Se indlæg
ip adresse
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 09/04-2008 18:28
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
her kan man hvis man er i besidelse af ip adressen få oplyst hvem / hvor adressen er tilhørende, hvis man f.eks bliver angrebet på sin pc og ens antivirus stopper / blokere det så får man oplyst ip adressen ( bullguard gør det ). meget infomativt. http://www.ripe.net/ prøv f.eks dette ip nr : 195.69.129.122 indtast blot adressen i søge feltet og tryk go quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
ingolf |
Lagt på d. 09/04-2008 19:21
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1068 |
Lidt andet om IP-addresser. Min datter er i Spanien og studerer i öjeblikket. Hun har lejet en lille lejlighed uden telefon og internet, men har fundet en i närheden, som har trådlöst uden kode, så det körer hun på. Hun er lidt bange for, at de kan spore hendes IP-adresse og avslöre hende. Nogen som ved, om de kan det??????????? Ingolf Redigeret af ingolf d. 09/04-2008 19:22 |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 09/04-2008 19:47
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Ser ud som om jeg bor i Tranbjerg, når jeg slår min ip op Tror ikke den site virker med variabel ip addressering. Og godt det samme, internet kriminalitet vinder frempas, personligt er jeg noget påpasselig med hensyn til hvad jeg oplyser i det offentlige rum. Nu læser man også at facebook brugere bliver udsat for identitets-tyveri. Internettet er ikke så uskyldigt som det var for 6-8 år siden Bare læs ingolfs indlæg mvh rinpoche |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 09/04-2008 20:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
rinpoche skrev: Ser ud som om jeg bor i Tranbjerg, når jeg slår min ip op Tror ikke den site virker med variabel ip addressering. Og godt det samme, internet kriminalitet vinder frempas, personligt er jeg noget påpasselig med hensyn til hvad jeg oplyser i det offentlige rum. Nu læser man også at facebook brugere bliver udsat for identitets-tyveri. Internettet er ikke så uskyldigt som det var for 6-8 år siden Bare læs ingolfs indlæg mvh rinpoche ja, rin. jeg vil godt give dig ret i at med variabel ip så er den jo nok ikke så god.... men når jeg afprøver min egen så så virker det ( nu er jeg jo osse lovlydigheden selv med fast ip ). Redigeret af quickmouse d. 09/04-2008 20:07 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
Lagt på d. 09/04-2008 20:17
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Ok ja så forstår jeg også bedre mit navn ikke kommer frem sådan som dit qm. Det sgu da kun godt nok, og hvorfor betale for en fast ip adresse? Ps. Synes da oz selv jeg er en lovlydig borger men tak for linket, det da meget sjovt at have. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 09/04-2008 20:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
jsh71 skrev: Ok ja så forstår jeg også bedre mit navn ikke kommer frem sådan som dit qm. Det sgu da kun godt nok, og hvorfor betale for en fast ip adresse? For at køre en server for eksempel mvh rinpoche |
|
|
roald |
Lagt på d. 09/04-2008 21:10
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 873 |
Når jeg trykker min IP nr. ind kommer navnet på min internetudbyder frem som er ENERGI-MIDT i Silkeborg |
|
|
WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 09/04-2008 22:28
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 55 |
Det hedder ikke variabel ip men dynamisk ip... |
|
|
WisawagonFaiFaa |
Lagt på d. 09/04-2008 22:44
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 55 |
Man kan godt køre en server på en dynamisk ip-adresse via Dynamic DNS. Læs mere her: http://www.dyndns...ns/dyndns/ Dynamic DNS (DDNS) allows you to create a hostname that points to your dynamic IP or static IP address or URL.
Redigeret af WisawagonFaiFaa d. 09/04-2008 22:45 |
|
|
Khun Tee |
Lagt på d. 09/04-2008 23:44
|
Øvet medlem Antal indlæg: 110 |
Hvis i gerne vil surfe anonym er her et par link til at gøre det med. http://www.smarth...ymizer.php http://www.torpro... Det sidste er et lille prog som du installerer. John Jensen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing |
|
|
karstenf |
Lagt på d. 10/04-2008 06:46
|
Øvet medlem Antal indlæg: 130 |
ingolf skrev: Lidt andet om IP-addresser. Min datter er i Spanien og studerer i öjeblikket. Hun har lejet en lille lejlighed uden telefon og internet, men har fundet en i närheden, som har trådlöst uden kode, så det körer hun på. Hun er lidt bange for, at de kan spore hendes IP-adresse og avslöre hende. Nogen som ved, om de kan det??????????? Ingolf Nej, men man kan se alt hvad hun sender/modtager! I nogen lande er det et ønske at udlåne set eget trådløse net, for at være en god nabo. Men det kan dog også være en måde at snige en virus med til den som "låner" et trådløst net. Karsten |
|
Spring til debat: |