Se indlæg
 Udskriv debat
Ophold i DK under behandling af ansøgning ?
Hej med jer !

Min kæreste har fået turist visa for 2. gang uden at skulle betale depositum Smile Så langt så godt !

Nu håber jeg I kan hjælpe mig med et spørgsmål....

Hvis vi gifter os mens hun er her, kan hun søge om opholdstilladelse her fra, OG ikke mindst så får hun midlertidlig opholdstilladelse, så hun kan være i landet mens ansøgningen bliver behandlet !

Er det korrekt forstået ?

Gode råd og lign. modtages med kyshånd.

På forhånd tak for hjælpen !
Redigeret af d. 21/04-2008 11:40

Brasmus
Når I er blevet gift ansøger i Udlændingestyrelsen om processuelt ophold, hvilket US under normale omstændigheder vil give jer.
D.v.s. at din hustru kan blive i Danmark sålænge sagen behandles.
Held og lykke...............

Earthrush
Tillykke Fra Als af med at hun kommer op igen og hvis i bliver gift
ARRIVE
RAISE HELL
LEAVE

quickmouse
Brasmus skrev:
Når I er blevet gift ansøger i Udlændingestyrelsen om processuelt ophold, hvilket US under normale omstændigheder vil give jer.
D.v.s. at din hustru kan blive i Danmark sålænge sagen behandles.
Held og lykke...............

ovenstående er korrekt..

men inden du / i når så langt så husk lige :

at hendes papir fra thailand som beviser at hun er ugift er oversat fra thai til engelsk og er legaliseret på den danske ambasade i bangkok.

Hvordan bliver man gift

Henvendelse om vielse såvel borgerlig som kirkelig rettes til Vielseskontoret.

Parret rekvirerer en ægteskabserklæring, som udfyldes og underskrives af parret og derefter returneres til Vielseskontoret sammen med de bilag, der er nævnt på bagsiden af erklæringen. Det drejer sig om fødsels- og dåbsattester og evt. skifteretsattester m.v.

Pr. 1. april 2006 med senere ændring af 1. juli 2006 trådte en ny navnelov i kraft, hvorefter anmodning om navneændring i forbindelse med vielsen foretages ved henvendelse til det kirkekontor, der hører til parternes bopæl. Man kan ændre navn både i forbindelse med vielsen og efter vielsen. Oplysninger om navneændringer kan fåes på kirkekontoret. Navneændringsblanketter kan rekvires enten på vielseskontoret eller på kirkekontoret. Den udfyldte navneændringsblanket kan fremsendes til kirkekontoret eller til vielseskontoret.

For udenlandske statsborgere, som ikke har opholdstilladelse i Danmark, skal der desuden medfølge en civilstandsattest fra den pågældendes hjemland, der dokumenterer, at pågældendes civilstand i hjemlandet. Attesten skal være udfærdiget af en officiel myndighed og skal være på dansk, engelsk eller tysk. Attesten må ikke være mere end 3 måneder gammel. civilstandsattester skal fra nogle lande være legaliserede. Nærmere oplysning herom kan fåes ved henvendelse til vielseskontoret. Udenlandske statsborgere med bopæl i Danmark skal desuden forevise dokumentation for gyldigt ophold i Danmark.

Har udenlandske statsborgere været gift tidligere, skal skilsmissepapirerne godkendes af vielseskontoret, forinden vielse kan finde sted. Er skilsmissepapirerne hverken på dansk, tysk eller engelsk skal de oversættes af en autoriseret translatør eller tolk, inden de indleveres til vielseskontoret. Udenlandske skilsmissepapirer skal være forsynet med retskraftpåtegning, ligesom skilsmissepapirer fra nogle lande skal legaliseres. Det anbefales, at parret selv tager kontakt til vielseskontoret for at få vejledning herom.

Man kan tidligst indsende erklæringen 4 måneder før, vielsen skal foregå.

Opdateret 23. januar 2008

når i er blevet gift så er her lidt hjælp:

http://tinyurl.co...

http://tinyurl.co...
(du skal bruge skema FA 1)

men inden tilladelsen er i hus så skal du nok stille en garanti på ca 57000 dkr.

Fortsat god vind fremover.
Redigeret af quickmouse d. 21/04-2008 19:50
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

ingolf
Redigeret väk af mig. Läste forkert i et indläg Wink

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 21/04-2008 22:00

Earthrush skrev:
Tillykke Fra Als af med at hun kommer op igen og hvis i bliver gift

Als ? Hmm sjovt der er jeg selv opvokset, og min familie bor der stadig Smile

Tak for jeres indlæg. Hun er lidt nervøs for at skulle på ambassaden i Bkk, for at få vertificeret papirene.
Mener at have læst at det ingen indflydelse har på Visa afgørelsen, har I nogen erfaringer med det ? Hun har jo fået visa uden dep. det skulle der nødigt laves om på, fordi hun kommer for at få vertificeret papirene Sad

fhpvarde
Hej Carsten.
Jeg vil anbefale dig at stille dine spørgsmål hos Udlændingeservice. De er meget kompetente og har lange uddannelser bag sig. Og får en meget høj løn for at svare på præcis dine spørgsmål. Prøv dem!
En anden vigtig detalje er, at lige meget hvad du får at vide i dette forum, så er det Udlændingeservice der bestemmer når det kommer til stykket.
Du risikerer at få råd herinde, der ikke holder i retten.

John
fhpvarde skrev:
Hej Carsten.
Jeg vil anbefale dig at stille dine spørgsmål hos Udlændingeservice. De er meget kompetente og har lange uddannelser bag sig. Og får en meget høj løn for at svare på præcis dine spørgsmål. Prøv dem!
En anden vigtig detalje er, at lige meget hvad du får at vide i dette forum, så er det Udlændingeservice der bestemmer når det kommer til stykket.

Kompetente Shock
Lange uddannelser Shock
Meget høj løn Shock

Du har til dels ret i at det er deres afgørelse, hvis da ikke lige pressen blander sigWink

Verificeringen af hendes papirer har intet med hendes visa ansøgning at gøre. Det er blot en bekræftelse på at papirene er ægte.
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
kylling
IIIIIII hvor har du ret JohnGrinGrin

quickmouse
fhpvarde skrev:
Hej Carsten.

jo det er rigtigt at det er us tager afgørelsen.................

gad vide om jeg har ret i at du ikke ønsker at man spørger om råd i dette forum, samt giver råd til andre der beder om råd i dette forum.........
quickmouse

Hep
fhpvarde skrev:
Hej Carsten.

Det med de lange uddannelser tror jeg nu ikke holder vand. Hovedparten af de ansatte i US er studentermedhjælpere eller praktikanter - i hvert fald dem som taler med borgerne når man ringer til deres telefon "hotline".

Under behandlingen af de to FS sager jeg selv har været igennem har jeg formået at få ikke mindre end 4 forskellige svar på det samme spørgsmål. 3 per telefon og 1 per brev. Det sjove er så at ingen af de 4 forskellige svar så rent faktisk var korrekt.

Carsten. Med hensyn til ophold under ansøgning om FS er det lige ud af landevejen.

Så snart at i indleverer ansøgningen (personligt!) på US' kontor siger i samtidigt de magiske ord "Processuelt ophold".

Din kone vil så få udleveret en slags "kvittering" i stedet for hendes pas og så kan hun blive her indtil at FS sagen er behandlet.

M.h.t selve behandlingen og hvilke papirer i skal bruge til FS ansøgningen bør du søge her i forumet, da der er rigtig mange brugbare kommentarer.

Husk - så snart at opholdstilladelsen er i hus kan du søge om at få hendes skattefradrag hos Skat - Du har ret til at få skattefradraget fra hendes officielle indrejsedato i DK, hvilket inkluderer den periode hvor hun har været her på turistvisum.

taleofdk
Så snart at i indleverer ansøgningen (personligt!) på US' kontor siger i samtidigt de magiske ord "Processuelt ophold".
Eller hos den lokale politi station, eller er den ikke gangbar mere ?

Kan se spørgeren kommer fra Aalborg, ikke KBH.

www.holidaysinsiam.com
quickmouse
taleofdk skrev:

jo, helt klart, det lokale sheriff kontor Wink er da lige så godt som us i københavn.
quickmouse

Hep
taleofdk skrev:

Aaah god pointe ;o) Det havde jeg ikke lige set, men som Quickmouse har skrevet er den også fuldt ud gangbar.

TAK ! Til jer alle, for kommentarer og forslag, det er sådan nogle Thaitosser Grin som jer der gør denne side uundværlig for en Thaitosse som mig Wink

Jeg håber jeg kan hjælpe andre med mine erfaringer en dag

Spring til debat: