Se indlæg
 Udskriv debat
Jeg bryder mig ikke om boef !!!
Suk Rak Ning
Var oppe at besoege en ven i Khao suan kwang, som ligger mellem Khon kaen & Udon thani. Vi sad paa en bar og fik en lille forfriskning, ringede saa til en bungalow for at hoere om noget var ledigt....jo jo, det var der da pris 400 THB tak for det, da vi saa senere kom derud, ja saa kom der en venlig dame med noeglen, men da hun saa farang'en, saa var prisen tryllet om til 500 THB.....Jeg ga' hende en oprejst langemand og sagde at jeg ikke kunne li' Thai-boef og andre gloser.............Fandt et andet sted der var prisen saa 700 THB, men om jeg vil gi' 100 THB mere til saadan en snotnaese, nej gu' vil jeg ej...........

Billede af sovepladsen til 700 THB....meget flot indvendig og med badekar.........Grin

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture63325681.jpg

Redigeret af Suk Rak Ning d. 30/03-2008 08:35
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

claus31130
.....Kan kun gi dig ret .....jeg havde osse hellere givet de 300 mere end 100 mere til sådan en type.....

Claus

http://www.cs-web.in.th/
ingolf
At de holder på sådan, de må da forstå, at i den lange ende taber de penge på det!!

Så har jeg en lille söd thaipige i Jomtien som er pricis omvendt. Hun stå for udlegning af condors i et anläg. 8.000bath/måned + el og vand, kämpe svömmebasäng i markplan, träningsrum, fri parkering og masser af vakter. I november når jeg skulle til TH ringde jeg og bokade og alt var OK. Et par dage för jeg skulle komme körte min pige op fra RAYONG, betalde de 8000 og fik nöglen og flyttede ind. Så ville det sig ikke bedre, end at jeg förts fik mave influensa, og derefter almindelig influensa, så det var bare at afbestelle rejsen. Det var bestemt, at min pige skulle fölge med mig hjem i december, så jeg köbte aldrig en ny billet for 1 eller 2 uger, men blev hjemme og ventede på at hun skulle komme. Efter 5 dage flyttede min pige fra condorn igen, og fortalte udlejerpigen hvad der var sket. Hun fik 7000bath tilbage!!!!!!!!! Det kalder jeg service, og vi kommer selvfölgelig tilbage. Havde hun beholdt alle 8000 ville vi aldrig komme tilbage. Se, hun er en Thaier som ved hvad service er, og som ved hvordan man behandler kunderne så de kommer tilbage, og det tjäner hun selvfölgelig penge på!!

MVH Ingolf

At de holder på sådan, de må da forstå, at i den lange ende taber de penge på det!!

Jamen ingolf du ved da godt en thaier tænker aldrig lægere end en time ad gangen GrinGrin

ingolf
Jsh71, det har du ret i, hellere stjäle 50 bath fra dig, og aldrig se dig mere, istedet for at väre lidt go ved dig, og du bruger flere tusinde på stedet.

Har et kedeligt eksembel med en pige. Havde väret sammen med hende en uge, og syntes hun var OK, og at hun får blive de sidste 10 dage. En dag sendte jeg hinde ned til ATM med hävekortet, og hun komtil tilbage efter 5 minutter og satte sig og snakkede med sine venner. Da jeg lidt senere fik mine penge, manglede der 3000bath. Hun havde löst sig selv ud af baren de sidste 10 dage med mine penge!!!!!!! Og vi havde ikke snakket om det. Hun rög ud, og begyndte at tude, somom hun trodde at det skulle hjälpe. Jeg gik alene ud og spise den aften, og så til en anden bar!!

Ingolf

filihankat
Giver du dit hævekort ud til andre????! Er du blevet vanvittig??? Så be'r man da selv om at blive snydt.......Shock

Saendaeng
Havde også en lille episode sidste gang jeg var hjemme. Ville hen til den lokale vaskehal og få vasket bilen , normalt koster det 250 bath for 2 biler og hele turen , men der var en ny mand der og så skulle farangen betale 600 bath , for bilerne var jo meget beskidte. Jeg sagde at han skulle ringe til hans chef som jeg kender og hører om det var rigtigt. Men det kunne han ikke. Men jeg kørte igen og kom tilbage senere og talte med hans chef , hvor det resulterede i at den grådige ny mand blev fyret. Frown
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
ingolf skrev:

Har et kedeligt eksembel med en pige. Havde väret sammen med hende en uge, og syntes hun var OK, og at hun får blive de sidste 10 dage. En dag sendte jeg hinde ned til ATM med hävekortet, og hun komtil tilbage efter 5 minutter og satte sig og snakkede med sine venner. Da jeg lidt senere fik mine penge, manglede der 3000bath. Hun havde löst sig selv ud af baren de sidste 10 dage med mine penge!!!!!!! Og vi havde ikke snakket om det. Hun rög ud, og begyndte at tude, somom hun trodde at det skulle hjälpe. Jeg gik alene ud og spise den aften, og så til en anden bar!!

Ingolf

davs Ingolf

Ya gotta be kiddingGrin

dsd

kiml
Ja det har det meget med at gøre, et lille trick er at sende damen ind og boke værelset mens at jeg tjekker bilen så får man den rigtige pris, man kan se at de ærgrer sig når blegfisen tropper op men bordet fanger, de er dejligt at snyde en thaier på den måde

ingolf
Hej FLHK. og DSD.

Jeg har aldrig specielt mange penge på konton med ATM kort, og så springer jeg altid lige ind på banken og bytter kode, når jeg har byttet pige. Det er blevet til mange kod bytte gennem tidenGrin

Hej Kiml. Vi brugte samme triks da vi köete op til Laos, og längs Mekong River hjem. Altid töserne ind og ordne värelse för vi visede os!!

Ingolf.

claus31130
kiml.....vi bruger samme metode......virker fint hvergang,man kan se de ærgrer sig...

Claus

http://www.cs-web.in.th/
Saendaeng
Den har min kone og jeg også benytte masser af gangeSmile
Går også tit langt bag min kone på markeder eller andre butikker.
Så kan jeg jo også gå studere de søde pigerWink
Michael B Kristensen

rinpoche
Retfærdigvis skal så siges, at mange steder opererer de heldigvis ikke med en sådan beklagelig prispolitik med etnisk slagside.
Mange steder er der fortrykte priser på hoteller, bungalpws etc. hvor folk holder sig for gode til at forsøge at tage R.... på turister.
Jeg må indrømme, at jeg generelt ikke oplever den store forskelsbehandling, selvom det muligvis hjælper at man begår sig på thai.

Davs
Ja vi har næsten haft det modsatte
Min kone gik ind for at høre på værelse
men fik at vide der ikke var nogen,så gik jeg derind
så var der værelser.
det har vi nu årøvet et par gange,sidst måtte min kone og hendes datter sidde på stranden,cafeer og vente på at jeg kom til pattaya.
så vi kunne få et værelse.
bamsen

jesperfrb
Ja, jeg får også laver pris end konen, men det hjælper måske at man kan begå sig på lidt Thai, som Rin også er inde påWink
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

sonni08
Ingolf... Det er da et kedeligt eksempel med pigen, hvor du siger, at du vil være sammen med hende dine sidste 10 dage (ude fra baren) og sendte hende ned til ATM med hävekortet, hvor hun selvfølgelig løser sig selv ud af baren de 10 dage I havde aftalt...
Hun gør jo kun, det I havde aftalt. Det er da dig, der ændrer aftalen. Det er da for lavt.

Saendaeng
Ja det hjælper da at begå sig på thai , men deres førstehånds indtryk af os faranger , hvis de da lie ikke kender os , giver tit og ofte et lille prishop , ikke altid noget af betydning..
Michael B Kristensen

Payanak
rinpoche skrev:
Retfærdigvis skal så siges, at mange steder opererer de heldigvis ikke med en sådan beklagelig prispolitik med etnisk slagside.
Mange steder er der fortrykte priser på hoteller, bungalpws etc. hvor folk holder sig for gode til at forsøge at tage R.... på turister.
Jeg må indrømme, at jeg generelt ikke oplever den store forskelsbehandling, selvom det muligvis hjælper at man begår sig på thai.

Jeg kunne ikke have sagt det bedre!

Kan man tale thai og samtidigt har gode forehandlings evner, saa er der ofte prisnedsaettelser at hente.

Spring til debat: