Se indlæg
 Udskriv debat
Arverettighed
xxxxxx
er man gift i dk gælder det også i thailand

alså arver konen

xxxx
schou60 skrev:
Hejsa.
Min bror har været gift ca. 9 måneder med sin thailandske kone som han har kendt gennem ca. 3,5 år. De blev gift på rådhuset i Danmark sidste sommer. Han er 31 år og blev i dec. 2007 tildelt førtidspension. De fik under ansøgning om familiesammenføring i Danmark afslag, så hans kone har ikke opholdstilladelse i Danmark.

De har siden starten af februar måned opholdt sig i Thailand. Igår døde min elskede bror desværre dybt beklageligt. Min bror har flere gange nævnt at de ville lave en særeje, i tilfælde af seperation eller ved dødsfald, hvilken hun også var indforstået på. Desværre nåede han ikke at få det gjort. Nu lyder mit spørgsmål således:

Tilfalder alt hvad min bror ejer og har stående i banken hans thailandske kone, eller er der regler for hvor længe de skal være gift før alt tilfalder hende ?
Schou60

Ja det kan altså godt være nogen syntes jeg er kynisk.. men så fred være med det.. Grin

Min bror døde i går.. hva med hans penge..
rend mig for en kold skid. Han er ikke engang kold før man begynder at plyndre graven. Sad

Men der er helt klare regler for hvor længe man skal have været gift før det hele tilfalder konen......... Jeg kan ikke huske det, men kontakt en advokat, selvom det koster lidt penge. Men det er i hvert fald ikke fra dag 1.

31 år og syg.. ja så snakker vi jo heller ikke om millioner her, med mindre han har arvet en hel masse.

efter Thailandsk lov..
er alt fra før ægteskabets indgåelse.. særeje og skal ikke deles.
Så uanset om de har fået det registreret på amphur her ude eller ej, kan hun fra Thailand ikke kræve andet end halvdelen af hvad de måtte have skaffet sig under ægteskabet.

xxxxxx
le-si
du har ret i alt hvad du skriver MEN

men når en dansk statsboger dør er det skifte retten i danmark der afgør sagen, efter danske regler og ifølge en dansk dommer i min familie arver konen det hele i denne sag

claus31130
yindee skrev:
le-si
du har ret i alt hvad du skriver MEN

men når en dansk statsboger dør er det skifte retten i danmark der afgør sagen, efter danske regler og ifølge en dansk dommer i min familie arver konen det hele i denne sag

Undskyld mig lige et øjeblik....er jeg tungnem eller hvad......

ikke lige den her sag....men generelt...
Jeg Claus går hen og dør herude i thailand....jeg ejer ikke noget i danmark,har ikke været der i flere år.jeg ejer nogle ting her (bil,mc,lejlighed,halvpart i firma hvad det nu kunne være) og har eventuelt nogle penge stående på en bank konto herude......det kan den danske skifteret...sku da ikke gøre en døjt ved de er jo ikke dømmende i thailand....de kan da ikke efter min vildeste fantasi dømme efter deres egne regler i et fremmed land.....uanset hvad statsborger skab man måtte have.....det der er i thailand må da skulle arves efter thailandske regler.......

som spurgt før er det mig der er tungnem eller hvad?????

ClausGrin

http://www.cs-web.in.th/
bangkoknielsen
Beklager Claus31130
- men, såfremt du ikke har søgt om og fået Thailandsk statsborgerskab (- og hvilken nordbo vil det? - jeg kender ingen!) - så er du, jeg og vi stadigvæk danskere og derfor også under dansk lovgivning med hensyn til arv!
Hvad tror du en hel del tid går med på ambassaden, man skælder ud over lange ventetider med visum og mere, men folkene her har også mange, menge flere presserende opgaver at tage sig af - herunder dødsfald...
I de seneste år har jeg selv haft den triste fornøjelse, at måtte følge 3 landsmænd til den evige hvile, med efterfølgende rådgivning til de efterladte enker, hvor der i to tilfælde var store problemer med arvespørgsmålet, fordi de danske familier ville have alt! - Her blev der, efter lang tid fundet løsninger som alle kunne være tilfredse med.
Redigeret af bangkoknielsen d. 18/04-2008 18:07

WisawagonFaiFaa
Claus har på sin vis ret, et land er ikke forpligtet til at udlevere personer eller ejendele til et andet lande, medmindre der indgået en samarbejdsaftale herom. Hvilke regler der gælder, afhænger derfor helt og holdent af disse aftaler og om der overhoved er indgået nogen aftaler.

Vedr. arveretten og sagsforløbet tror jeg der er afgørende forskel på om afdøde er turist eller fastboende. Er afdøde turist vil dennes ejendele, efter anmodning, nok typisk blive udleveret direkte til de pårørende eller den danske ambassade og resten vil herefter blive afgjort af skifteretten i Danmark. Er afdøde derimod fastboende skal sagen først behandles af opholdslandets myndigheder (aftaler eller ej) idet afdøde kan have gæld (manglende husleje, istandsættelse, lån til bil og hus m.m.).

Webmaster
xxxx skrev:
Ja det kan altså godt være nogen syntes jeg er kynisk.. men så fred være med det.. Grin

Min bror døde i går.. hva med hans penge..
rend mig for en kold skid. Han er ikke engang kold før man begynder at plyndre graven. Sad

Kom lige til at læse følgende på nettet og føler lidt som dig i ovenstående. I dette tilfælde er faren end ikke død endnu.

Om konen er dansk eller thai ved jeg ikke, og det er også ligemeget. Har bare svært ved at se hvordan i alverden at 2 unger kan have så ondt i rumpen over hvad deres egen far gør og har lyst til. Skal han virkelig bare sidde alene og helst stritte hurtigst muligt for at gøre hans afkom glade. Hvis faren er glad, hvordan i alverden kan det så gøre så ondt på dem hvis den han har valgt at dele resten af livet med arver.

Føj siger jeg bare. Håber faren læser sit afkoms tanker og bruger hele arven inden han stiller sutskoene så der intet tvangsarv er til dem.

Hvad nu hvis far bliver lokket til at beskære arven til os, så sidder vi som tabere. Kan vi gøre noget for at finde ud af det eller forhindre det?

Med venlig hilsen "To søskende"

Læs mere på:
http://www.dinepe...-vores-arv

Minder mig på en eller anden måde om sagen med Klaus Pagh og hans tidligere så fissefornemme venner.
Redigeret af Webmaster d. 05/02-2010 20:06
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: