par overnatninger i Trat by og kørte ned til grænsen ved Hat Lek. Trat by er ikke noget for familier med børn og med ucharmerende indkvartering, men der ligger et resort : http://www.banpur...pa.com/en/ hvor der også er bungalows med plads til 6 personer. Iøvrigt også flere resorts længere sydpå mod Klong Yai. Fra Trat kørte vi en 100 km vestover, hvor vi boede på Chao Lao stranden i Chantaburi, hvor der udover et par attraktive vandfald også ligger Oasis Sea World. Stranden ved Chao Lao er meget lokal og de palmeoverdækkede borde står ved højvande helt ude i vandet. Dejlig strand er her også. Adskellige resorts her. Og rørende billig fortrinlig frisk seafood. Kan ikke lige finde vores bungalows, men her er en smagsprøve: http://www.newtra...cation.htm Oasis Sea World: http://swimwithdo...ation.html Lige noget for børnene, hvis i påtænker at svømme med delfinerne, så er det tilrådeligt at bestille tid dagen i forvejen, ellers så er der fuldt booket, selvom man selvfølgelig stadig kan nyde deres show. Herfra tog vi til Ban Phe. Her ligger en helt utrolig udendørs restaurant, jeres børn vil elske dette sted, det gjorde mine. Det er ikke en restaurant, der er en totaloplevelse. Bare spørg Rayong Info http://www.pattay...nanpar.php Faldt iøvrigt også over denne tråd på dansk http://www.thainy...ad_id=4689 Fra Ban Phe som er havnebyen, hvorfra færger og speedbåde afgår til Koh Samet ligger den jo lige til højrebenet at tage hertil for endelig at afslutte i Pattaya som andre medlemmer herinde også har været inde på. På Koh Samet ville jeg dog undgå den første strand, Hat Sai Kaew, som jeg synes er for travl for familier med små børn. Ao Tubtim lige syd herfor har jeg boet på, synes jeg var meget hyggelig, Har også boet på Ao Wong Duan på Malibu Resort, hvortil man kan sejle direkte fra Ban Phe. Her er tilmed en pool, hvad man så end skal bruge den til Men begge steder mindre befærdet end Hat Sai Kaew og man sidder helt nede i sandet på stranden og spiser aftensmad med petroleumslamper. Hyggefaktoren er temmelig stor mvh rinpoche Redigeret af rinpoche d. 24/04-2008 18:52 |
|
|
John |
Lagt på d. 24/04-2008 20:30
|
Administratorer Antal indlæg: 2171 |
Lidt aften stemning fra stranden i Hat Sai Kaew. Da vi var der i sidste måned lukkede alt omkring 22:30. Men meget hyggeligt og afslappende. john@dansk-thai.dk
|
|
|
Nolfi |
Lagt på d. 24/04-2008 21:29
|
Begynder Antal indlæg: 7 |
Takker mange gange for de gode råd. nu er der da noget at tage fat i. Vi glæder os helt vildt, bare tiden ville gå lidt hurtigere. |
|
|
Lagt på d. 25/04-2008 04:15
|
|
Ingolf. Undskyld skrev forkert. Navnet er Ao Cho Resort (Tarn Tawan). Ja der er Air.con! de har vist nok fået website, men ikke sikker men skriv til: . Og så glemte jeg at fortælle at øen jo for det meste er naturreservat så man skal betale 400 Baht per person på færgen over fra Ban Phe til Ao Wong Duan. En lille lækkerbisken. Hvis man, når man forlader de gode madsteder på Ao Wong Duan og går tilbage mod Ao Cho så gå ud på den lille granitodde, der ligger et par barer/spisesteder med en udsigt ud over bugten og ind mod Ao Wong Duan (se Johns billede så får du en fornemmelse). Her kan du bestille verdens mindste Irish Cooffe. Jeg har aldrig set noget lignende (nærmest en slags espresso str.) men hold da op hvor den er god. 3 af dem så sover du, også uden air.con. Når du går derfra skal man lige klatre over en nyanlagt sti så er man tilbage på Ao Cho. Stranden ud for Ao Cho har en lang bådebro med rimelig dybt vand, så der har man så sin chance for at brillere med flotte udspring, lige ned til smukke fiskestimer. 2 gode råd. Køb en god lommelygte, der er ingen vejbelysning. Køb en af de nye "tennisketcher-mygge-ihjel-slåer" koster 90 Baht. Jeg har billeder af vores aftenhobby på terassen. 54 myg på 25 min. (trøst jer med at de kun er der lige omkring solnedgang og de er så store at du ikke kan undgå at se og høre dem.) Hils dem derovre fra Somrag og Tua Fak Yaou. Skeptikeren PS! En sød historie om det at svømme med delfiner. Vidste I at delfiner kan høre når en kvinde er gravid? Fik det at vide da vi besøgte Oasis Sea World. Svigerdattern havde lige før de rejste fra DK fået at vide at hun måske var gravid men at de ikke var sikre før hun kom hjem igen til nye undersøgelser. Da hun gik ned i vandet kom den lyserøde delfin svømmende fra den anden ende af bassinet (og det er langt) direkte pejling på Stinas mave og puffede blidt og sødt til maven, kom op og peb små beskyttende lyde og så kredsede hun ellers om Stina den time hun var i vandet. Ville slet ikke deltage i de kunster hun skulle med andre gæster. Kun Stina. Ikke et øje var tørt. Den kommende Bedstefar nærmest stortudede. |
|
|
Rayong Info |
Lagt på d. 25/04-2008 10:00
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 97 |
Jeg kan kun samtykke med rinpoche. Banpu Resort and Spa ved Trat City og Chao Lao Beach i Chantaburi er rigtig gode steder, Oasis Sea World er et must. I Rayong provinsen er der 3 helt ukendte Island's lidt syd for Koh Samet, 5 kilometer off shore fra Laem Mae Phim: Koh Man Nai hvor der er skilpadde naturreservat, Koh Man Klang og Koh Man Nok begge med hvide strande og smaa gode resorts. Som rinpoche siger saa er The Classic Forest & Restaurant "Tamnanpar" ved Ban Phe helt specielt, naar I er i Ban Phe er Rayong Aquarium ogssa et besog vaerd. Paa Koh Samet ville jeg tage til Ao Thian eller det noget dyrere Ao Phrao paa east siden af Koh Samet. Koh Samet er en del af Khao Laem Ya - Mu Ko Samet National Park http://www.dnp.go...d=205&lg=2 det koster 200 bath (tidligere kostede det 400 bath) for Fallang's som man skal betale HVIS man bliver stoppet naar man er kommet i land paa Koh Samet, (ikke paa baaden over) I skal ikke forvente at finde de store vandfald i East Thailand paa den tid af aaret. God tur |
|
|
John |
Lagt på d. 25/04-2008 15:21
|
Rayong Info skrev: det koster 200 bath (tidligere kostede det 400 bath) for Fallang's som man skal betale HVIS man bliver stoppet naar man er kommet i land paa Koh Samet, (ikke paa baaden over) Så er jeg blevet plattet endnu engang Måtte betale 200 til nationalparken, fik oven i købet en officielt udseende billet, da jeg købte billet til båden. john@dansk-thai.dk
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 25/04-2008 16:40
|
Det var pokkers John, de må have haft nogle gamle billetter tilbage som de skulle have brændt af Det er vel ½ års tid siden at prisen på adgang til nationalparker blev nedsat for udlændinge til 200 baht. Det så jeg også på skiltene i december da vi var dernede. Noget helt andet er at det godt nok er optrækkeri at kalde koh Samet for en nationalpark og forlange entre Det er een stor turistø. |
|
|
sank |
Lagt på d. 25/04-2008 17:01
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
Hej Karabau ja jeg hved jo ikke hvilken pris du søger. Men Royal plasa omkring soi post 13/2 ca 1000 bat. Cobenhagen i soi post fra 500 bat og op til 800 ? se på www.pattayacity.d... ellers se på directrooms.com rigtig god tur mvh |
|
|
John |
Lagt på d. 25/04-2008 17:20
|
Tror du misforstår mit indlæg Rinpoche. Jeg har kun betalt 200. Det jeg hentyder til er at Rayong Info skrev at man først skulle betale hvis man blev stoppet på Samet (ikke på båden) Jeg betalte de 200 da jeg købte billet til båden i Ban Phe, og jeg blev ikke stoppet på Samet. john@dansk-thai.dk
|
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 25/04-2008 17:31
|
Arghh, John, da du startede med at skrive at du blev plattet, læste jeg 200 baht for 400 baht........ Ofte fremmer det forståelsen at læse hvad der bliver skrevet, og ikke hvad man tror der bliver skrevet. Beklager John. |
|
Spring til debat: |