Se indlæg
 Udskriv debat
Direkte vs mellemlanding
Hejsa

Er der nogle der kan forklare dumme mig, hvorfor det er billigere med en direkte flyvning fra f. eks. kastrup og til bangkok end det er med en mellemlanding. Jeg har da altid haft den opfattelse at det var dyrest med en direkte afgang, men åbenbart ikke mere.

Det her er thai airways og igennem rejsefeber, hvor jeg for den direkte afgang skal betale 7610 kr som var den billigste. De næste afgange der kom var så med en mellemlanding i sverige, det må jeg indrømme jeg synes er mærkeligt.

Ps et lille tillægs spørgsmål hvis man må Grin

Men er sas ikke med på f.eks. rejsefebers søgemaskiner mere? Nu har jeg søgt både på rejsefeber, flybillet og momondo men ingen sas.

thaitravel
Hej Jhs71.

Det er fordi at jo flere gange du lander i en lufthavn skal du betale lufthavnsafgift. Og idag er ltfthavnsafgiften ret dyr, så man mærker det mere, end i gamle dage.

Med venlig hilsen

Don

Hejsa Don

Jeg takker for dit svar, ja jeg har godt nok hørt den forklaring før, men alligevel der var sgu en stor prisforskel på de forskellige afgange helt op til 2000 kr. mener jeg

laodenmark
Ja det er en prisjungle. Og samme billettype burde være billigere uden mellemstop. Men der er også stor prisforskel landende imellem samt afhængig af hvor fyldt flyene er på bookingtidspunktet. Har lige haft en bekendt som sparede over 3000kr. ved at tage flyet fra hamborg til bkk via københavn med SAS. Så ikke altid billigere direkte. Og for os som rejser fra provinsen, er det ofte billigere med mellemlanding i amsterdam; frankfurt,munchen,Paris, London, Wien.
vel og mærke når vi ikke skal starte i tirstrup/ålborg da der her er mulighed for at rejse over cph. for en lille merpris. Hvor Cimber flyver fra er denne mulighed vist ikke tilstede.

Noget jeg ikke helt forstår er : Hvorfor så mange absolut skal bruge et rejseselskab/bureau når der skal bestilles en 'simpel' billet. Min erfaring siger at det er forskellige billet udsteder/bereauer som er billigst fra gang til gang. De flest herinde kan jo nemt bruge Internettet ( Nogen Mere end andre Grin ) Selvfølgeligt kan nogen kræve service udrover billetten men !!
Forøvrigt fint at Thai air endeligt kan finde ud af udstedelse af E-Ticket over nettet. det var på tide
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

laodenmark
thaitravel skrev:
Hej Jhs71.

Det er fordi at jo flere gange du lander i en lufthavn skal du betale lufthavnsafgift. Og idag er ltfthavnsafgiften ret dyr, så man mærker det mere, end i gamle dage.

Med venlig hilsen

Don

Ja, lufthavnsafgifterne er mange gange den største post. Har lige bestilt en 'Lav' sæson billet ab. Hamburg. (afg Maj) Kunne have valgt en SAS billet til knap 4900 kr. Men ikke så gode tider (5 timers ventetid) samt kun 25 % bonuspoint. Valgte i stedet Austiran 1,5 time i Wien ud/hjem. 50% bonuspoint. på denne billet er afgifterne godt 270 € men den samlede billetpris beløb sig til kun 516 € eller ca. 3850 kr Smile
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

latour82
Fra Frankfurt kan en billet i højsæsonen Juli måned fås til imellem 5200 og 6000 kr incl. togbillet fra grænsen til Frankfurt.
Den billige med et mindre Russisk selskab, mens den dyre er med det mere anerkendte Etihad, denne også med mellemlanding.

Jeg kom desværre ikke til at gøre brug af tilbuddet, da vi ikke kom afsted desværre.
Niels

DonCC
Hejsa.... Nu ved Jeg ikke om du har købt billetten.

Men en kammerat og Jeg rejser til pattaya tre uger i september på et 3-stjernet hotel med morgenmad og i dobbeltværelse med to enkelt senge, for kr. 4.920,- pr billet tur retur, direkte fra kastrup, og med transfer i lufthavnen til og fra hotellet. Så kommer hotel naturligvis ved siden af. Vi rejser med Jysk Rejsebureau A/S.

Mvh Peter-
Hejsa... Er en ung gut som for første gang skal til Thailand i september. Derfor har Jeg oprettet denne profil, da Jeg håber at kunne drage nytte af Jeres erfaringer som I forhåbentlig vil dele med mig.... :-)

ingolf
Hej DonCC
I skal nok regne med, at hotellet bliver dyrere end planeret. Cool
Uden at kende noget til dig eller din kammerat og jeres interresser, vil jeg våge og påstå, at jeres dobbeltvärelse med to enkelt senge, kommer at blive byttet til 2 dobbeltvärelser med dobbeltsenge!! Grin

God tur Ingolf.

Spring til debat: