Se indlæg
 Udskriv debat
Thai Travel Halmtorvet
FCKdk
Et andet spørgsmål der trykker mig, er hvordan kan det være
at hvis man har en billet med mulighed for ændring af hjemrejse-
dato, kan det i praksis ikke lade sign gøre i Thailand, selvom der fra
rejseudbyder er angivet mulighed for dette????
Der er ikke tale om billetter købt hos dig eller andre navngivne bureauer, dette er bare generelt!!!!
Hvis man derimod køber en ny billet til de efterspurgte afgange
er der altid plads!!!!????

MVH FCKdk

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

Jeg skriver bare en email til min rejse dame, så sørger hun for alt. og sender en mail med de nye rejse info
[url]www.qt-rejser.dk[/url]
Grin reklame reklame.. men hun er altså også virkeligt sød

Davs
Ja jeg lavede lige dit links aktivt

[url]Bamsen[/url]
Redigeret af d. 31/03-2008 19:35

thaitravel
FCKdk skrev:
Et andet spørgsmål der trykker mig, er hvordan kan det være
at hvis man har en billet med mulighed for ændring af hjemrejse-
dato, kan det i praksis ikke lade sign gøre i Thailand, selvom der fra
rejseudbyder er angivet mulighed for dette????
Der er ikke tale om billetter købt hos dig eller andre navngivne bureauer, dette er bare generelt!!!!
Hvis man derimod køber en ny billet til de efterspurgte afgange
er der altid plads!!!!????

MVH FCKdk

Hej FCKdk.

Jeg vælger at prøve at svare på dit spørgsmål så godt jeg kan.

Hos Thai er der fire slags økonomi billetter. Q, H, M og B.

Q = 3 måneds billet.
H = 3 månedsbillet. Ja ved det godt det er underlidt men sådan er det.
M = 6 måneds billet.
B = et års billet.

Alle åbne. Og bliver dyre jo længere ned man kommer.
Har man været heldig at få en åben Q billet på både ud og hjem rejsen har man sparet mange penge. Men det betyder også at disse pladser bliver solgt først på grund af prisen. Og rejser man ud i F.eks sommerferien er de så godt som væk, også når man skal hjem og gerne vil ændre sin billet, som jo er en åben billet. Men åben billet betyder bare du kan ændre den HVIS der er plads.
Vil man være næsten 100% sikker på at der er plads, skal man op i en M eller B klasse billet, som koster en del mere.

Jeg håber dette indlæg giver lidt mere stof til eftertanke.

Og for at vende det hele på hoved så ændre Thai nogle gange reglerne år fra år.
Q klasse blev lavet om til en åben 3 månedersbillet fra en 1 måneds lukket billet fra d. 01-03-08 i år af Thai.

Men jeg vil selvfølgelig prøve at svare på alle jeres spørgsmål i dette meget forvirende marked.

Hvis du stadig har spørgsmål så må du endelig spørge.

Med venlig hilsen

Don

Thai Travel.

thaitravel
Lung Yao skrev:
samee skrev:
..............................................
som jeg læser div. indlæg så er der SUPER SERVICE hvis du har været kunde i en menneskealder troede sku bare at alle skulle have samme kunde service,[/color]

Mange af dem som roser TT til "skyerne" er dem som har handlet hos dem siden DE næsten havde "monopol" på rejser til Thailand og derfor er blevet "trofaste stamkunder". Der hvor Don i et andet sammenhæng,brugte udtrykket: "Mund til Øre metoden", det var et offentligt "hemelighed" i Thai kredse, at hvis du ønskede at komme billigt til Thailand skulle du handle hos TT.
Det blev sat en stopper for det, da medierne begyndte har "grave" i fænomenet "etniske billetter", og der er (heldigvis) kommet flere aktorer på scenen(konkurenter).

Kære alle her på dette forum.

Jeg har besluttet for KUN at svare på konstruktiv kritik og spørgsmål.
Jeg er ærlig talt meget træt af at høre om de her ting, som bare bliver slynget ud i den blå luft fra den frie fantasi, fra en som føler sig lidt lille.
Hvis der virkelig er hold i det så kom dog med de beviser. Alle påstande som visse personer højt havde fortalt til medierne, blev droppet efter som der ingen ting var at finde. For der har ALDRIG været forskel på vores priser.
Jalousi er en meget grim ting. Men lad det ikke gå ud over dem som har arbejdet hårdt for at få en god ”good will”. Det er simpelhed for lavt.
Men for dem som fortalte medierne om os. Mange tak. Man må sige at ordsproget ”Dårlig reklame er bedre end ingen reklame” stadig holder.

Håber at besvare på jeres spørgsmål nu og i fremtiden.

Med venlig hilsen

Don

Thai Travel

huratho
Hej
Jeg synes at tråden skal slutte med en solstråle historie.
Godt-nok er det ikke Thai Travel, det kunne de aldrig finde på, men derimod Thai Air. For nogle år siden bestilte jeg billet hos Thai Air, med afgang fra Kastrup d. 1. oktober til en pris af DKK 8200.00, det var en 6 mdr. åben billet. Da bekræftelsen så kom så stod der at jeg skulle rejse fra Kastrup d. 30. sep. og jeg skulle overføre DKK 5800.00.
Jeg ringede til Thai Air, spurgte om der var udsolgt d. 1. okt., det var der ikke, men den flinke dame sagde at hun kunne se at jeg ville være borte i 6 mdr. Hun sagde at når man tager afsted så længe, så betød en dag vel ikke det store. Så hun flyttede min billet een dag og sparede mig for mange penge. Det synes jeg er flot gået, det har jeg aldrig prøvet hos Thai Travel.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

dardi
Bestilte 3 biletter til Thai Trawel i januar til afgang 3-25 april. De kunne kun skaffe 4-25 april til fornuftig pris. 6.400 pr billet.
De vendte tilbage ca 1 måned senere og meddelte at biletterne var sat ned til 5.350 pr. billet. TAK FOR DET.

laodenmark
Ja. Fint med den prisnedsættelse. Har lige betalt 5040 kr. for en retur med Thai. i april Grin
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

goldwing
laodenmark skrev:
Ja. Fint med den prisnedsættelse. Har lige betalt 5040 kr. for en retur med Thai. i april Grin

Vil du oplyse hvor du fandt denne billige billet? og hvor længe den er gyldig...
På forhånd tak

samee
thaitravel skrev:
Hvis der virkelig er hold i det så kom dog med de beviser. Alle påstande som visse personer højt havde fortalt til medierne, blev droppet efter som der ingen ting var at finde. For der har ALDRIG været forskel på vores priser. Thai Travel

Hej Don, du skriver "har klippet i det" at der aldrig har været forskel på Jeres priser.... hvis du mener at efter al den ballade som var i div aviser så okay.

Men hvis du mener der aldrig har været prisforskel så passer det ikke, for ca. 3 år siden var jeg med en ven inde og købe billet og det var pga. ham og hans Thai kone at jeg fik en fed pris på billetten. "ved godt at det har været oppe og vende"

personligt synes jeg sku det er okay at vores dk-Thai ægteskaber kunne få en god pris da det er dyrt nok "de satans oliepriser" jeg håber at den mulighed kommer igen, selvom jeg stadig er alene og ikke ville kunne drage nytteWink

It’s deep how you can be so shallow

laodenmark
goldwing skrev:
laodenmark skrev:

Vil du oplyse hvor du fandt denne billige billet? og hvor længe den er gyldig...
På forhånd tak

Hej Søgte via Momondo. Og der kom Super saver op med prisen ab CPH og direkte. ( afg. 22.4) Gyldigheden der må jeg være dig skyldig, denne billet er udstedt for 25 dage. Men som Don før skrev er alle billetter gyldige i min 3 mdr. ved thai. Det er sikkert en V klasse billet ( billigste klasse, både mht, ombookning/ bonuspoint)

Laodenmark
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

ingolf
Hejsan.

Om i går ind på
[url]www.Rejsefeber.dk[/url],
er der rejser for 5040 den 21, 22 23 24 april og hjem den 17 eller 20 maj. Om i söger, så glem ikke at klikke på "vise +- 3 dage", så får i op de bedste priser i den uge i söger i !!!!!!!

Ingolf.
Redigeret af d. 01/04-2008 18:23

Anonym Bruger
hvis du don som du siger dårlig reklame er bedre end ingen reklame
hvorfor er du og dine venner så sådan oppe på stikkerne når folk herinde fortæller om dårlige oplevelser med thai travel.
Det må da være fordi du ikke vil ha dårlig reklame ikke.
Så jeg håber da at folk her i dansk-thai stadig vil fortælle om deres dårlige/gode ting som vi plejer uden at don og hans højtråbende venner
fører sig frem her i debatten

Hej Samee

Hvad har min indmeldingsdato at gøre med debatten??

I øvrigt hvorfor sviner du mig til-jeg har ikke generet dig!

Men det tillader Webmaster åbenbart godt, at der bliver brugt disse gloser om mig. Nå pynt med det, jeg klaret mig nok.

