Se indlæg
 Udskriv debat
spørgsmål igen
Brian M
Hej, jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan svare mig på.

vedr at blive gift i thailand.

inden afrejse skal jeg på kumunen og have en ægteskabs attest, men når jeg finder den på ambasadens hjemme siden er der ting i den som jeg ikke helt forstår.

der står den skal underskrives af begge parter som indgår ægteskab,
samt skal jeg oplyse i hvad by adresse osv videre ægteskabet skal foregå.

som jeg har forstået det skulle kumunen kunne lave et attest på at jeg ikke er gift i dk, som jeg skal medbringe på ambasaden, sammen med andre relevante papire.. er dette korrekt forstået..?

skal jeg tage dene attest med til thailand og få hende til at underskrive, inden jeg kan få udstedt den endegyldige attest i dk..?

Mvh Brian

taleofdk
Brian M skrev:
Hej, jeg har et par spørgsmål som jeg håber i kan svare mig på.

vedr at blive gift i thailand.

inden afrejse skal jeg på kumunen og have en ægteskabs attest, men når jeg finder den på ambasadens hjemme siden er der ting i den som jeg ikke helt forstår.

der står den skal underskrives af begge parter som indgår ægteskab,
samt skal jeg oplyse i hvad by adresse osv videre ægteskabet skal foregå.

som jeg har forstået det skulle kumunen kunne lave et attest på at jeg ikke er gift i dk, som jeg skal medbringe på ambasaden, sammen med andre relevante papire.. er dette korrekt forstået..?

skal jeg tage dene attest med til thailand og få hende til at underskrive, inden jeg kan få udstedt den endegyldige attest i dk..?

Mvh Brian

Hej Brian.

Du skal udfylde den attest også med hendes navn, adresse osv. skal du skrive i attesten, attesten handler stort set kun om dig, hun skal ikke skrive under i attesten.

Du kan bruge den attest de har online på ambassaden eller hos din hjem kommune, eller ring og få en tilsendt.

Udfyld den og tag den med til Thailand når den har været igennem din kommune.

Med til Thailand skal du have den ægteskabsattest fra kommunen, din dåbsattest og dine lønsedler/årsopgørelse, din sygesikring og pas, 2 vidner ( skriftligt) oplysniger på dine børn hvis du har det navn/dåbsattest, er du skilt skal du have disse papir med også.

Jeg tror det var det hele Smile
Redigeret af taleofdk d. 15/04-2008 22:51

www.holidaysinsiam.com
Brian M
okay , kan de udstede attesten med det samme når det er udfyldt , eller er det en man får tilsendt med post..?

taleofdk
Jeg tror jeg var nede at hente min attest efter en uges tid ... de kan sende den til dig med posten op til dig ..... attesten er gyldig hvis jeg husker rigtigt i 4 måneder mener jeg det er, men hæng mig ike lige op på det.

www.holidaysinsiam.com
Brian M
okay takker mange gangeSmile flyver til bkk i juni, så kan jeg lige så godt tage papirene med og få dem udfyldt , så det hele er klar til september hvor vi skal giftes.
hvor lang tid er attesten gyldig fra ambasaden i bkk på man kan blive gift til man skal være gift..?

taleofdk
Den er gældende fra det øjeblik du modteger attesten i DK, så tikker uret, men de vil højst sandsynlig spørge dig på kommunen hvornår du skal bruge attesten og tage højde for det, men sig du skal bruge attesten til september så er den i vinkel

---- rettelse----
( ups ikke september da du jo rejser i juni, så sig du skal bruge attesten i Juni Grin sorry, med mindre du mener du rejser derud og hjem igen og så derud igen til september )
-----------------

Efter du har været en tur på ambasseden skal den legaliceres i Thailand, mød op så tidligt du kan på ambassaden når du henter attesten og tag en taxa ud til hvor den skal legaliceres, så har du den samme dag, derefter skal i en tur på Amphur og så skal papirene derefter lige oversættes til Engelsk (spørg om dette på ambassaden og du får en adresse og tlf nummer på den som ambassaden anbefaler) som du så tager med tilbage til ambassaden og derefter kan du tage hjem og hoppe forbi din kommune som lige skal tjekke om stemplerne er iorden Grin og du er hermed lovligt gift i Danmark også.

Det lyder lidt forvirret men det er ret nemt, når man først er igang.

Held og lykke med det Smile
Redigeret af taleofdk d. 17/04-2008 00:19

www.holidaysinsiam.com
kiml
hej brian hvis du har været gift før skal du have dine orginale skilsmisse papirer med på am. mødte en der ikke havde dem med men kun den fra kommunen, ja min ven du kommer bare tilbage når du har den tak næste.

Brian M
jeg rejser til bkk i juni og hjem igen i juni, også til bkk igen til september.
ringede til komunen og spurgte om at få lavet en ægteskabs attest, det var der ikke noget problemer i, den kunne de lave med det samme, de havde alle oplysninger på mig ,så skulle ikke udfylde nogen papire eller noget . så det er rart det kan være så nemt Smile

taleofdk
Brian M skrev:
jeg rejser til bkk i juni og hjem igen i juni, også til bkk igen til september.
ringede til komunen og spurgte om at få lavet en ægteskabs attest, det var der ikke noget problemer i, den kunne de lave med det samme, de havde alle oplysninger på mig ,så skulle ikke udfylde nogen papire eller noget . så det er rart det kan være så nemt Smile

Hej Brian.

Svære er det ikke Smile heller ikke i Thailand Grin mail evt. til ambassaden og vedhæft dine papir/dokumenter som filer og de har attesten klar til dig når du kommer til Bangkok, dog husk at du skal vise de orginaler papir på ambassaden når du henter attesten.

Hvis du bare møder op på ambassaden uden at have sendt noget til dem mener jeg du kan vente op til 5 dage mener jeg de skriver på hjemmesiden indtil de får lavet attesten til dig.

Dette vil spare dig for en tur ud til ambassaden.

www.holidaysinsiam.com
Brian M
okay , ja vil jeg da gøre, så sparer jeg da lidt tid derSmile
takker mange gange for svarene.

Spring til debat: