Se indlæg
Anderledes Thai Klub
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 13/03-2008 18:13
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Godt forslag mht navnet Lung, jeg tænkte nøjagtigt det samme. Navnet Thai Klub har efterhånden nogle kedelige konnotationer i Danmark. |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 13/03-2008 19:14
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
det der med klub er ikke nogen god ide efter min mening, dem er der jo an masse af her i dk, både af den ene & anden slags. lung yao´s forslag > Thai-venskab-DK < lyder godt. kan også bruge som et evt. web site navn. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
Mr_Kurt |
Lagt på d. 13/03-2008 20:34
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Jeg er ligeledes af den opfattelse at ordet "klub" nok ikke bør indgå i navnet. Forslag: Thai-dansk kulturforening. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 15/03-2008 12:53
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Mr_Kurt skrev: Jeg er ligeledes af den opfattelse at ordet "klub" nok ikke bør indgå i navnet. Forslag: Thai-dansk kulturforening. Kunne desvære forveksles med : Dansk - Thai - Forening . dk, selv om dansk og thai er skrevet i omvendt rækkefølge , ellers udmærket forslag. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
Lagt på d. 22/03-2008 15:01
|
|
Begynder Antal indlæg: |
Davs Jeg er på, kontakter jer når jeg kommer hjem. dsd |
|
|
Lagt på d. 24/03-2008 14:23
|
|
Halløjsa - der er godt nok stille omkring denne gode sag. Er det fordi i ikke har tid, synes der skal lave en "vest" afdeling fordi der er for langt til København? |
|
|
quickmouse |
Lagt på d. 24/03-2008 17:07
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1412 |
leifkr skrev: Halløjsa - der er godt nok stille omkring denne gode sag. Er det fordi i ikke har tid, synes der skal lave en "vest" afdeling fordi der er for langt til København? lyder som en god ide leifkr, måske noget for dig, hører gerne nærmere, der er jo en del medlemmer som kommer fra det vestlige danmark. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
Sasi |
Lagt på d. 24/03-2008 18:02
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 50 |
leifkr skrev: Halløjsa - der er godt nok stille omkring denne gode sag. Er det fordi i ikke har tid, synes der skal lave en "vest" afdeling fordi der er for langt til København? Hej leifkr Ja, det er lidt lang tid siden. Jeg har været 10 dage i sommerhuset, hvor der ingen computer er. Jeg har sendt en mail til dig i dag, før jeg fik læst dit indlæg. Jeg synes det er vigtigt at foreningen kommer op at stå først. Derefter vil det være en god ide at lave nogle satelit foreninger som så kunne arbejde sammen om forskellige emner. Hvad siger du til det? Hilsen Sasi |
|
|
Grenaa |
Lagt på d. 25/03-2008 00:03
|
Begynder Antal indlæg: 6 |
Hej Sasi.. Velkommen tilbage,håber du har haft et par gode påskedage i sommerhuset !! Tak for din mail, skriver lige tilbage nu... Jeg mener helt klart at det er for tidligt allerede at splitte tiltaget op i mindre afdelinger,jeg syntes vi skal sørge for at få det op og køre først og så senere måske dele det op, hvilket jeg syntes er en dårlig ide..men jeg forstår godt problemet når der er langt at køre !! Desværre blev jeg syg og kunne ikke være til stede ved sidste møde men agter helt klart at være til stede ved næste møde... Jeg syntes det er en fremragende ide, og godt at se de forskellige forslag til navne.. MVH. Klaus Smil og verden smiler til dig
|
|
|
Lagt på d. 25/03-2008 09:46
|
|
Davs Ja i skal lige ha den her op og stå. Og så forklare på dansk hvad det er i vil. Når jeg siger dansk, så uden brug af fine ord Jeg er sikker på at flere ikke rigtigt endnu, har forstået hvad den skal bruges til. Det kan jeg høre når jeg eri chatten med folk. bamsen |
|
|
Sasi |
Lagt på d. 25/03-2008 12:29
|
bamsen skrev: Davs Ja i skal lige ha den her op og stå. Og så forklare på dansk hvad det er i vil. Når jeg siger dansk, så uden brug af fine ord Jeg er sikker på at flere ikke rigtigt endnu, har forstået hvad den skal bruges til. Det kan jeg høre når jeg eri chatten med folk. bamsen Hejsa Bamsen Jeg skal lige have det en gang til mht. dit spørgsmål. Er det forenings formål, der driller dig?. Vær sød at uddybe dit spm. Med venlig hilsen Sasi |
|
|
Lagt på d. 25/03-2008 13:52
|
|
davs Sasi Jegf spurgte skam ikke om noget bamsen |
|
|
Sasi |
Lagt på d. 25/03-2008 18:04
|
bamsen skrev: Ja i skal lige ha den her op og stå. Og så forklare på dansk hvad det er i vil. Når jeg siger dansk, så uden brug af fine ord Jeg er sikker på at flere ikke rigtigt endnu, har forstået hvad den skal bruges til. Det kan jeg høre når jeg eri chatten med folk. Hej Bamsen Nu er jeg ikke den store feinschmecker ud i det danske sprog og forstår ikke altid nuancerne i sproget. Derfor Bamse, hvor er det du vil hen med dit indlæg? Med venlig hilsen Sasi |
|
|
Lagt på d. 25/03-2008 20:35
|
|
Sasi Ok så glem det vi snakker om det i chatten bamsen Redigeret af d. 25/03-2008 21:19 |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 25/03-2008 22:02
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Jeg vil gerne prøve at smide en bold i luften for at høre hvordan den bliver modtaget. Skal foreningen fremstå som talerør overfor offentligheden, ligesom man ser med andre indvandreforeninger ? Jeg kan både se positive og negative aspekter i at lade foreningen få den rolle. En af de positive kunne f.eks. være at thai'er og dansk/thai-par vil fremstå i offentligheden som "stærke" indvandre der har valgt at integrere sig og betale skat osv og ikke som svage indvandre som er dømt til offentlig forsørgelse i flere generationer og uden videre interesse i at integrere sig i det danske samfund. At fremstå som "stærke" indvandre kan også være med til at ændre noget at det kedelig indtryk visse har om thaier - og for den sags skyld dansker som gifter sig med en thai. En negativ side af idéen kunne være at vi trods alt er for forskellige. Nu er den bold kastet op, hvad synes I andre om idéen ? Redigeret af Webmaster d. 25/03-2008 22:05 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Mr_Kurt |
Lagt på d. 27/03-2008 14:30
|
Begynder Antal indlæg: 12 |
Hej allesammen Jeg skriver til jer for at informere lidt om, hvor vi er henne i forløbet med at etablere vores forening. Vi havde en god meningsudveksling med andre på chatten forleden, som gav os noget at tænke over. Vi skal have et nyt 'bestyrelsesmøde' d. 4. april, hvor vi på baggrund af diskussionen i chatten vil fremlægge de endelige vedtægter for foreningen samt navnet på foreningen. På det møde vil det samtidigt blive besluttet hvor og hvornår foreningen for første gang indkalder til møde for kommende medlemmer. Jeg kan konstatere, at der er mange, som har været inde at læse på tråden, så jeg håber selvfølgelig på stor opbakning når mødet bliver meldt ud endeligt. Mvh Sasi og Mr_Kurt |
|
|
Ahrendt |
Lagt på d. 27/03-2008 20:39
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 60 |
Vi springer også på hvis der kommer en afd. i vest |
|
|
Sasi |
Lagt på d. 03/04-2008 21:09
|
Hejsa Det er med lidt trist sind at jeg skriver dette indlæg. 2/3 af bestyrelsen er sprunget i målet før vores møde i morgen. Så jeg kan ikke lade være med at tænke på om interessen for foreningen alligevel ikke er tilstede ude omkring. Mit hovedformål med denne forening har overvejende været, at integrere thaier i DK, og ikke så meget at lære om den thailandske kultur (den kan de i forvejen). Det jeg altid har været modstander af er at man gruppere sig. Dvs. thaier med thaier, kinesere med kinesere osv. Det er vel ikke meningen at vi skal have "lille bangkok" i København. Det tror jeg sker, hvis ikke der sker en bedre integration. Hvordan synes vi selv det går med en anden befolkningsgruppe ude i NV kvarteret. Hvis ikke I mænd tager fat i jeres kvinder og lære dem hvordan man skal begå sig i det danske samfund vil de stadigvæk være for dårlige til dansk og stadigvæk have lorte jobbene og blive misbrugt på arbejdspladsen netop fordi man ikke forstår kulturen og sproget. Jeg har dog ikke opgivet håbet om at få foreningen op at stå. Med venlig hilsen Sasi |
|
|
Weedy |
Lagt på d. 03/04-2008 21:23
|
Begynder Antal indlæg: 20 |
Til Sasi .. held og lykke med at få foreningen op at stå .. sys det er en kanon god ide .. choke dee til dig ..
????????
|
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/04-2008 22:22
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Sasi skrev: Hejsa Det er med lidt trist sind at jeg skriver dette indlæg. 2/3 af bestyrelsen er sprunget i målet før vores møde i morgen. Så jeg kan ikke lade være med at tænke på om interessen for foreningen alligevel ikke er tilstede ude omkring. Mit hovedformål med denne forening har overvejende været, at integrere thaier i DK, og ikke så meget at lære om den thailandske kultur (den kan de i forvejen). Det jeg altid har været modstander af er at man gruppere sig. Dvs. thaier med thaier, kinesere med kinesere osv. Det er vel ikke meningen at vi skal have "lille bangkok" i København. Det tror jeg sker, hvis ikke der sker en bedre integration. Hvordan synes vi selv det går med en anden befolkningsgruppe ude i NV kvarteret. Hvis ikke I mænd tager fat i jeres kvinder og lære dem hvordan man skal begå sig i det danske samfund vil de stadigvæk være for dårlige til dansk og stadigvæk have lorte jobbene og blive misbrugt på arbejdspladsen netop fordi man ikke forstår kulturen og sproget. Jeg har dog ikke opgivet håbet om at få foreningen op at stå. Med venlig hilsen Sasi Det er jeg ked af at høre :-( Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
Spring til debat: |