Bare nysgerrig - kan se at I sagtens kan skabe røre i andedammen uden min assistance.

Da nogle kloge hoveder HERINDE åbenbart IKKE KAN TÅLE AT JEG DELTAGER KONSTRUKTIVT I DEBATTEN, vil jeg læne mig tilbage og grine lidt!

Kun Thailand gennem 15 år.

Webmaster
girobank skrev:
Hej Samee

Hvad har min indmeldingsdato at gøre med debatten??

I øvrigt hvorfor sviner du mig til-jeg har ikke generet dig!

Men det tillader Webmaster åbenbart godt, at der bliver brugt disse gloser om mig. Nå pynt med det, jeg klaret mig nok.

Bare nysgerrig - kan se at I sagtens kan skabe røre i andedammen uden min assistance.

Da nogle kloge hoveder HERINDE åbenbart IKKE KAN TÅLE AT JEG DELTAGER KONSTRUKTIVT I DEBATTEN, vil jeg læne mig tilbage og grine lidt!

Kun Thailand gennem 15 år.

Hvorfor nu i indlæg 133 hive noget frem som var fremme i indlæg 82 ?
Jeg har endda allerede én gang været inde her i tråden og bede de forskellige, uden at nævne navne, om at slappe lidt af.

Jeg vil desuden lige henvise din opmærksomhed på §18 i reglementet. Er der, efter din mening, brud på reglementet så bedes du kontakte et admin-medlem via PB og ikke gentagende gange kommer med at jeg tillader dit og dat - hvilket de fleste herinde nok også har en anden opfattelse af.

Tak

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
huratho
Hej
Jeg synes lige at i skal se hvad Politikken skrev til mig.

Politiken | 22.03.2008 | Vi_Rejser | Side 4 | 634 ord | artikel-id: e0e4f1cd
Billetkøb: Flybilletterne kan ændres i sidste øjeblik
På økonomiklasse skal man også være opmærksom på mulighederne for at ændre navn på billet og tidspunkt for rejsen. Det gælder dog kun privatrejser, siger SAS.
Af PoulHusted

Din kæreste har lige forladt dig og skal i hvert fald ikke med dig og din lillebror til den franske hovedstad. Kærestens billet er nok spildt, eftersom du flyver på økonomiklasse. Og for at det ikke skal være løgn, vil lillebror gerne flyve på et andet tidspunkt end det på billetten angivne. Så hans billet er måske også lige til skraldespanden. Det lader til at blive en dyr ferie i Paris, endnu inden du har sat foden på fransk jord.

Men vent, der er håb forude. Det kan faktisk i flere tilfælde lade sig gøre at få et andet navn på billetten, og også få ændret på tidspunktet. Også selv om du ikke har købt billet til businessclass.

Salgs- og marketingdirektør i SAS Lars Bording siger til Vi Rejser, at flyselskabet har en sådan ordning:

»Hvis man ønsker at overdrage en billet, som man har købt til en privatrejse, til en anden person, så tager vi 300 kr. for at ændre navnet på billetten«.

»Og vi taler om economy, men jeg skal understrege, at det er til private rejser. Det skal være til en privat rejse og ikke i forretningsøjemed«, fortæller Lars Bording og indrømmer, at han ikke har de store muligheder for at kontrollere, om der virkelig er tale om en privat tur og ikke en forretningsrejse.

En udstrakt hånd SAS reklamerer ikke særlig meget med muligheden for at ændre navn på billetten. Det skyldes, at kunderne ikke benytter sig af den ret ofte, for de fleste har bestemt sig for at tage på ferie med en eller flere bestemte personer.

Muligheden for at få ændret billetten eventuelt i tilfælde af sygdom er der altså, også selv om den eller de rejsende ikke har tegnet en afbestillingsforsikring.

»Der er normalt tale om en nødsituation, og det er ikke noget, vi er ude for i særlig stor udstrækning. Når man har besluttet sig for at tage på ferie, så står beslutningen fast, og man har en afbestillingsforsikring i tilfælde af sygdom. Derfor er det nok de færreste mennesker, der vælger at overdrage deres billet til en anden person«, mener Lars Bording, som ikke har nogen ide om, i hvor stor udstrækning ordningen benyttes af SAS-kunderne på økonomiklasse.

SAS-direktøren beskriver ordningen som »en udstrakt hånd« til kunderne, hvis en person pludselig ikke kan deltage i en planlagt rejse af den ene eller anden grund.

Ny tid Kunden kan måske også have brug for at ændre tidspunktet for af- eller hjemrejsen på billetten, fordi et eller andet kommer i vejen.

»Alle vores billetter på økonomiklasse kan jo ændres nu. De kan ændres mod et gebyr på 400 kr. Der er tale om 400 kr. per ændring eller per vej, men ofte har passageren jo også kun brug for at ændre det ene rejsetidspunkt«.

Måske til højere pris

Der er dog et stort men. SAS sælger billetter i mange prisklasser, og såfremt den klasse, man har booket, ikke er tilgængelig, så skal differencen betales oveni de 400 kr. for at få ændret tidspunktet på flybilletten.

»En ganske logisk ordning. Ellers kunne man jo forestille sig, at folk bookede en billet f.eks. seks måneder frem i tiden, og så ved afrejsetidspunktet ændrede man til en afgang, hvor der ikke længere er billige billetter«, fastslår Lars Bording.

Navne- og tidsændring kan ske indtil tre timer før afgang. Et godt råd er dog at læse alt det, der står på billetten – også det med småt – så man ved, hvilke rettigheder og pligter man har som kunde hos det ene eller det andet flyselskab.

Politiken | 22.03.2008 | Vi_Rejser | Side 4 | 358 ord | artikel-id: e0e4f234
Navne: Husk alle navne på flybilletten
Det kan koste dyrt ikke at have det rigtige navn på billetten. Pas og billet skal matche hinanden.
Af PoulHusted

Manglende mellemnavne ved bestilling af flybilletter kostede en familie 20.000 kroner ekstra for en tur til Mauritius.

Efter hjemkomsten klagede familien til Rejse-Ankenævnet og fik medhold, fordi rejsebureauet ikke tilstrækkelig tydeligt havde gjort opmærksom på, at mellemnavne også skulle med ved billetbestillingen.

Historien illustrerer imidlertid, hvor vigtigt det er, at køber opgiver de nøjagtige navneoplysninger ved køb af flybilletter, så navnet på billetten svarer til det, der står i passet.

»Hvad er et mellemnavn? Et fornavn eller et efternavn? Jeg tror ikke, at man opererer med mellemnavne i dansk ret, men hvis mellemnavnet er et efternavn, eksempelvis Hansen-Nielsen med bindestreg, så skal begge dele med. Nogle gange siger selskaberne, at det vigtigste er efternavnet, men jeg ville holde mig til det, der står i passet, for at være på den sikre side«, siger chefkonsulent i Forbrugerrådet Benedicte Federspiel til Vi Rejser. Hun understreger, at familien på Mauritius-turen kun fik erstatning, fordi rejsebureauet havde dummet sig:

»Derfor skriv og oplys det, der står i passet, for nogle flyselskaber er meget strikse«.

Salgs- og marketingdirektør i SAS Lars Bording bekræfter, at det er væsentligt, at ens rejsedokument passer sammen med ens flybillet ned til mindste detalje. Kaldenavne, kælenavne og lignende må ganske enkelt ikke forekomme på billetten.

»En billet har kun 27 karakterer, så hvis man har et meget langt navn, så anbefaler vi, at man forkorter eventuelle mellemnavne til initialer, så fornavn og efternavn står tydeligt på billetten«.

»Normalt, når fornavn og efternavn står på billetten, skulle man være på den sikre side. Men hvis man vil have sit mellemnavn med, og det er der faktisk mange mennesker, som ønsker, så forkorter man det til bogstaver, og så burde der ikke kunne opstå misforståelser«, siger Lars Bording og fastslår endnu en gang, at det kan svinge fra selskab til selskab og fra land til land, »hvor hårdt man fastholder matchningen mellem pas og billet«.

»Sikkerhed er førsteprioritet hos SAS, og derfor overholder vi matchningen mellem billet og ID 100 procent. Derfor kan jeg kun anbefale, at uanset hvor rejsen går hen, så sørg for, at navn i billet og ID stemmer helt overens medmindre en forkortelse er nødvendig«.

i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

ebeth
huratho!
Stakkels Poul Husted fra Politiken han har svaret på hvad? Det virker ikke som han har svaret dig, såd'n personligt?
Jeg er jo kun en kvinde- dansk og hvad deraf følger...så forklar mig venligst hvad SAS og deres billetbureau- har at gøre med Thai Travel som sælger billetter til Thai Airways?
vh
Jeg har ind i mellem brugt TT, de har leveret hvad jeg har betalt for, så jeg kan ikke klage; vi rejste, vi kom hjem.

Ebeth
Ja du er en af de heldigeGrin
'bamsen

ebeth
Tøhø...man har nok humor deroppe i kanalbyen Bamse Wink
Hvis jeg finder et billigere tilbud end TT tager jeg da det, alt hvad vi vil er derud uden omveje og hjem igen på samme måde! Vi/jeg har dog overvejet at tage via Hamborg, men det giver en mellemlanding i Tyskland, ventetid og hvad laver man i ventetiden i en lufthavn? Bruger penge. Så hellere ud at se lidt med DSB og direkte til Bkk.
vh

msr - Martin Rasmussen
Hej alle

Jeg er nødt til at give mine erfaringer videre om TT.

De 4 gange jeg selv har brugt dem, og de gange jeg har henvist andre til dem, har INTET været at klage over...
Hver gang har de uopfordret spugrt og indrigsbilletter ( gratis eller 150 kr)

Flere gange været på vente liste hos dem, og hver gang fået den ønskede billet..
Jeg har også prøvet at bestille billet, de ringede mig op senere og fortalte at de havde fået billet billigere, så jeg kunne sidste gang hente 1700 kr. på deres kontor, det er super service.. har kun prøvet det et andet sted før, kan ikke huske selskabets navn, men agenten hedder Brynja( vender tilbage med firmaet )

MsrPfftPfft

http://www.winepusher.dk
prasat
Thai Travel Skrev
Jeg vælger at prøve at svare på dit spørgsmål så godt jeg kan.

Hos Thai er der fire slags økonomi billetter. Q, H, M og B.

Q = 3 måneds billet.
H = 3 månedsbillet. Ja ved det godt det er underlidt men sådan er det.
M = 6 måneds billet.
B = et års billet.

Alle åbne. Og bliver dyre jo længere ned man kommer.
Har man været heldig at få en åben Q billet på både ud og hjem rejsen har man sparet mange penge. Men det betyder også at disse pladser bliver solgt først på grund af prisen. Og rejser man ud i F.eks sommerferien er de så godt som væk, også når man skal hjem og gerne vil ændre sin billet, som jo er en åben billet. Men åben billet betyder bare du kan ændre den HVIS der er plads.
Vil man være næsten 100% sikker på at der er plads, skal man op i en M eller B klasse billet, som koster en del mere.

Jeg håber dette indlæg giver lidt mere stof til eftertanke.

Og for at vende det hele på hoved så ændre Thai nogle gange reglerne år fra år.
Q klasse blev lavet om til en åben 3 månedersbillet fra en 1 måneds lukket billet fra d. 01-03-08 i år af Thai.

Men jeg vil selvfølgelig prøve at svare på alle jeres spørgsmål i dette meget forvirende marked.

Hvis du stadig har spørgsmål så må du endelig spørge.

Med venlig hilsen

Don

Thai Travel.

--------------------------------------------------------------------------

min datter har en Ø Class billet og skulle hjem 25 maj, men da man lige pludselig har ændret dato for skreftlig eksame, sikkert ikke lige pludselig men så bare glemt at fortælle os det skal hun nu hjem så hurtigt som muligt.

så vi danser ned til thai, jeg i den fucking gode tro at dette er ikke en V class billet men en Q-class billet og som dom også skriver kan hjemrejsen ændres.
men men men men man bliver jo klogere, NEJ en Q class kan ikke bare ændres ok siger jeg så, så vil jeg gerne sælge den, meeeen nej igen en Q-Class kan ikke sælges. hvad gør vi så. jo datteren har jo 71.000 mill på sit kort så jeg siger en bonus billet må da være til at få her i lavsersonen og det må gerne være på Premium economi så er der jo større chancer for at hun kan komme hjem inden 8 maj. meeeen igen har man ingen bonus billetter ledige på nogle afgange fra nu og til 8 maj.
se det kalder jeg sku service.
nu mente den rare dame som gav os denne fine rådgivning at jeg kunne da bare købe en enkelt billet hjem 48.000 bath.
men nu måtte jeg lige fortælle hende at dette var ikke en V men en Q-class så hun skulle ændre datoen.
hun skrev så en mail til billet kontoret i danmark om hun måtte bytte billetten efter 6 timers venten ringede hun mig op og vi havde fået lov til at ændre billetten helt gratis, hun skaffede os så en billet hjem til den 2 maj.
jeg tror desværre at thai ændre deres regler hele tiden så de ikke selv kan finde ud af det.
og det undre mig at man ikke har nogle bonus billetter frem til 8 maj, hvad skal vi snart med dette bonus system når vi aldrig kan få billetter alligevel.

prasat

Spring til debat: