Se indlæg
 Udskriv debat
Lejlighed eller større værelse i Phuket/Patong Beach søges.
roberthein
Hejsa,

Det er sådan jeg rejser 20. Maj - lige om hjørnet..
Turen går til Phuket/Patong Beach hvor jeg har fået fast arbejde og bosætter mig det næste års tid.

Jeg vil derfor høre om nogle af jer har erfaring med leje af lejlighed eller større værelse (med mulighed for internet) eller måske ligefrem kender nogle steder som kunne være interessante for mig?

Mit budget ligger på omkring 20.000 pr mnd men gerne billigere

Hej med jer,

/Robert
Redigeret af roberthein d. 08/04-2008 10:50

Jake
Tillykke Robert - det lykkedes! Fandt du så noget med en ok løn? Prøv vedhæftede link - der er også en del på Phuket. Evt. kan du bo på et billigt hotel de første par uger og finde noget derefter. Det er oftest den billigste måde at gøre det på. http://bangkok.cr...co.th/vac/
Redigeret af Jake d. 08/04-2008 14:40

hejken
Hej og tillykke med dit nye job- kunne da godt tænke mig at høre noget om jobbet. Jeg var i patong for et år siden og mødte en ældre fyr der hedder whilliam og han boede billigt i patong beach 600kr om månedfor en to værelses lejlighed. Har desværre ikke han's nr mere men du kan jo spørge dig frem ,ved at han kom på en af barene ved patong city hotel.

mvh hilsen hejken.

kiml
hej robert jeg kender et sted i chalong til mellem 6-8 000 bath om måneden plus forbrug af strøm det er en lille et vær.med satelit tv og møbleret ikke for stort men rent og pænt. ejg ved at Suk her fra siden har noget i samme område og prisen var i samme leje, men det var et hus, har set han givet adr. i en anden tråd for nylig. men mit råd er at du spørger dig for når du kommer der ned. mvh og pøjpøj kiml

roberthein
Hej Allesammen,

Tak for det hurtige svar, og beklager mit sene :-)
Jah det er bare død lækkert jobbet er kommet på plads, og min arbejdegiver virker som en utrolig fin fyr Smile

@Jake, jeg kom frem til de 30.000 bht men for en 20 timers uge Smile det er ingen formue, men jeg er tilfreds.

Jeg tror faktisk jeg har fundet frem til en OK lejlighed og forhandlet den lidt ned i pris :-) Jeg har bundet mig på den første mnd, så tager jeg den derfra.. I kan se dem her: [url]www.roberthein.dk/thailand[/url]

Rigtig god weekend til jer alle Wink

Hilsen
Robert
Redigeret af roberthein d. 11/04-2008 16:10

kvindemin
den lejlighed ser rigtig fin ud, og kalim er præcis så langt væk fra alt gøglet, men tæt nok på,at man kan gå hjem fra byenSmile
må jeg spørge, hvad prisen er for 1 mdr. og hvad er prisen for en 1 års kontrakt

roberthein
kvindemin skrev:
den lejlighed ser rigtig fin ud, og kalim er præcis så langt væk fra alt gøglet, men tæt nok på,at man kan gå hjem fra byenSmile
må jeg spørge, hvad prisen er for 1 mdr. og hvad er prisen for en 1 års kontrakt

Jeg ved ikke hvor langt man kan presse ham mere, men han ville have mig til at betale 18.000 for 6 mnd, jeg kom til at give 17.000 for 9 mnd. og første mnd koster 20.000 som er normaltpris pr mnd (depositum)

..og så har jeg lige de første 14 dage til at tænke over om den lever op til mit behov og ligger ok, og så tager jeg den derfra Smile

claus31130
puha lyder sgu dyrt i mine ører,men nu er jehg jo osse bondeknoldGrin

Claus

http://www.cs-web.in.th/
Suk Rak Ning
Jeg vil kalde det tyveri........

Et luksus hus faaes for samme moent, hvis man bare bevaeger sig lidt udenfor Phatong................

Udlejerens latter vil ingen ende ta' fra d. 1'ste til d. 1'ste.

Dette er ikke skrevet for at vaere negativ, men man behoever fandme ikke at vaere til grin for egen moent........Ta' et guesthouse 1 md. og brug derefter din fritid til at stemme doerklokker, faa evt. nogle motorbiketaxi's til at hjaelpe dig med at finde noget til fornuflig moent.....

PS. Har selv boet paa Phuket.

Held og lykke med jobbet, godt gaaet ..Wink
Redigeret af Suk Rak Ning d. 14/04-2008 15:58
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

kvindemin
prisen er nok lige i overkanten, da vi taler om langtidsleje, da det er lejers marked i maj måned (hvor rigtige mange huse/lejligligheder står tomme)ville jeg nok leje en motorbike hurtigst muligt, og derefter suse rundt i byen, indtil du har fundet et område hvor du godt kunne tænke dig at bo, derefter spørger du de lokale thaiere, det kunne være vaskerier,tuk-tuker, små rejsebureuer og ikke mindst naboer, der hvor du kunne tænke dig at leje.
meget står tomt, uden at der bliver reklameret med det, altså ingen til leje skilt eller tlf.nr,,, vi bor midt i patong i et nyt hus på ca. 140 kvardratmeter til 15.000 for en 1/2 årig kontrakt, blot for at sætte tingene lidt i perspektiv. så bare klø på, der er masse af mulighederSmile

kvindemin
suk, var det ikke fordi hundene skulle ud og skide midt i mit indlæg, var jeg altså kommet før digWink

roberthein
Tak tak tak for de hurtige svar og suk!
..det lyder da ikke ligefrem som nogen super god deal jeg har rodet mig ud i.. huh!

Nåja men jeg binder mig som sagt kun for den første mnd, jah den er desværre betalt og så må jeg jo ud og stemme dørklokker.

Jeg syntes bare ud fra location, udsigt, tv, internet lød det hele meget godt!? jeg er ret afhængig af at kunne arbejde hjemmefra, og derfor jeg godt have bare lidt at stå op til, og ikke bare et lille hummer..

Men i har jo nok ret, jeg taler absolut ikke af erfaring...

kvindemin
rolig rolig robert, vi bliver alle sammen taget i røven hver eneste dagSmile
selv efter 15 år i dette herlige land, tager de sgu røven på mig hver dag, men nu ikke mere en de kan gøre det dagen efter igen, (nu snakker vi om lidt baht) så kom du roligt til LOS og gøre dine egne erfaringer, og glem lige alle dine 1000 baht sedler når du går ud for at more dig, det imponer ikke pigerne, kun golddiggerne syntes du er den mest sexede mand på jordenSmile

Suk Rak Ning
Hva' du har rodet dig ud i........Det er da okay, du har en md. til at kigge dig omkring og sammenligne...........

Erfaring kommer, og den kommer hurtigt...Wink
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Jake
Pyt med det. Du har noget fornuftigt den første måned. Så finder du noget til halv pris inden den er gået.

Spring til debat: